جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

در مراسم فرش قرمز فیلم ملفیسنت (شیطان صفت) در لس آنجلس، مردی خود را به برد پیت رساند و با مشت به صورتش کوبید.

بر اساس گزارش‌ها، ویتالی سدیوک، خبرنگار اوکراینی، که به ایجاد مزاحمت برای چهره های مشهور شهرت دارد، با پریدن از روی میله های حفاظ، برد پیت را بغل کرد و سپس با مشت به صورتش کوبید.

این مرد ۲۷ ساله را محافظان به زحمت روی زمین خواباندند و سپس پلیس به او دستبند زد و او را برد. برد پیت، که در آن زمان در حال امضا دادن به هوادارانش بود، آسیب جدی ندید.

فیلم ملفیسنت بازسازی امروزی دیسنی از افسانه زیبای خفته است که آنجلینا جولی، شریک زندگی برد پیت، در آن بازی کرده است. 

یک سخنگوی پلیس گفت که آقای سدیوک از روز چهارشنبه در بازداشت پلیس به سر می برد. برای او قرار وثیقه ۲۰ هزاردلاری صادر شده است.

آقای سدیوک سابقه ایجاد مزاحمت برای ستاره ها و شخصیت های مشهور روی فرش قرمز را دارد.

هفته گذشته او با خزیدن زیر دامن امریکا فررا، بازیگر فیلم آگلی بتی (بتی زشت) در جشنواره فیلم کن، خبرساز شد.

او در ماه ژانویه در مراسم جایزه انجمن بازیگران فیلم در برابر بردلی کوپر زانو زد و پاهای او را بغل گرفت. در ماه فوریه نیز او این کار را با لئوناردو دی کاپریو در جشنواره فیلم سانتا باربارا کرد.

همچنین در سال گذشته، آقای سدیوک در طول مراسم گرمی روی صحنه رفت و به دنبال جنیفر لوپز و پیت بال دوید تا پیش از رسیدن ادل به صحنه، جایزه او را دریافت کند.

او متهم به اخلال در مراسم گرمی شد ولی به زندان نیفتاد.

در سال ۲۰۱۲ آقای سدیوک در مراسم فرش قرمز فیلم مردان سیاه پوش در مسکو، خواست لب های ویل اسمیت را ببوسد، که از او سیلی خورد.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آنجلینا جولی,برد پیت ,برد پیت روی فرش قرمز مشت خورد,ویتالی سدیوک,مزاحمت برای چهره های مشهور ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شصت‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم کن شامگاه شنبه ۲۴ مه ۲۰۱۴ به کار خود پایان داد. جایزه نخل طلایی جشنواره کن به فیلم ترکی "خواب زمستانی" به کارگرانی "نوری بیلگه جیلان" تعلق گرفت. داستان فیلم "خواب زمستانی" درباره یک هتلدار بی‌رحم و مستبد در یک روستای ترکیه واقع در آناتولی (شرق ترکیه) است. جیلان جایزه خودرا به جوانان ترکیه که در اعتراض‌های سال گذشته این کشور جان خود را از دست داده‌اند، تقدیم کرد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شصت‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم کن,جایزه نخل طلایی جشنواره کن,خواب زمستانی,نوری بیلگه جیلان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جشنواره کن امسال حواشی خاصی برای ما ایرانی ها داشته است که همچنان با واکنش‌هایی مواجه است، سیدمحمد بهشتی امروز در روزنامه اعتماد در این باره ابراز نظر کرده است.

سیدمحمد بهشتی - رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی - در یادداشت امروز خود در اعتماد می‌نویسد: جشنواره فیلم کن شنبه شب به کار خود پایان داد. دو مسافر از تهران در قامت داور از فرودگاه امام تهران راهی کن شدند. هر دو این داوران در اوج متانت و فرهیختگی کار خود را در این جشنواره به پایان رساندند و اکنون خود را برای بازگشت به کشورشان آماده می کنند. اگرچه ایران پیش از این هم در این جشنواره و جشنواره های مشابه داورانی داشت، اما این اتفاق برای لیلاحاتمی برای نخستین بار رخ می داد که به عنوان داور در جشنواره فیلم کن حضور یابد.

از زمانی که شخصا جزو مدیران سینمایی کشور بعد از انقلاب بودم، سال ها می گذرد. بحث ارزش های ایران اسلامی و تفاوت های فرهنگی ما با کشورهای دیگر بحث جدیدی نیست و شاید امروز به داغی گذشته هم نباشد. پس اتفاقی که امروز بهانه یی برای حاشیه سازی شده است برای ما چندان جدید نیست.

خانم حاتمی در این جشنواره رفتاری نکرده است که کسی احساس کند به ارزش های ما توهین شده است. انتشار توضیحات خانم حاتمی درباره این اتفاق به وضوح نشان می داد که ایشان ابتکار عملی نداشته و صرفا رفتار انفعالی در یک موقعیت انجام داده است. از روزی که ایشان به عنوان داور انتخاب شده اند تا امروز این حضور مایه افتخار است و کاش فرصتی دست نمی داد که این حضور چنین به حاشیه آلوده شود. ما همیشه می توانیم از فرصت این حضور استفاده کنیم و اگر هم اتفاقی رخ می دهد که به ذائقه برخی از ما خوش نمی آید، اگر مدعی ارزش ها هستیم اتفاقا نباید مساله را بزرگ کنیم و به حاشیه های آن دامن بزنیم. خانم حاتمی الگوی بسیار خوبی برای اهالی سینما و جوانان ماست و باید قدردان او باشیم. لیلاحاتمی در متنی که منتشر کرد توضیح داد که از نخستین مکاتبات و دیدارهایی که با اعضای این جشنواره داشته شرایط خود را برای این حضور توضیح داده است. اتفاقی که در کن افتاد، در کل اتفاق پیچیده و عجیبی نبود. اتفاق عجیب واکنش کسانی بود که همیشه آماده هستند تا برمبنای منافع خود اتفاقی را در حد یک اعلام جنگ بزرگ کنند. در حیرتم که چطور وقتی رییس جمهور سابق کشورمان مادر هوگو چاوز را در آغوش کشید، کسی بر او خرده نگرفت، گریبان ندرید و از بر باد رفتن ارزش های ایرانی و اسلامی گلایه یی نکرد. قطعا مسوولیت نمایندگی رییس جمهور یک کشور در کشوری دیگر بیش از مسوولیتی است که از یک بازیگر در یک جشنواره انتظار داریم. همین گروه در آن مقطع تریبون های زیادی در اختیار داشتند، اما هیچ یک فریاد وامصیبتا سر ندادند که چرا رییس جمهور ما چنین رفتاری از خود بروز داده است. این سکوت را مقایسه کنید با واکنش هایی که علیه لیلاحاتمی اتفاق افتاد. ببینید با چه ادبیات و لحنی درباره ژاکوب و حاتمی صحبت شده است. به عکس قول سعدی که می گوید: دوچیز طره عقل است دم فروبستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی، دقیقا آنجایی که باید اعتراض کنند، سکوت می کنند و چشم می بندند و آنجایی که باید خاموش شوند، گریبان می درند. حکایت عجیبی است! جامعه سینمایی ما و به خصوص زنان این سینما با جشنواره های خارجی بیگانه نیستند. همه محدودیت ها و خط قرمزها را می شناسند و از بلوغ بالایی برخوردارند. ما نمی توانیم به بهانه های مختلف فرصت حضور سینمای ایران را در جشنواره های مهم از دست دهیم و سینماگران ما هم خود می دانند که چه مسوولیت سنگینی را در این راستا برعهده دارند. به زعم من تاکنون چنین بوده و مساله اخیر هم صرفا از به خطر افتادن منافع عده یی خاص نشات گرفته و نه از رفتار لیلاحاتمی که در نهایت شایستگی در این جشنواره حضور یافت.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جشنواره کن,خانم حاتمی,لیلاحاتمی,سیدمحمد بهشتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پیرس برازنان ( Pierce Brosnan)  بازیگر ایرلندی‌تبار آمریکایی و بازیگر نقش جیمز باند است.

پدر و مادر پیرس زمانی که او هنوز یک سال هم نداشت از هم جدا شدند. در ۱۲ اگوست ۱۹۶۴ پیرس یازده ساله برای اولین بار از ایرلند به انگلستان سفر کرد درست همان روزی که یان فلمینگ خالق داستان های جیمز باند درگذشت. در ۲۷ مه ۱۹۸۰ با کاساندرا هریس ازدواج کرد، که به کیسی معروف بود. اما در ۲۸ دسامبر ۱۹۹۱ پس از یازدهمین سالگرد ازدواجش با کیسی، همسرش به علت ابتلا به بیماری سرطان در میان آغوش او درگذشت . سر انجام در ۴ اگوست ۲۰۰۱با روزنامه نگاری به نام کلی شی اسمیت ازدواج کرد. از ماهیگیری در رودخانه تووی در کارمارتن شایر، جنوب ولز، لذت می‌برد، درست همان جایی که رئیس جمهوری پیشین آمریکا جیمی کارتر از ماهیگیری در آنجا لذت می‌برد. پیرس برازنان از سوی مجله پیپل در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از ۵۰ مرد زیبای جهان و در سال۲۰۰۱ به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده دنیا شناخته شد. پیرس برازنان در بررسی‌های انجام شده درباره بزرگترین هنرپیشه‌های مرد انگلستان در سال ۲۰۰۱ رتبه ششم را کسب نمود. به گفته خودش اولین فیلمی که تماشا کرده از سری مجموعه جیمزباند با عنوان گلدفینگر بوده است. او همچنین یک کمپانی فیلم سازی به نام اریش دریم تایم دارد.

 

  • اولین فیلمی که در آن تولید شد برادر زاده‌ها ۱۹۹۸ بود.
  • در سریال (رمینگتون استیل) کاراکترش شخصیت عجیبی داشت، یک کاراگاه خصوصی جنایی که بسیار عاشق فیلمهای کلاسیک بود.
  • در یکی از قسمت‌ها او عنوان کرد، دوست داشته در فیلم (حماسه توماس کراین) با بازی استیو مک کوئین و فی داناوی بازی کند، اما ۱۶ سال بعد در بازسازی این فیلم، با رنه روسو بازی می‌کند.
  • در ساخت فیلم (قلعه دانته) به خاطر نوع بیماریش با مشکللات فراوانی روبرو گردید.
  • دستگاه ماشین تحریر خالق داستان های جیمزباند، یان فلمینگ را به مبلغ ۵۲ هزار ۸۰۰ دلار خریداری نمود.
  • در سال ۱۹۸۶ برای بازی در نقش ۰۰۷ انتخاب شد، اما قراردادش با سریال سازان مجموعه تلویزیونی (رمینگتون استیل) مانع از انجام ایفای این نقش در آن سال گردید که سرانجام ایفای این نقش به تیموتی دالتون رسید.

سرانجام در سال ۱۹۹۵ موفق به بازی در مجموعه داستان های جیمز باند با نام چشم طلایی گردید. او چهارمین هنرپیشه بعد از شون کانری می‌باشد که در چهار فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند ایفای نقش کرده‌است. در دو سال اخیر بازی نقش جیمز باند را کنار گذاشته و در واقع خود را از بازی در این نقش بازنشست کرده‌است. در فیلم های جیمزباند او علاوه بر دستمز، اتوموبیل هم دریافت می‌کرد به طوری که برای بازی در فیلم چشم طلایی یک اتوموبیل ب ام و زد۳ و برای بازی در فیلم فردا هرگز نمی‌میرد یک اتوموبیل ب ام و سری ۸ و برای بازی در فیلم دنیا کافی نیست یک اتوموبیل ب ام و زد۸ دریافت نمود. پس از اکران فیلم روزی دیگر بمیر در رستورانی واقع در دوبلین بخاطر همبازی شدنش با هالی بری سیاه پوست مورد تمسخر چند نفر قرار گرفت. اولین فیلم پیرس برازنان فیلم نقش بدون نام در سال ۱۹۷۹ و آخرین فیلم او پس از غروب در سال ۲۰۰۴ و به یادماندنی‌ترین نقش وی بازی در نقش جیمز باند در مجموعه فیلمهای جیمز باند است.

هالی بری در مورد او گفته‌است : پیرس چیزی شبیه به مجسمه‌های میادین شهر می‌باشد، پیر نمی‌شود و هر روز خاطره انگیزتر می‌شود. جمله معروف وی : ازدواج به من این قدرت را داد تا بتوانم دنیا را فتح کنم.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پیرس برازنان,Pierce Brosnan,هنرپیشه‌ها,شون کانری,اتوموبیل ب ام و ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم «مالفیسنت» بر اساس داستان زیبای خفته، فیلم آنجلینا جولی است. او در این فیلم نقش، یکی از شیطانی ترین قهرمانان دنیای والت دیسنی را بازی می کند. در این داستان که بازسازی فیلم سال 1959 شرکت دیسنی است، اله فنینگ نقش زیبای خفته را به عهده دارد.

دو بازیگر اصلی فیلم آنجلینا جولی و اله فنینگ برای معرفی فیلم در یک نشست خبری در پاریس شرکت کردند. آنجلینا جولی در این نشست گفت: «می خواستیم این فیلم حق مطلب را در مورد شخصیت های داستان بیان کرده و به کسانیکه پیشتر در آن کار کرده بودند، ادای احترام کنیم.»

«ماله فیسنت»، اولین تجربه کارگردانی رابرت استرامبرگ، تهیه کننده معروف هالیوود است. او که برنده جایزه اسکار شده، تهیه کنندگی آواتار و آلیس در دنیای عجایب را به عهده داشته است.

فیلم «مالفیسنت» از آخر ماه مه (اوایل خرداد) در سینماهای دنیا اکران می شود.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مالفیسنت, آنجلینا جولی,شیطانی ترین قهرمانان دنیای والت دیسنی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دومین قسمت مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز در نخستین تعطیلات آخر هفته که به روی پرده سینما رفت، در سینماهای آمریکای شمالی حدود ۹۲ میلیون دلار فروش داشت و در صدر جدول پرفروشترین‌ها قرار گرفت.

فروش جهانی این فیلم در آخر هفته گذشته ۱۱۶ میلیون دلار بوده است.

این فیلم بعد از قسمت دوم کاپیتان آمریکا، دومین فیلم سال ۲۰۱۴ است که بیشترین فروش را در هفته نخست نمایشش در آمریکای شمالی داشته است.

نمایش کاپیتان آمریکا در نخستین تعطیلات آخرهفته ای که به روی پرده رفت ۹۶ میلیون دلار فروش داشت.

اندرو گارفیلد، هنرپیشه ۳۰ ساله آمریکایی- بریتانیایی نقش پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی را بازی می کند و بازیگر مقابل او که نقش منفی را دارد، پل جاماتی است.

بهشت وجود دارد که داستان پسری است که تا دم مرگ رفته و ادعا می کند بهشت را دیده با ۸.۶ میلیون دلار رده سوم را به خود اختصاص داده است.

کاپیتان آمریکا ۲ در پنجمین هفته نمایشش در رده چهارم و قسمت دوم انیمیشن ریو در بعدی قرار گرفته اند.

دومین قسمت مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز که پیش بینی می شود یکی از پرفروش‌ترین فیلم های سال باشد، نسبت به قسمت نخست آن فروش بیشتری در نخستین تعطیلات آخر هفته نمایشش داشته است.

قسمت نخست این فیلم که در روز چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) ۲۰۱۲ به روی پرده رفت، ۶۲ میلیون دلار فروش داشت.

کمپانی سونی، سازنده رشته فیلم‌های مرد عنکبوتی، دو قسمت دیگر از این مجموعه را در دست تولید دارد که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به نمایش در خواهند آمد. 

نمایش کاپیتان آمریکا در نخستین تعطیلات آخر هفته ای که به روی پرده رفت ۹۶ میلیون دلار فروش داشت

 هفته گذشته زنی دیگر با بازی کامرون دیاز با فروش حدود ۱۴ میلیون دلار در رده دوم جدول پرفروشترین‌ها فیلم‌های آمریکای شمالی قرار گرفت.

BBC NEWS

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ,کاپیتان آمریکا ۲,بهشت وجود دارد ,زنی دیگر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هفته نامه آمریکایی پیپل (People) لوپیتا نیونگو، بازیگر ۳۱ ساله کنیایی برنده اسکار، را زیباترین فرد سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.

لوپیتا نیونگو گفته است که هیچ گاه در خواب هم نمی دیده که بابت چهره اش تحسین شود و خود را روی جلد این هفته نامه آمریکایی ببیند.

نیونگو با بازی در فیلمکلیک ۱۲ سال بردگی به کارگردانی استیو مک کوئین به شهرت رسید و ماه گذشته جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای بازی در نقش پتسی را برد.

او اکنون چهره جدید تبلیغاتی شرکت لوازم آرایشی فرانسوی لانکوم پاریس شده است.

نیونگو به مجله پیپل گفته است که "برای همه دخترهایی که مرا روی جلد دیده اند و احساس می کنند که کمی بیشتر دیده شده اند، خیلی خوشحالم."

لوپیتا نیونگو در مکزیک به دنیا آمده و در کنیا بزرگ شده است. مادرش دوروتی مدیر عامل و رئیس روابط عمومی بنیاد سرطان آمریکاست و لوپیتا می گوید:‌"مادرم همیشه به من می گفت که من زیبا هستم و سرانجام یک جا حرفش را باور کردم."

این شماره از هفته نامه پیپل در روزهای آینده منتشر می شود ولی فهرست ۱۰ چهره اول از فهرست ۴۰ نفره این مجموعه در فضای آنلاین منتشر شده است.

کری راسل، جنا دیوان تاتوم، میندی کیلینگ، گبریل یونیون، مالی سیمز، استیسی کیبلر،‌ کری واشینگتن، پینک و امبر هرد از دیگر چهره هایی اند که هفته نامه پیپل به عنوان شخصیت های زیبای ۲۰۱۴ برگزیده است.

انتخاب زیباترین چهره زن روی جلد این هفته نامه سابقه ای طولانی دارد. نخستین برنده این عنوان میشل فایفر بود که عکسش در سال ۱۹۹۰ روی جلد رفت.

از سال ۱۹۹۰ تاکنون برنده زیباترین فرد سال همواره زن بوده است، جز سه سال که در آنها لئوناردو دی کاپریو، تام کروز و مل گیبسون برنده این عنوان شدند.

گوئینت پالترو در سال ۲۰۱۳ و بیانسه در سال ۲۰۱۲ زیباترین چهره سال معرفی شده بودند. جولیا رابرتز تاکنون چهار بار برنده این عنوان شده است. کریستینا اپلگیت، کیت هیودسن، درو بریمور، آنجلینا جولی، کارترین زتا جونز و نیکول کیدمن از دیگر چهره های برگزیده سال های پیش بوده اند.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لوپیتا نیونگو,استیو مک کوئین, جایزه اسکار,هفته نامه آمریکایی پیپل (People), بازیگر ۳۱ ساله کنیایی برنده اسکار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلمبرداری دومین قسمت فیلم پرفروش ببر خیزان، اژدهای پنهان از ماه ژوئیه امسال آغاز می شود.قسمت نخست این فیلم هنرهای رزمی که برنده چهار جایزه اسکار شد در سال ۲۰۰۰ ساخته شد.در قسمت دوم این فیلم که داستان آن به ماجراهای پیش از داستان قسمت اول می پردازد، میشل یه‌او، باز در نقش یو شی لین بازی می‌کند.

گفته شده که مراحل پیش تولید این فیلم که سرنوشت سبز نام دارد آغاز شده است و قرار است که فیلمبرداری آن در شهر اوکلند در نیوزیلند آغاز و سپس در چین ادامه یابد. 

علت انتخاب نیوزیلند به عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری این بوده که این کشور برای تشویق فیلمسازان خارجی در این کشور ۲۰ درصد از هزینه فیلمبرداری در نیوزیلند را باز می‌گرداند.

وو پینگ یوئن، کارگردان چینی این فیلم را می‌سازد.

