جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 به گزارش رويترز از اين به بعد شايدزمانی که شما در یک هتل اقامت مي كنيد،  بخواهید اقدام به آوردن قوي ترين  ضد عفونی کننده هاي دست نماييد.

مطالعه بر روی میزان آلودگی در اتاق های هتل ها توسط دانشگاه هوستون و انجمن میکروب شناسی آمریکا ارائه شده است، نشان مي دهد که دو مورد از آلوده ترین اقلام موجود در اتاقهاي هتلهاکنترل از راه دور تلویزیون و سوئیچ  روشن خاموش لامپ و بالین مي باشد.
 
اين آلودگي به همان شدت آلوده گي سطوحي، مانند صندلی توالت حمام و روشويي مي باشد .
 
نكته نگران كننده اين گزارش مرتبط با  این  مطلب بود که برخی از بالاترین سطوح آلودگی در ارتباط با اقلامي است كه براي خانه داري و تمييز نمودن سطوح استفاده مي شود چون اسفنج و اسكاج .اگر این آیتم ها آلوده  شوند،  می توانند منجر به آلودگی متقاطع اتاق، و يا آلودگي تمامي قسمتهاي هتل ها گردند.
 
محققان اقدام به نمونه برداری و تست سطوح کل باکتری ها و باکتری های مدفوع  در 18 سطح مختلف در هر اتاق هتل،نموده اند كه نتيجه آن وجود  باکتری های مدفوع در 81 درصد از تمام سطوح ذكر شده است.
 
 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میزان آلودگی در اتاق های هتل ها, تست سطوح کل باکتری ها,میزان آلودگی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 (مه 29، 2012) - کشف کودک مومیایی کره با اندام نسبتا سالم بعد از  انجام تجزیه و تحلیل ژنتیکی در کبد که نشان دهنده وجودژنوتیپ دنباله C2 منحصر به فرد ویروس هپاتیت (B )  شايع در آسیای جنوب شرقی است.
تجزیه و تحلیل اضافی از ژنوم HBV باستانی ممکن است به عنوان یک مدل برای مطالعه تکامل هپاتیت B مزمن و کمک به درک گسترش ویروس احتمالا از آفریقا تا شرق آسیا، استفاده شود. همچنین ممکن است اين امر نور ي را درجهت درك شيوه مسیر مهاجرت هپاتیت B در شرق دور از چین و ژاپن به کره و همچنین به سایر مناطق در آسیا و استرالیا که درآن  علت عمده سیروز و سرطان کبداست، روشن سازد.
 بابازسازی کد ژنتیکی باستاني ویروس هپاتیت B اين مورد از قدیمی ترین ژنوم ویروسی کامل شرح داده شده در متون علمی به روز است. 
با استفاده ازتکنیک های ژنتیک مولکولي مدرن ، محققان با مقایسه  توالی DNA باستانی با ژنوم ویروسی معاصر موفق به افشای تفاوت هاي ايندو شده اند.دانشمندان معتقدند تغییر در کد ژنتیکی ناشي از جهش های خود بخودی و فشار  محیطي در طی فرایند تکاملی ویروس بوده است. بر اساس نرخ جهش های مشاهده شده در طول زمان و تجزیه و تحلیل ناشي از بازسازی DNA ویروس هپاتیت B مومیایی نشان می دهد که منشاء ويروس  بین 3000 تا 100.000 سال پیش بوده است.

