جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 

عینک گوگل هنوز روانه بازارها نشده و همچنان در مرحله تست بتا است اما از همین حالا نگرانی‌ها نسبت به نقض حریم خصوصی کاربران بالا گرفته. نمایندگان هفت کشور در نامه‌ای به گوگل نسبت به نقض حریم خصوصی هشدار داده‌اند.مقامات حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی در هفت کشور٬ از جمله کانادا٬ استرالیا٬ سوئیس٬ مکزیک و اسرائیل با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به لری پیج٬ مدیرعامل کمپانی گوگل٬ نسبت به آینده‌ای که پس از ظهور و فراگیر شدن عینک گوگل رقم خواهد خورد ابراز نگرانی کردند و آن را ابزاری برای «تجسس و رهگیری همه‌جانبه» خواندند.

نویسندگان این نامه هشت سوال مشخص را مطرح کرده و گفته‌اند در انتظار پاسخ مقامات گوگل خواهند ماند تا اطمینان حاصل کنند که تدابیر لازم برای پیش‌گیری از نابودی حریم خصوصی کاربران و شهروندان در سراسر جهان از سوی گوگل اندیشیده شده و پیش از عرضه رسمی Google Glass به قضاوت افکار عمومی گذاشته خواهد شد.

این سوالات طیف گسترده‌ای از مسائل را در بر می‌گیرد که گوگل تا کنون درباره آنها چندان شفاف نبوده و جزئیات دقیقی را ارائه نکرده و اندک اطلاعات موجود هم تنها از طریق گزارش‌های رسانه‌ای مبتنی بر حدس و گمان منتشر شده است.

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:عینک گوگل ,پیامدهای عینک گوگل ,حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی,Google Glass ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 بیت کوین (Bitcoin)‏ نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می دهد که بدون هیچ واسطه ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند. گره های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می کنند که پس از تایید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام Blockchain ذخیره می شود.

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ مبتنی بر عقایدی که ساتوشی ناکاموتو در مقاله ای  منتشر کرد پایه گذاری شد.بیت کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم هزینه را فراهم می‌کند. شبکه بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ ارگان یا نهاد دولتی اداره نمی شود. زمان متوسط تایید هر انتقال بیت‌کوین، تقریبا ده دقیقه است. انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع رسانی شده و تمام نقاط از آن آگاه خواهند شد.قبل از ابداع بیت کوین، سیستم های مالی آنلاین برای امنیت به یک سیستم کنترل کننده مرکزی احتیاج داشتند. ناکاموتو با استفاده از شیوه اثبات کار در یک شبکه همتا به همتا، راهی جایگزین پیشنهاد کرد. بیت کوین نسبتا پروژه ای جدید و شدیدا تحت توسعه. به همین دلیل توسعه دهندگان آن به کاربران توصیه می کنند که به آن به عنوان یک نرم افزار آزمایشی نگاه کنند.کسانی که از سیستم استفاده می‌کنند باید دارای یک کیف پول دیجیتال باشند. این کیف پول می‌تواند روی کامپیوتر خود طرف و توسط نرم‌افزار بیت‌کوین مدیریت شود یا روی یک سایت مستقل.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: بیت کوین, پول دیجیتال,ساتوشی ناکاموتو,امضای دیجیتال ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بسیاری از کاربران پاک کردن فایل‌ها و اطلاعات مهم از حافظه کامپیوتر را برابر با قرار دادن‌شان در سطل آشغال می‌دانند. اما اگر می‌خواهید اطلاعاتی را به طور امن و بازگشت‌ناپذیر پاک کنید این مطلب را بخوانید.برای این کار راه‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص این کار است. نرم‌افزار Eraser یکی از این ابزارها است. این نرم‌افزار همه نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز را پشتیبانی می‌کند.این نرم‌افزاری متن باز است و دو خصوصیت مهم دارد: «اول توانایی پاک کردن دائمی فایل‌های ناخواسته از روی کامپیوترتان، دوم توانایی پاک کردن همه فایل‌های قابل بازیافت که در حال حاضر روی حافظه‌ی کامپیوتر نامرئی هستند.»راهنمای فارسی استفاده از Eraser و همچنین لینک دانلود این نرم‌افزار را می‌توانید در آدرس زیر بیابید:

https://securityinabox.org/fa/chapter-6


توجه داشته باشید که در صورت استفاده از نرم‌افزار Eraser امکان بازگردادن اطلاعات حذف شده وجود نخواهد داشت. اين برنامه با جایگزینی داده به جای داده‌هايی که پاک کرده‌اید عمل می‌کند.این نرم‌افزار را می‌توان به صورتی تنظیم کرد که در زمان‌های مشخص عمل پاک کردن امن داده‌هایی را که با روش معمولی پاک کرده‌اید انجام دهد. در این زمان‌ها کامپیوتر باید روشن باشد وگرنه عملیات حذف داده‌ها صورت نمی‌گیرد.می‌توانید Eraser را به صورتی تنظيم کنيد که روی فايل‌های انتخاب شده برای پاک‌سازی امن بين سه تا ۷ بار اطلاعات دیگر را ذخیره کند. همچنین با انتخاب فضای خالی سیستم، فایل‌هایی را که قبلاً پاک کرده‌اید و ممکن است کاملاً از بین نرفته باشند را به شکل دائمی پاک‌سازی می‌کند.نرم‌افزارهای دیگری که برای سیستم عامل‌های ویندوزی، برای پاکسازی امن فایل‌ها می‌توان مورد استفاده قرار داد CCleaner و Freeraser است.در سیستم عامل‌های مک نیاز به نصب نرم‌افزار خاصی ندارید. دو امکان برای حذف امن اطلاعات وجود دارد. می‌توانید از Disk Utility برای پاک کردن امن کل دیسک و یا فضاهای خالی آن و همچنین پاک کردن امن حافظه‌های جانبی استفاده کنید.در قسمت Disk Utility حافظه جانبی و یا دیسک‌های داخلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به نوع دیسک انتخاب شده امکان‌های متفاوتی فعال می‌شود. برای پاک‌ کردن دادهایی که یک بار به روش معمولی آن‍ها را پاک کرده‌اید، تنها لازم است گزینه «پاک کردن فضای خالی» (Erase Free Space) را انتخاب کنید.همچنین می‌توان از منوی Finder در بالای صفحه گزینه‌ی «پاک کردن امن سطل آشغال» (Secure Empty Trash) استفاده کرد. در این صورت به شکلی دائمی از دست فایل‌ها و اطلاعاتی که نمی‌خواهید قابل بازیابی باشند، راحت می‌شوید.

dw

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پاک کردن فایل‌ها,حافظه کامپیوتر,بازگشت‌ناپذیر,نرم‌افزار,CCleaner ,حافظه‌های جانبی,Freeraser ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مارک زاکربرگ و همسرش پرسیلا چان 

مارک زاکربرگ، پایه‌گذار وسیع‌ترین شبکه اجتماعی جهان، حال برای بسیاری از ساکنان کره زمین چهره‌ای شناخته شده و شخصیتی تحسین‌برانگیز است. در این مطلب می‌توانید ۱۰ واقعیت جالب درباره زندگی او را بخوانید.مارک زاکربرگ٬ بنیان‌گذار فیس‌بوک و از جوان‌ترین میلیاردرهای جهان٬ روز سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت٬ ۱۴ مه) تولد ۲۹ سالگی‌اش را جشن گرفت. او از موفق‌ترین انسان‌های دنیاست و تا به حال دست‌آوردهای بزرگی داشته که چشم جهان را خیره کرده است.مارک زاکربرگ انقلابی بزرگ در دنیای ارتباطات آنلاین و آفلاین پدید آورده و امروز بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از سرویسی که او پایه‌گذارش بوده بهره می‌برند؛ دنیای بدون فیس‌بوک دیگر حتی قابل تصور هم نیست.سی‌ان‌ان تکنولوژی به مناسبت زادروز زاکربرگ٬ ۱۰ واقعیت جالب درباره زندگی او را برگزیده که در ادامه می‌خوانید:

۱) مارک زاکربرگ به کوررنگی مبتلاست؛ کوررنگی قرمز و سبز. او در دیدن و تشخیص این دو رنگ مشکل دارد و احتمالا به همین خاطر است که رنگ غالب در پلت‌فرم فیس‌بوک٬ رنگ آبی است.