ببر خیزان، اژدهای پنهان که همچنان پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای چین در جهان است، در سالی که اکران شد بیش از ۲۱۳ میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم که آنگ لی، آن را کارگردانی کرده در ۱۰رشته نامزد جایزه اسکار شد که چهار جایزه از جمله اسکار بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلمبرداری را به دست آورد.

ترکییبی از داستان عاشقانه، هنرهای رزمی، اسطوره‌های تاریخی و جدابیت زنانه از دلایل موفقیت این فیلم در گیشه و نزد منتقدان بود.

قسمت دوم نیز مانند قسمت پیشین از روی کتابی نوشته وانگ لو دو ساخته می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ببر خیزان، اژدهای پنهان ,سرنوشت سبز , نیوزیلند,سینمای چین ,اسکار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

«برتری» (Transcendence) جدیدترین فیلم جانی دپ است. او در این فیلم علمی-تخیلی نقش دکتر ویل کستر، پژوهشگر هوش مصنوعی را ایفا می کند. او توسط افراطیان مخالف پیشرفت فن آوری به قتل می رسد ولی مغز او زنده می ماند.

جانی دپ در مورد موضوع فیلم می گوید: «شخصی مجبور به انتخاب در یک لحظه می شود. فردی که دوست داریم در حال مرگ است و ما باید در عرض کمتر از یک ثانیه تصمیم بگیریم که آیا آگاهی او را در یک رایانه بارگذاری کنیم یا نه؟»

در این فیلم، مورگان فریمن و کیت مارا نیز بازی می کنند. 

هفتمین قسمت از سری فیلم های «افراد ایکس» با نام «روزهای آینده گذشته» شاید حدود دو ماه دیگر اکران شود. ولی هیو جکمن و جیمز مک اووی، که به ترتیب نقش های «وولورین» و «پروفسور زاویه» را ایفا می کنند، ترویج جهانی آنرا از شهر لندن آغاز کردند.

این فیلم اقتباسی است از شخصیت های قصه های مصور انتشارات مارول. اینبار نبرد افراد ایکس برای حفظ بقای انسان های جهش یافته در دو دوره زمانی است. نبردی حماسه ای برای تغییر گذشته، تا آینده نجات پیدا کند.

هیو جکمن می گوید: «در آینده ایم، در آینده ای دورتر از آنچه در فیلم های قبلی دیده بودیم. پس به انقراض نسل انسان های جهش یافته بسیار نزدیکیم. فقط چند تن از قویترینها زنده مانده اند. بنابراین شخصیت های جدیدی وارد داستان می شوند که نقششان توسط هنرپیشه هایی بزرگ ایفا می شود. بسیار هیجان انگیز است.»

در این فیلم که توسط برایان سینگر کارگردانی شده است، هالی بری، یان مک کلن و مایکل فسبندر نیز بازی می کنند.

2014 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جانی دپ ,برایان سینگر ,فیلم علمی-تخیلی ,پیشرفت فن آوری ,Transcendence,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  • یخزده، دیزنی ۱۰۷۲ میلیون دلار
  • داستان اسباب بازی ۳، دیزنی ۱۰۶۳ میلیون دلار
  • شاه شیر، دیزنی، ۹۸۷ میلیون دلار
  • من چندش آور ۲، یونیورسال، ۹۷۰.۸ میلیون دلار
  • در جستجوی نیمو، پیکسار، ۹۳۶.۷ میلیون دلار
  • شرک ۲، دریم‌وورکز، ۹۱۹.۸ میلیون دلار
  • عصر یخی، طلیعه دایناسورها، فاکس ۸۸۶.۷ میلیون دلار
  • عصر یخی، جداشدن قاره‌ها، فاکس ۸۷۷.۲ میلیون دلار
  • شرک سوم، دریم‌وورکز، ۷۹۹ میلیون دلار
  • شرک برای همیشه، دریم‌ورکز، ۷۵۲.۶ میلیون دلار
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پرفروش‌ترین انیمیشن‎های تاریخ سینما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این فیلم با رسیدن به فروش جهانی یک میلیارد و ۷۲ میلیون دلار توانست رکورد پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما را بشکند.

رکورد پیشین در اختیار داستان اسباب بازی ۳ بود که در سال ۲۰۱۰ به فروش جهانی یک میلیارد و ۶۳ میلیون دلار رسید. 

یخزده، محصول کمپانی دیزنی، برداشت آزادی از داستان ملکه برفی، نوشته هانس کریستین اندرسن، نویسنده دانمارکی است.

این فیلم که نمایش آن در آمریکای شمالی از ۲۷ نوامبر آغاز شد، تاکنون ۳۹۸.۴ میلیون دلار در کانادا و آمریکا فروش داشته و در کشورهای دیگر ۶۷۴ میلیون دلار فروخته است.

یخزده که در سه ماه گذشته در فهرست دهگانه پرفروش ترین فیلم‌های آمریکای شمالی قرار دارد، اکنون به یکی از ده فیلم پرفروش تاریخ سینما نیز تبدیل شده است.

این فیلم در هشتاد و ششمین دوره اهدای جوایز اسکار به دو جایزه بهترین انیمیشن بلند و بهترین ترانه اریژینال دست پیدا کرد. بر اساس گزارش بیلبورد از این ترانه (Let it Go) که در صدر پرفروشترین‌های آمریکا قرار دارد، هفته گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نسخه به فروش رفت.

با این حال بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر، در حال حاضر یخزده رقابت تنگاتنگی با فیلم لگو، محصول برادران وارنر دارد که از آغاز نمایشش در فوریه فروش جهانی‌ آن از مرز ۴۰۰ میلیون دلار گذشته است. فیلم لگو پرفروش‌‌ترین فیلمی است که نمایشش در سال ۲۰۱۴ آغاز شده است.

فیلم لگو این شانس را دارد که با توجه به اینکه هنوز نمایشش در بسیاری از کشورها مانند استرالیا و آلمان آغاز نشده است، فاصله خود را در هفته های آینده با یخزده کم کند. 

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما, کمپانی دیزنی,جوایز اسکار,Let it Go,پرفروشترین‌های آمریکا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گوئینت پالترو،‌ هنرپیشه هالیوودی،‌ و کریس مارتین،‌ خواننده گروه کلدپلی پس از بیش از ده سال زندگی مشترک از هم جدا می شوند.

پالترو ۴۱ ساله و مارتین ۳۷ ساله جدایی خود را در وبلاگ گوپ،‌ سایت شخصی پالترو، در مطلبی با عنوان "جدایی آگاهانه" اعلام کردند.

این زوج نوشته اند: "با قلبی پر از اندوه تصمیم گرفته ایم جدا شویم."

آنها در دسامبر ۲۰۰۳ با هم ازدواج کردند و دو فرزند دارند به نام های اپل که ۹ ساله است و موسی که هفت سال دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک سخنگوی خواننده کلدپلی نیز خبر جدایی را تایید کرده است.

این زوج نوشته اند که "به این نتیجه رسیده ایم که اگر چه یکدیگر را خیلی دوست می داریم، جدا از هم می مانیم."

آنها نوشته اند بیش از یک سال بوده است که - با هم و جدا از هم - به سختی کوشیده اند تا ببینند که به چه نتیجه مشترکی ممکن است برسند.

"با این حال ما خانواده ایم و همیشه خانواده خواهیم ماند و از بسیاری جهات نزدیک تر از همیشه هستیم."

پالترو و مارتین نوشته اند:‌ "بیش و مهمتر از هر چیز ما پدر و مادریم و دو فرزند فوق العاده داریم و درخواستمان این است که به فضا و حریم خصوصی ما و آنها در این وضعیت مشکل، احترام گذاشته شود."

"ما همیشه رابطه خود را در فضایی خصوصی پیش برده ایم و اکنون که آگاهانه جدا می شویم و مشترکا به پدری و مادری خود ادامه می دهیم،‌ امیدواریم بتوانیم همچنان به همین روال ادامه بدهیم."

ظرف چند دقیقه پس از انتشار این مطلب، این وبسایت در اثر هجوم خوانندگان که می خواستند آن را بخوانند از کار افتاد.

در این مطلب همچنین عکسی از این زوج منتشر شده به علاوه توصیه ای در خصوص زندگی مشترک و طلاق از سوی دو پزشک.

در مقاله ای مفصل با عنوان "جدایی آگاهانه"، دکتر حبیب صادقی و دکتر شری سامی طلاق را "تصمیمی دردناک و مشکل برای همه طرفین درگیر" توصیف کرده اند.

آنها در پایان مقاله نوشته اند: " با تصمیم به جدایی آگاهانه،‌ صرف نظر از اینکه با همسرتان چه اتفاقی رخ بدهد، خواهید دید که اگر چه به نظر می رسد همه چیز دارد از هم می پاشد، در واقع همه چیز دارد به انسجام می رسد."

اعلام این خبر یک سال پس از مهاجرت پالترو و مارتین به لس آنجلس صورت می گیرد. آن دو تا پیش از آن در لندن زندگی می کردند.

در ماه نوامبر، پالترو درباره برنامه هایش برای مهاجرت مجدد خانواده اش و بازگشت به لندن سخن گفته بود.

گوئینت پالترو که برای بازی در فیلم شکسپیر عاشق در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد،‌ به تازگی در فیلم مرد آهنی ۳ بازی کرده است.

کریس مارتین خواننده اصلی گروه کلدپلی که امسال ششمین آلبوم استودیویی خود را منتشر می کند، قرار است به عنوان مربی در برنامه تلویزیونی آمریکایی ویس (Voice) ظاهر شود.

این زوج در دسامبر ۲۰۰۳ چند روز پس از اینکه اعلام کردند پالترو نخستین فرزندشان را باردار شده،‌ ازدواج کردند.

بر اساس گزارش ها آنها یک سال پیش از آن در پشت صحنه کنسرت کلدپلی،‌ با هم آشنا شده بودند.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گوئینت پالترو,کریس مارتین,خواننده گروه کلدپلی,هنرپیشه هالیوودی,برنامه تلویزیونی آمریکایی ویس (Voice) ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نگاه منتقدان سینمایی به فیلم

فیلم "۳۰۰: ظهور یک امپراتوری" برخلاف فیلم "۳۰۰"، نتوانست نظر اغلب منتقدان سرشناس سینمایی را جلب کند. بسیاری از آنها شخصیت پردازی ضعیف، بازی های بد و عدم پایبندی به تاریخ را از ضعف های اساسی این فیلم دانستند. با این حال اغلب منتقدان، کوریوگرافی صحنه های نبرد دریایی را که به صورت اسلوموشن کار شده است، ستوده اند.

تاد مک کارتی، منتقد هالیوود ریپورتر، در نقدی منفی و طعنه آمیز علیه آن نوشت: "با این که جرارد باتلر بعد از فیلم "۳۰۰" در ۱۷ فیلم متوسط بازی کرد اما با این حال، غیبت او در این فیلم به شدت حس می شود."

جیمز روچی از سایت سینمایی "فیلم دات کام"، صفر امتیاز به فیلم داد و آن را یک "جوک سه بعدی" دانست.

تام لانگ از "دیترویت نیوز" نیز آن را یک حمام خون و نه چیزی بیشتر خواند. جیمز براردینلی از "ریل ویووز"، ۲ و نیم ستاره از ۴ ستاره به فیلم داد. به اعتقاد براردینلی، فقدان خلاقیت در این فیلم منجر به نارضایتی بنیادی از آن شده است.

اسکات بولس از "یو اس اِی تودِی" از ۴ ستاره، ۲ ستاره به فیلم داد و نوشت: "برای کسی که در این فیلم دنبال مفهوم فیلمنامه می گردد، "۳۰۰" مثل اسب ترواست. باورپذیری و معقول بودن را فراموش کنید."

اما اسکات فانداس از مجله "ورایتی" فیلم را ستود و درباره اش نوشت: "این فیلم سرگرم کننده، فاقد طنین اسطوره ای فیلم "۳۰۰" است که از آن یک فیلم کلاسیک ساخت اما با معیارهای خودش خوب کار می کند."

منتقد دیگری به نام ریچارد روپر از ۵ ستاره به فیلم ۴ و نیم ستاره داد و آن را یک پیروزی از نظر طراحی صحنه و لباس و استفاده از تکنیک های خیره کننده سی جی آی دانست.

با این حال به نظر می رسد تماشاگران عادی سینما رویکردی نه چندان بدی نسبت به این فیلم داشته اند. "۳۰۰: ظهور یک امپراتوری" که نمایش عمومی آن کمتر از سه هفته پیش آغاز شد، در حال حاضر در رده سوم جدول پرفروشترین های سینمای آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۴ جا دارد.

به روایت هرودت، آرتمیس یکم، ملکه کاریا، در شهر هالیکارناس، (که در آن زمان از اسپارتی های امپراتوری هخامنشی بود) به دنیا آمد. آرتمیس، زنی زیبا و دلیر بود و پس از مرگ شوهرش بر تخت شاهی نشست. او یکی از فرماندهان نیروی دریایی و از رایزنان جنگی خشایارشا بود و در تاریخ از او به عنوان نخستین زنی که در سمت فرماندهی نیرومندترین نیروی دریایی جهان خدمت می کرد، یاد می شود. هردوت او را زنی مکار و باهوش توصیف کرده و نوشته است که بر روی خشایارشا نفوذ زیادی داشته است. در دوران حکومت پهلوی، نیروی دریایی ایران، برای نخستین بار ناوشکن بزرگی را به نام آرتمیس نام گذاری کرد.

"۳۰۰: ظهور یک امپراتوری"؛ ادامه دقیق فیلم "۳۰۰" نیست بلکه همزمان به رویدادهای قبل از نبرد ترموپیل یعنی جنگ ماراتن و جنگ های بعد از آن یعنی جنگ های آرتمیسیوم و سالامیس می پردازد. جنگ ماراتن، ده سال قبل از جنگ ترموپیل(ماجرای فیلم ۳۰۰) در سال ۴۹۰ پیش از میلاد اتفاق افتاد. جنگ دریایی آرتمیسیوم نیز همزمان با جنگ ترموپیل رخ می دهد که در سال ۴۸۰ قبل از میلاد اتفاق افتاد و سه روز طول کشید و در آن سپاه ایران بر یونانی ها پیروز شده و به دنبال آن شهر آتن را فتح کرد و آن را به تلافی به آتش کشیده شدن شهر "سارد" در ایران، به آتش کشید. یونانی ها پس از این اتفاق، به جزیره سالامیس فرار کرده و خشایارشا هم برای تار و مار کردن آنها به سالامیس لشگر کشید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آرتمیس,فیلم "۳۰۰",فیلم "۳۰۰: ظهور یک امپراتوری" ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هشت سال بعد از نمایش فیلم جنجالی "۳۰۰" ساخته زک اسنایدر درباره نبرد ترموپیل بین ایران و یونان، که از نظر بسیاری از ایرانیان در رویدادهای تاریخی تحریف شده بوده و تصویری غیرانسانی از پادشاه هخامنشی و سپاه ایران به نمایش گذاشته شده بود، اینک هالیوود، قسمت دوم این فیلم را با نام "۳۰۰ : ظهور یک امپراتوری"، به صورت سه بعدی روانه سینماها کرده است.

"۳۰۰: ظهور یک امپراتوری"، همانند "۳۰۰"، فیلمی فانتزی و حماسه ای جنگی است که هالیوود بر اساس کتاب مصور منتشر نشده "خشایارشا" نوشته فرانک میلر (نویسنده فیلم "۳۰۰") ساخته است و درباره جنگ های دریایی معروف آرتمیسیوم و سالامیس است که بعد از پیروزی سپاه ایران در ترموپیل و فتح آتن، بین سپاه خشایارشا به فرماندهی آرتمیس و سپاه یونان به فرماندهی تمیستوکل درگرفت.

این فیلم، ابتدا "۳۰۰: نبرد آرتمیسیوم" نام داشت اما در سپتامبر ۲۰۱۲ به "۳۰۰: ظهور یک امپراتوری" تغییر نام داد. زک اسنایدر که فیلم "۳۰۰" را کارگردانی کرده بود، در این فیلم به عنوان تهیه کننده و نویسنده فیلمنامه همکاری کرده و نوام مورو، کارگردانی آن را به عهده داشته است.

برخلاف قسمت اول که پخش آن با اعتراض گسترده بسیاری از مردم و نیز دولت ایران رو به رو شد، تا الان که نزدیک به سه هفته از نمایش جهانی این فیلم می گذرد، هنوز واکنش خاصی نه از سوی مردم ایران و نه دولت، نسبت به این فیلم دیده نشده و تنها برخی سایت ها و رسانه های دولتی در ایران، خبر پخش جهانی آن را به عنوان یک فیلم "ضد ایرانی" دیگر از هالیوود منتشر کرده اند.

روایت فانتزی

"۳۰۰: ظهور یک امپراتوری"، با اینکه ظاهرا فیلمی تاریخی است اما در واقع همانند فیلم "۳۰۰"، فیلمی فانتزی و ساخته و پرداخته ذهن خیال‌پرداز فرانک میلر، خالق داستان‌های گرافیکی و مصور (کمیک استریپ) است. همه صحنه های این فیلم در استودیوی "نوبویانا فیلم" صوفیه، پایتخت بلغارستان به شیوه کامپیوتری (virtual studio) که در آن بازیگران در مقابل پرده سبز بازی می‌کنند و از آنها فیلمبرداری می‌شود، ساخته شده‌است.

فضای پس زمینه نیز بعدا به کمک تکنیک CGI به فیلم اضافه شده‌است.

با این که این فیلم سه بعدی است و از تکنیک های سی جی آی تازه تری نسبت به فیلم "۳۰۰" استفاده کرده اما نوآم مورو، کارگردان این فیلم، نسبت به زک اسنایدر، خلاقیت کمتری در تبدیل یک داستان کمیک به سینما نشان داده است. به علاوه میزان خشونت "۳۰۰: ظهور یک امپراتوری" اصلا قابل مقایسه با فیلم "۳۰۰" نیست. فیلم، پر است از صحنه های دلخراش قطع دست و پا و شکافته شدن سرها و پاشیده شدن خون در هوا.

تحریف تاریخ

"۳۰۰: ظهور یک امپراتوری"، همانند فیلم "۳۰۰"، حاوی تحریف ها و جعل هایکلیک آشکار تاریخی است.

مهم ترین دروغ تاریخی این فیلم مربوط به جنگ ماراتن و کشته شدن داریوش بزرگ در این جنگ با "تیری اعجاب انگیز" (به تعبیر پروفسور پل راتلج) است که از کمان تمیستوکل رها می شود. به اعتقاد پل راتلج، استاد دانشگاه کمبریج داریوش بزرگ و پسرش خشایارشا اصلا در این جنگ شرکت نداشته اند بلکه فرمانده سپاه ایران در این جنگ، داتیس (وارتافرن)، برادرزاده داریوش بزرگ بوده است.

به علاوه داریوش بزرگ، ۴ سال بعد از نبرد ماراتن یعنی در سال ۴۸۶ قبل از میلاد، در حالی که داشت خود را برای جنگ های دیگری علیه یونان آماده می کرد، درگذشت.

تحریف تاریخی بزرگ دیگر این فیلم در مورد آرتمیس است. آرتمیسی که در این فیلم تصویر شده و اوا گرین نقش او را بازی می کند، هیچ شباهتی با چهره این فرمانده زن شجاع در روایت های تاریخی آن ندارد.

در روایت های تاریخی از جمله روایت هرودت، آرتمیس یکم، ملکه کاریا، زنی زیبا و شجاع و یکی از فرماندهان نیروی دریایی و از رایزنان جنگی خشایارشا بود و در تاریخ از او به عنوان نخستین زنی که در سمت فرماندهی نیرومند ترین نیروی دریایی جهان خدمت می کرد، یاد می شود.

اما در این فیلم، می بینیم که سربازان یونانی بعد از کشتن پدر و مادر آرتمیس در کودکی، او را به بردگی جنسی در کشتی های خود گمارده و بعد هم نیمه جان او را در خیابان رها می کنند تا اینکه سرداری ایرانی او را نجات داده و به او فنون جنگاوری می آموزد. آرتمیس، در این فیلم، زنی شیطان صفت، کینه توز و شهوت پرست است که با بیرحمی سر مخالفان خود را از بدن جدا کرده و لبان خونی آنها را می بوسد.