 
 Tracing hepatitis B virus to the 16th century in a Korean mummyHepatology, 2012; DOI: 10.1002/hep.25852

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کودک مومیایی کره اي,ویروس هپاتیت (B ) ,مقایسه توالی DNA ,ژنوم ویروسی ,ویروس هپاتیت B مومیایی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 آرسنیک وارد مواد خوراکی ما می شود به این دلیل که گیاهان آن را از خاک مانند سایر اجزای خاک جذب می نمایند.گیاهان نمی توانند تفاوتی بین عناصر بد و خوب قائل شوند بنابر این آنها را جذب می نمایند.در جهان برخی مناطق آرسنیک خیز بوده و میزان آرسنیک تجمع یافته بیشتر می باشد.این مرتبط به تشکل های زمین شناسی در سنگ و خاک این قبیل مناطق می باشد.به عنوان مثال بر طبق نظر دکتر James R. Coughlin مشاور در امور غذا،مواد مغذی و مواد شیمیایی سمی در فدراسیون برنج ایالات متحده در بنگلادش میزان آرسنیک موجود در خاک و آب آشامیدنی بین 20 تا 30 برابر کشوری مانند آمریکا است . در مناطق دیگر عمده آرسنیک می تواند از استفاده از باقیمانده حشره کشهای دارای آرسنیک که در کشور های توسعه یافته استفاده آنها ممنوع است حاصل گردد.

دکتر  Coughlin اعتقاد دارد که میزان آرسنیک در  برنج در انواع قهوه ای که دارای پوسته خارجی می باشد (سبوس دار)دارای میزان بیشتری آرسنیک نسبت به نوع سفید (فاقد سبوس) می باشد زیرا با توجه به متمرکز شدن بیشتر این ماده در پوسته خارجی و جداسازی آن در برنج سفید میزان آرسنیک موجود به طرز قابل ملاحظه ای کاهش نشان می دهد. متاسفانه این قسمت بخشی است که بسیاری از مواد مغذی در آن قرار گرفته است بیشتر فیبر و مواد چون منیزیم و روی.

 

جذب آرسنیک در مواد غذایی

جندی شاپور البرز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آرسنیک,مواد شیمیایی سمی,مناطق آلوده ,ارگانیک و غیر ارگانیک, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اسیدهای چرب امگا 3  بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند. مکملهای روغن ماهی می تواند برخی از منافع بهداشتی ، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و بیماری آلزایمر را فراهم نماید. شما همچنین می توانید امگا 3 را در ماهی، کدوی حلوایی، سویا، گردو و دانه کتان پیدا کنید.

سلامتی

شما همچنین باید مراجعه سالانه به دندانپزشک و تداوم استفاده از نخ دندان و مسواک زدن را فراموش نکنید . بهداشت دهان باعث جلوگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شود. 

اما بهترین کاری که برای  پوستتان می کنیدچیست؟  جواب:استفاده ازضدآفتاب . قرار گرفتن در معرض آفتاب  منشا بسیاری از علائم قابل مشاهده پیری، مثل چین و چروک و لکه های افزایش سن بوده  و همچنین می تواند به کشنده ترین نوع سرطان پوست منجر شود.

یک رژیم غذایی سالم فقط با تخم مرغ و گوشت آغاز و در نهایت پایان نمی پذیرد.   باید در مصرف میوه ها و سبزیجات به صورت منظم تمرکز نمایید. رژیم غذایی شامل فقط پنج میوه و سبزی در روز به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری کمک شایانی می نماید.

ورزش به حفظ حجم عضلانی بدن کمک می کند و همچنین مسکن طبیعی ضد افسردگی و استرس است.نکته مهم در بعد از ورزش کردن هنگامی است که شما  ورزش های سنگین انجام داده اید، شما مقدار زیادی الکترولیت در عرق خود ازدست داده اید (به ویژه سدیم و پتاسیم ). فراموش نکنید که بدن خود را دوباره احیا نمایید.

" اینها نکاتی است که برای حفظ سلامتی بسیار مهم و اجرای آنها آسان است ولی اغلب سهل انگارانه در موردآنها برخورد می کنیم."

