جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

چینی‌ها همه رکوردها را یکی پس از دیگری می‌شکنند. دولت چین ۵۰۰ میلیارد دلار تاکنون هزینه کرده و ۱۱ هزار کیلومتر ظرف ۶ سال خط آهن کشیده و قرار است شبکه قطارهای سریع‌السیر تا سال ۲۰۱۵ به ۱۹ هزار کیلومتر برسد. چین در پشت این سرمایه‌گذاری‌ها کدام استراتژی را تعقیب می‌کند؟

قطار سریع‌السیر پکن تا تیانژین فاصله ۱۲۰ کلیومتری را ظرف ۳۰ دقیقه طی می‌کند. در این مسیر هر نیم ساعت یک بار یک قطار در حرکت است. (Welcom to Harmony)، "به هارمونی خوش آمدید" این جمله‌ای است که با یک صدای زنانه در درون قطارهای سریع‌السیر پخش می‌شود که همگی "هارمونی" نامیده می‌شوند.

هرچند حالا قطار سریع‌السیر پکن – شانگهای فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری را ظرف چهار ساعت و نیم طی می‌کند، اما اکنون همه نگاه‌ها به سوی دو خط جدید است که در پائیز سال ۲۰۱۴ افتتاح می‌شوند. این شاهکارهای مهندسی یکی از تبت و دیگری از استان شین‌ژیانگ عبور می‌کنند.چین برای جابجایی ده‌ها میلیون نیروی کار که روزانه جابجا می‌شوند نیاز عاجل به گسترش شبکه ریلی خود دارد.

خط آهن تبت که از مناطق صعب‌العبور می‌گذرد در سال ۲۰۰۶ به لهاسا رسید، اکنون سالی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را جابجا می‌کند، این در حالی است که جمعیت خود تبت حتی نیمی از این رقم هم نیست. مقامات چینی می‌گویند این آمار جابجایی توریست‌ها و مسافران است، اما خود تبتی‌ها از این می‌ترسند که چینی‌ها آرام، آرام ترکیب جمعیتی منطقه را برهم زنند.

خط دیگری که از هم‌اکنون همه رکورد را شکسته‌است، خط آهن استان شین‌ژیانگ محل سکونت اقلیت مسلمان ایگور است. این خط به طول ۱۷۷۶ کیلومتر ۳۶۰۰ متر تفاوت ارتفاع را پشت سر می‌گذارد.تا کنون هیچ قطار سریع‌السیری در جهان وجود نداشته که چنین تفاوت ارتفاعی را طی کرده باشد. مهندسین همچنین در این مسیر ده‌ها تونل برای مقابله با توفان‌های شن ایجاد کرده‌اند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چینی‌ها ,رکورد شکنی چینی ها,شبکه قطارهای سریع‌السیر,جام جهان نما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امپراتور ژاپن خطاب به مردم از رادیو سراسری ژاپن در تاریخ ۱۴ اوت ۱۹۴۵ یعنی چند روز پس از فاجعه بمباران اتمی گفت: "دشمن دارای اسلحه جدید و بس خوفناک با قدرت از بین بردن جان‌های بسیاری و قدرت تخریب بی‌حد و اندازه‌ای هست که ادامه این جنگ نه تنها به نابودی نهایی و محو ملت ژاپن بلکه زوال تمدن بشریت را هم در بر خواهد داشت."

امپراتور هیروهیتو در حالی این سخنان را می‌گفت که کیمونوی امپراتوری را از تن کشیده و کت شلوار غربی به تن کرده بود.

او شکست را پذیرفت چون جان مردم را مهم‌تر از پاسداری سنت‌های آهنین سامورایی می‌دانست، که هرچند شاید این انتخاب بسی دردناک‌تر از اقدام به هاراکیری برای امپراتور با آن فرهنگ دیرینه و قبول زندگی پس از شکست بوده باشد.

این حرکت امپراتور آغاز یک دوره فشرده برای بازسازی ژاپن شد. مردم با شکست کنار آمده و همه هماهنگ به سوی بازسازی پیش رفتند و کار کردند به‌گونه‌ای که در مدت سی سال ژاپنی که با خاک یکسان شده بود، دومین قدرت اقتصادی جهان شد.

bbc news

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:امپراتور ژاپن,امپراتور هیروهیتو,سنت‌های آهنین سامورایی ,کیمونوی امپراتوری,فاجعه بمباران اتمی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

"آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا" (CIA) وظیفه جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مهم درباره کشورها، حکومت‌ها، شرکت‌های اقتصادی و افراد خارجی را دارد و برای انجام این وظیفه از روش‌های جاسوسی و عملیات محرمانه در خارج هم استفاده می‌کند.

چه کسی تصورش را می‌کرد که این سازمان صاحب یک موزه هم باشد؟

در وبسایت سیا لینکی وجود دارد که کاربران سایت را با انباری از مدارک و اسناد موفقیت‌های گذشته این سازمان مرتبط می‌سازد، اما کسانی که به بازدید ساختمان مرکزی این سازمان در لانگلی ایالت ویرجینیا می‌آیند، امکان اطلاع از وجود چنین مکانی را پیدا نمی‌کنند. دلیل آن این است که تنها اعضای سازمان سیا می‌توانند از این موزه دیدن کنند.

به‌تازگی سازمان سیا برای "یاهو نیوز" استثنا قائل شده و یک خبرنگار این رسانه اجازه داشته از محوطه ۱۳۰۰ متری موزه و ۸۰۰ مدرک و شیئی که در آن موجود است بازدید کند.

این خبرنگار گزارش داده که در تمام مدت بازدید او از این موزه نگهبانان مراقب او بودند. همچنین در این مدت درهایی که در این محوطه وجود داشتند بسته بودند.

نگهداری مجموعه در دما و رطوبت مناسب

سازمان سیا به مدارکی افتخار می‌کند که یادآور موفقیت‌های بزرگ این سازمان هستند، برای مثال یورش به محل اقامت اسامه بن لادن در پاییز ۲۰۱۱.

به دیوار موزه مسلسلی آویخته شده که رهبر القاعده هنگام حمله نیروهای ویژه سازمان سیا به پناهگاهش در ابیت آباد پاکستان با خود داشته است. در این موزه همچنین یک کتاب آموزشی القاعده را می‌توان دید که به نظر کهنه می‌رسد.

در وبسایت سازمان سیا آمده است که در سال ۱۹۷۲ ویلیام کولبی، رئيس وقت سازمان سیا، به فکر تاسیس یک موزه افتاد. سپس در سال ۱۹۸۰ فضایی برای موزه در نظر گرفته شد.

از ۱۵ سال پیش تا کنون ریاست موزه را خانم تونی هیلی بر عهده دارد. در این موزه حدود ۱۸ هزار شیء وجود دارند که در محفظه‌هایی با دما و رطوبت کنترل شده نگهداری می‌شوند.

تابلوی آزادشدن گروگان‌های آمریکایی در ایران

در این موزه تابلوی نقاشی‌ای را می‌توان دید که در رابطه با ماجرای آزادسازی ۵ گروگان سفارت آمریکا در ایران است؛ این تابلو را یک هنرمند به سفارش سازمان سیا کشیده و موضوع آن در فیلم "آرگو" هم به تصویر درآمده است.

این تابلو کارشناسان سازمان سیا را در حال درست کردن مدارک جعلی نشان می‌دهد. یکی از کارشناسان را تنها از پشت می‌توان در این تابلو دید، چون قرار بوده هویت این فرد آشکار نشود.

یکی از جالب‌ترین اشیاء این موزه سنجاقکی است که از دور هدایت می‌شود و به عنوان پیش‌کسوت پهپادهای امروزی به شمار می‌رود.

همچنین می‌توان دریافت که جاسوس‌های سازمان سیا چگونه در شکم خالی یک موش صحرایی خشک شده پیام‌های سری را مخفی می‌کرده‌اند.

برخی اطلاعات همیشه مسکوت یا مخفی می‌ماند

همان گونه که شاید انتظار برود، به نظر می‌رسد که سازمان سیا تنها به مدارک مربوط به موفقیت‌های خود علاقه نشان داده و عملیات و ماموریت‌هایی که موفق نبوده‌اند ناگفته باقی ماند‌ه‌اند، مانند حمله شکست‌خورده به کوبا در سال ۱۹۶۱ یا محاسبات نادرست در مورد جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ و این ادعا که صدام حسین سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد.

به جای آن، موزه یاد کارکنان کشته شده سیا را با بیش از ۱۰۰ ستاره زنده نگه می‌دارد، هر ستاره برای یک نفر بر روی دیواری که به این موضوع اختصاص داده شده است.

به گزارش "یاهو نیوز" در مورد ۳۱ ستاره که بر این دیوار دیده می‌شوند هویت افراد روشن نیست. هویت برخی از جاسوسان سازمان سیا پس از مرگشان هم مخفی می‌ماند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا" (CIA),یاهو نیوز,سازمان سیا,لانگلی ایالت ویرجینیا,موزه سیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یوشیکی ساسای، ۵۲ ساله، معاون رئیس مؤسسه تحقیقاتی زیست‌شناسی رشد "ریکن" روز سه‌شنبه (۵ اوت/۱۴ مرداد) خودکشی کرد. بنا به گزارش خبرگزاری ژاپنی "کیودو"، روی میز کار وی یک نامه خداحافظی خطاب به محققان و دانشمندان ارشد این مؤسسه پیدا شده است.

ساسای یکی از اعضای تیم تحقیقاتی بود که اخیرا مدعی یافتن راهی جدید برای جوان‌سازی سلول‌ها با اسید شده بودند. این گروه در دو مقاله منتشره ادعا کرده بودند که توانسته‌اند با موفقیت سلول‌های عادی موش‌ها را در مجاورت با یک محیط اسیدی ملایم به سلول‌های بنیادی تبدیل کنند.

آنها نتیجه تحقیق خود را ماه ژانویه در مجله تخصصی بریتانیایی "نیچر" منتشر کردند. پس از انتشار این مقاله تردیدهایی نسبت به صحت نتایج به دست آمده به وجود آمد، تا جایی که اوایل ماه ژوئن مؤسسه "ریکن" اعلام کرد، هاروکو اوبوکاتا، یکی از دانشمندان زن گروه تحقیقاتی یاد شده که زیر نظر یوشیکی ساسای فعالیت داشته، نتایج کارش را پس گرفته است. این دانشمند ژاپنی که هدایت تیم تحقیقاتی را برعهده داشت، متهم به جعل و دستکاری در داده‌ها شده بود‌، هرچند وی این اتهامات را به شدت رد کرده است.در جریان تحقیقات انجام شده یوشیکی ساسای و دو تن از کارکنان دیگر نیز مورد ظن قرار گرفتند اما این سه نفر مقصر شناخته نشدند.

تیم تحت سرپرستی یوشیکی ساسای در نهایت ادعای خود و نیز مقاله منتشره در مجله "نیچر" را پس گرفت. با این حال ساسای گفته بود که از مشکل ایجاد شده در این مقاله "بسیار احساس شرمساری" می‌کند.

تکذیب مقالات از مجله‌‌های علمی معتبر حرکتی بسیار نادر به شمار می‌رود و به همین دلیل این حرکت دانشمندان ژاپنی، رسوایی عظیمی را به ویژه برای جامعه تحقیقاتی ژاپن به همراه داشت.

همکاران یوشیکی ساسای به خبرگزاری کیودو گفته‌اند که وی پس از ایجاد این جریانات دچار بیماری‌ روحی شده بود.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:یوشیکی ساسای,جوان‌سازی سلول‌ها,خودکشی پژوهشگر برجسته ژاپنی,خبرگزاری کیودو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

راننده‌شان می‌گوید دعوا برسر یک زن بوده است. خودشان می‌گفتند " اختلاف نظر داریم اما دعوا نداریم". متخصصان می‌گویند موضوع بر سر نحوه تولید بوده است.

هرچه که بود، حاصل آن، دو کنسرن تولید لوازم ورزشی "آدیداس" و "پوما" شد. اما ماجرا چگونه آغاز شد.هرتسوگن آوراخ (Herzogenaurach) شهر کوچکی با ۲۴ هزار نفر جمعیت در نزدیکی نورنبرگ واقع در جنوب آلمان است. در این شهر دو برادر به نام‌های "آدولف" و "رودولف" داسلر زندگی می‌کردند.هرچند در شهر هرتسوگن آوراخ کفاشی سنتی دیرینه دارد، اما آدولف داسلر  که همه او را "آدی" می‌نامیدند، نخست به پیشه نانوایی روی می‌آورد. او اما در سال ۱۹۲۰ در گوشه‌ای از آشپزخانه مادر شروع به کفاشی می‌کند و سه سال بعد برادر کوچکترش رودولف نیز به او می‌پیوند و این دو بعدا یک کارگاه کفاشی را بنیان می‌نهند.

کارگاه کفاشی داسلر‌ها بزودی به یک کارخانه تبدیل شد و در سال ۱۹۳۰ تولید کفش‌های ورزشی آن‌ها به ده هزار و پانصد جفت کفش دو و میدانی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ جفت کفش فوتبال رسید.در المپیک برلین یعنی در سال ۱۹۳۶ تمامی ورزشکاران آلمانی با کفش‌های برادران داسلر وارد میدان رقابت‌ها شدند.آدی داسلر که خود ورزشکار بود برای تولید کفش‌های ورزشی مناسب یک فلسفه بنیادین داشت و آن اینکه کفش باید مناسب پای ورزشکار و رشته ورزشی ساخته شده باشد. او بدین منظور همکارانش‌را به میادین گوناگونی چون پرتاب نیزه، شمشیربازی، تنیس یا فوتبال می‌فرستاد تا قبل از تولید کفش در مورد آن رشته تحقیق کنند.برادران داسلر بدعت دیگری نیز از خود برجا گذاردند. آن‌ها برای نخستین بار در جهان تبلیغ از چهره یک ستاره ورزشی برای بازاریابی استفاده کردند. جسی اونز دونده آمریکایی امروز هم دو کنسرن آدیداس و پوما از چهره ستارگان ورزشی برای تبلیغ و بازاریابی استفاده می‌کنند.در دهه چهل میلادی شعله‌های جنگ خانمانسوز جهانی دوم، برادران داسلر را نیز به کام خود فرو برد و آن‌ها پس از بازگشت از جنگ به‌سختی توانستند کارخانه خود را سرپا نگه‌دارند. چادرها و لاستیک‌های باقی‌مانده از جنگ تنها مواد اولیه‌ای بود که آن‌ها از آن برای تولید کفش دراختیار داشتند. با کفش ساخت برادران داسلر موفق به کسب چهار مدال طلا در المپیک برلین شد و او نخستین ستاره‌ای بود که به تبلیغ برای لوازم ورزشی پرداخت.در سال‌های دهه چهل میلادی هم بود که اختلافات دو برادر بالاگرفت و بالاخره در سال ۱۹۴۸ این دو از هم جدا شدند. آدی داسلر با استفاده از اختصار سه حرف اول نام و نام فامیلی‌اش نام "آدیداس" را برای کارخانه خود برگزید.رودولف داسلر، برادر کوچکتر هم نخست با استفاده از اختصار دو حرف اول نام و نام خانوادگی‌اش، نام "رودا" را برای کارخانه خود برگزید و سپس آن را به "پوما" تغییر داد.اختلاف دو برادر در محدوده خانواده داسلر باقی نماند. شهردار شهر هرتسوگن آوراخ می‌گوید: «کارمندان و کارگران آدیداس و پوما این دو برادر را بسیار دوست داشتند و به آنها وفادار بودند. در شهر مردم حتی جواب سلام فردی که لباس و کفش مارک مخالف را برتن داشت نمی‌دادند. هرچند حالا اوضاع تغییر کرده، اما در آن زمان حتی هیچ ازدواجی بین کارمندان دو شرکت نیز صورت نمی‌گرفت.»