در این فیلم، گفته می شود که آرتمیس، مدافع لشکرکشی به سالامیس بود در حالی که به روایت هرودت، آرتمیس در بین رایزنان جنگی خشایارشا، تنها فردی بود که مخالفت خود را با جنگ سالامیس اعلام کرد چرا که به اعتقاد او نیروی دریایی ایران قدرت مقابله با نیروی دریایی یونان را نداشت اما او در نهایت به درخواست پادشاه ایران گردن نهاد و به عنوان یکی از فرماندهان ناوگان دریایی ایران با پنج کشتی جنگی خود در این جنگ شرکت کرد و برخلاف آنچه در فیلم نشان داده شد، فرمانده کل نیروی دریایی ایران در این جنگ نبوده است.

در صحنه ای از فیلم، آرتمیس بعد از موفقیت های تمیستوکل، او را به کشتی خود فراخوانده و در حین معاشقه با او، پیشنهاد مقامی در سپاه ایران را به او می دهد اما تمیستوکل نمی پذیرد و آرتمیس سوگند می خورد که از او انتقام بگیرد که این ماجرا نیز به اعتقاد پل راتلج، هیچ صحت تاریخی ندارد.

تحریف تاریخی دیگر این فیلم، مرگ آرتمیس در نبرد سالامیس به دست تمیستوکل است، در حالی که به روایت هرودت، او از این جنگ، جان سالم به در می برد.

از سوی دیگر خشایارشایی که در این فیلم تصویر شده، با آن شمایل برهنه و زنجیرها و حلقه های دور گردن و آرایش چهره اش، هیچ شباهتی به یک پادشاه مقتدر بزرگ ترین امپراتوری جهان در آن عصر ندارد. تغییر ماهیت او به موجودی فراطبیعی(انسان-خدا)، بعد از غسل کردن در درون حوضچه ای در یک غار، نیز روایتی کاملا تخیلی و مغایر با تاریخ است.

BBC NEWS

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم جنجالی "۳۰۰",ظاهرا فیلمی تاریخی,خشایارشا ,هالیوود ,تمیستوکل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سينماي هاليود بازهم باساختن «300 ظهور یک امپراتوری»، آشكارا به وارون كردن تاريخ دست زد.
سینمای هالیود تاکنون فیلم‌های تاریخی بسیاری را به نمایش گذاشته است. فیلم «300» یکی از این فیلم‌ها بود که اگرچه فروش بسیاری داشت اما جنجال‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی فراوانی را نیز به همراه داشت. این فیلم که چند سال پیش ساخته شد به‌گونه‌ای شگفت‌آور جنبه‌ای، وارون(: ضد) ایرانی به خود گرفته بود. داستان فیلم از این قرار بود که 300 سرباز اسپارتی به فرماندهی «لیونیداس» در نبرد «ترموپیل» به جنگ ایرانیان ‌رفتند و سرانجام جانشان را در این جنگ از دست ‌دادند. ایرانیان و به‌ویژه خشایارشاه در بخش‌‌های گوناگون این فیلم به‌گونه‌ای باورنکردنی وارون تاریخ و فرهنگ ایران جلوه‌گر شده بودند و همین امر شوندی بود که ایرانیان به ساخت فیلم‌ توهین‌آمیز «300» واکنش شدیدی نشان دهند. اما تنها چند سال بیشتر از ساخت پرسر و صدای «300» نگذشته بود که در واپسین ماه از سال 1392 فیلم «300، ظهور یک امپراتوری» در سینماهای گوناگون جهان پخش شد. این اثر دنباله‌ی فیلم «300» است و درون مایه‌ای توهین‌آمیزتر از اثر گذشته را به‌همراه دارد. شگفت اینجاست که فیلمنامه‌ی این اثر حتا با نوشته‌های هردوت هم همخوانی ندارد. باشندگي داریوش در جنگ «مارتون» و کشته شدن او به دست «تيموستوکِل»، باشندگی(: حضور) آرتمیس در سِمَت فرماندهی نیروهای دریایی ایران، نشان دادن چهره‌ی خشایارشاه و نیروهایش، وارون تاریخ ایران، باشندگی گسترده‌ی نیروهای دریایی اسپارت در جنگ «سالامیس» و... از اشتباهات گوناگونی است که در فیلم «300 ظهور یک امپراتوری» مشاهده می‌شود. سازندگان هر دو فیلم تلاش بسياري کرده‌اند تا پیروزی‌های ایرانیان را در جلگه‌ی «آتیک» و دریای مدیترانه و «آدریاتیک» ناچیز بشمارند اما شکست ایرانیان در نبرد ماراتون و سالامیس را بزرگ جلوه دهند. همچنین یونانیان را مردمانی آزادی‌خواه و متمدن و ایرانیان را به صورت مردمانی بدون تمدن و فرهنگ برجسته ساخته‌اند...
به هر حال دستگاه جنگ‌‌ستیزانه‌ی باختریان(:غربیان) در برابر خاوریان(:شرقیان) ریشه‌ای چند هزارساله دارد و امروز نیز رسانه‌های باختر(:غرب) و سینمای هالیود میراث‌خوار دستگاه جنگی گذشته هستند. اما پرسشی که در این میان به ذهن هر ایرانی –و هر فرد کنجکاو- می‌رسد این است که سرانجام و سرنوشت جنگ‌های ایرانیان و یونانیان به کجا رسید؟ می‌دانیم که هخامنشیان در زمان کورش بزرگ، کمبوجیه و داریوش بزرگ بخش گسترده‌اي از سرزمین‌های یونانی‌نشین را دردست داشتند و بیشتر این سرزمین‌ها را به جنگ گشوده بودند. داریوش بزرگ حتا تا رود دانوب در اروپا پیش رانده بود و پس از آنکه یونانیان «سارد» را به آتش کشیدند، آهنگ آن داشت که یونانیان را سیاست کند اما اندکی پس از نبرد ماراتن درگذشت. خشایارشاه به دنبال سیاست‌های داریوش بزرگ رهسپار یونان شد و پس از عبور از تنگه‌ی «ترموپیل» و شکست «اسپارتیان» و به موازات پیروزی‌های دریایی، آتن را گشود. اما این پایان جنگ نبود، نیروی دریایی ایران در سالامیس شکست خورد. پس از نبرد سالامیس خشایار شاه به ایران بازگشت اما نیروی زمینی ایران به فرماندهی «مردیانوس»، در یونان باقی ماند و حتا یک‌بار دیگر آتن را گشود. اما این نیروها نیز در جنگ «پلاته» شکست خوردند و از میان رفتند و برای مدتی آتن و اسپارت پیروز میدان شدند. ایرانیان که دریافته بودند جنگ شوندی برای اتحاد یونان به فرمانروایی آتن است آتش جنگ را خاموش کردند و دیپلماسی بزرگ خود را به راه انداختند. نخست پیمان «کالیاس» را که بنا بر بندهای آن ایرانیان می‌پذیرفتند به مدت سه روز و سه شب از دریا عقب بنشینند را به‌رسمیت شناختند و سپس سکه‌های زَر را همچون سلاحی مرگبار به‌کار بردند. اندکی پس از نبرد سالامیس آتنیان نشان دادند که شايستگي سروری بردولت شهرهای یونانی را ندارند. آنان سرداران نامور خود را به راحتی از میان برمی‌داشتند. تيموستوکل فرمانده نامور آتنی اعتبار خود را در یونان از دست داد و برای بدست آوردن اعتبار از دست‌رفته‌ی خود به ایران آمد. همچنین «الکیبیادس» -دیگر سردار آتنی- نیز سرنوشتی بهتر از تيموستوکل نداشت. یونانیان با باشندگی(: وجود) پیمان‌نامه‌ی کالیاس دیگر شوندی برای پرداخت پول به آتن نمی‌دیدند تا این دولت‌شهر در برابر ایران از آنها پشتيباني کند. بنابراین پس از مدتی از پرداخت پول به دولت‌شهر آتن خودداری کردند و همین امر شوندی بود برای اینکه دولت‌شهر آتن ناتوان شود. به روزگار داریوش دوم و اردشیر دوم دیپلماسی هخامنشی با نیرومندی بسیاری راه خویش را پي گرفت و توانست با ناتوان کردن بیش از اندازه‌ی آتن و اسپارت راه را برای نابودی همیشگی آتن و اسپارت باز نگه دارد. سرانجام با پشتیبانی هخامنشیان از تازش دولت‌شهر «تِب» -در شمال باختری(:غربی) یونان- به یونان، واپسين پرده‌ي نمايش سياسي ايران در سرزمين يونان به نمايش گذاشته شد و دولت‌شهرهای یونانی همچون آتن و اسپارت به پایان زندگی سیاسی خود رسیدند و فرمانِ شاه بزرگ بار دیگر به آنسوی تنگه‌ی «داردانل» و «بسفور» و دریای آدریاتیک در زمان داریوش بزرگ رسید. بنابراین آنچه که هخامنشیان نتوانستند در يونان با نیروی جنگی به‌دست آورند با نیروی دیپلماسی به‌دست آوردند.

ميثم اسدي

كارشناس ارشدتاريخ

امرداد 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:300 ظهور یک امپراتوری,وارون كردن تاريخ,سينماي هاليود,تاریخ و فرهنگ ایران ,داریوش,خشایارشاه ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دومین قسمت از فیلم سینمایی "۳۰۰" در نخستین هفته نمایش در آمریکا و کانادا نزدیک به ۴۵ میلیون دلار فروش داشته و موفق به کسب رتبه نخست در جدول فروش فیلم‌ها شده است. عنوان این قسمت "۳۰۰: ظهور یک امپراتوری" است. این فیلم روایتگر داستان نبرد تاریخی میان ایرانیان و یونانیان است و ماجرای آن در یونان باستان می‌گذرد.

فیلم ۳۰۰ بر پایه داستان مصوری به همین نام اثر فرانک میلر ساخته شده است. نمایش قسمت نخست این فیلم در سال ۲۰۰۷ با اعتراض گسترده‌ی ایرانیان روبرو شد که آن را تحریف تاریخ دانستند و بر این باور بودند که در این فیلم چهره‌ای غیرواقعی و خشن از ایرانی‌ها به نمایش درآمده است.

در "ظهور یک امپراتوری" سالیوان استیپلتون هنرپیشه استرالیایی در نقش تمیستوکل، سردار پرنفوذ یونانی و اوا گرین هنرپیشه و مدل فرانسوی در نقش آرتمیس، فرمانده نیروی دریایی خشایارشاه بازی کرده‌‌اند.

جف گلداستاین، از مدیران کمپانی برادران وارنر، فروش بالای این فیلم را تاکنون "فراتر از انتظارات" خوانده است. به گفته او، سازندگان فیلم فروش هفته نخست آن را میان ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار تخمین می‌زدند و "فکر می‌کردیم اگر بتوانیم در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار فروش کنیم، وضعیت خوبی خواهیم داشت."

"ظهور یک امپراتوری" تا کنون از فروش در ۵۸ کشور دیگر (به جز آمریکا و کانادا) ۸۸ میلیون دلار نصیب تهیه‌کنندگان کرده است. به گفته کمپانی برادران وارنر‌، انتظار می‌رود که نمایش نسخه آی مکس نیز جداگانه ۱۲ میلیون دلار فروش داشته باشد.

dw.de

نمی دانم تا کی باید شاهد نمایش جعلی تاریخ خودمان و بصورت کاملا جانبدارانه  در فیلم های هالیوودی باشیم.خوب تعجبی ندارد، وقتی خودمان اهمیتی برای تاریخ و هنر و فرهنگمان قائل نباشیم باید شاهد سریالی شدن ماجرا و پرفروش شدن آن باشیم .واقعا فیلم سازان و هنر سینمای ما با این همه ادعا توان ساختن بردهای تاریخی ما در برابر رومیها ،یو نانیان و ... را ندارد تا جایی که باید شاهد باشیم که مواردی که هرودوت به دروغ یا واقعیت به خورد همگان داده است، هم به بدترین شکل ممکن تحریف و به خورد تمام جهان و خودمان داده شود.مگر ما آریو برزین،یوتاب و امسال او را در تاریخمان نداشته ایم؟ مگر سلطان جلالدین خوارزم شاه و ... را نداشته ایم؟با این همه اساطیر و تاریخ غنی با حسرت باید بر پرده سینما چشم بدوزیم ؟

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دومین قسمت از فیلم سینمایی "۳۰۰" ,فرانک میلر ,خشایارشاه ,ظهور یک امپراتوری,کمپانی برادران وارنر,تمیستوکل,آرتمیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

2014-03-10

بهترین فیلم:۱۲ سال بردگی

سایر نامزدها

کلاهبرداری آمریکایی

کاپیتان فیلیپس

کلوپ مشتریان دالاس

جاذبه

او (Her)

نبراسکا

فیلومنا

گرگ وال استریت

بهترین کارگردانی: آلفونسو کوارون، جاذبه

سایر نامزدها

استیو مک کوئین، ۱۲ سال بردگی

الکساندر پین، نبراسکا

دیوید او راسل، کلاهبرداری آمریکایی

مارتین اسکورسیزی، گرگ وال استریت

بهترین بازیگر مرد نقش اول: متیو مک کاناهی، کلوپ مشتریان دالاس

سایر نامزدها

کریستین بیل، کلاهبرداری آمریکایی

بروس درن، نبراسکا

لئوناردو دی کاپریو، گرگ وال استریت

جیتویل اجیوفور، ۱۲ سال بردگی

بهترین بازیگر زن نقش اول: کیت بلانشت، جاسمین غمگین

ایمی آدامز، کلاهبرداری آمریکایی

ساندرا بولاک، جاذبه

جودی دنچ، فیلومنا

مریل استریپ، اوت: شهرستان اوسیج

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: جیرد لتو، کلوپ مشتریان دالاس

سایر نامزدها:

برکاد عبدی، کاپیتان فیلیپس

بردلی کوپر، کلاهبرداری آمریکایی

مایکل فسبندر، ۱۲ سال بردگی

جونا هیل، گرگ وال استریت

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: لوپیتا نیونگ او، ۱۲ سال بردگی

سایر نامزدها:

سالی هاکینز، جاسمین غمگین

جنیفر لارنس، کلاهبرداری آمریکایی

جولیا رابرتز، اوت: شهرستان اوسیج

جون اسکویب، نبراسکا

بهترین انیمیشن:‌یخزده

سایر نامزدها:

من چندش آور ۲

ارنست و سلستین

باد برمی خیزد

The Croods

بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان:‌ زیبایی بزرگ، پائولو سورنتینو

سایر نامزدها:

فروپاشی دایره شکسته" ساخته فلیکس فان خرونینگن از بلژیک

عمر ساخته هانی ابواسد از فلسطین

شکار ساخته توماس وینتربرگ از دانمارک

تصویر گمشده ساخته ریتی پان دانمارک از کامبوج

بهترین مستند بلند: ۲۰ پا تا ستاره شدن

سایر نامزدها:

عمل کشتن، جاشوا اپنهایمر و ساین بیرگ سورنسن

کیوتی و باکسر، زاکاری هاینزرلینگ و لیدیا دین پیلچر

جنگ های کثیف، ریچارد رولی و جرمی اسکاهیل

میدان، جهان نوجیم و کریم عامر

بهترین فیلمنامه اقتباسی: ۱۲ سال بردگی، جان ریدلی

سایر نامزدها:

پیش از نیمه شب، ریچارد لینکلاتر، جولی دلپی و ایتان هاک

کاپیتان فیلیپس، بیلی ری

فیلومنا، استیو مک کوگان و جف پوپ

گرگ وال استریت، ترنس وینتر

بهترین فیلمنامه اوریجینال: او (Her )، اسپایک جونز

سایر نامزدها:

کلاهبرداری آمریکایی، اریک وارن سینگر و دیوید اوراسل

جاسمین غمگین، وودی آلن

کلوپ مشتریان دالاس، کریگ بورتن و ملیسا والاک

نبراسکا، باب نلسون

بهترین موسیقی متن: جاذبه، استیون پرایس

سایر نامزدها:

دزد کتاب، جان ویلیامز

او، ویلیام باتلر و اون پالت

فیلومنا، اکساندر دسپلت

نجات آقای بنکس، توماس نیومن

بهترین جلوه های ویژه: جاذبه

سایر نامزدها:

هابیت

مرد آهنی ۳

رنجر تنها

پیشتازان فضا به درون تاریکی

بهترین فیلمبرداری: جاذبه، امانوئیل لوبستزکی

سایر نامزدها:

استاد بزرگ، فیلیپ لا سور

درون لوین دیویس، برونو دلبونل

نبراسکا، فدون پاپامایکل

زندانیان، راجر ای دیکینز

بهترین تدوین: جاذبه

سایر نامزدها:

۱۲ سال بردگی

کلاهبرداری آمریکایی

کاپیتان فیلیپس

باشگاه مشتریان دالاس

بهترین ترانه: Let it go ، از فیلم یخزده، آهنگ و ترانه از کریستن اندرسن لوپز و رابرت لوپز

تنها و تنها نه Alone Yet Not Alone، از فیلم تنها و تنها نه، آهنگ از بروس براتون، شعر از دنیس اشپیگل

هپی Happy، از فیلم من چندش آور ۲. آهنگ و ترانه از فرل ویلیامز

مون سانگ The moon song، از فیلم او، آهنگ از کارن او، ترانه از کارن او و اسپایک جونز

اوردینری لاو Ordinary love، از فیلم ماندلا؛ راه طولانی تا آزادی، آهنگ از پل هاوسن، دیو ایوانز، ادام کلایتون و لری مولن، ترانه از پل هاوسن

بهترین طراحی لباس: گتسبی بزرگ

سایر نامزدها:

۱۲ سال بردگی

کلاهبرداری آمریکایی

ارباب بزرگ

زن نامرئی

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکار ۲۰۱۴,فهرست کامل نامزدها و برنده‌ها,بهترین کارگردانی,بهترین انیمیشن,بهترین بازیگر مرد,بهترین بازیگر زن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

The_Hunt_Jagten_UK_DVD

شکار ساخته توماس کروننبرگ (از بنیان گذاران جنبش هنری "دگما ۹۵ " در دانمارک)، تریلری روانکاوانه و درامی قدرتمند درباره کشمکش فرد با جامعه است.

شکار روایت زندگی لوکاس، مربی مهد کودکی است که به خاطر اتهامی غیراخلاقی و سنگین(سوءاستفاده جنسی از کودکان)، در چالش با خانواده، دوستان و جامعه اش قرار می گیرد و زندگی اش متلاشی می شود.

کروننبرگ در شکار، دست روی موضوعی بسیار حساس در جامعه غرب گذاشته است. در جامعه ای که هراس از پدوفایل ها (بچه بازها)، همچون بختک بر سر پدران و مادران سنگینی می کند و پلیس و رسانه های گروهی هم بر این ترس اجتماعی دامن می زنند، متهم ساختن یک آدم بی گناه به پدوفایل بودن، می تواند پیامدهای اجتماعی و روانی خطرناکی برای او داشته باشد چرا که در چنین فضایی، فرد متهم، حتی اگر بی گناهی اش ثابت هم شده باشد، باز هم از سوی جامعه طرد می شود و تا ابد مُهر آدمی فاسد و غیرقابل اعتماد بر پیشانی او خواهد بود و هرگز از زیر فشار روانی و کابوس آن رهایی نخواهد یافت.

در فیلم شکار، جامعه به پاکی، معصومیت و صداقت کودکان ایمان دارد و هیچ خدشه ای در آن را نمی پذیرد. در این میان دروغ دختربچه ای به نام کلارا که عاشق لوکاس است و با انگیزه انتقام جویی کودکانه به او تهمت می زند، زندگی این مرد بی گناه را تباه می کند. او دیگر دشمن آن جامعه و عنصری فاسد و خطرناک برای کودکان آن جامعه است که باید از سوی همه افراد جامعه طرد شود. وینتربرگ در فیلم شکار این باور عمومی را که کودکان همیشه راست می گویند و در صحت حرف های آنها به ویژه در ارتباط جنسی شان با بزرگسالان نباید تردید کرد، به چالش می کشد.