۲) وقتی او دبیرستانی بود کمپانی‌های مایکروسافت و AOL تلاش کردند تا او را استخدام کنند. او در آن روزها سینپس (Synapse) را راه‌اندازی کرده بود؛ برنامه‌ای که از هوش مصنوعی برای یادگیری از عادت‌های موسیقیایی کاربران بهره می‌گرفت.

۳) مارک تقریبا همه روزها همان تی‌شرت معروف خاکستری که لوگوی فیس‌بوک را هم دارد٬ بر تن می‌کند. او می‌گوید سرش به اندازه کافی شلوغ است و نمی‌تواند صبح‌ها وقت زیادی برای انتخاب لباس صرف کند.

۴) اگرچه او خیلی معمولی لباس می‌پوشد٬ اما گفته که در سال ۲۰۰۹ برای این‌که نشان دهد فیس‌بوک در روزگار رکود اقتصادی چقدر برای رشد و گسترش کار خود مصمم است٬ هر روز کراوات می‌زد.

۵) زاکربرگ گیاه‌خوار است و یک بار گفت که فقط در صورتی گوشت حیوانی را خواهد خورد که خودش آن حیوان را کشته باشد. اما در لیست صفحاتی که او در فیس‌بوک لایک کرده٬ نام «مک‌دونالد» را هم می‌توان دید.

۶) او با این‌که در طول ۴ سالی که عضو توییتر شده فقط ۱۹ توییت منتشر کرده٬ و آخرین توییتش هم مربوط به  ۱۵ ماه پیش است٬ بیش از ۲۲۰ هزار دنبال‌کننده (فالوئر) در این شبکه اجتماعی دارد.

 

۷) در اکتبر ۲۰۱۰ به همراه گروهی از کارمندان فیس‌بوک رفت تا در سینما به تماشای فیلم "شبکه اجتماعی" بنشیند. پس از دیدن فیلم در ابراز نظرهای عمومی او از تصویری که در این فیلم از او ارائه شده انتقاد کرد و گفت ماجرا طوری روایت شده که انگار او فیس‌بوک را صرفا به این خاطر به وجود آورده که منزلت اجتماعی کسب کند.

۸) مارک یک سگ پاکوتاه سفید و مشهور دارد که اسم Beast را برایش انتخاب کرده. سگ او در فیس‌بوک بیش از ۱/۵ میلیون فن دارد.

۹) سال گذشته بعضی‌ها از او انتقاد کردند که چرا موقع ازدواج با همسرش٬ پرسیلا چان٬ هدیه‌ای گران‌بهاتر از حلقه یاقوت ۲۵ هزار دلاری به وی نداده٬ اگرچه خودش همان زمان ثروتی ۱۹ میلیارد دلاری داشت.

۱۰) هر جای فیس‌بوک اگر این کاراکترها [4:0]@ را در کامنتی وارد کنید و اینتر را بزنید٬ نام او ظاهر خواهد شد.

DW.DE

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مارک زاکربرگ,بنیانگذار فیس بوک, ۱۰ واقعیت جالب,وسیع‌ترین شبکه اجتماعی جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 از دو سال پیش تاکنون در یک شرکتِ ارتباطات در پاریس، از فن آوری انتقال داده ها از طریق نور موسوم به «لای فای» استفاده می شود. سدریک مایر مدیر شرکت اولد کام در این باره بیشتر توضیح می دهد: « برای خواندن داده ها چیزی داریم که به آن دریافت کننده «لای فای» می گویند.

این دستگاه، اطلاعات را در مرحله اول تشخیص و بعد آنها را به موزیک تبدیل می کند. مثلا اگر آن را زیراین لامپ مخصوص قرار دهیم، شروع به نواختن موسیقی می کند.»کاربرد دیگر این فن آوری ارسال فایل های ویدیوئی است. به این صورت که تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته از طریق پرتوهای نور به تلویزیون منتقل می شوند.با اینکه در مزیت های «لای فای» شکی نیست ولی هنوز با کامل شدن فاصله دارد. ژان ایو بودک استاد دانشکده پلی تکنیک لوزان در سوئیس در این مورد می گوید : « سیستمی که از طریق آن با لامپ ارتباط برقرار می شود مثلا تلفن هوشمندتان، باید قابلیت دریافت پرتوهای نوری را داشته باشد. مسئله ای که نسل فعلی تلفن های همراه نسبت به آن محدودیت دارند.»درحال حاضر تعدادی از شرکت های آلمانی، ژاپنی و آمریکایی در تلاشند تا اپلیکیشن وب این فن آوری را طراحی کنند. در پاریس وعده تولید این محصول از سال 2014 آن هم با قیمتی کمتر از هشتاد یورو داده شده است.

2013 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لای فای,فن آوری انتقال داده ها از طریق نور,فن آوری,2014 ,پرتوهای نوری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 با توسعه فناوری‌های پیشرفته در هواپیما، خودرو و حتی ایمپلنت‌های پزشکی، خطر حملات سایبری از سوی هکرها افزایش پیدا می‌کند و این امر می‌تواند منجر به مرگ شمار زیادی از مردم شود.

   به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی بسیاری از سیستم های پیشرفته در هواپیما، خودرو یا شبکه های تأمین آب و برق کلانشهرها، آنها را مستعد حملات سایبری هکرها قرار می دهند.

   هک کردن ضربان‌ساز قلب

  هک کردن دستگاه‌های پزشکی درون بدن بیشتر شبیه ایده فیلم های علمی - تخیلی به نظر می رسد، اما با توجه به ضعف سیستم های جدید بویژه دستگاه های دارای بلوتوث، هکرها قادر به از کار انداختن پمپ انسولین، ضربان ساز قلب، ایجاد تشنج در بیماران مصروع و حتی شوک های مرگبار قلبی هستند. محققان استرالیایی در یک آزمایش نشان دادند که یک ویروس رایانه ای قادر به از کار انداختن دستگاه های ضربان ساز (پیس میکر) تا شعاع 9 متری است.

  هک کردن هواپیما

  طی سال های اخیر کارشناسان امنیت پرواز نسبت به آسیب پذیری سیستم های ناوبری و ارتباطی هواپیماهای مدرن هشدار داده اند. هکرهای موسوم به کلاه سفید (white hat) بخشی از ضعف امنیتی این سیستم ها از جمله امکان ربودن ارتباطات هوا به زمین هواپیما و حتی نمایش هواپیماهای «شبح» بر روی صفحات راداری را نشان داده اند. در کنفرانس امنیتی در آمستردام هلند نیز یک محقق اسپانیایی با تشریح آسیب پذیری سیستم ناوبری هواپیماهای مدرن نشان داد که چگونه با استفاده از نرم افزار اندروید تلفن همراه می توان کنترل یک هواپیمای در حال پرواز را بدست گرفت.

بقیه در ادامه نوشتار 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هکرها,فناوری‌های پیشرفته ,کشتن انسان‌ها ,هک کردن ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

حتما اگر دوستار بازیهای رایانه ا ی اکشن باشید GTA جز بازیهای محبوب شماست .به هر حال GTA5هم رسید با سه شخصیت مایکل ،فرانکلین و تروور.در هر صورت بعد از چندین بار تاخیر بالاخره این بازی در بهار عرضه می شود.