موفقیت بین‌المللی آدیداس اما از سال ۱۹۵۴ آغاز شد. در این سال تیم ملی فوتبال آلمان با کفش‌های آدیداس که دارای "استوک پیچی" بود موفق شد به عنوان قهرمانی جهان دست یابد. اووه زه‌لر، پیشکسوت افسانه‌ای فوتبال آلمان می‌گوید:«این کفش‌ها یک معجزه بودند».فریتس والتر در خاطرات خود می‌نویسد:«چشم‌های آدی داسلر که همراه تیم به مسابقات جام جهانی برن رفته بود، دائما به زمین دوخته شده بود. سب هربرگر سر مربی تیم که همه او را رئیس صدا می‌کردند، به محض تغییر هوا فریاد می‌زد "آدی استوک‌‌ها را بزن"».شرکت پوما اما معتقد است "استوک پیچی کفش فوتبال، اختراع آدی داسلر نیست". آن‌ها با ارائه این کفش علیرغم جدایی دوبرادر، اما سرنوشت آدیداس و پوما شباهت‌های زیادی با هم دارد.هر دو شرکت به‌سرعت شهرت جهانی یافتند. در دهه هفتاد با ورود شرکت آمریکایی نایک هردو تحت فشار اقتصادی قرار گرفتند، زیرا نایک تولید خود را در کشورهایی با دستمزد پایین انجام می‌داد.

هر دو شرکت اما در دهه هشتاد با استفاده از روش‌های مدرن مدیریت و ورود به بازار سهام دور جدید شکوفایی را تجربه کردند.حالا میراث برادران داسلر که در دهه هفتاد درگذشتند، به کنسرن‌هایی جهانی تبدیل شده‌اند که میلیاردها یورو فروش سالانه دارند و ده‌ها هزار نفر کارمند و کارگر در سراسر جهان در کارخانه‌های آنها مشغول به کار هستند. جالب اینکه وجود مرکز کنسرن‌های آدیداس و پوما از شهر هرتسوگن آوراخ شهری مرفه ساخته و باعث شده تا این شهر حتی در بدترین شرایط اقتصادی نیز درصد بیکاری بسیار نازلی داشته باشد.جدال دو برادر آلمانی باعث بوجود آمدن کنسرن‌هایی شد که مارک و کیفیت تولیدات آن‌ها بر تن و پای ورزشکاران و در میادین ورزشی می‌درخشد. از آرشیو کارخانه معقتدند، رودلف نیز بر روی چنین کفشی کار می‌کرده است.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آدیداس,"استوک پیچی","پوما" ,لوازم ورزشی "آدیداس" و "پوما",Herzogenaurach,آدولف داسلر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اکسل کیسیلوف، وزیر اقتصاد آرژانتین، نخستین کسی بود که خبر عدم توافق بین کشورش و طلبکاران آمریکایی را به طور رسمی اعلام کرد. او پس از برگزاری نشست با نمایندگان صندو‌ق‌های تامینی سرمایه‌گذاری (Hedgefonds) آمریکایی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت، آرژانتین مایل به پرداخت بدهی‌ها بوده اما "صندوق‌های سرمایه‌گذاری لاشخور بیش از آنچه ما بتوانیم بپردازیم طلب می‌کنند".

دو صندوق‌ تامینی سرمایه‌گذاری آمریکایی که یک ونیم میلیارد دلار از اوراق قرضه آرژانتین را به طور مشترک در اختیار دارند، علیه این کشور به دستگاه قضایی ایالات متحده شکایت کرده بودند. قرارداد آرژانتین با این دو شرکت بر مبنای قوانین آمریکا بسته شده بود. در سال ۲۰۱۲ قاضی یک دادگاه محلی آمریکا به نفع شرکت‌های آمریکایی رای داد و مقرر نمود که آرژانتین باید پیش از همه بدهی‌های خود را به این دو صندوق بپردازد.

این رای در ماه ژوئن سال جاری توسط دیوان عالی ایالات متحده تایید شد. سپس برای پرداخت بدهی‌های دو صندوق تا روز ۳۱ ژوئیه به آرژانتین مهلت داده شد.

دو صندوق آمریکایی خواهان پرداخت ۱۰۰ درصد طلب خود بودند که مبلغ آن بالغ بر یک‌ونیم میلیارد دلار است. اگر آرژانتین به خواست این دو شرکت تن می‌داد، می‌بایست به طلبکاران دیگر هم ۱۰۰ درصد بدهی‌های خود را، یعنی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، پرداخت می‌کرد.

ورشکستگی ۲۰۰۱ و پیامدهای آن

آرژانتین نخستین بار در سال ۲۰۰۱ اعلام کرد که توان پرداخت ۹۵ میلیارد دلار بدهی خود را ندارد و به همین دلیل ورشکسته محسوب شد. اعلام ورشکستگی این کشور با آشوب‌های داخلی و کشتار شماری از مردم همراه بود.

 آن زمان اکثر طلبکاران ۷۰ درصد طلب خود را بخشیدند، به این شرط که آرژانتین در آینده هم به طلبکاران خود همین میزان را بپردازد. در غیر این صورت، آنها نیز خواهان بازپرداخت تمامی طلب خود می‌شدند. بر اساس این توافق، آرژانتین برای بازخرید یک دلار اوراق قرضه‌ای که به مشتریان فروخته بود، ۳۰ سنت پرداخت کرد.

تنها دو صندوق آمریکایی با این توافق مخالفت کردند و خواهان بازپرداخت ۱۰۰ درصد طلب خود شدند. طلب آنها شامل بهره‌ای به میزان ۱۶۸۰ درصد است که به نظر دولت آرژانتین عادلانه نیست.

کریستینا کیرشنر، رئیس جمهور آرژانتین، پیش از نشست نمایندگان این کشور با وکیل دو شرکت آمریکایی تاکید کرده بود که تسلیم این "باج‌خواهی" نخواهد شد.

کارشناسان معتقدند، ورشکستگی آرژانتین که سومین قدرت اقتصادی آمریکای جنوبی به‌شمار می‌رود، پیامدهای اسفباری برای شهروندان این کشور خواهد داشت.

صندوق‌های تامینی سرمایه‌گذاری این خاصیت را دارند که در بدهی شرکت‌ها یا کشورهای ورشکسته یا بحران‌زده سرمایه‌گذاری می‌کنند و به این ترتیب سود کلانی می‌برند. شیوه کار این صندوق‌ها به این صورت است که اوراق قرضه دولتی کشورهای تضعیف‌شده را به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت اسمی (قیمتی که هنگام صدور اوراق تعیین می‌شود) خریداری می‌کنند و در موعد مشخصی به قیمت اسمی آن به صادرکننده اوراق ‌می‌فروشند.

این صندوق‌ها یکی از ابزارهای کارا در زمینه پوشش ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی دنیا به‌شمار می‌روند و در حال حاضر بازاری با گردش مالی سالانه دو تریلیون دلار را در دست دارند.
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آرژانتین کشوری ورشکسته ,Hedgefonds, آرژانتین,سومین قدرت اقتصادی آمریکای جنوبی,بحران‌زده ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ظهور یک نقش غریب در مزرعه‌ای در باواریا، در جنوب آلمان، جمعیت زیادی را به خود جلب کرده است.

این نقشه دایره‌ای شکل هفته پیش در این مزرعه ظاهر شد و ظاهرا معلوم نیست چطور به وجود آمده است.

تاکنون هزاران نفر به این مزرعه رفته‌اند تا آن را از نزدیک ببینند.

درباره منشاء پیدایش آن هم نظرات مختلفی وجود دارد. گفته می‌شود که ساخته دست بشر است، ولی بعضی هم می‌گویند که این نقش، هدیه‌ای از طرف ستارگان است.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نقش غریب ,باواریا, جنوب آلمان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کریستی والتون

کریستی والتون، ۵۹ ساله با ثروتی بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ثروتمندترین زن جهان به شمار می‌رود. این زن آمریکایی مالک سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای "وال مارت" است. 

لیلیان بتانکور

لیلیان بتانکور، مالک "لورئال" بزرگترین شرکت تولید لوازم آرایشی در جهان است. این بانوی ۹۱ ساله فرانسوی با ثروتی به میزان ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم فهرست نشریه فوربس قرار گرفته است. 

آلیس والتون

آلیس والتون، دختر سم والتون، بنیانگذار شرکت "وال مارت" است. ثروت او ۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. 

ژاکلین مارس

ژاکلین مارس ثروت ۲۰ میلیارد دلاری‌اش را از راه تولید شکلات به دست آورده است. او نوه فرانک سی مارس، بنیانگذار شرکت شیرینی و شکلات‌سازی مارس است. 

جینا راینهارت

جینا راینهارت، دختر لنگ هنکاک، کاشف یکی از بزرگترین منابع آهن در جهان است. این زن استرالیایی دارای ثروتی بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است.

سوزانه کلاتن

سوزانه کلاتن، بازرگان آلمانی، پس از درگذشت پدرش هربرت کوانت، به همراه مادر و برادرش وارث دارایی پدر از جمله سهم او از شرکت خودروسازی "ب ام و" شد. ثروت او ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. او همچنین ثروتمندترین زن در آلمان به شمار می‌رود. 

ابیگیل جانسون

ابیگیل جانسون، با ثروت ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری مکان هفتم فهرست ثروتمندترین زنان جهان را به دست آورده است. این زن کارآفرین یکی از مدیران ارشد اجرایی در آمریکاست و هم اکنون به عنوان مدیرعامل اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری "فیدلیتی" فعالیت دارد. 

آن کوکس چمبرز

آن کوکس چمبرز، بانوی ۹۵ ساله آمریکایی، وارث مؤسسه کوکس اینترپرایز، یکی از موفقترین مؤسسه‌های انتشاراتی و رسانه‌ای در آمریکاست. او همچنین سفیر پیشین آمریکا در بلژیک بود. دارایی وی حدود ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

لورن پاول جابز

لورن پاول جابز، بیوه استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل است. به نقل از مجله فوربس ثروت او ۱۴ میلیارد دلار است.

 

یوهانا کوانت

مکان دهم فهرست فوربس به یوهانا کوانت، بانوی ۸۸ ساله آلمانی تعلق دارد. او بیوه هربرت کوانت و مؤسس بنیاد خیریه "Charité" است. مجله فوربس دارایی او را ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ثروتمندترین زنان جهان ,فوربس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

موسسه مشاوره بوستون آمریکا چندی پیش با انتشار جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد خانواده های میلیونر هند در سال 2013 به 175 هزار رسید و در مقام 15 در جهان قرار گرفت.

در این گزارش به عنوان «سرمایه جهانی سال 2014» آمده است که تعداد خانواده های هند که بیش از 100 میلیون دلار سرمایه دارند به 284 خانوار رسیده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا با 7 میلیون و 100 خانوار میلیونر، چین با 2 میلیون و 400 هزار، ژاپن با یک میلیون 200 خانوار به ترتیب در مقام های اول، دوم و سوم قرار دارند.

به دنبال بهبود بازار اوراق بهادار و سرمایه گذاری، تعداد خانواده های میلیونر در جهان از 13 میلیون و 700 خانوار به 16 میلیون 300 هزار خانوار افزایش یافته است.

منبع :CRI

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تعداد خانواده های میلیونر,سرمایه جهانی سال 2014,بازار اوراق بهادار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

روایت تاریخی ترور

امروزه کمتر تاریخ‌دانی است که بر علت‌های اصلی جنگ جهانی اول مُهر تایید نکوبد: رقابت اتریش و روسیه در شبه‌جزیره‌ی بالکان، اختلاف میان فرانسه و آلمان بر سر آلزاس و لرن که از سال ۱۸۷۰ آغاز شده بود و رقابت اقتصادی و دریایی میان آلمان و بریتانیای کبیر. بهانه‌ی آغاز جنگ ولی، دو گلوله‌ای بود که گاوریلو پرنسیپ شلیک کرد.

پس از قتل فرانتس فردیناند و همسرش، دولت اتریش صربستان را متهم به دخالت در این ترور کرد و از مقامات آن خواست با حضور نمایندگان این کشور تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کند. دولت صربستان به خواست بازپرسی‌ از پرنسیپ و هم‌راهانش و محاکمه‌ی آنان تن در داد، ولی از پذیرش شرط حضور نمایندگان اتریش سرباز زد.

این امر سبب شد که دولت اتریش به صربستان اعلان جنگ داد و روسیه به حمایت از این کشور بسیج عمومی را آغاز کرد. در نتیجه آلمان به حمایت از اتریش برخاست، به روسیه و فرانسه اعلام جنگ داد و بلافاصله نیروهای خود را راهی بلژیک ساخت. این اقدام به معنای حمله به یک کشور بی‌طرف ارزیابی شد و در پی آن بریتانیای کبیر نیز از در جنگ با آلمان و متحدانش در آمد.

شادی مر‌گبار مردم


با اعلام آغاز جنگ در ماه اوت ۱۹۱۴، میلیون‌ها تن از مردم کشورهای مختلف به خیابان‌ها ریختند و از سر شادمانی به رقص و پایکوبی پرداختند. رهبران این کشورها تا ساعت ۱۱ صبح روز ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸، هنگامی که جنگ در جبهه‌ی غرب پایان گرفت، بی‌وقفه نسلی را با پشتیبانی کامل مردم قربانی بازی‌های قدرت‌طلبانه‌ی خود ساختند.
این نسل، در ابتدا برای اعزام به میدان‌های نبرد ساعت‌ها داوطلبانه در صف‌های نام‌نویسی می‌ایستاد. ولی پس از تجربه‌ی صحنه‌های دهشتناک خون و خون‌ریزی و پیامدهای ویران‌گر آن سرخورده شد و علیه ادامه‌ی آن به تظاهرات پرداخت. در تاریخ آمده است که حدود ۱۰ میلیون سرباز در این جنگ بی‌ثمر کشته و بیش از ۲۱ میلیون تن زخمی شدند.
متهمان ترور فرانتس فردیناند و همسرش سرانجام در اکتبر ۱۹۱۴ از سوی دادگاهی در صربستان به حبس‌های طولانی‌مدت و سنگین محکوم شدند. واسو کوبریلوویچ که در آن زمان ۱۸ سال بیشتر نداشت از جمله‌ی این متهمان بود که به ۱۶ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد. او در زمان تیتو (۱۸۹۲ - ۱۹۸۰) رییس جمهور یوگسلاوی و رهبر "اتحادیه‌ی کمونیست‌های یوگسلاوی"، به مقام وزارت رسید و ۵ سال خدمت کرد.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جنگ جهانی اول,صربستان,اتریش,آلمان و بریتانیای کبیر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صد سال پیش دو گلوله‌‌ای که از سلاح یک جوان ملی‌گرای صرب شلیک شد، به زندگی ولیعهد پادشاهی اتریش- مجارستان و همسرش پایان داد. این ترور بهانه‌ای به دست کشورهای متخاصم اروپایی داد تا علیه یک‌دیگر وارد جنگ شوند.