کروننبرگ در شکار نشان می دهد که چگونه این فوبیای جمعی می تواند به خشونتی غیر انسانی تبدیل شده و زندگی انسان بی گناهی را نابود کند. در شکار، همه از مدیر مهدکودک گرفته تا تئو دوست صمیمی لوکاس و پدر کلارا، تا همسر سابق لوکاس، علیه او بسیج می شوند. آنها اکنون همه علاقه و مهربانی های لوکاس به کلارا و بچه های دیگر را ناشی از علاقه جنسی او به کودکان تعبیر کرده و از او در ذهن خود یک هیولا می سازند.

شک و سوءظن جامعه به لوکاس آن قدر عمیق است که راه گریزی برای او باقی نمی گذارد و او را درهم می شکند. با این که کلارا نزد پدر و مادرش اعتراف می‌کند که در مورد لوکاس دروغ گفته و او خطایی مرتکب نشده، اما آنها حرفش را نمی پذیرند و همچنان لوکاس را گناهکار می دانند. در این میان تنها پسر جوان لوکاس است که به بی گناهی پدرش ایمان دارد و قاطعانه در کنار او می ایستد. شکار از نظر به تصویر کشیدن هیستری جمعی، یادآور فیلم داگ‌ویل ساخته درخشان لارس فون‌تریه (همفکر کروننبرگ در جنبش دُگما) و آثار فریتز لانگ به ویژه در ام و خشم است.

سکانس پایانی فیلم، نشان می‌دهد که برخلاف تصور لوکاس، این کابوس هولناک به پایان نرسیده و جامعه هنوز او را نبخشیده و او هرگز از شر آنها در امان نخواهد بود.

او هیولایی است که تنها شکار و نابودی او می تواند هیستری و خشم جامعه را فرو بنشاند. مادس میکلسن، بازیگر دانمارکی، با چهره سمپاتیک اش در نقش لوکاس، بازی خیره کننده ای ارائه می کند، بازی ای که به خاطر آن برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم کن دو سال قبل شد.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شکار,جنبش هنری "دگما ۹۵ ", دانمارک,توماس کروننبرگ,تریلری روانکاوانه و درامی قدرتمند,مادس میکلسن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرلی تمپل، بازیگر سینمای هالیوود که برای نقش‌هایی که در دوران کودکی‌اش بازی کرده بود مشهور بود، در سن ۸۵ در گذشت.

او در روز دوشنبه آن طور که خانواده اش در بیانیه‌ای اعلام کردند به دلیل کهولت در "وودساید" در کالیفرنیا درگذشت.

او کارش را در سنین پائین کودکی در دوران "رکود بزرگ" آمریکا در دهه ۱۹۳۰ آغاز کرد و خیلی زود لقب " پرنسس هالیوود" را گرفت.

به مدت چهار سال فیلم‌هایی که او بازی می کرد جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال می‌شد.

چشمان درخشان، برخیز و خوشحالی کن و هایدی از مشهورترین فیلم‌های او بود که در نیمه اول دهه ۱۹۳۰ ساخته شده بود.

شرلی تمپل درسال ۱۹۲۸ در سانتا مونیکا، کالیفرنیا به دنیا آمد به تشویق مادرش در حالیکه آنقدر کوچک بود که هنوز به درستی راه نمی رفت، آموختن رقص را آغاز کرد و در سه سالگی در مدرسه رقص لس‌آنجلس ثبت نام کرد.

او نخستین فیلمش را در سه سالگی بازی کرد و زمانی که شش ساله بود اسکار نوجوانان را گرفت و تا زمانی که این جایزه اعطا می شد (۱۹۶۱) جوان‌ترین کسی بود که این جایزه را گرفته بود و در کل تاریخ اسکار تا کنون کسی کوچک تر از او اسکار نگرفته است.

در دوران کوتاه کاری خود در ۴۹ فیلم بازی کرد و در بسیاری از این فیلم ها علاوه بر بازیگری، می‌رقصید و آواز می خواند. با این حال ستاره این بازیگر مشهور در دوران جوانی افول کرد و برای آخرین بار در سن ۲۲ سالگی در سال ۱۹۵۰ مقابل دوربین سینما رفت و برای همیشه از دنیای سینما خداحافظی کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شرلی تمپل,بازیگر سینمای هالیوود,رکود بزرگ,پرنسس هالیوود,هایدی, اسکار نوجوانان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

معمولا در جوایز اسکار فیلمهای علمی- تخیلی معمولا به غیر از بخشهای تکنیکی جایزه مهمی نمی گیرند. اکنون طرفداران فیلمهای علمی – تخیلی ممکن است از خود بپرسند که فیلم جاذبه به کارگردانی آلفونسو کوارون برای بردن جایزه بهترین فیلم چقدر شانس دارد؟

تاریخ اسکار نشان می دهد که فیلمهای علمی- تخیلی معمولا در بخش بهترین فیلم اقبال خوبی نداشتند. در سال ۱۹۷۷ اولین فیلم از مجموعه جنگ ستارگان بر سر کسب اسکار بهترین فیلم در برابر فیلمی از وودی آلن به نام آنی هال شکست خورد.

در سال ۱۹۸۲ ئی تی؛ موجود فضایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در برابر فیلم گاندی از پای در آمد. در سال ۲۰۱۰ دو فیلم علمی- تخیلی منطقه ۹ و آواتار اسکار بهترین فیلم را به یک فیلم با بودجه کم به نام مهلکه باختند. و در سال ۲۰۱۱ نیز فیلم علمی- تخیلی سرآغاز در برابر سخنرانی پادشاه شکست خورد.

Richie DiMaso - American Hustle wallpaper

آیا امسال جاذبه اولین فیلم علمی - تخیلی خواهد شد که به ستارگان خواهد پیوست و یا مثل سالهای قبل بعد از عبور از چند دست انداز به زمین خواهد نشست؟

جواب این سئوال و همه سئوالهای دیگر در مورد جوایز اسکار امسال در روز دوم مارس روشن خواهد شد.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جاذبه,فیلمهای علمی- تخیلی,جنگ ستارگان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلیپ سیمور هافمن، هنرپیشه معروف آمریکایی در سن ۴۶ سالگی در نیویورک درگذشت.جسد آقای هافمن روز یکشنبه، ۲ فوریه، در آپارتمانش در نیویورک پیدا شد.گزارش‌ها حاکیست که علت مرگ این ستاره هالیوود مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود می‌نویسد که مقادیری هروئین در آپارتمان وی پیدا شده است.

پلیس نیویورک هنوز رسما این مساله را تایید نکرده است.آقای هافمن یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سینمای آمریکا بود.

او در سال ۲۰۰۶ میلادی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خاطر بازی در فیلم کاپوتی در نقش ترومن کاپوتی، نویسنده آمریکایی در قرن بیستم دریافت کرد.فیلیپ سیمور هافمن در گذشته اذعان کرده بود که سال‌ها به هروئین اعتیاد داشته است.

او سال پیش نیز گفته بود که پس از ۲۳ سال خودداری از مصرف هروئین، بار دیگر به استفاده از این ماده مخدر مبادرت کرده است ولی سخت در تلاش است که آنرا کنار بگذارد.فیلیپ هافمن به همراه تام هنکس در فیلم جنگ چارلی ویلسون نیز بازی کرده بود و در سال ۲۰۰۸ نامزد جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل مرد بود.

آقای هافمن همچنین به تازگی در رشته فیلم‌های "عطش مبارزه" نقش ایفا کرده بود.

خانواده هافمن با صدور بیانیه‌ای مرگ او را غم انگیز و ناگهانی توصیف کرده‌اند.

بسیاری از هنرپیشه های آمریکایی و ستارگان هالیوود نیز با صدور بیانیه و از طریق توئیتر از مرگ ناگهانی فیلیپ سیمور هافمن ابراز تاسف کرده و به خانواده اش تسلیت گفته اند.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلیپ سیمور هافمن,مرگ ستاره هالیوود ,جایزه اسکار ,ترومن کاپوتی,عطش مبارزه,مصرف هروئین,جنگ چارلی ویلسون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایمی آدامز ، ۳۹ سالهبرای فیلم: کلاهبرداری آمریکایی

شخصیت او در فیلم: او نقش یک کلاهبردار و جیب بر زبردست به نام سیدنی پروسر را بازی می کند که توسط اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، مجبور می شود در یک عملیات صحنه سازی برای دستگیری چند سیاستمدار فاسد شرکت کند.

سابقه در جوایز اسکار: او تاکنون چهار بار در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل نامزد شده است که آخرین مورد آن در سال ۲۰۱۲ برای بازی در فیلم مرشد بود ولی تاکنون هیچگاه موفق نشده یکی از مجسمه های زرین را با خود به خانه ببرد.

نظر منتقدان: پیتر برادشو در روزنامه گاردین می نویسد:" ایمی آدامز به خوبی نقش این شخصیت را با ذره ای از شهوت خود آزاری بازی می کند." 

کیت بلانشت ۴۴ سالهبرای فیلم: جاسمین غمگین

شخصیت او در فیلم: او نقش یک زن مرفه و از افراد سرشناس در مهمانی ها و محیط های فرهنگی شهر نیویورک را بازی می کند که پس از بازداشت شوهرش به جرم تقلب مالی سرافکنده می شود و از مقام و منزلت می افتد.

سابقه در جوایز اسکار: این بازیگر استرالیایی تاکنون پنج بار برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده ، از جمله دوبار به خاطر ایفای نقش الیزابت اول ملکه بریتانیا در فیلم مختلف در سالهای ۱۹۹۸ و سال ۲۰۰۷. او در سال ۲۰۰۵ به خاطر ایفای نقش کاترین هیپورن هنرپیشه قدیمی هالیوود در فیلم هوانورد جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کرد.

نظر منتقدان: پیتر تراورس در مجله رولینگ استون می نویسد: "کیت بلانشت که روی صحنه تئاتر هم نقش بلانش یکی از شخصیت های نمایشنامه اتوبوسی به نام هوس را به خوبی بازی کرده، خیره کننده ترین عنصر و شکوه فیلم جاسمین غمگین است. او به شکل معجزه واری سرخوردگی و دلشکستگی این زن نخبه گرا و زورگو را به نمایش می گذارد. هنرنمایی وی پیروزمندانه است و همه باید آن را ببینند." 

ساندرا بولاک ، ۴۹ سالهبرای فیلم: جاذبه

شخصیت او در فیلم: او نقش یک زن فضانورد به نام دکتر رایان استون را بازی می کند که دختر چهارساله خود را از دست داده است و پس از وقوع یک سانحه در فضا سرگردان و معلق می شود.

سابقه در جوایز اسکار: ساندرا بولاک تاکنون فقط یک بار در سال ۲۰۱۰ در جوایز اسکار نامزد شده است و در همان سال به خاطر بازی در فیلم نقطه کور جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را از آن خود کرد.

نظر منتقدان: جاستین چانگ در مجله ورایتی می نویسد: "ساندرا بولاک با تواضع و حرمت ویژه ای نقش این زن فضانورد را ایفا کرده است. با حساسیت و عاطفه به گذشته این شخصیت اشاره می کند و چنان راحت تمام پرده سینما را تسخیر می کند که گویا این فیلم یک نمایش تک نفره و پر جاذبه یک زن است." 

جودی دنچ ، ۷۹ سالهبرای فیلم: فیلومنا

شخصیت او در فیلم: او نقش یک زن ایرلندی و کاتولیک به نام فیلومنا لی را ایفا می کند که پس از باردار شدن در سنین نوجوانی در سالهای دهه ۱۹۵۰ وی را به زور به صومعه می فرستند و فرزند او را پس از تولد برای سرپرستی به یک خانواده دیگر می سپارند. او پنج دهه بعد پس از آشنایی با یک روزنامه نگار تصمیم می گیرد فرزند خود را ردگیری کند. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و خانم فیلومنا لی هنوز زنده است.

سابقه در جوایز اسکار: جودی دنچ تاکنون شش بار در جوایز اسکار نامزد شده است. او برای بازی در نقش ملکه الیزابت اول در فیلم شکسپیر عاشق، نقشی که کلا هشت دقیقه بود، جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کرد.

نظر منتقدان: استیون هولدن در مجله نیویورکر می نویسد: "جودی دنچ نقش فیلومنا را طوری بازی می کند که گویا این زن سالخورده پس از همه بدرفتاری هایی که از کلیسا دیده هنوز هم به ایمان و اعتقادات خود وفادار است. به این خاطر به خوبی می تواند به بیننده القا کند که این شخصیت ظرفیت بخشودن را دارد و همین نکته به فیلم یک محور اخلاقی بسیار نیرومندی می دهد." 

مریل استریپ ، ۶۴ سالهبرای فیلم: ماه اوت: شهرستان اوسیج

شخصیت او در فیلم: او نقش زنی به نام ویولت وستون، یک مادرسالار را که از بیماری سرطان رنج می برد بازی می کند. وی به مصرف دارو معتاد است و یکی دیگر از عادات همیشگی وی توهین و بدرفتاری با اعضای خانواده و کسانی است که آنها را دوست دارد.

سابقه در جوایز اسکار: مریل استریپ پیش از این هفده بار نامزد شده و از این تعداد بی نظیر در سه مورد جایزه اسکار را برده است. در سال ۱۹۸۰ به خاطر بازی در فیلم کریمر علیه کریمر جایزه بهترین بازیگر زن در نقش مکمل، در سال ۱۹۸۳ به خاطر بازی در فیلم انتخاب سوفی و در سال ۲۰۱۲ به خاطر بازی در فیلم بانوی آهنین جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را دریافت کرده است.

نظر منتقدان: اوئن گلایبرمن در مجله انترتینمنت ویکلی می نویسد: "مریل استریپ با قدرت و خشم بی نظیری خود را در قالب این شخصیت نشان می دهد که نمونه بارزی از زنان مادرسالار مناطق مرکزی آمریکاست و در آزاردن افرادی که به آنها نزدیک هستند استعداد و انرژی ویژه ای دارند." 

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکار ۲۰۱۴, نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن,ایمی آدامز,کیت بلانشت,ساندرا بولاک,جودی دنچ ,مریل استریپ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

استیو مک‌کوئین، کارگردان فیلم "۱۲ سال بردگی" به همراه دست‌‌اندرکاران این فیلم.

"۱۲ سال بردگی" و "اخاذی آمریکایی" به عنوان فیلم‌های برتر هفتاد و یکمین دوره از رقابت‌های گلدن گلوب شناخته شدند. فیلم "گذشته" اصغر فرهادی نتوانست در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان جایزه‌ای دریافت کند.

جرد لتو‌، جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را برای ایفای نقش در فیلم "باشگاه خریداران دالاس"

رقابت‌های گلدن گلوب معیاری برای رقابت‌های جایزه اسکار است که نامزدهای آن در روزهای آتی معرفی خواهند شد. امسال فیلم‌های "۱۲ سال بردگی"، "اخاذی آمریکایی" (American Hustle) و "کلوب خریداران دالاس" توانستند نظر و رأی هیأت داوران را بیش از دیگر فیلم‌ها به خود جلب کنند.

در مراسم معرفی برندگان جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۴ نماینده ایران سهمی نداشت. فیلم اصغر فرهادی با عنوان "گذشته" نتوانست در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جایزه‌ای بدست آورد. فیلم "زیبایی بزرگ" به کارگردانی پائولو سورنتینو از ایتالیا به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان این دوره انتخاب شد.

فیلم "۱۲ سال بردگی" جایزه برترین فیلم بخش درام گلدن گلوب را نصیب خود کرد. استیو مک‌کويین، کارگردان این فیلم، جایزه این بخش را دریافت کرد.

فیلم "اخاذی آمریکایی" نیز به عنوان بهترین کمدی توانست ۳ جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص دهد. این فیلم درباره متقلبان و متخلفان اقتصادی و سیاستمداران فاسد است.

اعضای گروه موسیقی U2 از چپ به راست: آدام کلیتون، بونو، لری مولن جونیور و ادج. آنها برای ترانه "عشق معمولی" برای فیلم "ماندلا: راه طولانی تا آزادی" گلدن گلوب را از آن خود کردند.

ایمی آدامز با نقش‌آفرینی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن و جنیفر لارنس نیز به عنوان بهترین بازیگر زن مکمل در "اخاذی آمریکایی" توانستند موفقیت این فیلم را تکمیل کنند.

جایزه بهترین کارگردان به آلفونسو کوارون از مکزیک رسید. فیلم علمی-­تخیلی او با عنوان "جاذبه" توانست تحسین تماشاگران را برانگیزد. صحنه‌‌های شگفت‌آور ۳ بعدی در این فیلم به تماشاگر این احساس را می‌دهند که در فضای کیهانی سیر می‌کند.

متیو مک‌کاناهی برای بازیگری در فیلم "کلوب خریداران دالاس" جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش فیلم درام را دریافت کرد. مک‌کاناهی در این فیلم نقش یک بیمار مبتلا به ایدز را بازی می‌کند و برای این نقش مجبور شد حدود ۲۰ کیلوگرم وزن کم کند. او در این فیلم برقکاری اهل تگزاس است که با تهیه دارو به صورت غیرقانونی دچار مشکل می‌شود و دست به مبارزه علیه شرکت‌های داروسازی در دهه ۱۹۸۰ می‌زند.

کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی نیز برای نقش‌آفرینی در فیلم "یاسمین غمگین" به کارگردانی وودی آلن جایزه بهترین هنرپیشه زن فیلم درام را از آن خود کرد.

لئوناردو دی‌کاپریو نیز این بار توانست به عنوان بهترین بازیگر یک فیلم کمدی جایزه گلدن گلوب را برای ایفای نقش در فیلم "گرگ وال استریت" از آن خود کند. کارگردانی این فیلم را مارتین اسکورسیزی برعهده دارد. دی‌کاپریو در این فیم دلال بازار بورس است. دی‌کاپریو در سال ۲۰۰۵ نیز توانسته بود برای بازی در فیلم هوانورد جایزه بهترین بازیگر یک فیلم درام را بدست آورد.

اصغر فرهادی به همراه برنیس بژو، هنرپیشه فیلم "گذشته".

جایزه افتخاری برای وودی آلن

در مراسم پایانی گلدن گلوب جایزه افتخاری این دوره به وودی آلن، کارگردان، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس مشهور آمریکایی اعطا شد. وودی آلن ۷۸ ساله تمایل چندانی برای شرکت در مراسم گلدن گلوب نداشت و جایزه او توسط دوست پیشین‌اش دایان کیتن دریافت شد.

آلن تا کنون ۵۵ فیلم ساخته که آخرین آن "یاسمین غمگین" است. در این فیلم الک بالدوین و کیت بلانشت (بهترین بازیگر گلدن گلوب ۲۰۱۴) نقش‌آفرینی می‌کنند.

نمایندگان آلمان نیز در این دوره نتوانستند جایزه‌ای دریافت کنند. دانیل برول که بخاطر بازی در فیلم "راش" (شتاب) نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل شده بود، نتوانست هیأت داوران را متقاعد سازد. جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل ‌به جرد لتو برای بازی در فیلم "کلوب خریداران دالاس" رسید.

هانس تسیمر، آهنگساز آلمانی که موسیقی متن فیلم موفق "۱۲ سال بردگی"را ساخته است، نتوانست جایزه‌ای دریافت کند. الکس ایبرت آهنگساز موسیقی متن فیلم "همه‌چیز از دست رفته" توانست جایزه بخش بهترین موسیقی را نصیب خود کند.

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: برندگان جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۴ ,وودی آلن,هفتاد و یکمین دوره از رقابت‌های گلدن گلوب,"۱۲ سال بردگی","اخاذی آمریکایی",, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جوآن فونتین بازیگر فیلمهای معروفی چون ربه‌کا و جین ایر در سن ۹۶ سالگی در کارمل کالیفرنیا در خواب درگذشت.خانم فونتین که تابعیت بریتانیایی-آمریکایی داشت در توکیوی ژاپن از پدرو مادری بریتانیایی متولد شد و سالها بعد به همراه خواهرش اولیویا دو هاویلند به آمریکا رفت تا به اصرار مادرشان به دنیایی بازیگری بپیوندند.