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:Grand Theft Auto 5,بازی های کامپیوتری,رایانه,اکشن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

شرکت سونی از دوربین فیلمبرداری ضد آب، ضد ضربه، ضد گرد و غبار با صفحه نمایش سه اینچی رونمایی کرد.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هندی کم ضد آب HDR-GW66VE‌ قادر به فیلمبرداری یک ساعته در عمق 10 متری آب است.این دوربین علاوه بر خاصیت ضد آب، از خاصیت ضد گرد و غبار، مقاوم در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع 1.5 متری و تحمل دمای منفی 10 درجه سانتیگراد برخوردار است.وضوح تصویری دوربین 1080 پیکسل (50 فریم در ثانیه) و با امکان تهیه تصاویر 20 مگاپیکسلی است؛ تصاویر با کمک لنزهای F1.8-F3.4G‌ و حسگر عقب 4.6 میلیمتری Exmor R CMOS تهیه می شود.امکان زوم کردن با کمک لنزهای نوری 10X در کنار استفاده از حالت لرزشگیر دست از دیگر امکانات این دوربین است.تصاویر بر روی میکرو کارت SD/SDHC/SDXC یا میکرو کارت حافظه ذخیره می شود؛ باتری دستگاه نیز پس از هر بار شارژ کردن تا دو ساعت کارآیی دارد.

 

هندی کم HDR-GW66VE از ماه ژوئن (اواسط خرداد) به بازار عرضه می شود، اما سونی هنوز قیمت دقیق این محصول را اعلام نکرده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دوربین فیلمبرداری ضد آب,ضد ضربه,ضد گرد و غبار,شرکت سونی,لرزشگیر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 کمپانی اپل قرار است امروز آخرین گزارش کار خود را منتشر کند. کاهش ارزش سهام این شرکت به نصف قیمت سپتامبر سال گذشته موجب تحلیل‌های منفی از آینده مالی این ابرکمپانی دنیای تکنولوژی ارتباطات شده است.در تکنولوژی ارتباطات یک سال مدت زمانی طولانی‌ محسوب می‌‌شود و این چیزی‌ست که کمپانی اپل به طور قطع آن را دریافته است. اپل در حالی قرار است سه‌شنبه شب (۳ اردیبهشت/ ۲۳ آوریل) گزارش سه ماهه نخست سال ۲۰۱۳ را ارایه دهد که گزارش‌ها از افت قیمت سهام کمپانی خبر می‌دهد.یکی از دلایل کاهش ارزش سهام اپل نگرانی‌ از شکست این شرکت در ارایه محصول "خارق‌العاده" دیگر است. یکی دیگر از دلایل آن، گزارش سه ماهه پایانی سال گذشته است. این‌ گزارش از افزایش درآمد خبر می‌داد، اما پیش‌بینی خوبی درباره سه ماهه بعدی نداشت.هفته گذشته ارزش سهام اپل برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۱ تا کنون به زیر ۴۰۰ دلار رسید. مبلغ آن برای هر سهم در ۱۹ آوریل ۳۹۰ دلار بود. یعنی فقط مقداری بیش از ۳۷۶ دلاری که قیمت سهام در ۲۴ اوت ۲۰۱۱ بود، زمانی که تیم کوک بر صندلی استیو جابز نشست. این در حالی‌ست که فروش سهام کمپانی اپل توانسته بود در سپتامبر ۲۰۱۲ به هر سهم ۷۰۲ دلار هم برسد.بر اساس پیش‌بینی‌ها درآمد اپل در سال ۲۰۱۳ تنها ۱۴ درصد رشد خواهد داشت، در حالی که در ۲۰۱۲ از رشدی ۴۵ درصدی برخوردار بود. همچنین گفته می‌شود کاهش قیمت سهام اپل ادامه خواهد داشت مگر آن‌که اپل در گزارش سه‌شنبه شب خود خبری فوق‌العاده درباره آینده اعلام کند، چیزی که کم‌تر احتمال آن وجود دارد.برخی البته از وجود DNA استیو جابز، مدیر عامل افسانه‌ای سابق اپل، در سلول‌های اپل سخن به میان آورده و تحلیل کرده‌اند که وضعیت فعلی اپل بیش از آن‌که آغاز یک پایان باشد یک موقعیت گذراست.

بقیه در ادامه نوشتار

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اپل,ارزش سهام,کمپانی اپل,تکنولوژی ارتباطات ,سقوط فروش آی‌فون۵,دستگاه‌های پخش موسیقی (آی‌پاد),تبلت (آی‌پد),, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

محققان اخیرا به نمایش آنچه کاربران بطور آنلاین در اینترنت انجام می‌دهند، پرداخته‌ و نشان داده‌اند که یک چهارم زمان کاربران اینترنت، در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود.به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این پژوهش رفتار ناشناس 25 میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان را بررسی کرده و محققان آن دریافتند که شبکه‌های اجتماعی، تفریح و خرید در میان محبوب‌ترین‌ها برای گذر زمان در دنیای مجازی محسوب می‌شوند.در این پژوهش، انگلیس به عنوان پرکارترین مردم جهان در خرید آنلاین شناخته شده و آمریکا و استرالیا را پشت سر گذاشت.کاربران انگلیسی اینترنت، 10 درصد زمان خود در اینترنت طی سال 2012 را به خرید آنلاین پرداخته بودند که در مقایسه این میزان در آمریکا 9 و در استرالیا 6 درصد بوده است.این امر تا حدی به دلیل فصل خرید کریسمس در انگلیس بود که 370 میلیون ساعت برای خرید آنلاین صرف شد. به گفته محققان این میزان 24 درصد بالاتر از میانگین ماهانه خرید بود.مصرف محتوای اخبار همچنین در هر سه بازار افزایش داشت و کاربران استرالیایی به عنوان سیری ناپذیرترین مصرف کنندگان اخبار آنلاین شناخته شدند.شش درصد زمان صرف شده در اینترنت آنلاین در استرالیا در وب‌سایت اخبار بوده که در مقایسه، این میزان در انگلیس پنج و در آمریکا چهار درصد بود.این پژوهش همچنین نشان داد که آمریکا از بزرگترین معتادان به سایتهای اجتماعی برخوردار است.در انگلیس 13 دقیقه از هر ساعت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و انجمنها، 9 دقیقه در سایتهای تفریحی و شش دقیقه برای خرید صرف شده بود.در آمریکای شمالی این آمار بی‌شباهت به انگلیس نبوده که بر اساس آن 16 دقیقه از هر ساعت به رسانه‌های اجتماعی، 9 دقیقه در سایتهای تفریحی و پنج دقیقه برای خرید اختصاص داده شده بود.کاربران استرالیایی 14 دقیقه در سایتهای اجتماعی، 9 دقیقه در سایتهای تفریحی و چهار دقیقه در سایتهای خرید آنلاین وقت صرف کرده بودند.در هر سه بازار، زمان استفاده شده برای خرید آنلاین هر سال افزایش داشته اما انگلیس از بیشترین خریداران پرکار آنلاین برخوردار بوده که به نسبت زمان بیشتری را در سایت‌های خرده‌فروشی نسبت به کاربران آنلاین آمریکای شمالی و استرالیا می گذرانند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اخبار آنلاین,سایت‌های اجتماعی,دنیای مجازی,شبکه‌های اجتماعی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

برای استفاده از صدای اچ‌دی، باید گوشی هوشمند شما قابلیت اتصال به نسل جدید شبکه‌های تلفن همراه را داشته باشد

صدای مکالمات تلفنی، تفاوت‌های فاحشی با صدای طبیعی انسان دارد. شبکه‌های سنتی مخابرات ظرفیت انتقال فرکانس صدای انسان را ندارند، اما حالا با ورود یک تکنولوژی جدید قرار است کیفیت مکالمات صوتی به کلی دگرگون شود.از زمان ظهور اسمارت‌فون‌ها، یا همان گوشی‌های هوشمند، دنیای تلفن‌‌های همراه دستخوش تغییراتی شگفت‌انگیز شده. کیفیت صفحات نمایش این گوشی‌ها همواره رو به افزایش است و با به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین حالا کیفیت بسیاری از گوشی‌ها هم HD شده است؛ تصاویری با وضوح بالا که کوچک‌ترین جزئیات را هم با کیفیتی بالا نمایش می‌دهد.اما چیزی که در طول این مدت همواره ثابت مانده و تغییری اساسی نکرده، کیفیت صدا در مکالمات تلفنی است. گوشی‌های هوشمند آن‌قدر کارآیی‌های متفاوتی دارند که شاید بتوان گفت وظیفه اصلی تلفن که برقراری مکالمات صوتی است، تا حد زیادی در آنها به حاشیه رانده شده. حالا متخصصان قصد دارند کیفیت صدای گوشی‌های هوشمند را هم متحول کنند و به سطح اچ‌دی برسانند.تکنولوژی HD Voice که با عنوان صدای پهن‌باند هم شناخته می‌شود، قصد دارد تا با کاهش صداهای اضافی و افزایش چشمگیر کیفیت صدای دو طرف مکالمه، شرایطی فراهم کند که بیشترین نزدیکی را به مکالمات حضوری دارد، تا دیگر مکالمات تلفنی با دیگران حس دوری را به کاربر القا نکند؛ تا کاربران احساس کنند که طرف دیگر مکالمه در برابرشان نشسته است.