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مکملهای روغن ماهی ,امگا 3,بهداشت دهان,ضدآفتاب,ورزش,ضد افسردگی و استرس,مسکن طبیعی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برخی اثرات علف کش هابر سلامت انسان

از جمله علف کش ها یی که به طور گسترده استفاده می شود،  تو فور دی  است که به عنوان یک ماده سرطانزا برای  انسان توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان طبقه بندی شده است. یک مطالعه در جنوب شرقی آسیا درباره بیش از 3000 نفر نشان داد نقائص هنگام تولدبا قرار گرفتن یک پدر و مادر در  معرض علف کش 2،4،5-T(تو-فور -فایو-تی)چهار برابر گردیده است .پاراکوات سمی است که در دوز های پایین باعث مرگ معمولا ناشی  از نارسایی تنفسی یا کلیوی می گردد.

مطالعات انجام شده در سال 2008 در مورد  آترازین  نشاندهنده افزایش  فعالیت ژن مرتبط با وزن غیرطبیعی انسان هنگام تولد  می باشد.آترازین، دومین مقام در شایع ترین علف کش های مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا، با تاثیر بر یک ژن باعث  ناباروری در رحم با علت ناشناخته می گردد.بر اساس گزارش نیویورک تایمز ،4-2-D و 2،4،5-T  علف کش های دخیل  در شکست تولید مثل انسان و  افزایش سقط جنین می باشند.در مطالعات صورت گرفته در مینه سوتادر مورد 1537 بچه، قرار گرفتن والدین در معرض   گلیفوزات (glyphosate)با افزایش نقص هنگام تولد در ارتباط بوده است.  قرار گرفتن در معرض  علف کش nitrofen افزایش مرگ و میر نوزادان پس از وضع حمل و همچنین ایجاد ناهنجاری های بافت قلب رادر پی داشته است.تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان می دهد افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سارکوم بافت نرم و لنفوم در مردم در معرض علفکش chlorophenoxy بیشتر می باشد. قرار گرفتن در معرض علف کش تریازین ارتباط قوی با افزایش بروز سرطان پستان دارد.برای علف کش  alachlor ، سوزش پوست و چشم، خطر آسیب کلیه، طحال و کبد و سرطان از مخاط حفره بینی و پلک اعلام گردیده است. استفاده از alachlor را به عنوان یک علف کش  توسط اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

C Michael Hogan (Lead Author);Sidney Draggan (Topic Editor) Herbicide

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:علف کش, سقط جنین,مرگ ومیر, سرطان زا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 علف کش عبارت است از مواد شیمیایی در نظر گرفته شده برای نابودکردن پوشش گیاهی (گیاهان غیر اقتصادی و مضر برای صنعت کشاورزی).  اکثریت قریب به اتفاق این علف کش های غیر انتخابی بوده و در عملکرد خود ، ممکن است باعث  پیامدهای نامطلوب زیست محیطی گسترده ای را بوجود آورند. این نتایج نه تنها شامل مرگ ارگانیسم ها بلکه شامل اثرات جهش زا  و سرطان زا یی است که بر روی حیوانات و گیاهان دارد.


علف کش استفاده گسترده ای برای کشاورزی،  گلف، گذر گاهها، مناطق مسکونی و زمینهای دیگر دارند. اولین علف کش ها، مواد شیمیایی غیر آلی بودند، هر چند علف کش های جدید توسط ترکیبات آلی تحت سلطه قرار گرفته انددر حال حاضر، کاربرد وسیعی از علف کش هایشیمیایی وجود دارد، در ایالات متحده به تنهایی 480 میلیون کیلوگرم در سال از این مواد مصرف می گردد.

استفاده از علف کش بطور گسترده در1940s آغاز شده است و مسئول انقراض گونه های متعدد، از جملهپرندگان ،دوزیستان، ماهی و بندپایان تا کنون می باشددر بسیاری از موارد، استفاده از علف کش یک عامل تشدید کننده جهت تخریب زیستگاه و به خطر افتادن گونههااست. علف کش ها دارای آثار ماندگار در محیطزیست میباشند به این معنی که، با حفظ سمیت خود  برای چند دهه  در خاک باقی می مانند؛ علاوه بر این، برخی از علف کش ها به شدت محلول هستند، به طوری که آنها ممکن است وارد سیستم های آبی شده ، که در اینحالت 
اثرات غیر انتخابی کشنده می تواند رخ دهد .علف کش ها غالبا دستخوش تغییر شیمیاییپس از آزادی در محیط زیست گردیده؛  کهدر برخی موارد، تغییر مواد شیمیایی ممکن است اثرات سمی بر گیاهان و حیوانات داشته باشنداستفاده از علف کش ها به برخی بیماری های انسانی ، مرگ و میر، تولید مثل و غدد درون ریز  مرتبط است.