گاوریلو پرنسیپ، جوان ۱۹ ساله‌ای که این دو گلوله را از نزدیک به سوی فرانتس فردیناند، ولیعهد پادشاهی اتریش -مجارستان و همسرش، صوفی فون هوهنبرگ شلیک کرد، به گروه ۷ نفره‌ی "جنبش ملی جوانان بوسنی" تعلق داشت. اعضای این گروه همگی از ۱۷ تا ۲۰ ساله بودند. "جنبش ملی جوانان بوسنی"، امپراتوری هابسبورگ را "اشغال‌گر" می‌نامید. افراد فعال این جنبش درست در روزی که فرانتس فردیناند و همسرش پس از بازدید از یک رژه‌ی نظامی در وین، به ساریوو سفر کردند تا وابستگی این استان جنوبی به امپراتوری خود را نیز به نمایش بگذارند، آنان را به قتل رساندند.

چگونگی ماجرا

رییس دربار فردینالد، این خبر فاجعه‌بار را در روز ۲۸ ژوئن ۱۹۱۴ این‌گونه به فرزندان آنان رساند: «با کمال تاسف به اطلاع شما می‌رسانم که امروز هر دو مقام معظم سلطنتی به دست قاتلی ناجوانمرد در سارایوو کشته‌ شدند.»


آنتون اشتاین‌باخ، افسر محافظ فرانتس فردیناند که هنگام ترور این زوج در نزدیکی آنان بود، چند ساعت بعد ماجرا را به مامور بازپرسی کل صربستان این گونه گزارش می‌دهد: «من اول صدای یک تیر را شنیدم و بعد دومین تیر در رفت. بعد دیدم که گلوله به شاهرگ همایونی خورد و ایشان افتاد. همسرشان هم که نشسته بود، تیر خورد و درگذشت.»

چند روز پس از این ترور، برای فردیناند و همسرش سه بار مراسم ‌خاکسپاری برگزار شد. نخستین آن در شهر بندری تریسته در شمال شرقی ایتالیا بود. آخرین مراسم تدفین در قلعه‌ی آرشتتن در غرب وین پایتخت اتریش برپا شد. آرامگاه این دو در این قلعه واقع است.

ماجراهای پشت‌پرده

اعضای "جنبش ملی جوانان بوسنی" و گاوریلو پرنسیپ که تابعیت اتریش را داشت، تنها "دشمنان" خانواده‌ی سلطنتی اتریش مجارستان نبودند و از انجام این عملیات تروریستی سود نمی‌بردند. دراگوتین دیمیریوویچ، رییس اداره‌ی اطلاعات و امنیت صربستان که از پشتیبانی روس‌ها در سن‌پترزبورگ نیز برخوردار بود، در این میان نقش تعیین‌کننده‌ای به عهده داشت.
صوفی نوزتیتس ـ رینک، دختر این زوج سلطنتی معتقد بود که نبرد قدرت میان کشورهای آن دوران و منافع اقتصادی ـ سیاسی هر یک از آن‌ها،عوامل اصلی آغاز جنگ بودند. او در سال ۱۹۸۴ هنگامی که ۸۴ سال داشت، در باره‌ی طرح‌های سیاسی فرانتس فردیناند که با اهداف رهبران کشورهای دیگر اروپایی هماهنگ نبود، گفته است: «او علاقه داشت که مسایل ملی پیشرفت کنند و می‌خواست که سرزمین‌های زیادی را از قلمرو پادشاهی خود جدا کند تا هر کشوری راضی باشد. ولی زبان اصلی و رسمی همان آلمانی باقی بماند.... به نظر من او می‌دانست که چه چیزی در انتظارش است.»

ادامه دارد

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جنگ اول جهانی,ولیعهد پادشاهی اتریش -مجارستان,گاوریلو پرنسیپ,فرانتس فردیناند ,خانواده‌ی سلطنتی اتریش مجارستان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در پی توافق به عمل آمده میان دولت بریتانیا و دولت اسکاتلند، قرار است یک همه پرسی برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار شود. روز هجدهم سپتامبر برای این همه پرسی انتخاب شده و صد روز تا رسیدن به این روز تاریخی باقی مانده است.

اسکاتلند از ۳۰۷ سال پیش جزو بریتانیای کبیر محسوب می شود و از هم اکنون، شمارش معکوس برای این همه پرسی آغاز شده است.

بیش از ۴ میلیون اسکاتلندی برای شرکت در این همه پرسی دعوت شده اند. اسکاتلند یکی از چهار ملیت تشکیل دهندۀ بریتانیای کبیر است. توافق حاصله میان دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و الکس ساموند، نخست وزیر دولت محلی اسکاتلند در تاریخ پانزدهم اکتبر ۲۰۱۲ و در پی کسب بیش از ۶۹ کرسی توسط حزب ملی گرایان اسکاتلند، به دست آمد.

طبق نظرسنجی هایی که توسط روزنامه بریتانیایی فاینشنال تایمز صورت گرفته، ۴۸ درصد از کسانی که می توانند در این همه پرسی شرکت کنند، همچنان خواستار باقی ماندن در بریتانیای کبیر هستند و در مقابل، ۳۵ درصد خواهان استقلال اسکاتلند هستند.

یکی از شهروندان شهر ادینبورگ اسکاتلند می گوید:“برای من ۵۰-۵۰ است. قلبم می گوید که اسکاتلند استقلال داشته باشد اما مغزم به من می گوید که ما باید همچنان با بریتانیا باقی بمانیم. این نظری است که دارم.” نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که کسانی مثل این شهروند اسکاتلندی کم نیستند.

حزب ملی گرایان اسکاتلند و هواداران این حزب، کارزاری با عنوان “بله” به راه انداخته اند تا بتوانند تعداد بیشتری را برای موافقت با این همه پرسی همراه کنند. در این میان، وضعیت اقتصادی و آیندۀ این کشور در این زمینه، در مرکز مناظره ها و مباحث قرار دارد و هر طرف سعی می کند هواداران خود را به شرکت یا عدم شرکت در این همه پرسی ترغیب کند.

وزیر اول دولت محلی اسکاتلند به مردم این کشور قول داده است که در صورت پیروزی این کشور در همه پرسی، ۱۲۳۰ یورو به درآمد سالانۀ هر شهروند اضافه خواهد شد و اقتصاد این کشور، سالانه ۶ میلیارد یورو رشد خواهد داشت.

الکس ساموند، در نطقی در همین باره می گوید: “در ۱۵ سال آینده، ما می توانیم اسکاتلند را به یک جامعۀ مرفه تر تبدیل کنیم. این برنامه ها، معتبرتر از استدلال هایی است که خزانه داری بریتانیا برای نادرست خواندن هدف ما جمع آوری کرده است.”

برای رسیدن به اهداف تعریف شده بعد از استقلال اسکاتلند، دولت آقای ساموند به ذخایر نفتی واقع در دریای شمال تکیه می کند اما این ذخایر در حال حاضر در اختیار بریتانیاست. در کنار ذخایر نفت، دیگر صنایع مهم اقتصادی در اسکاتلند، شامل بانکداری و خدمات بانکی، بیوتکنولوژی، حمل و نقل و گاز می شود. ضمن آنکه صنعت توریسم و صنعت تولید ویسکی اسکاتلند نیز، از مهمترین منابع کسب درآمد برای اسکاتلند محسوب می شوند.

اسکاتلند یکی از ملیت های ثروتمند بریتانیا محسوب می شود و استقلال آن در همه پرسی روز هجدهم سپتامبر می تواند موجب از دست رفتن یکی از مهمترین منابع درآمد بریتانیای کبیر شود.

دنی الکساندر، وزیر خزانه داری بریتانیا در این باره می گوید: “در صورتیکه با هم متحد بمانیم، اسکاتلند از آینده ای امن تر، اقتصادی قوی تر و جامعه ای پیشرفته تر برخوردار خواهد بود چرا که بعنوان بریتانیای کبیر می توانیم منابع و خطرات را تقسیم کنیم.”

در این همه پرسی تنها یک سوال در مورد استقلال اسکاتلند مطرح خواهد شد که رای دهندگان، با آری یا نه به ان پاسخ خواهند داد. در صورتیکه نتیجۀ این همه پرسی به پاسخ آری به استقلال اسکاتلند ختم شود، این بخش پس از سه قرن از سلطۀ پادشاهی بریتانیا خارج خواهد شد.

خوب گویا  جنبش والاس در فیلم شجاع دل به سرانجام می رسه!

2014 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دولت اسکاتلند,استقلال اسکاتلند,ادینبورگ اسکاتلند ,همه پرسی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در محوطه بیرونی یک مجموعه آپارتمان مسکونی مجلل در لندن نصب میخ های فلزی به طول هفده اینچ، موجب خشم بی سرپناهانی شده که شب ها در این محوطه استراحت می کرده اند.

برخی نصب این میخ ها را اقدامی عمدی و برای جلوگیری از حضور بی سرپناهان در اطراف مناطق مسکونی می دانند و بحث پیرامون آن به شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است. برخی شهروندان این میخ ها را به میخ هایی که برای جلوگیری از نشستن پرنده ها بر ساختمان ها نصب می کنند تشبیه کرده است.

یک شهروند به روزنامه تلگراف گفته است که دیده یک بی سرپناه از شش هفته قبل شب ها در این محل استراحت می کرده و تصور می کند نصب این میخ ها برای ترساندن بی سرپناهان باشد.

مسئول یک سازمان خیریه نیز می گوید بی سرپناهان شایسته تر از آنند که در به در به دنبال جای خواب بگردند.

More anti homeless spikes....so much for community spirit pic.twitter.com/NOoariaEYd

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میخ های فلزی, بی سرپناهان,مناطق مسکونی,بی سرپناهان لندن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گیل بلن، مجری هلندی رکوردی تازه در عرصه‌ی مجری‌گری برنامه‌های رادیویی به نام خود ثبت کرده است. او ساعت ۶ صبح روز دوشنبه، ۱۲ مه مجری‌گری برنامه ‌و پخش موسیقی را شروع کرد و تا ظهر روز سه‌شنبه، ۲۰ مه با وقفه‌هایی جزیی به این کار ادامه داد. او در این مدت اجازه داشت که دو بار در روز به مدت ۱۵ دقیقه چرت بزند و هر دو روز یک بار نیز فقط ۳ ساعت بخوابد. پزشکان در این مدت مراقب این مجری ۳۶ ساله بودند.

dw

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رکورد مجری‌گری,گیل بلن,مجری هلندی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این تصویر توسط ماهواره از فراز یخچالهای رشته کوههای آند واقع در کشور شیلی شکار شده است .این عکس جزو برترین عکس های ماهواره ای در سال 2014 تا کنون بوده است.این تصویر متعلق به دریاچه O'Higginsدر پاتاگونیا (Patagonia) که توسط یخچالهای طبیعی تغذیه می گردند. یخچالهایی که طی دهه های اخیر شاهد تحلیل و عقب نشینی آنها بوده ایم.

2014 National Geographic

جندی شاپور البرز.اردیبهشت 93

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رشته کوههای آند,ماهواره,Patagonia, یخچالهای طبیعی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مرگ گابریل گارسیا مارکز، نویسنده کلمبیایی واکنش‌های زیادی را به همراه داشته و روسای جمهوری کشورهای مختلف و نویسندگان در پیام‌هایی به او ادای احترام کرده‌اند.

گابریل گارسیا مارکز که نویسنده کتاب‌هایی چون صد سال تنهایی و عشق سال‌های وبا است، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان اسپانیایی زبان به شمار می‌رفت.

سبک رئالیسم جادویی او در چهارگوشه دنیا طرفدار داشت و آثارش به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شدند.

خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهوری کلمبیا در توییتر خود به آقای مارکز ادای احترام کرده و باراک اوباما نیز در پیامی گفته جهان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان الهام بخش خود را از دست داده است.

آقای سانتوس نوشته است: هزار سال تنهایی و غم برای مرگ بزرگ‌ترین کلمبیایی همه اعصار، چنین بزرگانی هیچگاه نمی‌میرند.

بیش از سی میلیون نسخه از کتاب صد سال تنهایی مارکز در جهان به فروش رفته و در سال ۱۹۸۲ نوبل ادبیات به او تعلق گرفت.

پیتر انگلوند، دبیر دایمی کمیته نوبل گفت: هنرمندی بزرگ از میان ما رفته اما هنر او در میان ماست. بسیاری از نویسندگان، سایه‌ای بیش نیستند اما گابریل گارسیا مارکز از آن دسته نویسندگانی بود که خود سایه می‌افکنند و او این کار را همچنان پس از مرگش ادامه خواهد داد.

ماریو بارگاس یوسا، نویسنده برنده نوبل ادبیات از پرو نیز مارکز را نویسنده‌ای بزرگ خطاب کرده است.

این دو با یکدیگر برای مدتی طولانی خصومت داشتند و حتی یک بار در سال ۱۹۷۶ در خیابان درگیر شدند.

آقای یوسا گفته است که داستان‌های او به حیاتشان ادامه خواهند داد و خواننده‌های جدیدی در همه جا خواهند یافت.

ایزابل آلنده، نویسنده شیلیایی نیز گفته است که در کتاب‌های مارکز، خانواده‌اش، کشورش و مردمانی را یافته که در تمام عمرش با آنها آشنا بوده.

خبرنگار بی بی سی می‌گوید فقدان مارکز به جز در کلمبیا در مکزیک نیز احساس خواهد شد. مکزیک برای بیش از سی سال، محل زندگی مارکز بود.
رییس جمهوری مکزیک نیز در توییتر خود از مرگ گابریل گارسیا مارکز ابراز تاسف کرده است.

شکیرا، خواننده سرشناس کلمبیایی نیز گفته است که یاد گابو (اسمی که مارکز با آن معروف بود) تا ابد در دلش خواهد بود.

گابریل گارسیا مارکز به جز نویسندگی در عرصه سیاسی نیز فعال بود و فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا از دوستان نزدیک او محسوب می شد.