به گزارش سی‌ان‌ان، کمپانی AT&T که از بزرگ‌ترین خدمات‌دهنده‌های مخابراتی در جهان است، اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی این امکان را در اختیار کاربران خود قرار دهد؛ اتفاقی که می‌تواند تحولی مهم در دنیای ارتباطات دیجیتال باشد.فعال کردن این سرویس، بخشی از استراتژی این کمپانی برای متحول ساختن مکالمات صوتی در نسل آینده شبکه‌های تلفن همراه است. اوایل ژانویه ۲۰۱۳ کمپانی تله‌کام هم اعلام کرد که می‌تواند این سرویس را در اختیار کاربرانی که گوشی‌های هوشمند Galaxy S3  یا HTC One دارند قرار دهد. این کمپانی قصد دارد تا پایان ماه مارس این سرویس را برای کاربران آی‌فون ۵ هم فعال کند.افزایش کیفیت مکالمات صوتی تنها با انتقال صدا روی نسل جدید شبکه‌های 4G LTE میسر خواهد بود. به عبارت ساده‌تر، فرکانس صدای انسان از ظرفیت انتقال فرکانس در اتصالات تلفنی سنتی بالاتر است، به همین خاطر صداها کمپرس می‌شوند و همین تغییر، صدایی را پدید می‌آورد که به عنوان صدای مرسوم مکالمات تلفنی می‌شناسیم.صدای اچ‌دی، ظرفیت بالاتری برای انتقال صدا دارد و به خاطر همین توانایی در انتقال فرکانس‌های بالاتر، آنچه در نهایت به گوش می‌رسد بیشترین نزدیکی را به صدای طبیعی انسان خواهد داشت. البته برای این‌که از این قابلیت استفاده کنید، باید گوشی هوشمند شما هم امکان ارتباط با شبکه‌های 4G LTE را داشته باشد.کارشناسان می‌گویند اهمیت این سرویس به حدی است که رقابت بر سر راه‌اندازی آن در اپراتورهای مختلف از همین حالا آغاز شده و این می‌تواند نقطه آغاز یک تحول بزرگ در دنیای ارتباطات باشد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۴ این سرویس به‌طور چشمگیری دست‌کم در کشورهای توسعه‌یافته جهان فراگیر شود.

2013 Deutsche Welle

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مکالمات تلفنی,صدای طبیعی انسان,گوشی‌های هوشمند,تکنولوژی HD Voice,صدای اچ‌دی,مکالمات صوتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دعوای میان یک گروه ضد هرزنامه‌های اینترنتی(اسپم) و یک شرکت ارائه خدماتی میزبانی شبکه موجب کند شدن سرعت اینترنت در سطح جهان شده است.
کارشناسان می‌گویند این وضعیت در نتیجه آنچه آنها «بزرگترین تهاجم سایبری تاریخ» نامیده‌اند، به وجود آمده است.به نوشته روزنامه «ایندپندنت»، در نتیجه این درگیری اینترنتی خدمات اینترنت سراسر جهان دچار اختلال شده و زیرساخت اصلی شبکه جهانی بر اثر ازدحام به وجود آمده در معرض انسداد قرار گرفته است.میلیون‌ها کاربر اینترنت در اقصی نقاط دنیا در استفاده از خدمات سایت‌هایی مانند «نت فلیکس» با مشکل مواجه شده‌اند؛ بارگیری سایت‌ها بیش از حد معمول زمان‌بر شده و متخصصان بیم آن دارند که ازدحام ایجاد شده بر روی شبکه به سامانه بانک‌ها و خدمات رایانامه‌ای (ایمیل) نیز سرایت کند.ماجرا از آن جا شروع شد که «اسپم هاوس» که یک گروه ضدهرزنامه‌های اینترنتی است شرکت هلندی «سایبربانکر» را به فهرست ارسال کننده‌های هرزنامه خود افزود. اسپم هاوس که دارای دو دفتر در لندن و ژنو است با استفاده از فهرست سیاه ارسال‌کنندگان هرزنامه، پیام‌های ناخواسته کاربران اینترنتی را از حساب‌های کاربری رایانامه(ایمیل) آنها حذف می‌کند. «سایبر بانکر» هم که یک شرکت ارائه کننده خدمات میزبانی شبکه است می‌گوید میزبانی تمامی سایت‌ها «به استثنای سایت‌های حاوی مطالب تروریستی یا سایت‌های پورنوگرافی کودکان» را می‌پذیرد.
حال یک سخنگوی «اسپم هاوس» اعلام کرده که در پی قراردادن «سایبربانکر» در فهرست سیاه، سایبر بانکر به شکل بی‌سابقه‌ای هدف حملات موسوم به (دی دی او اِس) -‫حمله توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس-‬ قرار گرفته است.
حملات (دی دی او اِس) عبارتند از سرازیر کردن درخواست‌های پرشمار به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع سامانه رایانه‌ای قربانی به نحوی که ارائه خدمات توسط آن سامانه دچار اختلال شده یا به کل از دسترس کاربران خارج شود.
از شواهد امر پیداست که تهاجم سایبری کنونی سرورهای «اسپم هاوس» را با ۳۰۰ میلیارد بیت در ثانیه (۳۰۰ گیگا بایت در ثانیه) هدف قرار داده است.
پروفسور آلن وودوارد، کارشناس امنیت سایبری از دانشگاه سورری می‌گوید تأثیر این حمله سرعت خدمات اینترنتی را کاهش داده است: «اگر شریان شبکه جهانی وب را به یک بزرگراه تشبیه کنید، حملات صورت گرفته تلاش می‌کنند با ایجاد ترافیک مسیرهای موجود را بند بیاورند. در این تهاجم اخیر، ترافیک به حدی رسید که کُل بزرگراه مسدود شد.»سون اولاف کمپ هوئیس، که سخنگوی گروه «سایبر بانکر» است، اعلام کرده که «اسپم هاوس» از قدرت خود سوء استفاده کرده و قرار نیست «یک تنه تصمیم بگیرند که در اینترنت چه چیزی انجام شود و چه چیزی ممنوع باشد.»
هم اکنون پلیس پنج کشور تحقیق درباره حملات سایبری فعلی را آغاز کرده‌اند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسپم,بزرگترین تهاجم سایبری تاریخ,هرزنامه,سایبربانکر,ایمیل,رایانامه,اینترنت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

©  «Вести.Ru»