گرچه علف کش ها برای موجودات زنده گیاهی خاص در نظر گرفتهشده، نتیجه نهایی استفاده از آنها تجمع در میزان بسیار زیاد درمحیط زیست (به عنوان مثال، خاک، آبزیان، سیستم های زنده واتمسفراستاین اثرات توسط پدیده زیر تقویت شدهاست(الف) حلالیت بالا دربسیاری از دسته های علف کش ها، (ب)ورود غلظت بالایی ازعلف کش ها  به زنجیره غذایی و  متمرکز شدن در چربی ها و انتقال به  گونه های بالاتردر زنجیره غذایی (ج) ثبات و ماندگاری بسیاری از علف کش ها و تغییر فرم شیمیایی به متابولیت های دیگر مضر پس از اقامت در خاکبرای آب ، گیاهان و جانوران.در آبهای سطحی جهان  آترازین و   2,4D در همه جا، حتیدر کشورهای غربی و توسعه یافته که به طور کلی معیارهای کیفیت آبدقیق رعایت می گرددوجود دارند.آترازین  برای بیشتر گونه های ماهی ها در غلظتیک در هر یک میلیارد  (درآب )سمی استبرای درک بزرگی  تجمع این مواد در اقیانوس ها، باید توجه داشته باشید که در یک ماه 650 متریک تن(metric tons )علف کش  فقط به خلیج مکزیک تخلیه می گردد. (ادامه دارد)

C Michael Hogan (Lead Author);Sidney Draggan (Topic Editor) Herbicide

 

 


 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:علف کش, آلودگی,محیط زیست,مرگ و میر,بیماری, ماندگاری علف کش ها, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تحقیقات نشان می دهد اگر شما اجازه نواختن ساز خود را به کسی بدهید چیزی بیش از موسیقی را به اشتراک گذاشته اید.ارگانیسم های بیماری زا مدت ها بعد از نواختن موسیقی بر روی این آلات باقی می مانند .این تحقیق از سوی دانشگاه Tuftsبوستون برروی 20 عدد فلوت،کلارینت و ساکسیفون صورت گرفته است.انواع میکروب های مختلفی در دهان انسان یافت می شود که هیچ مشکلی را ایجاد نمی نمایند .اما برخی از میکروب ها که راه خود را به دهان باز می نمایند باعث ایجاد عفونت در گلو می گردند.این مطالعه نشان داده که میکروب های شایع به مدت 3 روز در کلارینت و ساکسیفون باقی می مانند درحالیکه این مدت برای فلوت کوتاهتر می باشد.لوی و مارشال  شروع به جمع آوری چند میکروب بیماری زا، از جمله استرپتوکوک و  مطالعه در زیر میکروسکوپ، نمودند. باکتری استرپتوکوک باعث عفونت استرپی گلوو دیگر بیماری های جدی و برخی از مسمومیت های غذایی توسط باکتری استافیلوکوکوس ایجاد میشود.با توجه به این تحقیق افرادی که از دستگاه موسیقی مشترک استفاده می نمایند خود را درمعرض خطر ابتلا به بیماری(میکروب منتقل شده به آلت موسیقی توسط آخرین فرد)قرار می دهند.

پس نباید فراموش کردکه بعد و قبل از استفاده از چنین وسایلی نسبت به ضد عفونی و تمیز کردن مناسب آنها اقدام لازم را انجام داد.

جندی شاپور البرز

By Stephen Ornes / June 7, 2011

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 40 41 42 43 44 ... 46 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com