او می‌گفت دوستی آنها بر مبنای علاقه‌شان به کتاب شکل گرفته و هر وقت با هم دیدار می‌کنند، از ادبیات صحبت می‌کنند.


خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهوری کلمبیا در توییتر خود به آقای مارکز ادای احترام کرده است

بیل کلینتون، رییس جمهوری سابق آمریکا نیز از مارکز ستایش کرده و گفته است به خود می بالم که با او دوست بودم.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرگ گابریل گارسیا مارکز,نویسنده کلمبیایی,صد سال تنهایی,عشق سال‌های وبا ,ایزابل آلنده,فیدل کاسترو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با گذشت یکماه از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی که احتمال سقوط آن در اقیانوس هند می رود، و با وجود بسیج کشورهایی نظیر استرالیا، چین و آمریکا، هنوز نشانی از پیکر عظیم الجثۀ این هواپیما یافته نشده است.

آخرین سیگنال های احتمالی ارسال شده از جعبه های سیاه این هواپیما در جنوب اقیانوس هند و در غرب استرالیا دریافت شده و با اتمام باتری آن که تنها یکماه انرژی دارد، جستجو کنندگان دیگر امید شنیدن هیچ سیگنالی را ندارند. لکۀ سوختی نیز که اخیرا در این منطقه یافت شده، باید مورد آزمایش قرار گیرد تا از تعلق آن به هواپیمایی ام اچ ۳۷۰ اطمینان حاصل شود.

عدم موفقیت در یافتن نشانی از این هواپیمای مسافربری با ۲۳۹ سرنشین، آنهم با استفاده از امکانات ردیابی پیشرفتۀ نظامی، می تواند به شرایط جغرافیایی محل جستجو یعنی جنوب اقیانوس هند نیز مربوط شود کارشناسان این منطقه را یکی از خطرناکترین مناطق در جهان می دانند.

ارسال یک ربات جستجوگر تا عمق ۴۵۰۰ متری در محلی که چندین سیگنال از آنجا دریافت شده، آخرین امید جستجوگران برای یافتن هواپیمای مسافربری مفقود شده است.

فرماندهان آمریکایی و استرالیایی که این عملیات را هدایت می کنند، می گویند این زیردریایی با شرایط دشواری برای این جستجو در اعماق ۴۵۰۰ متری روبرو خواهد بود.

مارک ماتیوس، فرماندۀ ناو آمریکایی که در این عملیات شرکت دارد، می گوید: “عمقی [ ۴۵۰۰ متر] که این زیردریایی می تواند در آن عملیات جستجو را انجام دهد، حداکثر توان آن است و همین امر نخستین نگرانی ماست.“بلوفین” برای رفتن به اعماق ساخته شده اما وقتی از حداکثر توان چنین دستگاهی را استفاده می کنید، نتیجه و عملکرد آن تحت تاثیر قرار می گیرد. یکی دیگر از نگرانی ها ما موادی رسوبی عمق دریاست. معمولا قطعات هواپیما را باید در روی سطح این مواد بیابیم اما همه اینها به وزن و اندازۀ قطعات بستگی دارد و این مواد می توانند قطعات را بیشتر به پایین ببرند.”

جستجو در مساحتی به ابعاد ۶۰۰ کیلومتر مربع در حال انجام است. عمقی که احتمال دارد جعبه های سیاه در آن یافت شود، ۴۵۰۰ متر تخمین زده می شود که بیشتر از عمقی است که باقیماندۀ هواپیمای خطوط هوایی فرانسه و همچنین اجساد قربانیان در آن یافت شدند. مقامات کشورهای حاضر در این جستجو می گویند حتی با ربات بلوفین نیز ماهها طول خواهد کشید تا تمام منطقۀ مورد نظر شناسایی و تصویربرداری شود.

تجربۀ یافتن هواپیمای خطوط هوایی فرانسه که در ژوئن ۲۰۰۹ در نزدیکی برزیل سقوط کرد و تقریبا دو سال طول کشید تا اجساد قربانیان یافت شود، می تواند دوباره تکرار شود.

زیردریایی “بلوفین”

برای یافتن هواپیمای خطوط هوایی فرانسه که از ریو دوژانیرو عازم پاریس بود و در اقیانوس اطلس سقوط کرد، دو سال وقت و بیش از ۳۲ میلیون یورو صرف شد. این رقم تقریبا با هزینه ای که طی یکماه گذشته در عملیات جستجوی ام اچ ۳۷۰ صرف شده است، برابری می کند.

تقریبا ۲۶ کشور در عملیات که توسط استرالیا فرماندهی می شود، شرکت دارند. این کشور تاکنون نیمی از این هزینه را متحمل شده است. چین و آمریکا نیز از دیگر کشورهایی هستند که بخش زیادی از این هزینه را تقبل کرده اند.

هزینه ای که این عملیات جستجو تا به نتیجه رسیدن خواهد داشت قابل تخمین نیست و به نظر می رسد به بزرگترین و گرانترین عملیات جستجو تبدیل شود.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گرانترین عملیات جستجو , اقیانوس هند,جعبه های سیاه هواپیما ,ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برج ایفل که قرار بود بعد از ۲۰ سال برچیده شود، حالا ۱۲۵ ساله شده است. برجی که زنی با او ازدواج کرده، با ارزش‌ترین بنای اروپا است و سالی ۲ تن کاغذ صرف تهیه بلیط برای بازدیدکنندگانش می‌شود.برج ایفل که قرار بود بعد از ۲۰ سال برچیده شود، حالا ۱۲۵ ساله شده است. برجی که زنی با او ازدواج کرده، با ارزش‌ترین بنای اروپا است و سالی ۲ تن کاغذ صرف تهیه بلیط برای بازدیدکنندگانش می‌شود.روز دوشنبه (۳۱ مارس) سال ۱۸۸۹ برابر بود با صدمین سالگرد انقلاب کبیر فرانسه که همزمان دهمین نمایشگاه جهانی نیز در پاریس برگزار می‌شد. قرار بود در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای تکنیکی و هنری ارائه شوند. یکی از این آثار برجی بود که ۳۰۰ روشنفکر و نویسنده فرانسوی آن را "لکه ننگ" و "بی‌فایده" نامیدند. ۱۲۵ سال بعد، این برج به جاذبه توریستی تبدیل شده که حتما در لیست دیدنی‌های هر مسافر پاریس قرار دارد.برج توسط مهندس آلمانی تبار "آلکساندر گوستاو بونیک‌هاوزن" طراحی و ساخته شد. خانواده بونیک هاوزن از منطقه آیفل واقع در غرب آلمان به فرانسه مهاجرت کرده بودند و از آنجایی که تلفظ این نام در فرانسه مشکل بود، آن‌ها نام منطقه آیفل را برای خود برگزیدند.ایفل که در پاریس تحصیل کرده بود هنوز ۳۰ سال‌اش نشده بود که پل ۵۰۰ متری در شهر بوردو را ساخت. او آثار دیگری نیز در آمریکای جنوبی، ایستگاه راه‌آهن غرب بوداپست و نیویورک ساخته است. مجسمه آزادی نیویورک بر روی زیرساخت‌هایی استوار شده است که ایفل طراحی و ساخته است.

ایفل با سرمایه خود ضمانت ساخت و تکمیل برج تا هنگام برگزاری نمایشگاه جهانی را برعهده گرفت و بخش اعظم هزینه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار فرانکی ساخت آن را هم خود تامین کرد. البته در همان سال اول با فروش بلیط به پول خود دست یافت. ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه طول کشید. ۸۵۰ نفر در ساخت آن کار کرده‌اند. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده است و برای اتصال آن‌ها از ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است. ارتفاع برج ۳۲۴ متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده است.وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تن است که ۷ هزار و ۳۰۰ تن آن فولاد است. جالب اینجاست که اگر برج ایفل را از مقیاس واقعی به مقیاس ۳۰ سانتی متری تقلیل دهیم با توجه به رابطه وزن و ارتفاع، وزن مدل برج ۳۰ سانتی‌متری تنها ۸ گرم خواهد شد.طبق مجوز اولیه که برای برج صادر شد، قرار بود برج ایفل بعد از ۲۰ سال برچیده شود. بعد از یازده سال اما به‌خاطر استفاده نظامی و تبدیل شدن به دکل مخابره تلگراف، تصمیم گرفته شد برج برای همیشه پابرجا بماند.

براساس ارزیابی اتاق بازرگانی ایتالیا، برج ایفل ۴۳۵ میلیارد یورو ارزش دارد. این ارزش براساس داده‌هایی چون جایگاه اقتصادی، ارزش صادراتی، تعداد بازدیدکنندگان، میزان تولید کار و غیره تعیین شده است. بدین ترتیب برج ایفل با ارزش‌ترین نماد شهری در اروپا است. آمفی تئاتر رم با فاصله زیادی به ارزش ۹۱ میلیارد یورو در رتبه دوم قرار دارد.نزدیک به ۵۰۰ نفر در برج کار می‌کنند. سالانه صدها لیتر مواد شوینده و ۲۵ هزار کیسه زباله برای نظافت برج مصرف می‌شود.هر هفت سال یک بار ۲۵۰ هزار متر مربع مساحت فلزهای بکار برده در برج توسط ۲۵ نفر رنگ‌آمیزی می‌شوند. رنگ‌آمیزی برج ماه‌ها طول می‌کشد. برای این کار تقریبا ۶۰ تن رنگ و ضد زنگ نیاز است.

عكس ناصرالدین شاه در سال ۱۸۸۹ در محل برج ایفل گرفته شده است . عكس وی در میان پادشاهان و خانواده‌های اشرافی كه در اول قرن بیستم از برج ایفل بازدید كرده بودند، در طبقه دوم برج ایفل به نمایش گذارده شده بود.علیرغم همه تمهدیدات حفاظتی که صورت گرفته تاکنون تقریبا ۴۰۰ نفر با پرتاب خود از روی برج به زندگی‌شان خاتمه داده‌اند. اولین خودکشی از روی برج ایفل در روز ۱۵ ژوين سال ۱۹۸۹ صورت گرفت.برج ایفل در روزهای بسیار داغ تابستان و گرم‌شدن سازه‌های فلزی آن بطور نا‌محسوسی تغییر شکل می‌دهد. آزمایش‌ها نشان می‌دهند که ابعاد برج تا ۱۸ سانتیمتر انبساط می‌یابد.برای نورافشانی شبانه برج ایفل ۳۰۰ نورافکن و ۲۰ هزار لامپ نیاز است. حتی شب‌ها هم هزاران گردشگر در محوطه برج حضور دارند.دقیقا معلوم نیست چند زوج در پای برج "بله" را از هم گرفته‌اند. اما آنچه که مشخص است اینکه در روز ۸ آوریل سال ۲۰۰۷ اریکا لابری، ۳۴ ساله اهل سانفرانسیسکو و سرباز سابق ارتش آمریکا با حضور دوستان نزدیک ‌به عقد برج ایفل درآمده است. هرچند این ازدواج رسما پذیرفته نشد اما او اجازه یافت نام خود را به "Erika La tour Eiffel" تغییر دهد.کپی‌های بسیاری از برج ایفل در سراسر دنیا ساخته شده است. یکی از آن‌ها در توکیو قرار دارد که با ۳۳۳ متر ۹ متر از برج ایفل اصلی بلندتر است.هتل – کازینو "پاریس" در لاس وگاس آمریکا نیز کپی دیگری از برج ایفل است که در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد. در آغاز قرار بود این برج نیز بلند‌تر از ایفل شود، اما به‌خاطر نزدیکی به فرودگاه و احتمال برخورد هواپیماها به آن تنها مجوز ساخت برج ۱۶۵ متری به آن داده شد.

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برج ایفل ,جاذبه توریستی ,آلکساندر گوستاو بونیک‌هاوزن,سازه‌های فلزی,Erika La tour Eiffel,مهندس آیفل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فرانسه اعلام کرد که هیچ نماینده ای از این کشور در مراسم بزرگداشت قربانیان نسل کشی رواندا شرکت نخواهد کرد.

این اقدام پس از آن انجام می شود که پاول کاگامه، رییس جمهوری رواندا در گفتگو با یک مجله آفریقایی بار دیگر فرانسه و بلژیک را به فراهم کردم بستر سیاسی برای نسل کشی و حتی دست داشتن مستقیم در آن متهم کرد.

وی همچنین گفته است که سربازان فرانسوی که با مجوز سازمان ملل برای جلوگیری از خشونت در رواندا حضور داشتند اقدام به کشتار افراد کرده اند.

در جریان نسل کشی رواندا، با وجود حضور صلح بانان سازمان ملل، افراد قبیله هوتو که قدرت را در دست داشتند بیش از هشتصد هزار نفر از افراد قبیله توتسی را در فاصله چهار ماه به قتل رساندند.

بسیاری از این کشتارها توسط سلاح های ابتدایی نظیر چاقو، شمشیر و داس به طرز وحشیانه ای انجام شد.

بر اساس کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی، در صورت ارتکاب نسل کشی همه کشورها مجاز به دخالت و پایان دادن به کشتار هستند، اما شورای امنیت سازمان ملل از شناسایی کشتار رواندا به عنوان نسل کشی خودداری کرد و به این ترتیب کشورها مجاز به دخالت نظامی و جلوگیری از کشتار نشدند.

بسیاری از حقوقدانها شورای امنیت را به بی تفاوتی و بی عملی در جنایت رواندا متهم می کنند.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نسل کشی رواندا ,قبیله هوتو,صلح بانان سازمان ملل,پاول کاگامه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ربیاکف مقام ارشد روس در مذاکرات هسته ای که ایراد سخنانی عجیب در باره موضوع هسته ای ایران را در پرونده خود دارد روز گذشته آشکارا اظهار داشت موضوع اوکراین و نحوه برخورد طرف غربی با موضوع کریمه در نگاه مسکو به مذاکرات هسته ای تاثیردارد. نمیتوان پذیرفت این موضعی شخصی ست ،آنچنانکه نمیتوان پذیرفت مسکو در ورود به این بازی بسیار خطرناک از همان ابتدا مسئله ایران را مدنظر نداشته است.

 به گزارش ایسنا، متین مسلم در ادامه یادداشت خود در وبلاگ خبرآنلاین نوشت: پوتین حق دارد خوشحال باشد ، دمکراسی ناب یعنی همین !. وقتی جناب رهبر قدرتمند روسیه به اعتبار یک رفراندوم از پیش نتیجه معلوم !!کریمه را از کشوری مستقل جدا و به خاک خود وصله میکند، چرا خوشحال نباشد؟ پوتین میخواهد تاریخ را تکرار و اسناد خاک خورده را زنده کند؟ او روز گذشته سند الحاق کریمه به خاک روسیه را در دفتر خانه کرملین بدون حضور فروشنده، به نام خود امضا و مهرکرد . لطفا بقیه هم آماده باشند و حساب کار خود را بکنند. اگر درکشوری، مرده ای روس دفن است رهبرانش آماده باشند، آنجا نیز خاک روسیه است. 