شیشه های حفاظتی گوشی های هوشمند به زودی می تواند از یاقوت کبود (سفت ترین ماده طبیعی پس از الماس) ساخته هواهد شد. در حال حاضر صفحه نمایش بسیاری از گوشی های هوشمند از گوریلا گلاس (شیشه ای از محصولات شرکت "کورنینگ" است که از ضربات و خراشها محافظت می کند) تولید می ود. این نوع شیشه در تولید چنین شرکت های بزرگ مانند "اپل"، "ایسر"، "دل"، "سامسونگ" و "اچ تی سی" مورد استفاده قرار می گیرد .یاقوت کبود یک نوع شفاف و کریستالی اکسید آلومینیوم ( یک ترکیب بسیار سخت و مقاوم در برابر خراش ها با حرارت ذوب 2030 درجه سانتیگراد و برای مواد شیمیایی اکاله تقریبا غیر قابل نفوذ است ) می باشد. مثلا ورق های ساخته شده از یاقوت کبود در روزنه های فضاپیماها برای ساخت زره شفاف و همچنین در علم روشنایی و بینایی و پزشکی مورد استفاده می شود .شیشه یاقوت کبود در حدود سه برابر قوی تر از شیشه گوریلا گلاس است اما قیمت آن بسیار بالاتر است. قیمت شیشه کورنینگ 3 دلار در حالی که قیمت شیشه یاقوت کبود 30 دلار است. اما تحلیلگر اریک ویلی از شرکت Yole Developpement می گوید که با توجه به رقابت فزاینده و کاهش قیمت تمام شده تولید، قیمت ورقه های یاقوت کبود در چند سال آینده می تواند به قیمت 20 دلار گاهش یابد.کارشناس انتظار دارند که برخی از تولید کنندگان به تولید لوح رایانه ها و گوشی های هوشمند "یاقوت کبود" را در پایان سال 2013 آغاز کنند.شرکت " اپل" حتما این امکان را بررسی می کند چرا که این شرکت در حال حاضر برای محافظت از پشت دوربین در آیفون 5 از یک ماده با استقامت بالا استفاده می کند .

یک روش دیگر نیز وجود دارد که یک ورقه بسیار نازک یاقوت کبود به یک آنالوگ ارزانتر ورقه ورقه می شود. به گزارش روزنامه Technology Review ، شرکت GT Advanced Technologies از همان روش استفاده می کند.

خبر گزاری رسمی روسیه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گوشی های هوشمند,شیشه های حفاظتی ,گوریلا گلاس,یاقوت کبود,الماس,لوح رایانه ها ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تلویزیون ساخته شده از نورهای متغیر برای بازتاب تصویر برخوردار است

تلویزیونهای مدرن معمولا تا حد زیادی شبیه هم هستند؛ اما یک سازنده بزرگ لوازم الکترونیکی از نمایشگر جدیدی رونمایی کرده که به ادعای سازندگان، شناسایی آن در اتاق‌های پذیرایی مشکل خواهد بود.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تلویزیون جدید «DesignLine» شرکت فیلیپس به شکلی طراحی شده که در زمان عدم استفاده ناپدید می‌شود.این تلویزیون از یک ورق شیشه بدون درز ساخته شده و در زمان خاموش بودن شبیه یک پنجره سیاه است.این تلویزیون جدید از نمایشگرهای با مقیاس 46 و 55 اینچ برخوردار بوده و در ژوئن 2013 با قیمت 2000 و 2800 پوند در انگلیس وارد خواهد شد.این تلویزیون از گردن، پایه و چارچوب قابل مشاهده بی‌بهره است و تنها یک ورق شیشه بدون درز است که به دیوار تکیه داده می‌شود.DesignLine همچنین از چراغهایی در سه طرف آن برخوردار بوده که نور رنگی را در مطابقت با تصویر پشت نمایشگر نمایش می‌دهد که به گفته شرکت فیلیپس به تاثیر ظاهر شناور صفحه می‌افزاید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تلویزیونهای مدرن,esignLine,نمایشگر جدید,شرکت فیلیپس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شبکه توییتر٬ محبوب‌ترین سرویس مایکروبلاگینگ جهان که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد٬ تولد هفت سالگی خود را جشن می‌گیرد. ارزش این کمپانی حدود ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.شبکه توییتر روز پنج‌شنبه ۲۱ مارس (۱فروردین ۹۲) هفت ساله می‌شود. مجله «بیزنس اینسایدر» در آستانه هفتمین سالگرد تولد توییترهفت نکته درباره این سرویس محبوب آنلاین منتشر کرده که احتمالا اکثر کاربران پیش‌تر چیزی درباره آن نشنیده بودند. این نکته‌ها را در ادامه می‌خوانید.

۱) آنچه امروز به عنوان «کمپانی توییتر» می‌شناسیم که هر سال درآمدی چند میلیارد دلاری دارد٬ در سال ۲۰۰۶ Odeo نام داشت و سرویسی بود که به کاربران امکان انتشار پیام‌های صوتی می‌داد. رشد این سرویس آنقدر کند بود که اعتراض سرمایه‌گذاران را برانگیخت و به همین خاطر بنیان‌گذارانش تصمیم گرفتند با راه‌اندازی رقابتی میان ایده‌پردازان در آن تغییراتی اساسی ایجاد کنند. ایده توییتر از دل این رقابت بیرون آمد.

۲) ایده اصلی توییتر اولین بار در یک زمین بازی مطرح شد. دام ساگولا و جک دورسی٬ از بنیان‌گذاران توییتر٬ در یک زمین بازی در سن‌فرانسیسکو درباره این ایده بحث کردند. دام به بقیه اعضای گروه گفت: «ایده آن‌قدر ساده است که حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید. فقط کافی است شروع به نوشتن کنید.» از همین جا بود که این تجارت میلیارد دلاری استارت اولیه‌اش را زد.

۳) در ابتدای راه‌اندازی توییتر٬ اولین توییت هر کاربر یک پیام اتوماتیک بود: Just setting up my twttr. جک دورسی ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ اولین توییت خود را منتشر کرد. این توییت تا به حال نزدیک به ۹ هزار بار ری‌توییت شده است.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کمپانی توییتر, سرویس مایکروبلاگینگ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سبیت‌‌، از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تکنولوژی در جهان، از عصر دوشنبه کار خود را در شهر هانوفر آلمان آغاز کرد. تمرکز نمایشگاه امسال بر سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری و اقتصاد به‌ اشتراک‌گذاری داده‌ها در جهان مجازی است.

سبیت .جندی شاپور البرز

هر ساله در روزهای نخست ماه مارس، قلب دنیای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در هانوفر می‌تپد. سبیت ۲۰۱۳ از عصر روز دوشنبه (۱۴ اسفند، ۴ مارس) با سخنرانی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دونالد توسک، نخست‌وزیر لهستان، رسما فعالیت خود را آغاز کرد.از امروز و پس از برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه نمایشگاه، بازدیدکنندگان پنج روز فرصت دارند که در غرفه‌های رنگارنگ سبیت بگردند و نظاره‌گر آخرین تحولات دنیای تکنولوژی و نوآوری‌های دیجیتال باشند.مطابق رسم هر ساله که یک کشور به عنوان شریک برگزاری نمایشگاه سبیت انتخاب می‌شود، برای سبیت ۲۰۱۳ لهستان به عنوان کشور شریک این نمایشگاه برگزیده شده و کمپانی‌های لهستانی می‌توانند از این موقعیت ویژه برای ارتقای وجهه تکنولوژیک کشورشان در جهان بهره ببرند.در نمایشگاه سبیت امسال که گفته می‌شود بیشتر بر شبکه‌های اجتماعی و اقتصاد مبتنی بر به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات در این محیط‌های مجازی متمرکز خواهد بود، بیش از ۴۱۰۰ کمپانی از ۷۰ کشور جهان شرکت کرده‌اند. برگزارکنندگان نمایشگاه سبیت در گفت‌وگو با دویچه‌وله گفته‌اند که این اعداد تقریبا مشابه سال گذشته است.

سبیت در کنار نمایشگاه CES لاس‌وگاس و کنگره جهانی موبایل (GSMA) در بارسلونا که به تازگی به کار خود پایان داده، از مهم‌ترین رویدادهای دنیای فن‌آوری در جهان است و هر سال پذیرای شرکت‌های بزرگ و کوچک فعال در زمینه توسعه فن‌آوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی است.