اولیویا دو هاویلند که با نقش ملانی در فیلم برباد رفته در خاطره ها مانده همیشه با خوهرش جوآن اختلاف داشت و رابطه این دو خواهر از سوژه های همیشگی هالیوود بود.

فونتین در زندگی‌نامه خود، اختلافاتش را با خواهرش دوهاویلند توضیح داده است.

جوآن فونتین به همراه خواهرش اولیویا دو هاویلند

اولیویا دو هاویلند اکنون در سن ۹۷ سالگی در پاریس زندگی می‌کند.

اوج دوران بازیگری جوآن فونتین دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی او بود. او در سال ۱۹۴۰ با بازی در فیلم ربه‌کا ، اولین ساخته آلفرد هیچکاک در هالیوود نامزد اسکار شد و سال بعد با فیلم سوءظن ساخته همین کارگردان، اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد.

رقیب او برای این جایزه خواهرش اولیویا دو هاویلند برای بازی در فیلم "نگذار سپیده بدمد" بود.

جوآن فونتین تا دهه هشتار میلادی به بازی در فیلم و سریال‌های تلویزیونی ادامه داد.

او در سال ۱۹۸۰ نامزد جایزه امی برای سریال "امیدهای رایان" شد و در سال ۱۹۸۲ داور جشنواره فیلم برلین بود.

خانم فونتین چهار بار ازدواج کرد و طلاق گرفت.

بعضی از مهمترین فیلم‌های جوآن فونتین

  • ربکا ۱۹۴۰ (نامزد اسکار) با بازی سر لارنس اولیویه
  • سوءظن ۱۹۴۱ (برنده اسکار) با بازی کری گرانت
  • دختر وفادار ۱۹۴۳ (نامزد اسکار)
  • جین ایر ۱۹۴۴ با بازی اورسن ولز
  • ایوی ۱۹۴۷
  • نامه‎های زن ناشناس ۱۹۴۸
  • ماجرای سپتامبر ۱۹۵۰ با بازی جوزف کاتن
  • آیوانهو ۱۹۵۲ با بازی رابرت تیلور
  • جزیره‌ای در خورشید ۱۹۵۷ با بازی هری بلافونته
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ربه‌کا, جین ایر جوآن فونتین,اولیویا دو هاویلند,آلفرد هیچکاک,هالیوود ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آکادمی اسکار فهرست نهایی فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان این دوره از رقابت‌های اسکار را اعلام کرد. فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماند. فرهادی دو سال پیش موفق شده بود جایزه اسکار را از آن خود کند.

فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی از دور رقابت‌ها برای دستیابی به اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان حذف شد. آکادمی اسکار شامگاه جمعه (۲۰ دسامبر/۲۹ آذر) نام ۹ فیلمی را معرفی کرد که به دور بعدی این رقابت‌ها راه یافته‌اند. نام فیلم اصغر فرهادی در این فهرست به چشم نمی‌خورد.

ران پریکسا، رئیس سال پیش کمیته فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان از اینکه نام فیلم اصغر فرهادی در لیست ۹ فیلم نهایی دیده نمی‌شود ابراز تعجب کرده است. به گفته او باور کردن این موضوع دشوار است که فیلم تحسین‌شده فرهادی که امید زیادی به برنده شدن داشت، از سوی کمیته ویژه انتخاب نشده است.



فیلم "گذشته" اخیرا نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و جایزه منتخب منتقدان فیلم آمریکا در فیلم‌های خارجی شد. اصغر فرهادی دو سال پیش توانست با فیلم "جدایی نادر از سیمین" جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار و گلدن گلوب را از آن خود کند.

امسال روی هم ۷۶ فیلم برای رقابت به آکادمی اسکار عرضه شده بود که فیلم "گذشته" اصغر فرهادی نیز در میان آنها بود. از میان این فیلم‌ها، ۹ فیلم برگزیده شدند. در تاریخ ۱۶ ژانویه از میان این ۹ فیلم نام ۵ فیلمی معرفی خواهد شد که امسال در هشتاد و ششمین دور جوایز اسکار به رقابت خواهند پرداخت.

نام فیلم آلمانی "دو زندگی" ساخته گئورگ ماس در میان ۹ فیلم نهایی به چشم می‌خورد. این فیلم درامی ساخته شده بر پایه داستانی واقعی درباره یک مامور سابق "اشتازی" (سازمان امنیت آلمان شرقی) در دوران جنگ سرد است که در نروژ زندگی خوشی را می‌گذراند؛ تا اینکه فروریزی دیوار برلین باعث می‌شود گذشته او دوباره به سراغ‌اش بیاید.

در میان ۹ فیلم خارجی رقابت‌های دور بعدی همچنین نام فیلم‌هایی چون "شکار" ساخته توماس وینتربرگ فیلمساز دانمارکی، "استاد بزرگ" ساخته ونگ کار از هنگ‌کنگ و نیز "زیبایی بزرگ" ساخته پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی به چشم می‌خورد که از شانس خوبی برای برنده شدن برخوردارند.

در این فهرست همچنین نام فیلم‌هایی از بلژیک، کلمبیا، مجارستان، فلسطین و بوسنی و هرزگوین دیده می‌شود.

هشتاد و ششمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۴ در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

 DW.DE
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم "گذشته" ,اصغر فرهادی , رقابت‌های اسکار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شاید دریافت جایزه اسکار نقطه عطف کارنامه حرفه ای یک بازیگر محسوب شود، اما پیتر اوتول بازیگر بزرگ ایرلندی هرگز برنده جایزه اسکار نشد.

با هشت بار نامزدی، پیتر اوتول رکورد برنده نشدن اسکار را ثبت کرد و هنگام دریافت اسکار افتخاری سال 2003 سخنرانی فراموش نشدنی را با این جمله شروع کرد: «همیشه ساقدوش، ولی نه هرگز عروس!! نه نمی شود…حالا اسکار خودم را دارم و تا وقتیکه مرگ ما را از هم جدا کند با من خواهد بود. ایکاش مسئولان آکادمی می دانستند چقدر از دریافت آن خوشحال و مفتخرم. جادوی فیلم و سینما از کودکی من را به وجد می آورد. حالا هم که تلوتلو خوران به عهد باستان می پیوندم، هنوز این جادو من را به وجد می آورد.»

 

اوتول پس از خدمت در نیروی دریایی و تحصیل در آکادمی هنرهای دراماتیک لندن، وارد عرصهٔ بازیگری شد و در اولین حضور موفق خود در نقش اصلی نمایش‌های «هملت» و «تاجر ونیزی» ظاهر شد.

 

اوتول با بازی در فیلم «لورنس عربستان» به اوج شهرت رسید؛ فیلمی که هفت جایزهٔ اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای دیوید لین به ارمغان آورد.پیتر اوتول با بازی در فیلم لورنس عربستان به کارگردانی دیوید لین، جاودانه شد. او برای اولین بار سال 1962میلادی و آخرین بار سال 2006 نامزد دریافت اسکار شد. طی بیش پنجاه سال بازی در سینما، چهار جایزه گلدن گلوب، یک بفتا و یک جایزه امی کوله بار هنرمندی است که پس از بازنشستگی، اخیرا آماده بازی در فیلمی جدید می شد.

او در مصاحبه ای گفته بود: «با وجود نوشته ها و فیلمنامه های خوب، نمایشنامه،… یک کیمیاگری غریبی وجود دارد…. می دانید به جوهر نوشته روی کاغذ نگاه می کنی، جوهر به چشم و به مغز تو راه پیدا می کند، و بعد از دهانت بیرون می آید. این نظر شخصی و تجربه من است، همه این کارهای عالی، تنها روی کاغذند و روی کاغذ می مانند تا زمانیکه احساسات بازیگر آنها را زنده کند.»

علیرغم افت و خیز های کارنامه هنری، پیتر اوتول در طول پنج دهه، بازی های جاودانه و باشکوه روی صحنه تئاتر و سینما خلق کرد. او بی گمان نقش خود را به عنوان بازیگری افسانه ای بر برگ های هنرهای نمایشی ثبت کرده است.

پیتر اوتول روز جمعه چهاردهم ماه دسامبر 2013 در سن هشتاد و یک سالگی در لندن در گذشت.

2013 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لورنس عربستان ,خداحافظ پیتر اوتول ,جایزه اسکار,پیتر اوتول ,Peter O'Toole,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گروهی از پژوهشگران نتیجه گرفته‌اند که جیمز باند می بایست فردی دائم‌الخمر، از کار افتاده و گرفتار ناتوانی جنسی بوده باشد.

براساس تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه علمی "ژورنال پزشکی بریتانیا" منتشر شده، شرحی که ایان فلمینگ، نویسنده مجموعه کتاب های جیمز باند، مامور خبره سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا نوشته نشان می‌دهد که میزان مصرف الکل آقای باند به طرز قابل توجهی از حداکثر میزان توصیه شده بالاتر بوده است.

این میزان مصرف الکل باعث ابتلای جیمز باند به بیماری کبدی و لرزش دست شده و او را دچار مرگی زودرس می کرد.

در این تحقیق، چند متخصص پزشکی تمامی چهارده کتاب ایان فلمینگ در مورد جیمز باند را به دقت مطالعه و میزان الکل مصرفی قهرمان کتاب را یادداشت کردند.

روزهایی که آقای باند به هر دلیل، به نوشابه الکلی دسترسی نداشت هم در این مطالعه منظور شد.

نتیجه به دست آمده نشان می‌دهد که جیمز باند هر هفته حدود ۹۲ واحد الکل مصرف می کرد که تقریبا چهار برابر حداکثر میزانی است که از لحاظ پزشکی، امن یا مجاز تشخیص داده شده است.

در بعضی روزها، الکل مصرفی جیمز باند به بیش از ۴۸ واحد می‌رسید و در مجموع، در طول ۸۷ روز و نیم عملیات گزارش شده در این کتاب‌ها، او فقط دوازده روز و نیم را بدون مصرف مشروبات الکلی سپری کرده.

در مجموع، این گزارش تحقیقی نشان ‌می‌دهد که متوسط الکل مصرفی آقای باند در هر روز معادل الکل موجود در یک و نیم بطر شراب بوده است.

انتظارات بی‌مورد

نتیجه‌ای که از این مطالعه به دست آمده حاکی از آن است که جیمز باند به دلیل افراط در میخواری در معرض ابتلا به انواع امراض مرتبط با افراط در مصرف الکل قرار داشته است.

علاوه بر این، فردی با چنین شیوه زندگی و وجود چنین سطحی از الکل در خون، قادر به انجام عملیات دقیق، ظریف و عموما پر تقلایی نبوده که به او نسبت داده شده و توانایی جسمی و فکری لازم برای انجام چنین عملیات مهمی را نداشته است.

موضوع دیگری که در این گزارش مورد توجه قرار گرفته این است که نوشیدن این مقدار الکل بر توانایی جنسی آقای باند هم اثر گذاشته و انتظاراتی که در این زمینه از او می رفته برآورده نمی‌شده است.

همچنین، سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا برای استفاده از توانایی ها و تجارب آقای باند فرصت چندانی نداشته و عمر این مامور خبره از پنجاه و چند سال بیشتر نبوده است.

نویسندگان این گزارش در نتیجه‌گیری خود، نوشته‌اند که مصرف هفتگی الکل در حد چهار برابر حداکثر میزان توصیه شده برای مردان بالغ، احتمال ابتلای جیمز باند به مشکلاتی مانند نارسایی کبدی، ناتوانی جنسی و سایر عوارض افراط در مصرف الکل و همچنین خطرات آسیب و حتی مرگ در نتیجه کار تحت تاثیر الکل را به شدت افزایش می داد.

در این گزارش آمده است که اگرچه این پژوهشگران "از فشار اجتماعی برای مصرف الکل هنگام مقابله با تروریست‌ها و ماجراجویان بین‌المللی آگاه هستند، اما توصیه آنان به آقای باند این بود که هرچه سریعتر برای بررسی‌های بیشتر به پزشک مراجعه کند و همزمان بکوشد دست کم مصرف الکل خود را به حد متعارف و امن کاهش دهد."

در پایان این گزارش به یکی از عبارات مشهور جیمز باند در مورد نحوه درست کردن کوکتل مورد علاقه او اشاره شده است که تاکید داشت مشروب او را "به جای هم زدن، با یخ تکان دهند."

گزارشگران این درخواست را بی‌مورد تشخیص داده و نوشته‌اند با توجه به لرزش دست آقای باند، این کوکتل به هر صورت که درست می شد، با قرار گرفتن در دستش حتما به شدت تکان می‌خورد.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ژورنال پزشکی بریتانیا, آقای باند,بیماری کبدی,لرزش دست, ایان فلمینگ,جیمز باند,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

النور پارکر، بازیگر مشهور فیلم‌های هالیوودی در ۹۱ سالگی چشم از جهان فروبست. النور پارکر سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. او به یاد ماندنی‌‌ترین نقش خود را در فیلم "اشک‌ها و لبخندها" بازی کرد.

Eleanor Parker 1954 Klene Trading Card

النور پارکر روز دوشنبه (۹ دسامبر/ ۱۸ آذر) در ۹۱ سالگی در کالیفرنیا چشم از جهان فروبست. عفونت ریه دلیل مرگ خانم پارکر اعلام شده است.

النور پارکر که متولد سال ۱۹۲۲ در ایالت اوهایو بود، حرفه ‌بازیگری را در دهه ۴۰ میلادی با نقش‌های کوچک آغاز کرد. او یک دهه بعد به یکی از چهر‌ه‌های مطرح هالیوود تبدیل شد.

النور پارکر در بیش از نیم قرن فعالیت حرفه‌ای خود در ۴۵ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. او به دلیل بر‌عهده گرفتن نقش‌های مختلف به زن هزار چهره هالیوود شهرت داشت و سه بار در سال‌های ۱۹۵۰، ۱۹۵۱ و ۱۹۵۵ نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

به یادماندنی‌ترین نقش النور پارکر اما بازی در نقش بارونس در فیلم "اشک‌ها و لبخندها" بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرگ النور پارکر,هالیوود,جایزه اسکار,ایالت اوهایو , کالیفرنیا,زن هزار چهره ,اشک‌ها و لبخندها,بارونس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پل واکر، هنرپیشه شناخته شده آمریکایی روز شنبه در جریان یک سانحه رانندگی جان باخت.

خودروی پورشه که پل واکر سوار بر آن بود در شمال لس آنجلس و به علت سرعت بیش از اندازه به یک درخت برخورد کرد و آتش گرفت.

این هنرپیشه به همراه دوست خود قرار بود در یک مراسم خیریه شرکت کند. دوست پل واکر، دیگر سرنشین این خودرو نیز کشته شده است.

یکی از حاضران در محل حادثه گفت: «آنها در داخل خودرو گیر افتاده بودند. من، دوستان و کارکنان فروشگاه سعی کردیم نجاتشان دهیم.»

دیگر شاهد نیز افزود: «همه می گفتند او مرده است و من آن را شوخی می گرفتم. با توجه به بازی او در فیلم های «سریع و خشمگین» به هیچ وجه نمی توانستم به آن فکر کنم. او یکی از هنرپیشگانی بود که با تکیه بر توانایی اش به شهرت رسیده بود.»

پل واکر پس از ایفای نقش برایان اوکانر در مجموعه فیلم های «سریع و خشمگین» به شهرت رسید.

«ساعت ها» آخرین فیلمی است که این هنرپیشه در آن نقش آفرینی کرده بود. این فیلم که پیامد توفان کاترینا را روایت می کند قرار است در ماه جاری به نمایش درآید.

2013 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پل واکر,مرگ هنرپیشه سریع و خشمگین,لس آنجلس,خودروی پورشه,برایان اوکانر,سریع و خشمگین,ساعت ها,پیامد توفان کاترینا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ژرژ پروسپر رمی (۲۲ مه ۱۹۰۷ – ۳ مارس ۱۹۸۳) (مشهور به هرژه- اقتباس از حروف اول نام خانوادگی و نام کوچکش در تلفظ فرانسه = R.G) نویسنده و کاریکاتوریست بلژیکی بود که بیش از همه به خاطر خلق ماجراهای تن‌تن مشهور است. این اثر مشهورترین اثر کمیک (داستان مصور) در تمام تاریخ و به خصوص در تاریخ اروپا است و به خاطر آن نام هرژه در ۲۰۰۳ به تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک اضافه شد.

هرژه آموزش رسمی هنری ندیده بود ولی پس از ترک مدرسه، ابتدا به عنوان یک گرافیست شروع به کار کرد و به دنبال آن از سال ۱۹۲۹ تا هنگام مرگش در سال ۱۹۸۳ به خلق ماجراهای تن تن مشغول بود. هرژه در اواخر عمرش شدیداً از مخلوقش تن‌تن زده شده بود و حتی در یک مرحله از تن‌تن به خاطر فشاری که در یک عمر هنری بر رویش گذاشته بود تنفر پیدا کرده بود! گفته می‌شود که وی گاه نقاشی‌هایی می‌کشید که به نوعی تنفرش را از تن‌تن بروز بدهد. یکی از معروف‌ترین آن‌ها نقاشی‌ای است که تن‌تن را به صورت ارباب و خود هرژه را به شکل برده تن تن نشان می‌دهد!

Els personatges d’Herge

هرژه در ۳ مارس ۱۹۸۳ در بلژیک از دنیا رفت. با مرگ وی آخرین کتاب تن‌تن به نام تن‌تن و هنر جدید ناتمام ماند. هر چند هنرمندان مشهوری سعی در تمام کردن آخرین داستان تن‌تن کردند، اما نتیجه آنی نشد که طرفداران بی شمار تن‌تن در انتظارش بودند. بر طبق وصیت ژرژ ، هیچ هنرمندی بعد از وی حق خلق داستان جدیدی از تن‌تن را نداشت و در حقیقت با مرگ وی مجموعه داستان‌های تن‌تن به پایان رسید.

از دیگر آثار هرژه می‌توان به ژو زت و ژوکو و کوییک و فلوپک و ماجراهای پوپول اشاره کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ژرژ پروسپر رمی,هرژه,کمیک استریپ,ماجراهای تن‌تن ,ژو زت,تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک ,داستان مصور,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آکادمی سینمای اروپا، برندگان جوایز سالانه خود را اعلام کرد. برجسته‌ترین نام از آن انیو موریکونه است؛ آهنگسازی که چند نسل از تماشاگران سینما، نغمه‌های زیبای او را در گوش دارند.

آکادمی سینمای اروپا اعلام کرد که جایزه امسال خود را در بخش موزیک متن به انیو موریکونه تقدیم می‌کند برای تصنیف موسیقی فیلم "بالاترین پیشنهاد" به کارگردانی جوزپه تورناتوره.

به نظر آکادمی سینمای اروپا این آهنگساز با توش و توانی شگرف، سبک آشنای خود را در هر فیلم با حال و هوایی تازه عرضه کرده است. سینمادوستان او را نه یک موسیقیدان ایتالیایی بلکه "آهنگسازی جهانی و استاد واقعی" می‌دانند.

موریکونه را می‌توان محبوب‌ترین آهنگساز تاریخ سینما دانست که برای هر نوع فیلمی موزیک ساخته و سینما را غنا بخشیده است. در سال ۲۰۰۱ روزنامه انگلیسی "گاردین" به او "موتسارت سینما" لقب داد و این نام شایسته بر او ماند.

انیو موریکونه امروز ۸۵ سال دارد و اکنون ده‌ها سال است که با موسیقی گیرای خود به فیلم‌های سینمایی بی‌شماری اعتبار بخشیده است. او که نخستین موسیقی متن را در سال ۱۹۶۱ عرضه کرد، آثاری آفریده که جدا از فیلم‌ها به عنوان قطعاتی ارزنده باقی مانده‌اند.

برخی از کارهای انیو موریکونه مانند "برای یک مشت دلار"، "به خاطر چند دلار بیشتر"، "خوب، بد، زشت"، "روزی روزگاری در غرب" و "روزی روزگاری در امریکا" از محبوب‌ترین موزیک‌های تاریخ سینما بوده‌اند. او با سینماگران معروفی مانند پی‌یر پائولو پازولینی، سرجو لئونه، برناردو برتولوچی، برادران تاویانی و برایان دی پالما آهنگ ساخته است.