احساسی کاذب از شروع دور جدیدی از جنگ سرد و رقابت آمریکا و جماهیری شوروی به اندازه کافی عده ای را متقاعد و متوهم کرده که چهره ای ضد امپریالیستی از پولیت بوری کرملین و صدر هیات رئیسه آن ترسیم و به حمایت از اقدامات آنها برآمده اند. در سطح بین المللی نیزمعلوم نیست در برابر این اقدام مسکو دقیقا چه کار میتوان کرد؟ کاخ سفید کماکان و فعلا تهدید میکند بدون آنکه کاری از دستش ساخته باشد.اروپا به جز تحریم چند مقام روس و پاره ای تهدید های لفظی اقدام جدی صورت نداده ،دولت مرکزی موقت کیف هم در سرگردانی بی تصمیمی بسر میبرد. کیف به وضوح احساس خطر کرده یک اقدام ناشیانه دیگر (البته از دید مسکو) منجر به جدائی کامل شرق اوکراین و اگر نه پیوستن به روسیه که تشکیل کشوری جدید در شرق دور از انتظارنخواهد بود.

آیا این به آن معناست که کار تمام و آقای پوتین بازی رولت روسی را برده است؟ از هر جنبه که به موضوع نگاه کنید پاسخ مثبت نیست. این مهم نیست که اقدام مسکو در بزرگتر کردن خاک روسیه به صرف یک رفراندوم بحث برانگیز و از پیش مشخص، درست بوده یا خیر؟(در اصل این خلاف قوانین بین المللی و عرف جهانی ست) یا چندان اهمیتی ندارد جامعه جهانی این اقدام را تایید میکند یا نه؟ فعلا که هیچکس هیچ کاری نتوانسته انجام دهد و این به توهم روسی دامن زد .مهم این است که بر خلاف تصور روسیه بازی تمام نشده نخواهد شد و جوامع بین المللی به همین سادگی با این موضوع کنار نخواهند آمد .گرچه اقدام مستقیم نظامی قابل تصور نیست و اروپا آمادگی آنرا ندارد . واشنگتن و مسکو هم قادر به جنگی متعارف و کلاسیک علیه یکدیگر نیستند. خنده دار است،نه؟ مسکو و واشنگتن این نکته آخر را به خوبی میدانند. حال از بعد نظامی اگر مسیر تحولات آینده در کنار فشار های سیاسی و تحریم های بین المللی به سمت یک جنگ شبه قفقازی پیش برود، مطلبی دیگریست . البته به باور من اگر مسکو به رویه فعلی خود ادامه دهد این امری ست کاملا محتمل و دارای زمینه های کاملا بالقوه و بی شک رولت روسی علیه خود عمل خواهد کرد.

اما جدای از ابعاد بین المللی بحران کریمه ،آنچه موجب جلب توجه و تا حدودی نگرانی است موضع آقای ربیاکف دیپلمات ارشد روس در مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 است. وی که ایراد سخنانی عجیب در باره موضوع هسته ای ایران را در پرونده خود دارد روز گذشته آشکارا اظهار داشت موضوع اوکراین و نحوه برخورد طرف غربی با موضوع کریمه در نگاه مسکو به مذاکرات هسته ای تاثیردارد. نمیتوان پذیرفت این موضعی شخصی ست ،آنچنانکه نمیتوان پذیرفت مسکو در ورود به این بازی بسیار خطرناک از همان ابتدا مسئله ایران را مدنظر نداشته است. با توجه به حساسیت 5 قدرت جهانی دیگر نسبت به ایران این تصور ساده انگاری محض است. اما نکته اینجاست همزمان با ادامه بازی با توجه به درک تاریخی و دائمی روسی از مسئله ای به نام ایران ، تا چه میزان آنها از موضع خود پای ایران را به مناقشه باز و با گرو کشی آن را در کریمه خرج خواهند کرد؟ آنهم در مسئله ای که الزاما میتواند هیچ ربطی به تهران نداشته باشد.ربیاکف به روشنی اعلام کرد کریمه برای مسکو به مراتب از پرونده ایران مهمتر است. اما خطر آنجاست که طرف غربی احیانا با نگاهی بر عکس به موضوع وارد مذاکره با کرملین شود. اینکه چگونه و با چه مدلی بحران کریمه با مصالحه ای روسی - غربی ختم خواهد شد، به درستی نمیدانم ؟ آیا مسکو در صدد بازی با کارت ایران است؟ .از سخنان ربیاکف که چیزی غیر از این استنباط نمیشود. مطمئنا دستگاه دیپلماسی و شخص آقای روحانی و آقای ظریف متوجه قمار روسی از سوی افسر سابق عالیرتبه "کا گ ب" شده اند . اما این قابل توجه کسانی باشد که در توهم آغاز جنگ سرد ایدئولویک شرق و غرب بسر میبرند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ربیاکف,مسکو ,مذاکرات هسته ای, پوتین ,جنگ سرد و رقابت آمریکا و جماهیری شوروی,1+5 ,سند الحاق کریمه ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بعد از خلق بیش از 650 اثر در خیابانها مردم از دیدن فردی با مشتی شن در دست، که شن  در خیابان های نیویورک بر زمین می ریزد تعجب نمی کنند.Joe Mangrum هنرمند نقاش و مجسمه سازی است که به خلق آثار هندسی زیبا و فراکتال به قطرهای 15 تا20 فوت می پردازد.او از آثار سلتی و آسیایی در هنر خود الهام گرفته است.او آثاری را بوجود می آورد که زیباست ولی براحتی فنا پذیر است و شاید فقط چند ساعت مهمان شما باشد.او زمانی توجه جهانی را به خود جلب کرد که بر سر اجازه برای خلق این آثار با دپارتمان پارکهای کالیفرنیا درگیر شد.مردم علاقه دارند زمانی که او در حال کار است او را تماشا کنند.او اسم کارهای خود را شورش بصری در مقابل شبکه شهری نامیده است.

sand painted sidewalk drawing

sand 1

sand art painting floor

sand colorful public art

sand sidewalk street painting

sand art street fractal

sand 2

فروردین 1393.جندی شاپور البرز

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نقاش و مجسمه سازی,Joe Mangrum ,نقاشی شنی در خیابان,کالیفرنیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همگی ما از قابلیتهای این حیوان در صخره نوردی و بالا رفتن از جاهای عجیب و غریب و خوردن خیلی چیزها اطلاع داریم اما درخت نوردی دیگه یه چیزه جدیده !اینها تصاویری است از این حیوان در دامنه های کوههای اطلس در مراکش.از این درخت در تهیه مرطوب کننده مو و پوست استفاده می شود که اتفاقا بزها هم به میوه این درخت علاقه خاصی نشان می دهند.

تصویر: Aendemann

تصویر: سالی ترنر

تصویر: Romval | Dreamstime

تصویر: Rechitansorin | Dreamstime

تصویر: Langdona2000

تصویر: Samotrebizan | Dreamstime

جندی شاپور البرز اسفند 92

scribol

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مراکش,درخت نوردی بز ها در مراکش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در روز چهارم دادگاه اسکار پیستوریوس قهرمان پارالمپیک که به اتهام قتل دوست دخترش در آفریقای جنوبی محاکمه می‌شود، شهادت پزشکی که در همسایگی او زندگی می‌کند و اندکی بعد از حادثه در محل حاضر بوده به نفع روایت پیستوریوس مبنی بر قتل غیر عمد بود.پیستوریوس متهم است پس از نیمه شب روز والنتاین سال گذشته در خانه خودش با شلیک چهار گلوله دوست دخترش ریوار استینکمپ را کشته است، دادستان او را به قتل عمد متهم کرده اما قهرمان پارالمپیک می‌گوید او تصادفا به دوست دخترش که در دستشویی بوده شلیک کرده چون تصور کرده دزدی وارد خانه‌اش شده است.

دکتر یوهان استیپ امروز به دادگاه گفت وقتی به خانه پیستوریوس رسید او بر سر بدن بی جان دوست دخترش زانو زده بود.

پیستوریوس به او گفته دوست دخترش را با سارقی که وارد خانه‌اش شده اشتباه گرفته: "من به او شلیک کردم. فکر کردم دزد است."

پیستوریوس بلند بلند دعا می‌کرد و می‌گفت اگر دوست دخترش زنده بماند عمرش را در راه خدا وقف خواهد کرد.

دکتر استیپ برای نجات جان ریوا استینکمپ تلاش کرد اما او نبض گردنی نداشت و نفس نمی‌کشید و تکه‎هایی از بافت مغزش در میان موهایش دیده می‌شد.

اسکار پیستوریوس از پشت در دستشویی چهار گلوله به داخل آن شلیک کرده بود که سه تای آن به ران، شانه و سر ریوا اصابت کرده بود.

به گفته این شاهد، قهرمان پارالمپیک معروف به "تیغ‌پا" که با پاهای مصنوعی‌اش به چهره‌ای جهانی تبدیل شده بود، بشدت گریه و هق‌هق می‌کرد.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دادگاه اسکار پیستوریوس قهرمان پارالمپیک ,قتل ,آفریقای جنوبی , روز والنتاین ,ریوار استینکمپ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

2-2121.jpg

جزیره‌ای غرق‌شده واقع در اقیانوس آرام پس از 100 سال دوباره به شکل یک جزیره مرجانی ظهور کرده است.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در سال 1905، توفانی ویرانگر جزیره مرجانی «نادیکدیک»(Nadikdik) را که در وسط اقیانوس آرام قرار داشت، جاروب کرد، اکثر ساکنانش را به کام مرگ فرستاده و بخش اعظم آن را شستشو داد. فقط دو نفر از این توفان جان سالم به در بردند.اکنون پس از گذشت یک قرن، این جزیره دوباره از شکل یک تپه شنی به شکل جزایر مرجانی باشکوهی درآمده است.

 محققان نیوزیلندی در دانشگاه اوکلند، شکل‌گیری دوباره این جزیره مرجانی را که بخشی از جزایر دورافتاده «مارشال» است، مطالعه کرده‌اند تا نشان دهند چگونه جزایر می‌توانند در بازه‌های زمانی نسبتا کوتاه شکل گیرند. این مطالعه همچنین تغییراتی را که از زمان بروز این توفان در جزیره نادیکدیک (که جزیره مرجانی Knox نیز خوانده می‌شود) رخ داده، مستند کرده است.

 این دانشمندان امیدوارند مطالعه این جزیره کوچک به آن‌ها در درک بهتر از چگونگی تشکیل جزایر کوچک کمک کند؛ این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بسیاری از مردم نگرانند جزایر کوچک در زیر سطوح افزایش‌یافته دریا که ناشی از گرمایش جهانی است، ناپدید شوند.

 جزئیات این تحقیق در مجله Geomorphology مستند شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جزیره مرجانی «نادیکدیک»(Nadikdik) ,توفانی ویرانگر,جزیره‌ای غرق‌شده,مجله Geomorphology,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آل کاپون در ویلایی در میامی زندگی کرد، مهمانی داد و جشن گرفت و در همین ویلا هم درگذشت. حال اعلام شده که ویلای معروف‌ترین گانگستر تاریخ آمریکا به مبلغ ۸ میلیون ۵۰۰هزار دلار به فروش گذاشته شده است.

آلفونسو گابریل کاپون معروف به آل کاپون معروف‌ترین گانگستر آمریکا و بزرگترین نماد شبکه‌های مافیایی و قانون شکنی در دهه ۱۹۲۰ آمریکا به شمار می‌رود. تبار کاپون ناپلی (ایتالیایی) بود، ولی خودش در نیویورک متولد شده بود. او تبهکاری را از بروکلین آغاز کرد، بعدا دامنه فعالیتش را به شیکاگو کشید و تبدیل به بدنام‌ترین مجرم این شهر شد.

آل کاپون، هم خودش آدم‌کش بود و هم به دیگران ماموریت‌های مشابهی را محول می‌کرد. ولی در عین حال بلد بود که از زندگی هم لذت ببرد. او در میامی آمریکا ویلایی داشت که آن را ۴۰ هزار دلار خریده بود.

این ویلا هزار متر مربع مساحت دارد با چمن‌های پرپشت و نخل سایه‌دار و با استخری موج‌انداز.

کسی که بخواهد مثل آل کاپون از زندگی در چنین ویلایی لذت ببرد می‌تواند برای خرید ویلای او که حالا در معرض فروش قرار گرفته اقدام کند. صاحب کنونی ویلا، که خود یک سال و نیم پیش آن را خریده، می‌خواهد آن را به مبلغ ۵ / ۸ میلیون دلار بفروشد.

Ausflug nach Varadero zur Al Capone Villa

"تاریخی دارای تناسب"

شاید طنز تاریخ باشد که فروشنده کنونی ویلای آل کاپون یک مشاور مالیانی است. کاپون سال ۱۹۳۱ به دلیل جرائم مالیانی به ۱۱ سال زندان محکوم شد. او البته جنایات بزرگتری هم مرتکب شده بود که کمتر امکان محاکمه قضایی آن‌ها پیش آمد. از جمله گفته می‌شود که او سال ۱۹۲۹ در پشت کشتاری در شیکاگو بود که در جریان آن ۷ نفر جان سپردند.

Strandvilla

وقتی که این عملیات جریان داشت، آل کاپون خود در ویلای شخصی‌اش مشغول جشن و تفریح بود تا مدرک و دلیلی مبنی بر آمریت وی در قتل به دست نیاید.

ویلای آل کاپون سال ۱۹۲۲ ساخته شده است. صاحب اول ویلا کالرنس بوش از اعضای خانواده معروفی بود که در آمریکا آبجوسازی داشت. آدلفوس بوش بزرگ خاندان بوش در قرن نوزدهم از آلمان به آمریکا مهاجرت کرد و با فرد دیگری به نام ابرهارد آنهویزر، که او هم از آلمان به آمریکا مهاجرت کرده بود، آبجوسازی آنهویزر- بوش را بنیاد گذاشت.

Die Villa von Al Capone

این بخش از ماجرای تاریخی ویلا نیز با سرگذشت کاپون بی‌تناسب نیست. کاپون هم بخشی از درآمد خود را از راه فروش مشروبات الکلی در دوران ممنوعیت خرید و فروش این مشروبات در آمریکا، به دست آورده بود.

ویلای مورد فروش، هم عیش‌گاه کاپون بود و هم مرگ‌گاه او. کاپون سال ۱۹۴۷در همین ویلا از ذات‌الریه درگذشت.

dw.de

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آل کاپون , ویلای معروف‌ترین گانگستر تاریخ آمریکا,آلفونسو گابریل کاپون,بروکلین,میامی,بزرگترین نماد شبکه‌های مافیایی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جاستین بیبر،‌ خواننده ۱۹ ساله کانادایی، در نخستین ساعات بامداد روز پنج شنبه ۲۳ ژانویه،‌ به جرم کورس گذاشتن در خیابان و رانندگی تحت تاثیر الکل، ماری جوانا و دارو بازداشت شده است.