 

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:cebit 2013,سبیت 2013,نمایشگاه سیبت 2013,نمایشگاه‌های بزرگ دنیای تکنولوژی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Product type Smart phone
Connectivity Bluetooth, Wi-Fi, 3G, HSPA, 4G
Operating system Apple iPhone OS
Application store Yes
Touch screen Yes
Keyboard None
GPS Yes
Form factor Candy-bar
Available colours Black, White
Screen size 4 in.
Camera resolution 8 megapixels
Weight 112 g

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آیفون 5,مشخصات آیفون 5,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هفت صبح : مدت زیادی از عرضه اولین تبلت ها به بازار نمی گذرد و حالا کم کم باید از خودمان بپرسیم پیش از اختراع آنها چطور زندگی می کرده ایم؟ طبیعی بود که برندهای مشهور اشتیاق بازار را بو بکشند اما برندهای کوچک و ناشناس چطور؟ بازار پر از تبلت است و این وسط باید خوب و بد را از هم تشخیص دهید.
۱- نمایشگر یکی از اجزای اصلی تبلت است؛ پس همیشگی باید تبلتی با نمایشگر خوب و دقیق خرید. متاسفانه این مسئله کمی گران تمام می شود. اغلب تبلت ها از نمایشگرهایی با دقت تصویر ۷۶۸ در ۱۰۲۴ یا ۷۲۰ در ۱۲۸۰ استفاده می کنند. می توان اینها را به عنوان حداقل در نظر گرفت.
۲- پردازشگرها اینجا هم نقش اصلی را بازی می کنند. یک تبلت خوب پردازنده ای با سرعتی مناسب دارد. در بازار فعلی بیشتر محصولات آبرومند از پردازشگرهای دو هسته ای با سرعتی معادل ۱.۲ گیگاهرتز تا ۱.۵ گیگاهرتز استفاده می کنند و تبلت های عالی پردازشگرهای چهار هسته ای با سرعت های ۱.۵ تا ۱.۸ گیگاهرتز دارند. طرف تبلت های تک هسته ای نروید! مال بد بیخ ریش صاحبش!
۳- به غیر از دو مورد بالا چیزی به اسم «سیستم عامل» وجود دارد. بیشتر تبلت هایی که هم اکنون در سطح بازار وجوددارند از سیستم عامل آندروید استفاده می کنند. چنانچه استطاعت مالی خرید آی پد را ندارید، چرا تبلت شما به آندروید مجهز نباشد؟ اگر از قبل نسخه جدید ۴.۱ دارد که بهتر، در غیر اینصورت مطمئن شوید قابلیت ارتقا به نسخه Jelly Bean موجود است.
۴- هر تبلتی که برای اجرای اپلیکیشن ها به حافظه موقت (RAM) نیاز دارد و هر چقدر که سازنده از قطعه قدرتمندتری استفاده کرده باشد، زور تبلت بیشتر خواهد بود. در غیر اینصورت نمی توانید app های سنگین و یا چند برنامه را همزمان اجرا کنید. تمام تلاشتان را به کار ببرید تا تبلت هایی با حافظه موقت زیر یک گیگابایت نخرید. این برای آینده مالی و سلامت روحی – روانی (و حتی جسمی) تان مفید است.
۵- اطلاع دارید که برای ذخیره سازی فایل روی دستگاه به حافظه محتاج هستید؟ تبلت های فعلی حافظه های هشت تا ۶۴ گیگابایتی دارند. بعضی هایشان هم به شیارهای Micro SD مجهزند و به کاربر اجازه می دهند حافظه ذخیره سازی خود را افزایش دهد. کار و کاسبی سازندگان این تبلت ها پررونق باد!
۶- عکاسی با تبلت کار چندان با پرستیژی نیست. آنها بیشتر برای ذخیره فوری عکس و نوشته مناسب هستند! می توانید روی تبلتی با دوربین پنج مگاپیکسل فکر کنید. برای دوربین جلو وسواس بیشتری به خرج دهید چون باعث می شود مکالمه تصویری مناسبتری داشته باشید.
۷- در حالی که بیشتر شرکت ها در حال ساخت تبلت هایی با وزن پایین و اندازه ای جمع و جور مطابق با سلیقه کاربران هستند، بازار فعلی ایران توسط وسایل بدهیبت ترسناکی اشغال شده که فقط خودشان از خودشان زشت ترند. عقلانی تر است که اصلا تبلت نداشته باشید چون در بعضی مواقع حتی بر زبان آوردن اسم برندشان عامل شرمساری است. بیشتر آنها اسم تبلت را یدک می کشیند اما در عمل از انجام وظایف یک ماشین حساب ساده هم عاجزند! به هیچ وجه از برندهای گمنام خرید نکنید!

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تبلت ها ,اپلیکیشن ها,مگاپیکسل ,نمایشگر,پردازشگر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

tablet vs pc

شاید زمان آن فرارسیده باشد که مالکان فکری به حال پی سی های قدیمی خود کنند چرا که عصر غلبه پی سی گذشته و کاربران به سوی تبلت و گوشی های هوشمند می روند.به گزارش علم پرس؛ مطابق جدیدترین تحقیقات انجام شده بیش از یک سوم پی سی کاران به سوی ابزارهای جدید کوچ کرده اند.NPD Group گزارش داده کاربران پی سی به کوچ خود از پی سی به سوی ابزارهای موبایل ادامه می دهند. بر این اساس ۳۷ درصد از مشتریانی که روی آنها تحقیق شده اطلاعات و دیتای خود را از روی پی سی به گوشی هوشمند و تبلت منتقل کرده اند.دو عامل اصلی نقل و انتقال در این رابطه مرورگر ها و فیس بوک است که نشان می دهد کاربران به سوی ابزارهای موبایل کوچ کرده اند. در همین حال ۲۷ درصد از صاحبان گوشی های هوشمند و تبلت، استفاده از مرورگر و فیس بوک روی دسکتاپ و لپ تاپ را کاهش داده اند. در این آمار ۲۷ درصد از کاربران تبلت دار گفته اند کمتر به دسکتاپ خود برای مرور وب مراجعه می کنند و نیز ۲۰ درصد نیز کمتر از پی سی برای فیس بوک استفاده می کنند.پی سی همچنان پادشاه است و وقتی بحث وب می شود ۷۵ درصد از صاحبان پی سی از آن استفاده می کنند و در مقابل ۶۱ درصد از کاربران گوشی های هوشمند و ۵۳ درصد کاربران تبلت اینترنت را با مرورگرهای خود نگاه می کنند.در مورد فیس بوک باید گفته شود ۶۳ درصد همچنان با پی سی وصل شده و در مقابل ۵۵ درصد از مالکان گوشی های هوشمند و ۳۹ درصد کاربران تبلت فیس بوک بازی می کنند.این موضوع فقط محدود به گوشی های هوشمندو تبلت نمی شود و کاربرانی که از طریق تلویزیون به اینترنت وصل می شود نیز جذب این داستان شده اند. ۲۱ درصد از مالکان تلویزیونهای اینترنت دار گفته اند از پی سی خود به تلویزیون (برای دیدن ویدئو و سرویس های استریمینگ مانند نت فلیکس، هولو و آمازون) سوئیچ کرده اند.این موضوع روی صنایع مرتبط نیز اثر بخشی خود را داشته است. پی سی سازان می دانند که کسی تبلت و گوشی هوشمند خود را به نفع پی سی رها نخواهد کرد. به همین خاطر انگیزه به روز رسانی پی سی در بین پی سی کاران کمتر شده است.
این واقعیت هم وجود دارد که دنیای تبلت و گوشی هوشمند مانند پی سی و لپ تاپ سود ندارد. بحث گیم نیز خیلی در آینده مهم خواهد شد. گیم بازی روی فیس بوک و تخصیص نسخه های ویژه روی تبلت و گوشی هوشمند به سازندگان بر می گردد که اگر چنین استراتژی را تسریع بخشند، ممکن است تحولات زودتر از حد تصور پیش رود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پی سی,تبلت ,گوشی های هوشمند ,ابزارهای موبایل ,فیس بوک , لپ تاپ ,تلویزیونهای اینترنت دار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 1-1833.jpg