برخی دیگر از موزیک‌های او برای فیلم‌هایی مانند ساکو و وانزتی، به کارگردانی جولیانو مونتالدو از معروفیت فراوان برخوردار است. در اینجا موسیقی او را صدای گرم جون بائز همراهی می‌کند. کارهای موریکونه در عین ملودی‌های دلنشین، لحنی زنده، تازه و شاداب دارند.

موریکونه در موسیقی فیلم به نوآوری‌های جسورانه‌ای دست زده است. استفاده از کر و آواز یا به کارگیری سازهایی مهجور مانند نی لبک و ساز دهنی به کار او لحنی بکر و تازه می‌بخشد.

انیو موریکونه را در کنار برنارد هرمان، دمیتری تیومکین، میکلوس روژا، نینو روتا و جان ویلیامز باید از بزرگترین آهنگسازان سینما دانست، اما باید به خاطر داشت که موریکونه تنها یک آهنگساز فیلم نیست، او در موسیقی کلاسیک یا ارکستری مدرن جایگاهی بلند دارد، هرچند که موفقیت چشمگیر او در موسیقی فیلم، جنبه اصلی هنر او را در سایه قرار داده است.

انیو موریکونه در سال ۲۰۰۸ به مناسبت هشتاد سالگی یک جایزه اسکار برای کارنامه هنری خود دریافت کرد.

جوایز آکادمی سینمای اروپا روز ۷ دسامبر در برلین به برندگان تقدیم می‌شود.

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: انیو موریکونه,آکادمی سینمای اروپا,موتسارت سینما,خوب, بد, زشت,به خاطر چند دلار بیشتر,روزی روزگاری در غرب,برای یک مشت دلار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باکس افیس ,فیلمهای برتر,فیلم های برتر هالیوود, week of 8 November 2013 ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک بنیاد فیلم و یک بنگاه هنری معتبر با نام فیلمهای کلاسیک ترنر و بانهامز دست به حراج بزرگ وسایل و اشیای گرانبهای مورد استفاده در فیلمهای کلاسیک سینمای ایالات متحده زده اند.

یک خودروی بیوک مدل 81 سی ساخت سال 1940 میلادی که در فیلم کازابلانکا، با بازی همفری بوگارت و اینگرید برگمن،
از آن استفاده شده در این رویداد حراج می شود. قیمت آن نزدیک به 500 هزار دلار است.

بخشی از درآمد حاصل از این حراج برای حفاظت و نگاهداری فیلمهای کلاسیک سینما هزنیه خواهد شد.

 

2013 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلمهای کلاسیک,خودروی بیوک مدل 81,فیلم کازابلانکا,همفری بوگارت ,اینگرید برگمن,حراج,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

جولیانو جما در جاده‌ای ساحلی در غرب رم در منطقه‌ای به نام چروتری رانندگی می‌کرد که از روبرو با ماشین دیگری تصادف کرد. او که به همراه دو نفر دیگر به شدت زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل شد اما از شدت جراحت در راه درگذشت.

جولیانو جما دوم سپتامبر ۱۹۳۸ در خانواده‌ای با زندگی ساده در رم به دنیا آمد، اما بیشتر کودکی خود را در شمال ایتالیا گذراند.

در نوجوانی به ورزش علاقه‌مند شد و بدن خود را در ورزش‌هایی مانند بوکس و ژیمناستیک و پرورش اندام ورزیده کرد. با زیرکی و پشتکار خود را به عالم سینما نزدیک کرد و به خاطر اندام قوی به عنوان "بدلکار" استخدام شد.

 

باز به خاطر هیکل مناسب و مهارت بدنی در سال ۱۹۵۹ در فیلم معروف "بن هور" به کارگردانی ویلیام وایلر نقش کوچکی به عهده گرفت. پس از آن در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در نقش "سیاهی لشکر" ظاهر شد.

در سال ۱۹۶۲ در فیلم "پسرم قهرمان" به کارگردانی دوچو تساری نقش مهمتری به عهده گرفت. از آن پس استعداد خود را در بازیگری نشان داد و توانست در بیش از ۸۰ فیلم نقش ایفا کند.

جولیانو جما در کنار فیلم های بازاری و سرگرم‌کننده، وسترن اسپاگتی و فیلم‌های پرماجرای کمدی، در آثار برخی از سینماگران نامی ایتالیا مانند ویتوریو دسیکا، فدریکو فلینی و ماریو مونیچلی ظاهر شده است.

یکی از نقش‌های قابل توجه او در فیلم "یوزپلنگ (۱۹۶۳) به کارگردانی لوکینو ویسکونتی است. او در این فیلم در نقش یکی از ژنرال‌های گاریبالدی، رهبر آزادی‌خواه ایتالیا، ظاهر شده است.

اما شهرت واقعی جولیانو جما در دهه ۱۹۶۰ به خاطر ایفای نقش در رشته‌ای از فیلم‌های وسترن ایتالیایی یا "وسترن اسپاگتی" بود. در این فیلم‌ها او با مهارت بدنی و تردستی‌های سوارکاری و تیراندازی محبوبیت زیادی کسب کرد.

او با فیلم‌های پربیننده‌ای مانند "تپانچه‌ای برای رینگو" (یا بازگشت رینگو)، انتقام رینگو، خون برای یک دلار نقره‌ای، "روز خشم" نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر جهان به معروفیت زیادی رسید. او در کنار کلینت ایستوود، مهمترین هنرپیشه این ژانر شناخته شد.

جولیانو جما برای گرفتن "هویت امریکایی" گاهی در تیتراژ فیلم‌های وسترن، به نام مونتگمری وود نامیده می‌شد.

درخشش در "بیابان تاتارها"

جولیانو جما در سال ۱۹۷۶ به همراه اکیپ سازندگان فیلم "بیابان تاتارها" به کارگردانی والریو زورلینی به ایران آمد. بیشتر صحنه‌های این فیلم حماسی در ارگ بم فیلمبرداری شد.

در فیلم گروهی از بازیگران سرشناس بین‌المللی مانند ویتوریو گاسمن، ماکس فون سیدو، فیلیپ نواره، فرناندو ری و ژان لویی ترنتینیان بازی دارند. چند بازیگر ایرانی مانند محمدعلی کشاورز و سعید کنگرانی نیز در فیلم بازی کرده‌اند.
این فیلم بر پایه رمان معروفی از دینو بوتزاتی ساخته شده که به ترجمه سروش حبیبی به زبان فارسی نیز منتشر شده است.

جولیانو جما برای بازی در فیلم "بیابان تاتارها" جایزه "داوید دوناتلو"، جایزه مهم سینمای ایتالیا را برنده شد.

جولیانو جما یکی از بهترین بازی‌های خود را در فیلم "مردی که به زانو در آمد" ارائه داده است. این فیلم اثری انتقادی اجتماعی است که دامیانو دامیانی در سال ۱۹۸۰ کارگردانی کرد.

جولیانو جما در سالهای اخیر بنا به کهولت سن کمتر در سینما بازی می‌کرد، اما در تلویزیون همچنان فعال بود و گاهی به علاقه دیگرش، یعنی مجسمه‌سازی نیز می‌پرداخت.

یکی از آخرین کارهای او در فیلم "پایان خدایان" بود. او در سال ۲۰۱۲ در آخرین فیلم وودی آلن به نام "به رم با عشق" ظاهر شد.

جولیانو جما هنگام مرگ ۷۵ سال داشت و به گفته دخترش، که او نیز هنرپیشه است، از صحت کامل برخوردار بود.

 

من مانند کلینت ایستوودعلاقه خاصی به این هنرپیشه داشتم شاید به خاطر اولین فیلمی که این هنرپیشه رو با نامش شناختم (مردی که به زانو درآمد )

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جولیانو جما,بن هور,ویلیام وایلر,وسترن اسپاگتی ,ویتوریو دسیکا,فدریکو فلینی,ماریو مونیچلی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کاترین دونوو بی‌تردید یکی از درخشنده‌ترین ستاره‌های سینمای اروپاست. این بانوی فرانسوی که او را نمادی از زیبایی زنانه نیز لقب داده‌اند، روز ۲۲ اکتبر ۷۰ ساله می‌شود.کاترین دونوو در بیش از ۱۰۰ فیلم نقش‌آفرینی کرده است.

او با ایفای نقش زنان مرموز و دست‌نیافتنی در فیلم‌های فرانسوا تروفو، رومن پولانسکی و لوئیس بونوئل به شهرتی فراگیر رسید. این هنرپیشه فرانسوی در تمام این سال‌ها خود را اسیر یک ژانر یا یک شخصیت به‌خصوص نکرده و در سبک‌های متفاوت، از موزیکال و وحشت گرفته تا ملودرام و کمدی ظاهر شده است.کاترین دونوو تنها ۲۱ سال داشت که با بازی در فیلم موزیکال "چترهای شربورگ" (محصول ۱۹۶۳) خود را به عنوان هنرپیشه‌ای با استعداد نشان داد. البته در اوایل دهه ۹۰ میلادی بود که از این فیلم به عنوان یک اثر هنری نادر ستایش شد و توانست جایزه گراند پری جشنواره فیلم کن را از آن خود کند. با این همه کاترین دونوو با این فیلم در دهه ۶۰ میلادی از تولد ستاره‌ای تازه در سینمای فرانسه خبر داد.در فیلم "انزجار" به کارگردانی رومن پولانسکی محصول ۱۹۶۵ کاترین دونوو نقش زنی جوان را بازی کرد که از لحاظ روحی آشفته و پریشان است و در نهایت اسیر ترس‌های دیوانه‌وار خود شده و ارتباطش را با واقعیت از دست می‌دهد.کاترین دونوو چندین بار در برابر دوربین لوئیس بونوئل، کارگردان سرشناس فرانسوی، قرار گرفت. یکی از نتایج همکاری این دو، فیلم "زیبای روز" بود که در سال ۱۹۶۷ ساخته شد. این فیلم تا کنون بارها در فهرست صد فیلم برتر تاریخ سینما جهان جای گرفته است."آخرین مترو" ساخته لوئیس بونوئل با بازی کاترین دونوو شهرت این ستاره زیباروی فرانسوی را بیش از پیش کرد. بونوئل که به خوبی با توانایی‌های کاترین دنو آشنا بود، کوشید تا در این فیلم شخصیت او را با عمق و تنوع بیشتری تصویر کند. بازی درخشان کاترین دونوو در "آخرین مترو" برای او جایزه "سزار" بهترین هنرپیشه زن فرانسه را به ارمغان آورد.آلن کورنو، کارگردان فرانسوی در سال ۱۹۸۱ در یک فیلم گانگستری با نام"انتخاب اسلحه" کاترین دونوو، ایو مونتان و ژرارد دپاردیو را به خدمت گرفت.در سال ۱۹۸۳ کاترین دونوو با دیوید بووی و سوزان ساراندون در فیلم ترسناک "گرسنگی" به کارگردانی تونی اسکات همبازی شد.

در این فیلم او در نقش زنی خوش‌آشام به روی پرده می‌رود که با نوشیدن خون دیگران به دنبال جاودانگی و دور کردن پیری از خود است.فیلم "هندوچین" محصول سال ۱۹۹۲ سرانجام نامزدی اسکار را برای کاترین دونوو به همراه آورد. این فیلم دوران استعمار فرانسه بر ویتنام را به تصویر می‌کشد و کاترین دونوو در آن نقش زنی با ظاهری سرد به نام الیان را بازی می‌کند که علیه قدرت‌طلبی فرانسه در ویتنام به پا می‌خیزد."فصل مورد علاقه من" محصول ۱۹۹۳ داستان خواهر و برادری را روایت می‌کند که بیماری مادر آنها را بار دیگر به یکدیگر نزدیک می‌کند. کارنامه کاری کاترین دونوو اساسا در سینمای اروپا شکل گرفت.

پس از "فصل مورد علاقه من" فیلم "دزدان" محصول ۱۹۹۶ دومین همکاری کاترین دونوو با آندره تشینه، کارگردان نامدار فرانسوی بود.کاترین دونوو در سال ۲۰۰۰ بعد از مدتها بار دیگر در فیلمی که موسیقی و آواز نقش اصلی را ایفا می‌‌کرد، به روی پرده رفت. "رقصنده در تاریکی" به کارگردانی لارس فون تریر را نمی‌توان فیلمی موزیکال به معنای استاندارد آن دانست زیرا در آن رقص و آواز بخشی از داستان تلخ زندگی زنی تنهاست که پسرش همانند او در حال از دست دادن بینایی‌اش است.در سال ۲۰۰۲ هنگامی که کاترین دونوو به ۶۰ سالگی می‌رسید، فرانسوا اوزون، سینماگر نوجوی فرانسه، با فیلم "۸ زن" ستایشی پرشکوه از او ارائه داد. در این فیلم کاترین دنو در کنار چند نسل از ستارگان فرانسوی، از دانیل داریو و فانی اردان تا ایزابل اوپر و امانوئل بئار، به سادگی نشان داد که هنوز بی‌رقیب است. این فیلم جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین (برلیناله) را از آن خود کرد.کاترین دونوو از معدود ستارگانی است که در سنین بالا نیز سالانه در دو یا سه فیلم بازی می‌کند و کارگردان‌ها همچنان در اشتیاق کار با او هستند.


کاترین دونوو و دخترش در فیلمعزیزان

در سال ۲۰۱۱ تماشاگران شاهد بازی او و دخترش در کنار یکدیگر در فیلم "عزیزان" بودند.کاترین دونوو و ژرارد دپاردیو در فیلم‌های متعددی با یکدیگر همبازی شدند. آخرین آنها "آستریکس و اوبلیکس: خداحافظ خاک بریتانیا" محصول ۲۰۱۳ بود.کاترین دونوو در اوایل دهه ۶۰ میلادی با روژه وادیم آشنا شد. در سال ۱۹۶۳ این دو صاحب یک فرزند پسر شدند. روژه وادیم پیش از آشنایی با کاترین دونوو با بریژیت باردو ازدواج کرده بود که زندگی مشترک ۵ ساله این دو در سال ۱۹۵۷ به پایان رسید.کاترین دونوو در سال ۱۹۶۵ با دیوید بیلی، عکاس مد بریتانیایی، ازدواج کرد که این ازدواج تا سال ۱۹۷۲ دوام داشت.

مارچلو ماسترویانی و کاترین دونوو 

در سال ۱۹۷۲ او با مارچلو ماسترویانی بازیگر ایتالیایی آشنا شد که حاصل این آشنایی دختری با نام چیارا ماسترویانی است که او نیز در دنیای هنرپیشگی قدم گذاشت.کاترین دونوو در تمام این سال‌ها جوایز زیادی را کسب کرده و همیشه یکی از مهمانان ثابت جشنواره‌های مهم بین‌المللی نظیر کن، برلین و سن‌سباستین بوده است.او همچنین مقالات متعددی برای رسانه‌های فرانسوی نوشته است و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از جمله اعتراض علیه مجازات اعدام و نیز حمایت از قربانیان مین‌ فعال بوده است.او همچنین مقالات متعددی برای رسانه‌های فرانسوی نوشته است و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از جمله اعتراض علیه مجازات اعدام و نیز حمایت از قربانیان مین‌ فعال بوده است.

 

2013 Deutsche Welle |

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کاترین دونوو ,ستاره‌های سینمای اروپا,جشنواره فیلم کن,برلین,فرانسوا تروفو,ژرارد دپاردیو,لوئیس بونوئل,رومن پولانسکی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

The Past (Le Passe) Movie Poster

رییس کمپانی «سونی پیکچرز کلاسیک» گفت: «به عقیده‌ ما و آکادمی اسکار، ایران بهترین کشور برای ارائه «گذشته» در رقابت‌های اسکار است.»

 به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مایکل بارکر» طی مصاحبه‌ای در فضای مجازی و ایمیلی با ایسنا به برخی از سوال‌های مطرح شده درباره‌ی فیلم «گذشته»ی‌ اصغر فرهادی پاسخ گفت، در این مصاحبه مدیر این کمپانی نسبت به موفقیت جدیدترین اثر این کارگردان ایرانی، بسیار امیدوار است.

 «گذشته» بیش از «جدایی» با واکنش‌های احساسی مخاطبان آمریکایی مواجه شده است

 ایسنا در ابتدا از «رییس کمپانی سونی پیکچرز کلاسیک» پرسید که «شما به عنوان پخش‌کننده بین‌المللی فیلم «گذشته»، اکران جهانی این فیلم را تاکنون چگونه ارزیابی می‌کنید؟ و واکنش‌ مخاطبان بین‌المللی به این اثر چطور بوده است؟ که او پاسخ داد: «به عقیده‌ی منتقدان آمریکای شمالی، «گذشته» در جشنواره کن امسال محبوب‌ترین فیلم بود. نقدها آن‌قدر با اشتیاق نوشته شده‌اند که به ما این اطمینان را داد که این فیلم زمان اکران در ماه دسامبر با استقبال مخاطبان آمریکایی روبرو خواهد شد.استقبال از «گذشته» در جشنواره فیلم «تلوراید» که دو هفته پیش در آمریکا برگزار شد، حتی از نمایش «جدایی نادر از سیمین» در دو سال پیش در همین فستیوال هم بهتر بود. بسیاری از اعضای آکادمی اسکار از جمله «مایکل‌مور» کارگردان، «رالف فینز» بازیگر،«کتلین کندی» تهیه‌کننده فیلم‌های «استیون اسپیلبرگ» و «فرانک مارشال» تهیه‌کننده بنام سینما در جمع تماشاچیان بودند و واکنش مثبتی به فیلم داشتند. دو هفته پس از آن، این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های انتخاب شده برای شب افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» به نمایش درآمد. طی این مراسم که در سینمای مجلل «الگین» برگزار شد، باز هم پس از نمایش فیلم تمام 1200 نفر حاضران به احترام آقای فرهادی ایستادند و وی را تشویق کردند. «گذشته» حتی بیشتر از «جدایی» با واکنش‌های احساسی مخاطبان آمریکایی مواجه شده است. وقتی اکران این فیلم در دسامبرآغاز شود، ما انتظار یک موفقیت بزرگ را داریم. «گذشته» در بسیاری از سینماهای سرتاسر آمریکا به روی پرده خواهد رفت.»

 امیدواریم ایران،«گذشته» را به اسکار معرفی کند

 مایکل بارکر در پاسخ به سوال دومی که حول موضوع معرفی «گذشته» به آکادمی اسکار برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی بود، پاسخ داد:«ما واقعا امیدواریم ایران «گذشته» را به عنوان نماینده خود به بخش بهترین فیلم خارجی اسکار معرفی کند. ما بر این باوریم که اگر این فیلم در این بخش شرکت کند، به فهرست پنج نامزد نهایی راه پیدا می‌کند. 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گذشته,سونی پیکچرز کلاسیک,آکادمی اسکار,اصغر فرهادی,جدایی نادر از سیمین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تهیه‌کنندگان رشته‌های فیلم‌های "دزدان دریایی کارائیب" گفته‌اند نمایش قسمت بعدی از این مجموعه که قرار بود در سال ۲۰۱۵ اکران شود، دست کم یک سال به تاخیر افتاده است.

دزدان دریایی کارائیب: مرده‌ها قصه نمی‌گویند عنوان این قسمت است که بار دیگر جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپارو در آن بازی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست چه کسانی نقش‌های دیگر را بازی می‌کنند.

پیش تولید و فیلمبرداری این محصول کمپانی دیزنی قرار بود سال آینده آغاز شود.

جری بروکهایمر به مجله هالیوود ریپورترز گفته است که تغییر در فیلمنامه و بودجه علت تاخیر در تولید این فیلم بوده است.

به گفته او قرار است این فیلم در سال ۲۰۱۶ به نمایش در آید.

این تاخیر در پی آن اعلام شد که رنجر تنها، محصول دیگر کمپانی دیزنی با بازی جان دپ موفقیتی در گیشه نداشت و در نخستین تعطیلات آخر هفته که به نمایش در آمد فقط ۲۹ میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم که گزارش شده ۲۱۵ میلیون دلار هزینه داشته فروش جهانی اش تا امروز فقط ۲۴۳ میلیون دلار بوده است.