پلیس ساحلی میامی گفته است که این خواننده پاپ روز سه شنبه در خیابان بازداشت شده و با پلیس نیز همکاری نکرده است. او به مقاومت در برابر پلیس و داشتن گواهینامه منقضی متهم شده است.

جاستین بیبر در سالهای اخیر چند بار با پلیس دچار مشکل شده است.

بازداشت او یک هفته بعد از آن اتفاق می‌افتد که همسایه‌اش او را متهم کرد که به خانه او تخم مرغ پرت کرده است.

گزارش پلیس حاکی از آن بود که به ملک همسایه‌اش به میزان قابل توجهی آسیب رسانده است. در پی جست‌وجوی خانه او توسط پلیس، یکی از همراهانش نیز به اتهام همراه داشتن مواد مخدر بازداشت شده بود.

به گزارش میامی هرالد، یکی از همراهان این خواننده، امروز سه شنبه،‌ ظاهرا تلاش می کرده با استفاده از خودروهای دوستانش جلو عبور ماشین‌های دیگر در خیابان بیست و ششم را بگیرد،‌ و این کار باعث بروز ترافیک شده بوده است.

به گفته پلیس،‌ جاستین بیبر در ابتدا همکاری نکرده و پرسیده است که چرا متوقفش کرده‌اند. او همچنین گواهینامه منقضی ایالت جورجیا را به همراه داشته است.

همچنین راننده یک خودرو فراری قرمز هم بازداشت شده و پلیس هر دو ماشین را توقیف کرده است.

پلیس ساعتی بعد نام راننده بعدی را اعلام کرد. او خلیل، خواننده آر اند بی است.

به گفته رئیس پلیس ساحلی میامی، در طول بازجویی، آقای بیبر گفته است که پیش از رانندگی الکل نوشیده،‌ ماری جوانا کشیده و مقداری دارو هم مصرف کرده است.

پلیس می گوید خیابانی که جاستین بیبر در آن مسابقه می داده است، منطقه ای مسکونی بوده است.

قاضی دادگاه برای جاستین بیبر وثیقه ۲۵۰۰ دلاری صادر کرده است.

بیبر در روزهای پایانی سال ۲۰۱۳ خطاب به ۴۸ میلیون دنبال کننده اش در توییتر نوشت که می خواهد از دنیای موسیقی کناره گیری کند.

دسامبر ۲۰۱۳ اعلام شد که بر اساس آمار بینگ، موتور جست و جوی مایکروسافت، بیشترین جست و جو در اینترنت، نام جاستین بیبر بوده است.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جاستین بیبر,خواننده ۱۹ ساله کانادایی,خواننده ۱۹ ساله کانادایی, الکل,ماری جوانا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این عکس زیبا در ساحل رودخانه Connecticut واقع در ماساچوست آمریکا توسط Maure Briggs گرفته شده .تضاد  رنگی بین یخ و نی زیباست.

شانه منجمد

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:عکس,عکس زیبا,رودخانهConnecticut,تضاد بین یخ و نی زیبا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

1-عکسی از یک دیاتومه (debilis Chaetoceros).دیاتومه های یکی از اصلی ترین تولید کنندگان اکسیژن بر روی زمین می باشند.(عکس از Egmond)

2-عکس از شبکیه چشم یک نوع لاک پشت(توسط دکتر جوزف کوربو-دانشگاه واشنگتن)

 

 

3-کرم دریایی .دکتر آلوارو میگوتو.سائوپائولو .برزیل

این عکس ها حائز لوح تقدیر شدند:

چارلز کربس .قسمتی از پر طاووس

 

توسط دکتر Tomokazu Kawashima.سنگاپور.جنین کیسه تن بنام Arabidopsis 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برندگان مسابقه فتو میکروگرافی نیکون 2013, نیکون ,فتو میکروگرافی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قبل از هرچیز کریسمس به تمام هموطنان مسیحی مبارک.

animated christmas tree

در سال ۱۸۸۰ توماس ادیسون رشته‌ای از لامپ‌های کوچکی را ساخت که در ایام کریسمس بیرون کارگاه‌اش در نیوجرسی آویزان کرده بود. چند دهه طول کشید تا استفاده از این رشته لامپ‌های کوچک رایج شود. امروزه اکثر خانواده‌های آمریکایی از لامپ‌های کوچک و بزرگ برای تزئین خانه‌ی خود در جشن کریسمس استفاده می‌کنند و می‌کوشند نهایت سلیقه و خلاقیت را به خرج دهند. نمونه‌ای از چراغانی خانه‌ای در کالیفرنیا.

یکی دیگر از سوژه‌های چراغانی که در ایام کریسمس بسیار مشاهده می‌شود، گوزن‌هایی است که در حال کشیدن سورتمه هستند؛ چه در ابعاد کوچک و مینیاتوری و چه در ابعادی بزرگ که نمونه آن در این تصویر که متعلق به شهر شانگهای در چین است، دیده می‌شود.

بیشتر مسیحیان در ساحل عاج در جنوب و در اطراف ابیجان، پایتخت پیشین این کشور زندگی می‌کنند؛ منطقه‌ای که در آن جشن "چراغ مروارید" در جریان سال نو و کریسمس برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۲ بیشتر چراغ ها به نکوداشت یاد قربانیان جنگ جنوب آفریقا پس از ناکامی انتخابات فدرال در سال ۲۰۱۰ روشن شده بود.

در سال‌های اخیر نقش چراغ‌های "ال ای دی" افزایش یافته است. تصویری از درخت کریسمس در منطقه "راکفلر سنتر" در نیویورک. این درخت ۲۳ متری از سال ۲۰۰۷ به این سو با چراغ‌هایی تزئین می‌شود که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند. در تزیین این درخت بیش از ۴۵ هزار لامپ به کار رفته است.ده بود.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایام کریسمس ,جشن کریسمس,چراغانی ,کریسمس به تمام هموطنان مسیحی مبارک,,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آقا هل نده!

اشتباه نکنید، دوی ۱۰۰ متر نیست. در رقابت‌های موتورسواری ۲۴ ساعته در فرانسه، بعد از اینکه سازمان‌دهندگان نتوانستند ترکیب خط استارت را مشخص کنند، تصمیم بر این شد که رانندگان این‌جوری استارت بزنند. 

جوانی، کجایی که یادت به‌خیر!

زمانی کاشته‌های دیوید بکهام، ستاره تیم ملی انگلیس لرزه بر اندام هر تیمی می‌انداخت. حالا قرار بود ایشان در دوران بازنشستگی یادی از قدیما بکنند و به بازیکنان یک تیم چینی نشان دهند که کاشته یعنی چه! حیف از این لباس شیک.

من‌هم یک روزی اسب می‌شوم!

به صراحت می‌توان گفت که رقابت‌های ورزشی در سال ۲۰۱۳ کم‌وکسری نداشتند. برای نمونه رقابت‌های قهرمانی اروپا در پرش از مانع خرگوش‌ها که در جمهوری چک برگزار شد. 

خودش هم نمی‌داند که می‌خواهد چه‌کار کند!

ماجرا از این قرار است که این آقا بازیکن تیم ملی ارمنستان است که در چارچوب رقابت‌های گروهی راه‌یابی به جام جهانی فوتبال برزیل موفق شده یک گل به تیم جمهوری چک بزند. ایشان بعد از به ثمر رساندن گل "دست و پایش را گم کرده" و خودش هم نمی‌داند که چکار می‌خواهد بکند! 

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آقا هل نده!,جوانی, کجایی که یادت به‌خیر!,من‌هم یک روزی اسب می‌شوم!,خودش هم نمی‌داند که می‌خواهد چه‌کار کند!,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کنگره خلق چین اصلاحاتی را تصویب کرد که کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور در ماه نوامبر وعده داده بود. بر این اساس اردوگاه‌های کار اجباری بسته می‌شوند و سیاست تک‌فرزندی نرم‌تر می‌شود. بزهکاران خرد یا مخالفان سیاسی بدون طی تشریفات قضایی به اردوگاه‌های یادشده فرستاده می‌شدند. بنا بر اصلاحیه جدید، زوج‌هایی می‌توانند بیش از یک فرزند داشته باشند که دست‌کم پدر یا مادر تک‌فرزند بوده باشد.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کنگره خلق چین,اصلاحات سیاسی و اجتماعی در چین,بیش از یک فرزند,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ادای احترام سناتور های مکزیکی در پارلمان با دست زدن به مدت یک دقیقه برای نلسون ماندلا(مکزیکو سیتی.مکزیک)

میدان ترافالگار.لندن .خانمهایی که برای ادای احترام و به یادبود او شمعی روشن می نمایند و می خوانند.

گردهمایی مردم آمریکا در مقابل سفارت آفریقای جنوبی و مجسمه نلسون ماندلادر واشنگتن بعد از درگذشت او.

منابع:EPA -REUTERS

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویری از سراسر جهان از بزرگداشت نلسون ماندلا,نلسون ماندلا,آفریقای جنوبی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان آمریکایی موفق به شناسایی سردترین مکان زمین شده‌اند که دمای آن به زیر 91 درجه سانتیگراد می‌رسد.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مکان تازه کشف شده که در کنار خط‌الراس کوه قطب جنوب قرار دارد، می‌تواند طی چند دقیقه چشمها، بینی و ریه انسان را منجمد کند. این بدان دلیل است که دمای آن تقریبا 13 درجه پایینتر از نقطه‌ای (منفی 78.5 درجه سانتیگراد) است که دی‌اکسیدکربن از گاز به یخ خشک تبدیل می‌شود.این کشف رکوردشکن توسط محققان مرکز ملی داده‌های یخ و برف آمریکا انجام شده است.این محققان از ماهواره‌ها و روشهای دیگر برای اندازه‌گیری دما در قطب استفاده کرده‌اند.

 تصور می‌شود که این نقطه منفی 91.2 درجه‌ای که یکی از چندین نقطه سرد ثبت شده بر خط‌الراس کوه است، در ارتفاع بیش از 3.7 کیلومتری کوهستانی موسوم به Dome Fuji کشف شده باشد. جالب اینجاست که دمای این مکان حتی از مرکز پژوهش ووستوک روسیه که رکورد قبلی سردترین دمای جهان را با 89.2 درجه سانتیگراد در طول یک زمستان قطبی در سال 1983 از آن خود کرده بود، سردتر است.

 محققان بر این باورند که ممکن است نقاط سردتری نیز وجود داشته باشند چرا که ماهواره‌ها تنها به نمایش میانگین دما در یک کیلومتر مربع می‌پردازند.

 به گفته آنها، سردترین دماها در طول روزهای صاف و خشک ثبت شده‌اند و دمای روزهای بادی یا برفی سنجیده نشده است.

 جزئیات کامل این کشف در نشست سالانه اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا عرضه خواهد شد.

 اوایل سال جاری، دهکده Oymyakon روسیه به عنوان سردترین شهرک مسکونی دائمی جهان شناخته شد که میانگین دمای آن در ماه ژانویه به منفی 50 درجه سانتیگراد می‌رسید.

 این دهکده که به عنوان «قطب سرد» نیز شناخته شده، سردترین دمای خود را با منفی 71.2 درجه سانتیگراد تجربه کرده است.

 در این دهکده حدود 500 تن ساکن بوده و در دهه‌های 1920 و 30 یک توقفگاه بین راه برای دامداران گوزن شمالی محسوب می‌شد که به گله خود از چشمه‌های داخلی آب می‌دادند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سردترین مکان زمین,یخ خشک, Dome Fuji, Oymyakon ,قطب سرد,کشف رکوردشکن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همه نلسون ماندلا را دوست داشتند، ستاره ها، مدل ها، بازیگر ها، خواننده ها و ورزشکاران، بسیاری از آنها در مناسبت های مختلف با او دیدار داشتند و نلسون ماندلا آنها را می پذیرفت.

از دهه 1960 زمانی که زندان بود و رژیمی نژادپرستانه بر آفریقای جنوبی حکومت می کرد تا سالهای اخیر که قوانین نژادپرستی از آن سرزمین برچیده شد، او یکی از محبوترین و تحسین برانگیز ترین چهره های جهانی شد. نلسون ماندلا منبع الهام ترانه ها، فیلمها، اشعار، کتابها و کنسرت های بسیاری بود. بعد از جشن آزادی او، زادروزش معمولا با کنسرت های بزرگ در کشورها و قاره های مختلف برگزار می شد.

بعد از اعلام خبر مرگ نلسون ماندلا، هنرمندان در باره زندگی و میراث او بعد از مرگ حرف می زنند.

کوئینسی جونز موسیقی دان آمریکایی می گوید: «مدتی بود پیش بینی می کردیم، همین هفته پیش با همراهی دخترش زینزی و تهیه کننده فیلم زندگی ماندلا را نمایش دادیم. با خانواده اش در تماس بودم و می دانم چه می گذرد. حتی وقتی انتظار آن را داری باز هم سخت است، پنجاه سال است با او هستم.»

tumblr_m55yxymTsz1rw6j6yo1_500

برد پیت میگوید: «او بازیگر واقعی بود، تغییر دهنده دنیا. یکی از کسانی که تصویر او تا قرنها بر دیوار خانه ها باقی خواهد ماند.»
کارلا برونی خواننده و همسر رییس جمهوری سابق فرانسه می گوید: «میراث او برای ما همه و دنیا بسیار گرانمایه است و هم نمادین و هم واقعی چون کسی که بیش از بیست سال زندان بوده و با یک دنیا بخشندگی بیرون می آید، این میراثی برای تک تک ما است.»

کوین کاستنر می گوید: «زندگی اش یک مبارزه الهام بخش بود. زندگی توام با مشکلات بزرگ و شاید هم او اصلا به این موضوع فکر نمی کند که مرد بی عیب و نقصی است. ولی او یک انسان کامل بود. نیروی ارداه عجیبی داشت. ایستاد و گفت نه.»

زندگی نلسون ماندلا بارها بر پرده سینما زنده شده است، از جمله فیلم «شکست ناپذیر» ساخته کلینت ایستوود با شرکت مورگان فریمن درباره تیم راگبی آفریقای جنوبی است.

فیلم «ماندلا، راه طولانی آزادی» با شرکت ادریس البا، زندگی نامه ماندلا بر پرده سینما، ماه جاری برای اولین بار اکران شد. سیدنی پواتیه سال 1997 در یک فیلم سینمایی تلویزیونی نقش او را بازی کرد.

2013 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نلسون ماندلا,کوئینسی جونز,برد پیت,کوین کاستنر,فیلم «ماندلا, راه طولانی آزادی»,فیلم «شکست ناپذیر»,کلینت ایستوود ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نلسون ماندلا٬ رهبر جنبش آزادی‌بخش آفریقای جنوبی درگذشت. مطالب زیر فرازهایی از زندگی این فرزند بزرگ قاره سیاه است. هیچ کس همچون "مادیبا" این‌گونه بر تاریخ نوین آفریقای جنوبی تاثیر‌ نداشت.