استفاده از خودکارو کاغذ برای نوشتن ممکن است امروزه برای مردم یک چشم‌انداز دلهره‌آور باشد که از شبکه ایمنی غلطگیر رایانه‌ای در مورد غلطهای فاحش دیکته‌ای برخوردار نیست اما یک خودکار فناوری پیشرفته آلمانی به کمک این دسته از افراد آمده است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خودکار فناوری پیشرفته شرکت Lernstift در زمان نوشتار اشتباه می‌لرزد.این خودکار برای کمک به یادگیری نوشتاری جوانان طراحی شده اما برای انسانها در تمام سنین قابل استفاده است.این خودکار که در مرحله پیش‌ساخت قرار داشته، می‌تواند اشتباهات تلفظ و شکل‌گیری حروف را بطور بلادرنگ شناسایی کرده و یک لرزش هشدار را به دست نویسنده وارد کند.کاربران می‌توانند یکی از دو حالت این خودکار که شامل حالت خوشنویسی برای نمایش عیوب شکل و خوانایی و حالت املاء برای شناسایی اشتباهات املایی و دستوری است را انتخاب کنند.حسگرهای ساخته شده درون این خودکار می‌توانند تغییرات در شکل حروف را شناسایی کرده و در صورت بروز اشتباه به سرعت لرزش را اعمال کنند.فالک و مندی وولسکی، سازندگان این خودکار از تلاشهای اولیه پسر خود برای یادگیری نوشتن الهام گرفته‌اند.آنها امیدوارند که این کار بتواند به کودکان در نوشتن دقیق‌تر و سریعتر کمک کند.این مخترعان قصد دارند یک پروژه سرمایه‌گذاری جمعی را در ماه فوریه راه‌اندازی کنند که سرمایه لازم برای تولید و بازاری کردن ایده را با کمکهای ملی مردم برای حمایت از مفهوم پشت اختراع، تامین می‌کند.آنها همچنین قصد دارند خودکارهای آینده را با افزودن حسگرهای فشار، قابلیت اتصال به رایانه و یک بستر نرم‌افزاری باز برای دیگران به منظور ساخت برنامه و گسترش عملکرد این خودکار ارتقا ببخشند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:غلطگیر رایانه‌ای,غلطهای دیکته‌ای ,خودکار,نمایش عیوب,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ضدویروس Panda Security، تولید کننده مطرح راهکارهای امنیت و پشتیبانی شبکه های سازمانی، عنوان بهترین شرکت نرم افزاری سال 2012 در زمینه تجارت الکترونیک و پشتیبانی مشتریان را در وب سایت Best Customers Experience بدست آورد .
بر اساس نتایج منتشر شده در پایگاه اینترنتی Best Customers Experience، بیش از 500 شرکت برتر جهان در حوزه کیفیت محصولات، پشتیبانی و نوآوری در فروش در بیش از 85 زیر گروه مقایسه ای انتخاب و معرفی شده اند. از جنبه های قابل توجه این دوره از جوایز Best Customers Awards، نظرسنجی مستقیم از بیش از 2000 مشتری در سرتاسر جهان و بکارگیری بیش از 250 نوع آزمون مقایسه ای مختلف برای انتخاب و معرفی 85 شرکت برتر در زیرگروه های مختلف اعلام شده است. 
جوایز Best Customers Experience، بویژه از این جهت که تا حد زیادی به رضایت مشتریان در زمینه پشتیبانی و تعامل با شرکت ها باز می گردد، اهمیت قابل توجه و ارزش فوق العاده ای دارد که دریافت آن می تواند نقطه عطفی در افتخارات یک شرکت تجاری محسوب شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:Panda Security,ضدویروس,رضایت مشتریان ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت سونی از تبلت خود با نام Xperia Tablet Z رونمایی کرده که ضد آب است و از پردازنده چهارهسته‌ای بهره می‌برد.به گزارش اخبار خارجی موبنا، Xperia Tablet Z دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی است و از دوربین 8.1 مگاپیکسلی بهره می‌برد.این دستگاه از سیستم‌عامل 4.1 Jelly Bean آندروید بهره می‌برد و از پردازنده 1.5 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای برخوردار است، بنابراین از Xperia Tablet S سرعت و قدرت بیشتری دارد و می‌توان با سرعت بیشتری در وب جستجو کرد.ضخامت این دستگاه فقط 6.9 میلی‌متر است، در حالی که آی‌پد اپل با ضخامت 9.4 میلی‌متر به بازار آمد. همچنین وزن Tablet Z، ‌495 گرم اعلام شده در حالی که آی‌پد 652 گرم وزن دارد.سونی فروش تبلت Xperia را در ماه اکتبر و یک ماه پس از آغاز فروش آن متوقف کرده بود. دلیل این امر وجود فاصله بین صفحه نمایش و صفحه کلید آن بود که باعث می‌شد این تبلت در برابر آب آسیب پذیر باشد. این تبلت بهار امسال به بازار ژاپن عرضه می‌شود اما اطلاعات بیشتر راجع به آن منتشر نشده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شرکت سونی ,تبلت,Xperia Tablet Z ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بزرگترین تلویزیون جهان با صفحه نمایش ۲۱۰ اینچی، ساخت شرکت خودروسازی «پورشه»، رونمایی شد.به گزارش علم پرس به نقل از ایسنا، بزرگترین تلویزیون جهان با قیمت ۶۶۲ هزار دلار، در هیچ خانه ای جا نمی‌شود و بیشتر برای استفاده در فضای باز یا بر روی قایق های تفریحی مناسب است.کار طراحی صفحه نمایش عظیم این تلویزیون توسط متخصصان شرکت خودروسازی پورشه انجام شده و شرکت اتریشی C SEED Entertainment‌ این محصول را رونمایی کرده است.قیمت نجومی بزرگترین تلویزیون جهان ۶۶۲ هزار دلار معادل چهار خودروی لوکس پورشه ۹۱۱ است.در این صفحه نمایش بیش از ۷۲۵ هزار لامپ LED‌ استفاده شده است که بیش از ۴٫۴ تریلیون رنگ را ایجاد می کنند؛ همچنین تلویزیون مجهز به حسگر اثر انگشت است که امکان استفاده افراد متفرقه را غیر ممکن می‌کند.پس از خاموش شدن تلویزیون و با کمک پنل‌های تاشدنی، دستگاه براحتی در کمتر از پنج ثانیه جمع می شود و با فشار دادن یک دکمه بر روی دستگاه کنترل از راه دور، تلویزیون مجددا ظرف ۴۰ ثانیه باز می شود.

pursche tv

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بزرگترین تلویزیون جهان,صفحه نمایش ۲۱۰ اینچی,پورشه ,پنل‌های تاشدنی,تلویزیون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فضای مجازی اینترنت به شیوه‌های مختلف درحال کنار آمدن با خبر خودکشی برنامه‌نویس نابغه،‌آرون شوارتز است، اما ناشناس‌ها مثل همیشه برای کنار‌آمدن با این رویداد ناگوار، به نام این برنامه‌نویس جوان دو وب‌سایت MIT را هک کردند.به گزارش علم پرس به نقل از گیزمودو، ناشناس‌ها بر روی صفحه دو‌ وب‌سایت متعلق به MIT، که به منظور بزرگداشت آرون شوارتز هک شدند، به خط قرمز متنی مرثیه‌وار نوشته‌اند که مودبانه‌تر و متفاوت از ادبیات همیشگی این گروه هکر است.