به گفته دیزنی احتمالا رنجر تنها با توجه به هزینه هنگفت تبلیغات بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلیون دلار ضرر در پی خواهد داشت.

فروش جهانی چهار فیلم قبلی مجموعه دزدان دریایی کارائیب ۳.۷ میلیارد دلار بوده و این مجموعه را به پنجمین رشته فیلم‌های پرفروش تاریخ سینما تبدیل کرده است.

صندوقچه مرد مرده، دومین فیلم از این مجموعه با فروشی بیش از یک میلیارد دلار در میان ده فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار دارد. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دزدان دریایی کارائیب,پنجمین قسمت دزدان دریایی کارائیب,کمپانی دیزنی,جانی دپ,کاپیتان جک اسپارو,صندوقچه مرد مرده,رنجر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امسال جایزه بشر دوستانه "جین هرسهولت" از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به آنجلینا جولی، ستاره هالیوود اعطا می‌شود.

این اسکار افتخاری یکی از چند جایزه ای است که از سوی این آکادمی در ماه نوامبر و چند ماه پیش از مراسم اصلی جوایز اسکار اعطا می‌شود.

آنجلا لنزبری، بازیگر، استیو مارتین، بازیگر و کمدین و پیرو توسی، طراح لباس از دیگر کسانی هستند که امسال به آنها اسکار افتخاری داده خواهد شد.

به گفته شریل بون ایساکس، رئیس آکادمی، "این جوایز به کسانی اعطا می شود که سهم قابل توجهی در حوزه های قابل احترام داشته اند."

آنجلا لنزبری، بازیگر ۸۷ ساله که سه بار نامزد دریافت اسکار شده، هیچگاه اسکاری به دست نیاورده است.

استیو مارتین ۶۸ ساله هم با اینکه هرگز نامزد اسکار نشده، اما سه بار اجرای این مراسم را برعهده داشته است.

پیرو توسی هم نخستین طراح لباسی است که به اسکار افتخاری دست می یابد.

این طراح ۸۶ ساله ایتالیایی که طراح لباس آثاری چون یوزپلنگ و مرگ در ونیز ساخته لوکینو ویسکونتی بوده، پنج بار نامزد اسکار بوده است.

آنجلینا جولی، جوان ترین عضو این گروه چهار نفره هم که یک بار برنده اسکار و یک بار نامزد دریافت این جایزه شده امسال برای فعالیت های حقوق بشری خود اسکار افتخاری می گیرد.

او که سال ها سفیر حسن نیت سازمان ملل بوده، در سال ۲۰۱۲ فرستاده ویژه این نهاد شد و از آن زمان به اردوگاه پناهجویان در بیش از سی کشور از جمله عراق، لیبی، دارفور و افغانستان سر زده است.

اسکار افتخاری بشر دوستی نامش را از جین هرسهولت، بازیگر فقید هالیوود گرفته و از سال ۱۹۴۹ به سینماگران و هنرمندانی که در این حوزه فعالیت داشتند، اعطا می شود.

این جایزه تاکنون به ۳۴ نفر داده شده که در میان آنها نام هایی چون اودری هپبورن، الیزابت تیلور، پل نیومن و اپرا وینفری دیده می شود.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: جایزه بشر دوستانه,آنجلینا جولی,آکادمی علوم و هنرهای سینمایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باکس افیس ,فیلمهای برتر,فیلم های برتر هالیوود,week of 23 August 2013,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بن افلک

بعد از گمانه زنی های زیاد برای نقش بتمن که کدام بازیگر نقش این شخصیت را بازی خواهد کرد کمپانی برادران وارنر بازیگر فیلم جدید بدون اسم خودش ( سوپرمن – بتمن ) بازیگر نقش بتمن را بن افلک اعلام کرده است.

بن افلک هشتمین نفری است که نقش بتمن بازی خواهد کرد قبلا کسانی مانند کریستین بیل ، جورج کلونی و مایکل کیتون این نقش را بازی کرده بودند. مدیر کمپانی برادران وارنر می گوید : « ما خودمان می دانستیم که به یک بازیگر قوی و بسیار خوب برای بازی در کمیک دی سی نیازمندیم بنابراین به گمانمان بن افلک بهترین گزینه است. » بن افلک در نقش بتمن یک قهرمان ضد تعادل در مقابل سوپرمن بازی خواهد کرد او در فیلم مسن تر و عاقل تر از سوپرمن خواهد بود.

Warner Bros. Confirms Batman/Superman Movie for 2015

گرچه او در مبارزات روزهای قبل خسته شده است ولی برای نجات شهر باز خواهد گشت.

هنری کاویل هنرپیشه نقش سوپرمن

کارگردان مرد پولادین زک اسنایدر فیلم جدیدش را در سال 17 ژوئیه 2015 (26 تیر 1394) اکران خواهد کرد و هنری کاویل باز هم در نقش سوپرمن بازی خواهد کرد و امی آدامز و دایان لین نقش خودشان را مثل قبل بازی خواهند کرد.

 

naghdefarsi

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بازیگر جدیدنقش بتمن ,بن افلک,کمپانی برادران وارنر ,کریستین بیل,جورج کلونی,مایکل کیتون,هنری کاویل, سوپرمن ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هیچ چیز آن‌قدر مهم نیست که نتوان به لحظه‌ای بعد موکول‌اش کرد. این پیام محوری فیلم مستندی از ورنر هرتسوگ است. انگیزه تهیه این فیلم مرگ سه کودک در نتیجه ارسال یک پیامک عاشقانه به هنگام رانندگی بوده است.

یک عشق، یک پیامک و سه مرگ در لحظه این ابراز عشق! این داستان زندگی چاندلر گربر، مردی است که آن‌قدر عاشق بوده، که نمی‌توانسته تا رسیدن به خانه صبر کند. پشت فرمان اتوموبیل برای همسرش که به زودی بچه‌دار می‌شده، روی تلفن همراه پیام می‌دهد که «دوستت دارم»...


پس از این لحظه، او تمام عمر با احساس سنگین گناه زندگی کرده است. او درحال نوشتن این پیامک تصادف می‌کند و تصادف به مرگ سه کودک منجر می‌شود. می‌گوید که هنوز آن روز برایش مانند یک کابوس است: «چقدر خوب بود که می‌شد زمان را به عقب برگرداند.»

کمپین «می‌توان صبر کرد»

ورنر هرتسوگ، کارگردان مطرح سینمای نو آلمان، در مستند ۳۵ دقیقه‌ای خود "از این لحظه تا لحظه بعد" ("تنها در یک لحظه") تصادف‌هایی را نشان می‌دهد که تنها به خاطر نوشتن یک "اس ام اس" رخ داده‌اند، پیام نهائی این مستند این است: «هیچ چیزی آن‌قدر مهم نیست که نتوان آن را به لحظه‌ای بعد موکول‌کرد.»

پیامی که در گوش زنگ می‌زند. چراکه این لحظه را خیلی‌ها در زندگی تجربه کرده‌اند: نوشتن یک پیام کوتاه هنگام رانندگی! ورنر هرتسوگ احساس تلخی با این فیلم برجای می‌گذارد. در شب نمایش این فیلم اشک‌های بسیاری جاری شد. با وجود آن‌که هرتسوگ خود می‌گوید قصدش این نبوده است.

کارگردان این فیلم را برای کمپین آمریکایی „Texting and Driving – It can wait“" (نوشتن و رانندگی، می‌توانم صبر کنم) ساخته است. هدف این فیلم متوجه کردن همه، به‌ویژه جوانان نسبت به خطر نوشتن پیامک هنگام رانندگی است. فیلمی که ساختن آن از کارگردان مطرحی مانند ورنر هرتسوگ عجیب می‌نماید. اما او توانسته از یک "کلیشه" آموزشی، فیلمی تاثیرگذار بسازد.هرتسوگ به "آسوشیتد پرس" گفته است که این فیلم را ساخته چون می‌داند در آن فجایعی را به تصویر کشیده که قابل جلوگیری بوده‌‌اند و سرنوشت یک خانواده را تغییر داده‌اند: «در یک لحظه به یک زندگی برای همیشه پایان دادهمی‌شود یا مسیر زندگی یک نفر برای همیشه تغییر می‌کند.»

پیام‌‌هایی که نوشتن و ننوشتن‌شان یکی است

فیلم چهار صحنه تصادف را نشان می‌دهد، با جزییاتی آزار دهنده که تنها به این خاطر اتفاق افتاده‌اند که راننده نخواسته تا چراغ قرمز یا توقف‌گاه بعدی صبر کند. پیامک‌هایی که محتوای‌شان اغلب بی‌اهمیت‌اند: «در راهم» و از این قبیل...
در یکی دیگر از صحنه‌های فیلم پسر کوچکی را می‌بینیم که پیکرش در تصادف با اتوموبیلی که راننده‌اش در حال نوشتن پیامک است، به معنای واقعی کلمه "له" می‌شود. راننده در حال نوشته‌این پیامک بوده است که: «دارم می‌رسم». پسرک برای همیشه از کمر فلج می‌شود. مادر او در مقابل دوربین می‌پرسد: «به موقع رسید؟»

ورنر هرتسوگ بر این باور است که در تمدن امروزی فرهنگ جدیدی با شتاب بر زندگی ما حاکم می‌شود. او می‌گوید که خیلی چیزها قابل پیش‌گیری‌ هستند، از جمله این پیامک نویسی‌ها که به سادگی می‌تواند به زمانی بعد موکول شود.

«ارزشش را داشت»

یک همه‌پرسی نشان داده است که چقدر تبلیغات آگاهی دهنده در این زمینه مهم است: ۴۹ درصد شاغلان اذعان کرده‌اند که هنگام رانندگی پیامک خوانده یا نوشته‌اند. هم‌چنین ۴۳ درصد تین‌ایجرها گفته‌اند که پشت فرمان پیامک رد و بدل کرده‌اند.

کمپین "می‌توانم صبر کنم" را شرکت تولیدکننده تلفن همراه AT&T در سال ۲۰۱۰ براه انداخت و حالا چند شرکت بزرگ دیگر از جمله "تی ‌موبایل" آمریکا و ۲۰۰ سازمان و نهاد دیگر نیز از آن حمایت می‌کنند.

سازنده فیلم می‌داند که فیلم او از امروز به فردا چیزی را تغییر نخواهد داد، اما می‌گوید: «حتی اگر از یک حادثه هم جلوگیری کند، ارزشش را داشته است!»

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم از این لحظه تا لحظه بعد,فیلم مستند, پیامک عاشقانه ,یک عشق، یک پیامک و سه مرگ ,سینمای نو آلمان,ورنر هرتسوگ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مانگا یا Manga به معنای صنعت کمیک‌استریپ و یا نشریات کارتونیست که در کشور ژاپن رونق فراوانی دارد و از دهه‌ی ۱۹۵۰ به بعد شروع به گسترش کرد.

مشخصه بارز مانگا شخصیتهای کارتونی هستند که اغلب دارای ویژگی‌های خاصی اند که از دیگر کاراکترها متمایز می‌شوند همانند اغراق بیش ازحد در اندامهای بدن که در اکثریت آنها چشمهای بزرگ بهمراه دهان و بینی کوچک مشاهده می‌شود.

جالب محبوبیتی است که این کاراکترها بین مردم پیدا کرده‌اند به طوری که نصف انتشارات ژاپن اختصاص به مجلات کمیک‌استریپ پیدا کرده ومحدود به طیف خاصی از اجتماع ژاپن نمی‌شود.

واقعیت آن است که کمیک‌استریپ متعلق به کشور آمریکا بوده که در جنگ جهانی وارد ژاپن شده و ژاپنی‌ها گوی سبقت را از آمریکایی‌ها دزدیده‌اند و تبدیل به نماد فرهنگی و هنری کشور خود کرده‌اند شخصیتهای آمریکایی معمولاً خشن و دارای صحنه‌های اکشن بوده ولی برعکس کاراکترهای ژاپنی دارای لطافت و نرمی می‌باشند.

مانگاها ابتدا در مجله چاپ می‌شدند ولی بعدها به خاطر محبوبیت قابل توجهی که پیدا کردند به صورت کتاب (Tankōbon) در آمد. به مولفین و یا طراحان مانگا، مانگاکا (Mangaka) گفته می‌شود.


موثرترین فرد در رشد مانگا اوساما تزوکا (Osamu Tezuka) است که می‌توان گفت مانگای مدرن، شبیه به چیزی که امروز به مانگا استایل (manga style) معروف است را بوجود آورد.

 

در ابتدا مانگاها مخصوصا بچه‌ها نوشته می‌شدند و در مجله‌های بچه‌ها چاپ می‌شد که با کارهای متفاوت تزوکا در سبک‌های مختلف باعث شد که رده‌ی سنی مخاطبین گسترش پیدا کنند. مانگاهای اولیه ارزش هنری زیاد نداشتند ولی با پیدایش سبک‌های جدید و با ارزش‌های هنری بیشتر (مثل Gekiga و غیره) ارزش هنری بیشتری پیدا کرد، بطوری که حتی سبک مانگا اشخاصی چون فرانک میلر (Frank Miller) ر هم تحت تأثیر قرار داد.

به تدریج مفاهیم غیر اخلاقی (نظیر خشونت زیاد) نیز به ژانرهای مانگا افزوده شد به طوری که امروزه کتاب فروشی‌ها، مانگاهای خاصی را تنها به گرو سنی خاصی می‌فروشند. 

نکته جالب اینکه برای طراحی مانگا سالیانه (از سال 2007)وزارت خارجه ژاپن مسابقه ای بین المللی بر گزار می کند و جوایز نیز توسط مسئولین وزارتخانه به برندگان اختصاص می یابد.در فوریهسال 2013نیز این رقابت برگزار شده و جوایز آن نیز اهدا گردید.

لینک مطلب 

تصاویری از مانگا ها در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مانگا ,Manga ,کمیک‌استریپ,نشریات کارتونی, ژاپن ,آمریکا,کاراکترهای ژاپنی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین؛ مجله اقتصادی فوربس کمتر از یک ماه پس از انتشار لیست پردرآمدترین بازیگران مرد هالیوود که بر اساس آن رابرت دی جونیور، بازیگر مطرح سینما با 75 میلیون دلار دستمزد برای هر فیلم، در صدر این فهرست قرار گرفته بود، به تازگی فهرست پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود را نیز منتشر کرد.

بر اساس این فهرست که آمار آن از ماه جولای سال گذشته تا ماه جولای 2013 میلادی محاسبه شده، آنجلینا جولی با 33 میلیون دلار، جنیفر لارنس با 26 میلیون دلار و کریستین استورات با 22 میلیون دلار به ترتیب رتیه‌های اول تا سوم فهرست پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود را از آن خود کردند.

نکته جالب توجه این فهرست اینست که آنجلینا جولی در ماه‌های اخیر در هیچ فیلمی بازی نکرده ولی با این حال پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود محسوب می‌شود.

 

بر اساس فهرست منتشر شده در مجله فوربس، جنیفر آنیستون با 20 میلیون دلار، اما استون با 16 میلیون دلار، چالز ترون با 15 میلیون دلار، ساندرا بولاک با 14 میلیون دلار، نتاتلی پورتمن با 14 میلیون دلار، میلا کونیس با 11 میلیون دلار و جولیا رابرتز با 11 میلیون دلار، رتبه‌های چهارم تا دهم این فهرست قرار دارند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مجله اقتصادی فوربس,پردرآمدترین بازیگران مرد هالیوود, پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود,آنجلینا جولی ,جنیفر آنیستون ,اما استون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم «جاذبه» تازه ترین ساخته آلفونسو کوارون، کارگردان مکزیکی در «کامیک کان» بین المللی شهر سن دیگو معرفی شد.

Sandra Bullock and George Clooney defy Gravity in paralysing new trailer

ساندرا بولاک، بازیگر آمریکایی فیلم به همراه کارگردان در این مراسمِ چهار روزه نمایش محصولات فرهنگی مردمی که هر ساله در شهر سن دیگوی آمریکا برگزار می شود، حضور دارد.

«جاذبه» فیلمی علمی تخیلی است و بصورت سه بعدی ساخته شده است.

نقش آفرینی در این فیلم اولین تجربه بازیِ ساندرا بولاک در فیلمهای فضایی است.

بازیگر ۴۹ ساله بیش از ۶ ماه تمرین فیزیکی را برای بازی در این فیلم از سرگذارنده و مجبور بوده است ساعتها در مکعبی کوچک برای شبیه سازیِ وضعیت بی وزنی در فضا، حبس شود.

ساندرا بولاک در مورد تجربه بازی در این فیلم می گوید: «تخیل ابزار مهمی بود. فقط صدا داشتم. همه صحنه ها جدا جدا فیلمبرداری شدند. درست مثل این بود که آوار را روی سینه خود احساس کنم و بعد می بایست بدنم را در همان موقعیتِ شروع کار قرار می دادم. در حالیکه درست ۵ ثانیه بعد در موقعیت دیگری بودم. مجبور بودم خودم را با اینها تطبیق دهم وگرنه صحنه ها پشت سرهم و پیوسته در فیلم به نمایش در نمی آمدند.»

کارگردان فیلم هم در مورد اینکه نقش آفرینی ساندرا بولاک چندان راحت و بی درسر نبود می گوید: « ساندرا برای بازی در این نقش از تجربه هایی که در رقص داشته مایه گذاشت. همه چیز باید به دقت و ظرافت یک رقص باله انجام می شد.»

ساندرا بولاک در این فیلم، نقش یک مهندس پزشکی را بازی می کند که در اولین ماموریت فضایی خود با یک فضانورد کهنه کار همراه می شود. طی راه پیماییِ فضایی پس ماند فضایی به سفینه می خورد و تقریبا آن را نابود می کند. دو همسفر فضایی با ذخیره محدود اکسیژن تلاش می کنند به زمین بازگردند.

جورج کلونی، بازیگر آمریکایی نیز در این فیلم در کنار بولاک بازی می کند.

 2013 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ساندرا بلوک,جاذبه,فیلمی علمی تخیلی,سه بعدی , فیلمهای فضایی,جورج کلونی,راه پیماییِ فضایی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

طی مراسمی در هتل بورلی هیلز شهر لس‌آنجلس انجمن منتقدان تلویزیون (TCA) بهترین برنامه‌ها و مجموعه‌هاي سال را برگزیدند. مجموعه پرطرفدار«بازی‌هاي تاج وتخت» که امسال فصل سوم آن پخش مي‌شود، جایزه بهترین مجموعه درام را برد و مجموعه «Breaking Bad» بهترین برنامه سال برگزیده شد.

 اعضای انجمن منتقدان تلویزیون شامل منتقدان رسانه‌هاي مکتوب و سایت‌ها است. فهرست کامل برندگان انجمن منتقدان تلویزیون به شرح زیر است:
دستاورد شخصی در درام: تاتیانا مسلانی، مجموعه Orphan Black (پخش از بی بی سی)/ دستاورد شخصی در کمدی: لوئیس سی.کی مجموعه لوئی (اف ایکس)/ بهترین برنامه خبری/آموزشی: کن برنز، «پارک مرکزی پنج» (پی.بی.اس)/ بهترین برنامه جوانانه: Bunheads (ای.بی.سی فمیلی)/ بهترین برنامه رئالیتی: Shark Tank (ای.بی.سی)/ برنامه جدید چشمگیر: آمریکایی‌ها (اف ایکس)/ دستاورد چشمگیر در مجموعه کوتاه، فیلم یا برنامه ویژه تلویزیونی: فیلم تلویزیونی «پشت چلچراغ‌ها» (اچ.پی.او)/ بهترین مجموعه درام: بازی‌هاي تاج و تخت (اچ.بی.او)/ بهترین مجموعه کمدی: به طور مشترک اهدا شد به مجموعه بیگ بنگ تئوری از شبکه سی.بی.اس و مجموعه کمدی Parks and Recreation از شبکه ان.بی.سی/ جایزه دستاورد یک عمر به باربارا والترز اهدا شد./ جایزه میراث به «همه در خانواده» نورمن لیر اهدا شد./ بهترین برنامه سال: Breaking Bad (ای.ام سی)
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:منتقدان تلویزیون (TCA) ,بازی‌هاي تاج وتخت,جایزه بهترین مجموعه درام,فصل سوم,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Photo © Corbis

کامل‌ترین مجموعه لباس‌های هنرپیشگان فیلم اشک‌ها و لبخندها از جمله لباس جولی اندروز در حراجی در هالیوود به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار فروش رفت. نام خریدار این مجموعه فاش نشده است.