چهره خندان نلسون ماندلا تصویری است که در ذهن جهانیان نقش بسته است. او در روز ۱۸ ژوئیه ۱۹۱۸ در یک خانواده تمبو در روستای کوچک موزو در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. ماندلا پس از تحمل تقریبا ۳۰ سال حبس بالاخره در سال ۱۹۹۴ به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست کشورش انتخاب شد.

براستی او  نماد آزادی٬ عدالت٬ شکیبایی و کرامت بود

ماندلا پس از طی دوران مدرسه، تحصیلات خود را در رشته علوم قضایی آغاز کرد و در دوره‌ی دانشجویی از فعالان سیاسی علیه نظام تبعیض‌نژادی بود. وی ددر سال ۱۹۵۲ در اولین دفتر وکالتی که مختص سیاه‌پوستان بود، آغاز به‌کار کرد.دوران کودکی و جوانی نلسون ماندلا تحت تاثیر نظام تبعیض‌نژادی بین سفید‌پوستان و سیاه‌پوستان قرار گرفت.ماندلا در دوران جوانی عاشق بوکس بود. او می‌گفت: «در رینگ بوکس، رنگ پوست، نژاد، رتبه و ثروت نقشی ندارند.» ماندلا در دوره‌ی محکومیت زندان نیز لحظه‌ای از ورزش و حفظ سلامت جسمی غافل نماند و تا آنجایی که امکان می‌یافت به تمرینات بدنی می‌پرداخت.در سال ۱۹۶۴ میلادی نلسون ماندلا به همراه چند فعال دیگر سیاسی به اتهام فعالیت علیه رژیم آپارتاید محاکمه شد. او در این محاکمه که به "ریونیا" شهرت یافت، به حبس ابد محکوم شد.زندگی در ۵ متر مربع؛ ماندلا ۱۸ سال از ۲۷ سال دوران زندان خود را در این سلول گذراند. او زندانی شماره ۴۶۶۶۴ بود. ماندلا پس از آزادی در باره‌ی این دوران گفت: «در زندان من فقط به عنوان این شماره شناخته می‌شدم.»در همه سال‌هایی که ماندلا در زندان بسر ‌برد، همسرش وینی ماندلا (نفر وسط) به مبارزه ادامه داد و به یکی از رهبران مبارزه در برابر حکومت اقلیت سفید‌پوست بدل شد.مبارزه با رژیم آپارتاید با همبستگی جهانی همراه بود. در سال ۱۹۸۸در ورزشگاه ویمبلی لندن به مناسبت ۷۰ سالگی ماندلا کنسرتی به منظور جمع‌آوری کمک مالی برگزار شد. ستارگان مشهور دنیای موسیقی پاپ در حضور بیش از ۷۰ هزار نفر کنسرت ۱۰ ساعته‌ای را اجرا کردند که در ۶۰ کشور جهان مستقیما پخش شد.ماندلا بالاخره در روز ۱۱ فوریه سال ۱۹۹۰ پس از ۲۷ سال از زندان آزاد شد.ماندلا به‌عنوان رهبر کنگره ملی آفریقا (ANC) در ماه مه سال ۱۹۹۰ گفت‌وگوها با فردریک ویلیم دکلارک، رئیس جمهور وقت آفریقای جنوبی را آغاز کرد. این گفت‌وگو‌ها راهگشای آفریقای جنوبی عاری از نظام تبعیض‌نژادی آپارتاید شد. هر دو شخصیت در سال ۱۹۹۳ به خاطر تلاش‌هایشان برای آشتی ملی، جایزه نوبل صلح را دریافت کردند.اولیور تامبو و والتر سیسولو جزو اولین هم‌رزمان ماندلا بودند. آنها در سال ۱۹۴۴ میلادی شاخه جوانان کنگره ملی آفریقا را تاسیس و حرکات اعتراضی علیه رژیم آپارتاید را هماهنگ کردند.

زندانی که ماندلا در آن بسر برد

سیسولو به همراه ماندلا به حبس ابد محکوم شد و تامبو ۳۰ سال در مهاجرت زندگی کرد. این سه نفر پس از سال ۱۹۹۰ رهبری کنگره ملی را بدست گرفتند.روز ۱۰ مه سال ۱۹۹۴ روزی تاریخی برای آفریقای جنوبی بود. ماندلا در نخستین انتخابات دمکراتیکی که در این کشور برگزار شد به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و سوگند یاد کرد. او تا سال ۱۹۹۹ در این مقام فعالیت کرد. پس از او تابو امبکی رئیس جمهور آفریقای جنوبی شد.ماندلا با هدف روشنگری جنایت‌های دوران آپارتاید در سال ۱۹۹۶ کمیسیون "حقیقت‌یابی و آشتی ملی" را ایجاد کرد. رئیس این کمیسیون اسقف دزموند توتو تعیین شد. کار این کمیسیون بدون انتقاد نماند. بسیاری از قربانیان عدم مجازات افرادی که حتی رسما به جنایات خود اعتراف می‌کنند را نمی‌پذیرند.روز ۱۵ ماه مه سال ۲۰۰۴ میلادی قرعه برگزاری جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۰ بنام آفریقای جنوبی افتاد.

همسر ماندلا در غیاب او رهبری را بر عهده داشت

شادی سراسر آفریقای جنوبی را فرا گرفت و مردم از زحمات ماندلا برای آوردن این جشن بزرگ ورزش به کشورشان سپاسگزاری کردند. این نخستین جام جهانی بود که در قاره آفریقا برگزار می‌شد.آفریقای جنوبی می‌خواهد جمهوری رنگین کمان نژاد‌ها باشد. اما در سال ۲۰۰۸ درگیری‌های نژادی و قومی بر این کشور سایه افکند. در آن هنگام بسیاری از خود پرسیدند: آیا ایده "جمهوری رنگین‌کمان نژادها" که قرار بود مردمان این سرزمین در یک همزیستی توأم با صلح و آرامش زندگی کنند، شکست خورده است؟در سالروز تولد نلسون ماندلا برنامه‌ها و کنسرت‌های متعددی در سراسر جهان، به ویژه در زادگاه او، آفریقای جنوبی برگزار می‌شود. در این روز مردم جهان فراخوانده شده‌اند که به پاس تلاش ۶۷ ساله ماندلا در راه صلح و آزادی، ۶۷ دقیقه دست به کاری خیر بزنند.نلسون ماندلا در واپسین سال‌های عمرش کمتر در انظار عمومی ظاهر می‌شد و بیشتر وقت خود را در جمع خانواده می‌گذراند.

تولد ماندلا در میان خانواده و نوه هایش

نلسون ماندلا٬ عصر پنج‌شنبه (۱۴ آذر٬ ۵ دسامبر) در سن ۹۵ سالگی درگذشت. او به خاطر تحمل بیش از ۲۷ سال حبس در راه مبارزه علیه حکم‌روایی اقلیت سفیدپوست و تلاش برای بازپس‌گیری حقوق ازدست‌رفته سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی٬ به «نماد آزادی٬ عدالت٬ شکیبایی و کرامت» در این کشور و سراسر جهان تبدیل شد. ماندلا از چهره‌های فراموش‌نشدنی تاریخ معاصر جهان به شمار می‌رود.

2013 Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرگ نلسون ماندلا,نماد آزادی,چهره‌فراموش‌نشدنی تاریخ معاصر جهان,رهبر جنبش آزادی‌بخش آفریقای جنوبی,فرزند بزرگ قاره سیاه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

شاید تا کنون مبارزه میان یک فیل و اسب آبی را ندیده باشید، این عکس ها نشانگر مبارزه میان یک فیل و اسب آبی است که در دیلی پست بریتانیا منتشر شده است. عکس یک اسب آبی مادر را به همراه بچه اش در علفزار به تصویر کشیده است که در هنگام خوردن غذا با نزدیک شدن یک فیل عصبانی می شود.

این مادر برای حفاظت از بچه خود در مقابل فیل مقاومت می کند اما فیل قوی تر از اوست و با خرطوم خود او را از زمین بلند می کند و در هوا می چرخاند. از طرف دیگر کودک با هدایت اسب آبی دیگر فرار می کند.

 

 

 

این جنگ میان اسب آبی مادر و فیل به مدت 5 دقیقه طول می کشد.

در پایان این مبارزه اسب آبی زخمی نمی شود، اما غرور او به دلیل شکست در مبارزه جریحه دار شده است.

با مشاهده این روند هر بیننده ای از شجاعت مادر برای دفاع از کودکش متعجب می شود! 

CRI Online

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مبارزه میان یک فیل و اسب آبی, اسب آبی,نبرد حیوانات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


دلایل متعددی بزای انتخاب سواحل کارائیب و محبوبیت  آن برای توریستها وجود دارد .

Antigua Beaches

Anguilla Beaches

غذا های مخصوص و لذیذ،خرید،قمار،زندگی شبانه ، گلف ،مشاهده بسیاری از شخصیتها و ثروتمندان معروف و... صدها هزار توریست را جلب این سواحل می کند.

Little Bay Anguilla

اما نکته مهم و غیر قابل بحث در مورد مناطق ساحلی جزایر کاراییب بدون شک زیبایی خیره کننده مناظر طبیعی ،ماسه های سفید زیبا و آب کریستالی سواحل آن است.

Beaches in the Caribbean

 Curacao Beaches

جندی شاپور البرز.آذر92

Caribbean Beaches

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سواحل کارائیب,جزایر کارائیب,زیبایی جزایر کاراییب,جام جهان نما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مایلز اسکات کودک ۵ ساله آمریکایی که مبتلا به سرطان خون است، همیشه آرزو داشت تا همراه با "بتمن"، قهرمان موردعلاقه‌اش، شهر را از دست "دشمنان" نجات دهد. مردم و مسئولان سان‌فرانسیسکو این آرزو را برآورده کردند.مسئولان و مردم شهر سان‌فرانسیسکو در تلاش برای برآورده کردن آرزوی یک پسربچه مبتلا به سرطان طی عملیاتی نمادین با بازسازی فضای شهر، این امکان را فراهم آوردند تا این کودک ۵ ساله به عنوان "بتمن کوچولو" این شهر را از دست نیروهای اهریمنی "نجات" دهد.

مایلز اسکات زمانی که تنها یک سال و نیم داشت، به سرطان خون مبتلا شد. یکی از آرزوهای بزرگ او همواره این بود تا روزی همراه با قهرمان مورد علاقه‌اش "بتمن" و خودروی او به شکار دشمنان برود و به مردم شهر کمک کند. روز شنبه (۱۶ نوامبر/ ۲۵ آبان) این آرزوی مایلز طی ابتکار عمل انجمنی به نام "آرزو کن" (Make A Wish) سرانجام به حقیقت پیوست.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، با انتشار یک پیام ویدئویی کوتاه خطاب به مایلز او را راهی عملیات نجات شهر کرد. مایلز که لباس بتمن کوچولو را بر تن داشت‌ به همراه بتمن سوار بر یک خودروی لامبورگینی مشکی که به شکل خودروی بتمن درآمده بود، برای نجات زنی که در یکی از واگن‌های قطار خیابانی سان‌فرانسیسکو اسیر شده بود و دست و پایش را با طناب بسته بودند، به راه افتاد.



در تمام مدت اجرای این عملیات مأموران پلیس سوار بر موتور مایلز را همراه می‌کردند، هلیکوپتر‌ها بر فراز شهر به پرواز درآمده و خیابان‌ها مسدود شده بودند. در این میان هزاران نفر از مردم نیز در امتداد مسیر ایستاده و مایلز را تشویق می‌کردند

روزنامه "سان‌فرانسیسکو کرونیکل" نیز ویژه‌نامه‌ای را به همین مناسبت منتشر کرد که روی جلد آن تیتر "بتمن کوچولو شهر را نجات می‌دهد!" به چشم می‌خورد. دادستانی شهر سان‌فرانسیسکو نیز اطلاعیه‌مطبوعاتی را منتشر کرد که در آن خبر دستگیری ریدلر و پنگوئن (از دشمنان بتمن) آمده بود. شبکه خبری سی ان ان به طور زنده از این عملیات پنج ساعته گزارش داد.


تیم فوتبال آمریکایی شهر سان‌فرانسیسکو (San Francisco 49ers) نیز در توئیتر نوشت: «قهرمان ما رسیده است. خیابان‌های سان فرانسیسکو امروز امن است.»

مایلز پس از نجات شهر سان‌فرانسیسکو که به شکل "گاتهام سیتی"، شهری که بتمن در آن حضور دارد در آمده بود، از سوی شهردار سانفرانسیسکو کلید نمادین شهر را به پاس این حرکت قهرمانانه دریافت کرد.

میشل اوباما، بانوی اول آمریکا، نیز در توئیتر از مایلز به خاطر دستگیری "تمام این آدم‌بدها" تشکر کرد و نوشت: «تو الهام‌بخش همه ما هستی!»

مایلز به همراه والدین و یک برادر کوچکتر از خود در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کند و گفته می‌شود بیماری وی رو به بهبود است.

dw.17.11.2013

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مایلز اسکات,سرطان خون,بتمن,شهر سان‌فرانسیسکو,لامبورگینی مشکی,بتمن کوچولو شهر را نجات می‌دهد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دختر جوان کانادایی در راه بیمارستان مجبور به وضع حمل شد اما نوزاد که یک دختر بود، در سرمای منفی ۱۸ درجه در کنار خیابان درگذشت. پس از انتقال مادر و نوزاد توسط یک آمبولانس به بیمارستان در حالی که طبق قانون، دو پلیس مراقب جسد نوزاد بودند تا پزشک قانونی آن را تحویل گرفته و جواز دفن صادر کند، ناگهان نوزاد پس از ۹۰ دقیقه دوباره زنده شد.

DW 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:معجزه در بیمارستان,مادر و نوزاد,نوزاد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این عکس  از تایفون هایان بر فراز فیلیپین توسط آژانس ستاره شناسی ژاپن و  ماهواره آن یعنی ماهواره EUMETSAT شکار شده است.

OnOrbit

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تایفون هایان,فیلیپین,آژانس ستاره شناسی ژاپن ,ماهواره EUMETSAT,ماهواره,the Japan Meteorological Agency ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

توفان سهمگین "هایان" در فیلیپین که صدها هزار را بی‌خانمان کرده و شمار زیادی کشته و زخمی به جای گذاشته، اگر چه دیگر تهدیدی برای این کشور نیست، اما پیامدهای خطرناک آن سخت بر فیلیپین سایه‌ افکنده است.توفان مهیب "هایان" روز جمعه (۸ نوامبر) با سرعتی بالغ بر بیش از ۳۸۰ کیلومتر در ساعت به فیلیپین رسید. طبق برآورد سازمان ملل حدود ۶۶۰ هزار نفر در پی این سانحه طبیعی بی‌خانمان شده‌اند. در مناطق توفان‌زده امدادگران و پزشکان پیوسته در تلاش کمک و رسیدگی به وضعیت ساکنان هستند.دولت فیلیپین نیز روز چهارشنبه (۱۳ نوامبر / ۲۲ آبان) اعلام کرده که شمار کشته‌شدگان این توفان از مرز ۱۸۰۰ نفر گذشته است.