اشک‌ها و لبخندها که نام اصلی آن آوای موسیقی است از موفق‌ترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما قلمداد می‌شود و برخی از ترانه‌های آن از جمله "دو، دو شب نخوابیدم"( در اصل دُ-رِ-می) از محبوب‌ترین ترانه‌های آمریکایی‌ها شده است.

این فیلم پنج اسکار برد و جای فیلم "برباد رفته" را بعنوان پرفروشترین فیلم گرفت.

در میان لباس‌های این مجموعه می‌توان به لباس جولی اندروز که در نقش ماریا برای فرزندان کاپیتان فون‌تراپ ترانه دو، دو شب نخوابیدم را می‌خواند اشاره کرد.

از دیگر لباس‌ها نیز لباس‌های گلدار بچه‌های فون‌تراپ است که از پرده درست شده بود.

بعلاوه چهار صفحه تایپ شده که در آن تاریخچه خانواده آواز خوان توصیف شده و به امضای ماریا فون تراپ اصلی رسیده است در میان اشیایی بود که حراج شد.

The cast of 'The Sound of Music' reunited on 'Oprah' on Oct. 28, 2010 and spilled some secrets about the film.

ماجرای این فیلم که در سال ۱۹۶۵ به کارگردانی رابرت وایز ساخته شده از کتابی به نام "داستان خوانندگان خانواده تراپ" اقتباس شده که در ۱۹۴۹ چاپ شد و نویسنده آن ماریا آگوستا فون تراپ بود که در آن زمان کتاب بسیار پرفروشی شد.

ماریا فون تراپ معلمی اتریشی بود که مانند داستان فیلم برای آموزش به یکی از هفت فرزند کاپیتان فون تراپ استخدام شد و به تدریج مراقبت از تمام فرزندان و سپس کاپستان فون تراپ را بر عهده گرفت. کاپیتان فون تراپ که همسرش مرده بود بعد با ماریا ازدواج کرد.

ماریا فون تراپ که می خواست راهبه شود در زندگی نامه اش بعدها نوشت: "من واقعا و عمیقا عاشق نبودم. من او (کاپیتان فون تراپ) را دوست داشتم ولی عاشقش نبودم. من عاشق بچه‌ها بودم بنابراین به نوعی با بچه‌ها ازدواج کردم، اما یادگرفتم عاشق او باشم بیش از هر کس در گذشته و آینده."

ماریا از کاپیتان فون‌تراپ صاحب سه فرزند شد که اولین (رزماری) آنها دو ماه بعد از ازدواجش بدنیا آمد.

او به همراه دخترش رزماری در صحنه‌ای از فیلم اشک‌ها و لبخندها هم بازی کرد.

ماریا فون تراپ در سال ۱۹۸۷ در آمریکا درگذشت.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اشک‌ها و لبخندها ,جولی اندروز,فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما , فون‌تراپ ,ماریا فون تراپ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

استنلی کوبریک

استنلی کوبریک، از کارگردانان بزرگ آمریکاست که در طول چند دهه فعالیت هنری خود، آثار زیادی خلق نکرد، اما ساخته‌های او در صف آثار فراموش‌نشدنی سینماست. او اگر زنده بود، در روز ۲۶ ژوئیه ۸۵ ساله می‌شد.استنلی کوبریک در تاریخ ۲۶ ژوییه‌ی ۱۹۲۸ در خانواده‌ی یک پزشک یهودی در نیویورک زاده شد. پدر و مادرش اتریشی‌تبار بودند. کوبریک از همان نوجوانی به عکاسی و فیلمسازی دلبستگی داشت. در دوره‌ی دبیرستان، عکاس روزنامه‌ی دیواری مدرسه بود و پس از پایان تحصیل به عنوان عکاس برای مجله‌ی نیویورکی «لوک» کار می‌کرد. او در سال ۱۹۵۳ نخستین فیلم بلند سینمایی خود «هراس و هوس» را ساخت.

دومین فیلم بلند کوبریک «بوسه‌ی قاتل» نام داشت که در سال ۱۹۵۵ ساخته شد. این فیلم در جشنواره‌ی لوکارنو درخشید و جایزه‌ی بهترین کارگردان را نصیب کوبریک ساخت. دیگر توجه محافل هالیوود به او جلب شده بود.کوبریک یک سال پس از آن فیلم پرهیجان «قتل» را ساخت که داستان آن درباره‌ی باندهای تبهکار زیرزمینی در آمریکا بود. این فیلم با ستایش منتقدان آمریکایی و جهانی روبرو شد و موفقیت آن، موقعیت مالی و هنری کوبریک را تثبیت کرد.موفقیت بزرگ و جهانی کوبریک اما با فیلم جنگی «را‌ه‌های افتخار» به دست آمد که در سال ۱۹۵۷ ساخته شد و در آن کرک داگلاس ایفای نقش می‌کرد.

راه افتخار با بازی کرگ داگلاس

داستان فیلم به موضوع سهل انگاری، بزدلی، فساد و نیز خیانت در واحدهای نظامی ارتش، در جریان یک حمله‌ی نظامی مربوط می‌شود. کوبریک در زمان ساختن این فیلم تنها سی سال داشت.کوبریک در ۳۲ سالگی جسورانه دست به ساختن فیلم تاریخی و عظیم «اسپارتاکوس» زد. کرگ داگلاس هنرپیشه‌ی نامدار هالیوود که یکبار با وی همکاری داشت، کوبریک را برای کارگردانی این فیلم پیشنهاد کرده بود. این فیلم نیز با موفقیت بزرگی روبرو شد، ولی کوبریک از آن خشنود نبود.کوبریک بارها از تاثیرگذاری ناچیز بر فیلمنامه و تولید و دخالت تهیه‌کنندگان و هنرپیشگان در کارش گله و انتقاد کرده بود. او حاضر نبود زیر کنترل کسی کار کند و تصمیم گرفت از آن پس دیگر هرگز فیلمی نسازد که اختیار کامل آن را در دست نداشته باشد.

لولیتا

صحنه‌ای از فیلم لولیتا که کوبریک آن را در سال ۱۹۶۲ بر اساس داستانی به همین نام، اثر ولادیمیر ناباکوف ساخت.کوبریک در سال‌های بعد دست به ساختن فیلم‌هایی زد که همگی جزو کلاسیک‌های سینما به شمارمی‌آیند. «دکتر استرنج‌لاو» یا چگونه آموختم بمب را دوست داشته باشم، روایتگر ژنرالی آمریکایی است با جنون ضدکمونیستی که دائم در تلاش است با پیشدستی در آغاز جنگ، شوروی را با بمباران اتمی نابود سازد.این فیلم انتقادی درباره‌ی جنگ سرد، از طنز تلخ و گزند‌ه‌ای برخوردار است.کوبریک در سال ۱۹۶۸ فیلم علمی ـ تخیلی «راز کیهان» (اودیسه‌ی فضایی در سال ۲۰۰۱) را ساخت که بسیاری از منتقدان آن را یک شاهکار سینمایی می‌دانند. این فیلم روایتگر سفری است از آغاز پیدایش انسان، تا تسخیر کیهان به دست او.

راز کیهان

«راز کیهان» جایزه‌ی اسکار جلوه‌های ویژه را از آن خود ساخت و به ژانر علمی ـ تخیلی در جهان سینما تکانی تازه بخشید.کوبریک در سال ۱۹۷۱ فیلم تخیلی و طنزآمیز «پرتقال کوکی» را ساخت. این فیلم روایتگر زندگی جوان تبهکار و خشونت طلبی است که در زندان تحت روان‌درمانی قرار می‌گیرد تا سرانجام به موجودی مسلوب الاراده تبدیل گردد. قدرت همه‌جانبه‌ی دانش و کنترل دولت بر همه‌ی ارکان زندگی آدمیان، بیانگر نقد سیاسی و اجتماعی کوبریک است.کوبریک پس از آن یک فیلم تاریخی دیگر به نام «بری لیندون» ساخت که کار تدارک آن سه سال به درازا کشیده بود. این فیلم نیز مانند «پرتقال کوکی» موفق و پرفروش بود. ولی این موفقیت‌ها ذره‌ای از سختگیری کوبریک در کار نمی‌کاست. بلکه بر عکس، وی با گذشت زمان وسواسی‌تر و کمال‌گراتر می‌شد. هالیوود نیز که کوبریک از آن روی گردانده بود، او را ستایش می‌کرد.

 

درخشش

فیلم ترسناک «درخشش» (۱۹۸۰) برپایه‌ی رمانی از استفن کینگ و با بازی درخشان جک نیکلسون (راست در تصویر) ساخته شد. این فیلم ماجرای نویسنده‌‌ای در یک اقامتگاه کوهستانی است که بر اثر حوادثی عجیب دچار جنون و تبدیل به یک جانی می‌شود.

فیلمسازی ژرف‌بین

نگاه تیز کوبریک به انسان و ژرف بینی او نسبت به آسیب‌های اجتماعی، در میان فیلمسازان جهان جایگاه ویژه‌ای به او می‌بخشد. کوبریک در جشنواره‌های سینمایی جوایز گوناگونی برد. وی بارها نیز نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار برای بهترین کارگردان یا فیلمنامه‌نویس اقتباسی شد، ولی تنها یک بار فیلم «راز کیهان» او توانست اسکار جلوه‌های ویژه را به چنگ آورد. کوبریک در پشت صحنه فیلمبرداری «درخشش».فیلم جنگی «غلاف تمام فلزی» (۱۹۸۹) درباره‌ی آموزش نظامی سربازان برای گسیل آنان به جبهه‌های جنگ ویتنام است.

غلاف تمام فلزی

این فیلم نقدی کوبنده از دامن‌زدن به روحیه‌ی خشونت طلبی و کشتن وجدان انسانی در سربازخانه‌ها بود.

کوبریک در کنار تام کروز و نیکول کیدمن 

فیلمی اروتیک «چشمان کاملا بسته» (۱۹۹۹)،آخرین ساخته استنلی کوبریک، بحث‌انگیز و جنجالی بود. کوبریک مدتی کوتاه پس از ساختن این فیلم و پیش از نمایش عمومی آن، بر اثر سکته‌ی قلبی در لندن درگذشت. 

کمال‌گرای شیفته

استنلی کوبریک یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان تاریخ سینماست. وی پیش از ساختن فیلم‌های خود، سال‌ها کار تدارکاتی انجام می‌داد. با نیت ساختن فیلمی درباره‌ی ناپلئون، ده‌ها تاریخدان و پژوهشگر را به خدمت گرفت و بانک اطلاعاتی عظیمی درباره‌ ناپلئون فراهم آمد. ۴۰ هزار برگ کاغذ، رویدادهای زندگی ناپلئون ثبت شد: از آمار و ارقام مصاف‌های جنگی وی گرفته تا عادات غذاخوری‌اش. ولی کوبریک این فیلم را هرگز نساخت!

Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:استنلی کوبریک, جشنواره‌ی لوکارنو,بوسه‌ی قاتل,را‌ه‌های افتخار,اسپارتاکوس,لولیتا,دکتر استرنج‌لاو,راز کیهان,بری لیندون,پرتقال کوکی,درخشش,غلاف تمام فلزی,چشمان کاملا بسته,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بروس لی با فنون و مهارتش چشم میلیون‌ها نفر را بر پرده سینما خیره کرد. او را یکی از تأثیرگذارترین رزمی‌کاران قرن بیستم می‌دانند؛ او بود که راه را برای رزمی‌کارانی مانند جکی چان و جت لی به پرده سینما باز کرد.بروس لی با نام کامل لی جان فن (Lee Jun-fan) هنگام مرگ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ تنها ۳۲ سال داشت. او در حالی ۴۰ سال پیش در هنگ‌کنگ چشم از جهان فروبست که به چهره‌ای نمادین تبدیل شده بود. بازی در فیلم "اژدها وارد می‌شود" بیش از پیش موجب شهرت بروس لی شد.بروس لی در ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ در سان‌فراسیسکو زاده شد. او در دوران دانشجویی به آموزش کونگ فو روی آورد. بروس لی سبک مبارزه‌ای منحصر به خود به وجود آورد که آن را " Jeet Kune D" نام نهاد و در مدرسه هنرهای رزمی به شاگردان آموزش داد. او شخصیتی چندوجهی داشت. در سال ۱۹۵۸ در مسابقات قهرمانی رقص چاچاچا در هنگ‌کنگ نفر اول شد، شعر می‌سرود و همچنین به فیلم‌سازی برجسته در سبک هنرهای رزمی مبدل شد.بروس لی در دوران دانشجویی با لیندا امری آشنا شد که این آشنایی در سال ۱۹۶۴ به ازدواج ختم شد. در روز اول فوریه ۱۹۶۵ برندن بروس لی، نخستین فرزند این زوج به دنیا آمد.

 

بروس لی که حالا پدر شده بود، با افتخار پسرش را به عنوان تنها چینی موبور و چشم آبی جهان معرفی کرد.

برندون لی

شانون دیگر فرزند این زوج ۴ سال بعد به جمع این خانواده پیوست.بروس لی در فیلم "راه اژدها" که فیلم‌نامه‌ی آن را خود نوشته و در شهر رم جلوی دوربین برد، چاک نوریس، قهرمان آن زمان کاراته جهان را به خدمت گرفت. صحنه‌های نبردهای رزمی در این فیلم که از سوی بروس لی طراحی شد، به تاریخ فیلم‌های رزمی پیوست. این فیلم تمامی رکوردها را تا آن روزگار جا به جا کرد. در سال ۱۹۷۳ "راه اژدها" تنها در هنگ‌کنگ بیش از ۵ میلیون دلار هنگ‌کنگی فروش کرد."اژدها وارد می‌شود" (محصول ۱۹۷۳) یکی از فیلم‌هایی بود که بروس لی را به ستاره‌ای جهانی بدل کرد. این فیلم نخستین همکاری مشترک سینمایی میان چین و آمریکا بود.

طی مدتی کوتاه بروس لی ستاره بی‌رقیب فیلم‌های رزمی لقب گرفت. "اژدها وارد می‌شود" معروفترین و در عین حال آخرین فیلم وی به شمار می‌رود. بروس لی سه هفته پیش از این‌که این فیلم در سینما به نمایش درآید، درگذشت.پس از اتمام فیلمبرداری "اژدها وارد می‌شود" بروس لی بلافاصله پروژه سینمایی جدیدی را به نام "بازی مرگ" آغاز کرد که هیچگاه نتوانست به اتمام برساند. وقتی این فیلم سرانجام در سال ۱۹۷۸ به سینماها راه یافت، از نسخه اصلی که او در سر می‌پروراند، بسیار متفاوت بود. بروس لی با تن کردن لباسی به رنگ زرد با نواری مشکی در این فیلم قصد داشت نشان دهد که به هیچکدام از سبک‌های کلاسیک هنرهای رزمی احساس تعلق نمی‌کند.تسلط استادانه بر فنون رزمی، سرعت عمل فوق‌العاده و صحنه‌های اکشن نفس‌گیر، مهمترین ویژگی‌هایی بود که نام بروس لی را بر سر زبان‌ها انداخت. استاد کونگ‌فو با این ویژگی‌ها تا به امروز نیز خط معیار را همچنان برای هنرپیشگان نسل بعد از خود بالا نگه داشته است.بروس لی راه بسیاری از هنرپیشگان رزمی‌کار نظیر جکی چان، جت لی، دانی ین، استیون سیگال و ژان کلود وندام را به دنیای سینما هموار کرد. در این میان جکی چان بیش از دیگران توانست با آمیختن هنرهای رزمی و عناصر کمیک پا در جای پای بروس لی بگذارد.شانون لی، دختر بروس لی، هم دربازیگری و هم در هنرهای رزمی راه پدر را پیش گرفت. او هم اکنون بیش از همه بر اداره "بنیاد بروس لی" که به منظور بزرگداشت یاد پدر او بنا شده، متمرکز است. دختر و همسر بروس لی در هنگ‌کنگ نمایشگاهی را به یاد این اسطوره ورزش‌های رزمی تأسیس کردند.به تازگی به مناسبت چهلمین سالگرد درگذشت بروس لی و هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس محله چینی‌ها در شهر لس‌آنجلس از مجسمه وی در این محله پرده‌برداری شد. ارتفاع این مجسمه برنزی به دو متر می‌رسد. در مراسم پرده‌برداری از مجسمه صدها نفر از هواداران و دوستداران این ستاره بی‌مانند هنرهای رزمی حضور داشتند. این مجسمه بروس لی را در حالت تدافعی نشان می‌دهد.بر اساس گزارش کالبد شکافی و نیز گزارش‌های متعدد پزشکی بروس لی در سن ۳۲ سالگی در پی عوارض ناشی از ورم مغز که در پی بروز حساسیت نسبت به یک داروی ضد درد ایجاد شده بود، درگذشت.

برندن لی، پسر بروس لی نیز مانند پدر در سینما فعالیت داشت و مانند پدرش به طرزی مشکوک درگذشت. برندن لی هنگام فیلمبرداری فیلم "The Crow " مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد.

 

Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بروس لی,پرده سینما ,جکی چان,جت لی,کونگ فو,هنرهای رزمی ,هنگ‌کنگ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

«تور: دنیای تاریکی» دنباله فیلم «تور» ساخته شده در سال 2011 است. همسوورت در این فیلم هم چون فیلم قبلی در نقش «تور» رب النوع اساطیری اسکاندیناوی ظاهر می شود.

ناتالی پورتمن، تام هیدلستون، کت دنینگز، استلن اسکارسگاد و آنتونی هاپکینز هم در این فیلم دوباره حضور می یابند.

بر خلاف فیلم قبلی که کنت براناگ کارگردان بود، فیلم جدید را آلن تیلور کارگردانی می کند.

داستان فیلم یک سال پس از ماجرای «انتقام جویان» اتفاق می افتد. تور با یکی از اقوام باستانی که می خواهند جهان را به سوی تاریکی ببرند مبارزه می کند.

 

جین فاستر هدف حمله ساکنان دنیای تاریکی قرار می گیرد و تور سعی می کند به هر قیمتی شده او را نجات دهد.

«تور: دنیای تاریکی» پاییز امسال به روی پرده خواهد رفت.

تصاویر مرتبط با فیلم در ادامه نوشتار

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تور: دنیای تاریکی,تور,رب النوع اساطیری اسکاندیناوی,ساکنان دنیای تاریکی,تور 2013,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

International Poster for Percy Jackson: Sea of Monsters

«پرسی جکسون: دریای هیولاها» یک فیلم تخیلی است که ماجرای آن در آینده اتفاق می افتد و بر اساس رمانی به همین نام از ریک ریوردن ساخته شده است.این فیلم، دنباله فیلم «پرسی جکسون و خدایان یونان: دزد آذرخش» ساخته دو هزار و ده است. پرسی جکسون و دوستانش به دریای هیولاها می روند تا پشم زرین را برای درخت شان که بیمار شده بیابند. این درخت جادویی از خانه آنها در برابر دشمنان محافظت می کند.پرسی جکسون، پسر پوزئیدون رب النوع یونانی سفری را با دوستانش آغاز می کند تا پشم قوچ زرین را پیدا کنند و برای این کار باید از دریای هیولاها بگذرند و با خطرهایی که در کمین شان است روبه رو شوند.

File:PJ-SOM-poster.jpg

این فیلم تابستان امسال اکران می شود و پس از آن نسخه سه بعدی آن هم ساخته خواهد شد.

euronews 2013

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم های جدید,پرسی جکسون,دریای هیولاها,خدایان یونان,دزد آذرخش,ریک ریوردن ,پوزئیدون,رب النوع یونانی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 20 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com