بنیکنو آکینو، رئیس‌جمهور این کشور پیش‌بینی می‌کند که شمار قربانیان حتی از ۲۵۰۰ نفر نیز فراتر رود، چرا که بسیاری‌ها همچنان مفقودالاثر هستند. وی برآورد یکی از مسئولان را که از ۱۰ هزار کشته احتمالی سخن گفته بود، غیرواقعی خواند.تلاش‌های امدادگران برای یافتن اجساد کشته‌شدگان همچنان ادامه دارد. در شهر تاکلوبان که در پی توفان "هایان" خسارات زیادی دیده است، کمتر خانواده‌ای است که یکی از اعضای خود را از دست نداده باشد. مقامات محلی می‌کوشند که با دفن اجساد در گورهای جمعی از شیوع بیماری‌های واگیردار تا جای ممکن جلوگیری کنند.توفان "هایان" نه تنها ساختمان‌ها که بسیاری از جاده‌ها را ویران کرده و راه‌های امدادرسانی را مسدود کرده است. در بسیاری از مناطق آب آشامیدنی در دسترس نیست و مقامات مسئول و همچنین امدادگرایان به‌سختی می‌توانند وضعیت را تحت کنترل خود درآورند.در مناطق توفان‌زده وضعیت فوق‌العاده حاکم است. یأس و نومیدی سبب شده که انسان‌ها دست به چپاول و دزدی بزنند و از مواد غذایی تا بنزین و وسایل الکتریکی را به سرقت ببرند. طبق اعلام سازمان صلیب سرخ جهانی حتی یک کاروان کمکی مورد حمله و غارت قرار گرفته است.

در تاکلوبان سربازان سعی در برقراری نظم دارند و موتورسواران را کنترل و در صورت یافتن اموال دزدی بازداشت می‌کنند.در روزها‌ی اخیر بیش از ۲۰ کشور از سراسر جهان از جمله آلمان کمک‌های زیادی به فیلیپین ارسال کرده‌اند. اتحادیه اروپا میزان کمک‌های خود را به ۱۰ میلیون یورو افزایش داده که یک و نیم میلیون یورو از این مبلغ را آلمان تأمین می‌کند. این کشور همچنین ۵۴۰۰ پتو و ۳۰۰۰ چادر برای کمک به توفان‌زدگان ارسال کرده و امدادگران سازمان کمک‌های فنی آلمان نیز راهی مناطق توفان‌زده شده‌اند.رسانه‌های خبری روز چهارشنبه (۱۳ نوامبر / ۲۲ آبان) گزارش دادند که هزاران نفر در آلانگالانگ (واقع در حدود ۱۰۰ کیلومتری تاکلوبان) به یک انبار بزرگ محموله‌های کمکی یورش برده‌اند. گفته می‌شود که ۱۲۹ هزار کیسه ۵۰ کیلویی برنج به غارت رفته است. شدت هجوم انسان‌ها به اندازه‌ای بود که حتی شماری در جریان این رویداد کشته شده‌اند.

ایالات متحده آمریکا شماری از سربازان خود را برای کمک به فیلیپین فرستاده است. از آن گذشته ناو هواپیمابر "یو اس اس جرج واشنگتن" نیز سازمان صلیب سرخ فیلیپین می‌کوشد که با یاری نیروهای داوطلب خواروبار و همچنین دیگر وسایل اولیه کمکی را میان توفان‌زدگان پخش کند. سازمان مزبور همچنین می‌کوشد که در هماهنگی و همکاری با مقامات محلی تخلیه مناطق توفان‌زده را عملی سازد.راهی آب‌های فیلپین شده تا بتواند در صورت نیاز امکان امدادرسانی داشته باشد.

توفانی جدید در راه است

در این میان گفته می‌شود که توفان جدیدی به سمت جزیره‌ی میندانائو واقع در جنوب فیلپین در راه است. کارشناسان هواشناسی هشدار داده‌اند که ۲۸ استان ممکن است در معرض خطر این توفان قرار گیرد. آنان در عین حال گفته‌اند که این توفان به شدت توفان "هایان" نخواهد بود. 

2013 Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:توفان سهمگین "هایان" ,فیلیپین,بی‌خانمان , بنیکنو آکینو,شهر تاکلوبان,میندانائو ,اجساد,سازمان صلیب سرخ ,ناو هواپیمابر "یو اس اس جرج واشنگتن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهان نما,روسیه,چهارمین شهر روسیه,نیژنی نووگورد,Nizhny Novgorod,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماتا آمریتاناندامای یا "مادر سعادت ابدی" زن هندی است که تاکنون ۳۳ میلیون نفر را در سراسر جهان در آغوش گرفته است. ماتا آمریتاناندامای یا "مادر سعادت ابدی" که به اختصار "آما" نیز نامیده می‌شود، دختر یک خانواده ماهیگیر فقیر در جنوب هند است که در ۹ سالگی به‌خاطر بیماری مادرش باید مدرسه را رها می‌کرد تا بتواند از همسایگان غذا جمع‌آوری کند.حکایت این زن ۶۰ ساله که تنها چند ثانیه با در آغوش گرفتن به دیگران "آرامش درونی" هدیه می‌کند از ۹ سالگی آغاز شد.این دختر وقتی از کسی غذایی دریافت می‌کرد بدون توجه به "کاست" و یا طبقه‌اش او را درآغوش می‌گرفت. امری که در هند رایج نیست و نوعی تابوشکنی است. همه افرادی که او درآغوش می‌گرفت گفته‌اند که نوعی "احساس آرامش" و "خوشبختی" بدست آورده‌اند. او به‌سرعت در سراسر هند شهرت یافت و به ماتا آمریتاناندامای یا "مادر سعادت ابدی" مشهور شد.

فراتر از "عرفان هندی"

فعالیت ماتا آمریتاناندامای فراتر از "عرفان" صرف است. او کمک‌های جمع‌آوری شده را در پروژه‌های گوناگون صرف می‌کند. فعالیت‌های خیریه این بانوی هندی باعث شده است تا چندین جایزه معتبر به او اهدا شود. جوایزی همچون "Gandhi – King" در سال ۲۰۰۲ به‌خاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز‌ش و یا "Award-Interfaith " در سال ۲۰۰۶ که قبلا به دالایی لاما هم تعلق گرفته بود. ماتا آمریتاناندامای سازمان بین‌المللی "Embracing the World"، "درآغوش گرفتن جهان" را تاسیس کرده است که هزینه پروژه‌های گوناگونی هم‌چون حفظ محیط زیست، "قدرتمند سازی زنان"، کمک به کودکان فقیر و یا کمک به معلولین را تامین می‌کند.

ماتا آمریتاناندامای تاکنون یک دانشگاه، چندین مدرسه و بیمارستان نیز احداث کرده است. سازمان "درآغوش گرفتن جهان" در هر مراسمی که ماتا آمریتاناندامای حضور می‌یابد کالاهایی را برای فروش و جمع‌آوری کمک مالی عرضه می‌کند. در کنار قفسه کالاها تصاویری از پروژه‌های تحقق یافته نصب شده‌اند که بر روی آن نوشته شده "با پول شما تحقق یافته است".بعد از هر فاجعه که در آن انسان‌های زیادی صدمه می‌بینند، ماتا آمریتاناندامای شخصا به آن منطقه سفر می‌کند. او بعد از فاجعه زمین لرزه در هائیتی و یا سونامی در ژاپن به این کشورها سفر کرد تا با درآغوش کشیدن بازماندگان به آن‌ها دلداری بدهد.ماتا آمریتاناندامای بعد از ماجرای تجاوز دسته‌جمعی به یک دختر دانشجو که با اعتراض‌های فراوانی در هند روبرو شد، کنفرانسی را که متشکل از فعالان اجتماعی بود برای یافتن راه‌کار فراخواند. پس از آن سازمان "درآغوش گرفتن جهان" با ابداع یک مچ‌بند به شکل ساعت، سیستم اعلام خطری را برای زنان ابداع کرد.ماتا آمریتاناندامای در هند به‌عنوان "مهاتما"، یعنی روح بزرگ طرفداران پرشماری دارد. در عرصه بین‌المللی نیز ستارگان هالیوود چون شارون استون و ریچارد گیر، از طرفداران او هستند.دیدار با ماتا آمریتاناندامای تنها چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. او بعضی ‌مواقع ۱۲ ساعت در روز بازدید کنندگان را در آغوش می‌گیرد. گاه این مراسم حتی در تمام طول شب نیز ادامه دارد.یک کودک هفت ساله می‌گوید خیلی زیبا بود. مادر این کودک می‌گوید:"احساس می‌کردم که در خانه خودم هستم". بارها دیده شده‌است که مردان مسن وقتی از آغوش ماتا آمریتاناندامای باز‌می‌گردند اشک از چشمشان جاری است و یا زنان جوان فریادهای خوشحالی سر می‌دهند.

هرکس را همانگونه که هست قبول دارم

ماتا آمریتاناندامای می‌گوید:«عشق اغلب به عنوان جذبه جنسی و نه به عنوان تمامیتی که همه هستی را به هم متصل می‌کند فهمیده می‌شود. برای من خطای انسان مهم نیست، بلکه زیبایی در کل هستی مهم است. من هر کسی را همانگونه که هست قبول دارم». 

 

"آما" یا مادر برای "درآغوش گرفتن جهان" سالی یک بار به سفر می‌رود. وی اکنون در آلمان است و گذرش از اروپا تا اواسط ماه نوامبر ادامه خواهد یافت.ماتا آمریتاناندامای برای نخستین بار سال ۱۹۸۷ به آلمان سفر کرد در آن سفر تنها یکصد نفر را در آغوش گرفت. اما این‌بار ۱۵ هزار نفر در بزرگترین سالن سرپوشیده شهر برلین ساعت‌ها برای چند ثانیه درآغوش گرفته شدن به انتظار نشستند.

Deutsche Welle |

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماتا آمریتاناندامای,درآغوش گرفتن جهان,فراتر از "عرفان هندی",بانوی هندی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

coolclouds11 640x853 10 Incredible Cloud Formations

coolclouds14 640x434 10 Incredible Cloud Formations

 

coolclouds16 640x479 10 Incredible Cloud Formations

coolclouds17 640x358 10 Incredible Cloud Formations

coolclouds20 640x381 10 Incredible Cloud Formations

coolclouds22 640x421 10 Incredible Cloud Formations

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویری زیبا از ابرها,جالبترین اشکال ابر در آسمان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این هم ایده ای خلاقانه برای رفاه و تفریح شهروندان پاریسی .پلی جهت پریدن به هوا!

JumpParis01

JumpParis02 640x398 Jump Bridge in Paris

JumpParis04 614x1024 Jump Bridge in Paris

JumpParis03 640x384 Jump Bridge in Paris

Designboom

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهان نما,پلی برای پریدن,تفریح,پاریس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Софья Васильевна Ковалевская

سونیا کووالوسکایا یا سوفیا کووالسکی (تولد ۱۵ ژانویهٔ ۱۸۵۰ - مرگ۱۰ فوریهٔ ۱۸۹۱) از ریاضی‌دانان برجسته سده نوزدهم است و نخستین ریاضی‌دان بزرگ زن و اولین زنی بود که در شمال اروپا به مقام استادی کامل رسید. او همچنین از اولین زنانی بود که در یک روزنامهٔ علمی به عنوان ویرایشگرکار می‌کرد.

Планета Софьи Ковалевской

سوفیا ریاضیات را در ۱۲ سالگی بدون هیچ معلمی به صورت خودآموز شروع کرد. پدرش به دلیل فقر، کاغذهای چرکنویس درهمی از معادلات دیفرانسیل و انتگرال را به جای کاغذ دیواری بر دیوار خانه چسبانده بود و سوفیا با سه سال تلاش توانست معنی آنها را کشف کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سونیا کووالوسکایا,سوفیا کووالسکی,ریاضی‌دانان,نخستین ریاضی‌دان بزرگ زن,شمال اروپا,مقام استادی کامل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یکی از بزرگترین شکارچیان طبیعت خود شکار حیوان قدرتمند دیگری می شود. گزارش تصویری از شکار یک تمساح توسط یک پلنگ.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: شکار یک تمساح توسط یک پلنگ,شکار,حیوانات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

What Do 7 Billion People Do? infographic

 

1.7 میلیارد نفر از مردم جهان در مشاغل خدماتی اشتغال دارند که بیشترین نوع اشتغال در جهان می باشد.رتبه دوم از آن شاخه مشاغل کشاورزی است که جمعیتی در حدود 1.4 میلیارد را شامل می شود.رتبه سوم از آن صنایع است با 800 میلیون نفر.577 میلیون نفر سنی بالاتر از 64 سال دارند.430 میلیون نفر بیکار می باشند.در این میان 1.9 میلیارد را کودکان 0 تا 15 سال تشکیل می دهند که قادر به کار نیستند و 400 میلیون نفر نیز کار آفرین می باشند.(به صورت نرمال)

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شغل7 میلیارد مردم جهان چیست؟,مشاغل خدماتی,مشاغل کشاورزی ,صنایع,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یادبود واشنگتن ( Washington Monument)‏ از بناهای مشهور شهر واشنگتن دی سی در آمریکا است. مقصود از این بنا بزرگداشت جرج واشینگتن می‌باشد.

این ابلیسک مرمری و گرانیتی در محوطه‌ای در مرکز شهر قرار دارد و توسط آسانسوری به بالای بنا (جهت گردشگری و دیدن منظره شهر) راه دارد.

این بنا که در ۱۸۴۸ میلادی افتتاح گردید ۱۷۰ متر بلندا دارد. رابرت میلز معمار آن بود.

جلال آل احمد در خاطرات خود این بنا را اینگونه توصیف می‌کند:

«دیگر اینکه در واشینگتن، یک اوبلیسک گنده ساخته‌اند میان کنگره و عمارت لینکلن...در بوستون هم یکی دیگر بود، عین همین. و این گویا تقلید است از اوبلیسک‌هایی که فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها از مصر آوردند و میان میدان گاهی شهرهاشان علم کرده‌اند، به علامت اینکه جانشین‌های تمدن‌های باستانی اند...والخ. و این آمریکایی‌ها که وقتی از راه رسیده‌اند که بچه‌ها ته سفره را جمع کرده بوده‌اند و رفته بوده‌اند مدرسه...والخ، حالا خودشان را اینجوری راضی می‌کنند.»
 

بر روی نوک آلومینیومی این بنا، نوشته‌ای وجود دارد که واژه‌ای لاتین با عبارت Laus Deo می‌باشد. معنای این عبارت «ستایش خدای را» می‌باشد.


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:یادبود واشنگتن,واشنگتن دی سی,آمریکا , ابلیسک مرمری و گرانیتی,جلال آل احمد,Laus Deo,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

US on the Moon

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مقایسه زمین و ماه,اندازه نقشه آمریکا بر ماه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 29 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com