 

آرون شوارتز

در این متن درخواست شده تا خودکشی شوارتز به عنوان دعوتی همگانی برای اقدام و تحول در زمینه قوانین جرایم رایانه‌ای، قوانین حق مولف و قوانین حقوق معنوی، بی‌عدالتی‌هایی که روزانه توسط نهاد‌ها و اشخاص قانونی علیه افرادی که شهامت ابراز عقیده و مخالفت را دارند و متعهد باقی‌ماندن به اینترنتی آزاد و نامحدود و به دور از سانسور دیده شود.این صفحات هک شده به سرعت توسط MIT به حالت اولیه خود بازگشتند. ناشناس‌ها برخلاف بسیاری از جمله خانواده شوارتز که انگشت اتهام را به سوی MIT نشانه‌ گرفته‌ و این مرکز را یکی از عاملان خودکشی آرون می‌دانند،‌ این موسسه را عاملی برای مرگ شوارتز نمی‌داند و MIT نیز خود به صورت جداگانه درحال بررسی نقشی است که ممکن است در خودکشی آرون شوارتز ایفا کرده باشد.از سویی دیگر، محققان زیادی در راستای نشان دادن تاسف خود از مرگ شوارتز، صدها مقاله خود را در قالب PDF بر روی توئیتر منتشر ساخته‌اند تا بخشی از آرمان وی برای دسترسی آزاد به اطلاعات را به حقیقت تبدیل کنند. شوارتز به خاطر سرقت چهارمیلیون مقاله از آرشیو MIT و JSTOR در خطر محکوم شدن به پرداخت جریمه ای چهار میلیون دلاری و ۵۰ سال حبس قرار داشت.کمپین PDF توئیتر در راستای حمایت از تلاش‌های شوارتز برای آزادسازی دسترسی به اطلاعات آغاز شده‌است و محققان بسیاری در رشته‌های مطالعاتی متفاوت با انتشار مقاله‌های خود به صورت PDF در این کمپین مشارکت دارند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودکشی شوارتز ,خودکشی شوارتز ,MIT,کمپین PDF توئیتر ,آرون شوارتز,هک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

samsung curved 3d oled tv

شاید تلفن‌های هوشمند، تبلتها و رایانه‌ها، بخش اعظمی از نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک ۲۰۱۳ را اشغال کرده باشند، اما تلویزیون جدید OLED منحنی سامسونگ، جایگاه چشمگیرتری را به خود اختصاص داده است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این تلویزیون که در نوع خود اولین بوده، بقدری جدید است که حتی تیم روابط عمومی سامسونگ نیز جزئیات زیادی در مورد آن نمی‌داند. تنها اطلاعات در دسترس این است که قطر نمایشگر تلویزیون ۵۵ اینچ بوده و در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.این تلویزیون سه بعدی نبوده بلکه به گفته متخصصان، انحنای پانل آن باعث ایجاد میدانهای دید شبیه به آی‌مکس شده است. اگر به طور مستقیم و از فاصله ۱٫۵ متری به این تلویزیون نگاه کنید، بنظر می‌رسد که کره چشم به درون آن کشیده می‌شود.این انحنا آنچنان زیاد نبوده اما پایه خمیده این تلویزیون می‌تواند به فروش بالای آن منجر شود.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نخستین تلویزیون «او ال‌ ای‌ دی» منحنی جهان,رایانه‌ها,تلویزیون جدید OLED,سامسونگ,آی‌مکس,خمیده ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

Aaron Swartzنابغه علوم رایانه و مخترع RSS در ۲۶ سالگی خودکشی کرد. جسد وی روز جمعه در آپارتمانش در نیویورک پیدا شد.به گزارش علم پرس به نقل ازز فارس، آرون سوارتز در دوره نوجوانی کدهایی را نوشت که بعدها دسترسی کاربران به محتوای سایت های مختلف بدون نیاز به مراجعه به این سایت ها را تسهیل کرد. پدیده ای که بعدها فید یا RSS لقب گرفت.نیویورک تایمز نوشت: مایکل ولف عموی وی گفته که ظاهراً او خودش را دار زده است. Aaron Swartz در ۱۴ سالگی و بعد از نقش آفرینی در ابداع RSS مشهور شد و بعد از آن از ایده آزاد بودن وب طرفداری کرد.وی در جولای سال ۲۰۱۱ از سوی مقامات قضایی به اتهام کمک به دسترسی غیرقانونی به JSTOR تحت تعقیب قرار گرفت.این سرویس دسترسی به ژورنال‌ها و مقالات علمی را برای مشترکان ممکن می‌کند. وی از این طریق توانسته‌بود ۴٫۸ میلیون مقاله و سند را از این سرویس بارگذاری کند که تقریبا برابر با کل اطلاعات ذخیره شده در آن است.رسیدگی به اتهامات یاد شده در زمان خودکشی نامبرده به حالت تعلیق درآمده بود. در صورت قطعی شدن اتهامات وی، ۳۵ سال زندان و یک میلیون دلار جریمه حداکثر مجازات قابل اعمال بود.سوارتز که از سوی اطرافیانش نابغه ای پیچیده توصیف شده قبلا از افسردگی و تمایلش به خودکشی در میان اطرافیانش صحبت کرده بود، زیرا جهان مطابق منطق فکری او عمل نمی کرد. وی که دانشجوی اخراجی دانشگاه استنفورد بوده در تاسیس چند شرکت و موسسه فناوری هم نقش داشته است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مخترع RSS,نابغه علوم رایانه ,Aaron Swartz,خودکشی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 Pebble، هوشمندترین ساعتی که در نمایشگاه CES رونمایی شد

حتماً شما هم تا به حال ساعت‌های مچی زیبا و شیک بسیاری دیده‌اید، اما ساعت جدیدی که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شده، نکات جالب توجهی دارد، در واقع شاید Pebble هوشمندترین ساعتی است که تا به امروز رونمایی شده است. در ادامه می‌خواهیم امکاناتی که زیر پوشش شیک آن نهفته است را مورد بررسی قرار دهیم.به گزارش علم پرس؛ ظاهر ساعت پبل شبیه ساعت‌های معمولی است اما امکانات پیشرفته‌ای دارد. این ساعت با گوشی شما همگام‌سازی می‌شود، چه اندرویدی باشد و چه iOS فرقی نمی‌کند. پیام‌ها و اطلاعات آی‌دی کالر گوشی روی ساعت به نمایش در می‌آید.چیزی که باعث تمایز پبل می‌شود، نرم‌افزار قدرتمند و روان و همچنین ظاهر خیره‌کننده‌اش است. به عنوان مثال شما می‌توانید پیکربندی ساعت را از طریق سرویس ابری تغییر دهید و صداهای دلخواه برای هشدارهای آن انتخاب کنید. شاید بخواهید در مورد وضعیت آب و هوا اطلاعات کسب کنید، مشکلی نیست، این ساعت قادر به انجام چنین اعمالی است.

 Pebble، هوشمندترین ساعتی که در نمایشگاه CES رونمایی شد

اگر دوست داشته باشید حتی می‌توانید ظاهر ساعت را نیز از طریق دانلود تم تغییر دهید.یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ساعت پبل این است که بسیار باریک است و تنها ۳۸٫۲ گرم وزن دارد. صفحه نمایش پبل از نوع e-ink است، همین موضوع باعث می‌شود که بتوان در نور شدید محیط بیرون نیز بتوان آن را به وضوح مشاهده کرد. رزولوشن آن نیز ۱۴۴ در ۱۶۸ پیکسل می‌باشد.


 Pebble، هوشمندترین ساعتی که در نمایشگاه CES رونمایی شد

وقتی ساعت پبل را در دست بگیرید، متوجه می‌شوید که سبک‌تر و زیباتر از ساعت‌های آنالوگ معمولی است. از طرف دیگر سازندگان نرم‌افزار در آینده‌ی نزدیک با بهره‌گیری از امکانات مختلف پبل مثل شتاب‌سنج و حسگر نور محیط، می‌توانند نرم‌افزارهای بیشتری برای آن ارائه کنند که بر جذابیت آن می‌افزاید.زمان عرضه‌ی این ساعت ۱۵۰ دلاری، روز ۲۳ ژانویه اعلام شده است، روزی که ساعت برای اولین حامیان مالی در کیک‌استارتر ارسال می‌شود.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ساعت هوشمند, نمایشگاه CES,ساعت‌های مچی,e-ink ,صفحه نمایش ,Pebble ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  شارپ.جندی شاپور البرز

شارپ یکی از پیشگامان صنایع الکترونیک و کامپیوتر بوده و زمانی که سازندگان تلویزیون و نمایشگردر CES2013 سخن از تلویزیونهای تاشو و 4K می زنند، شارپ از ایگزو و 8K می زند.ایگزو مخفف   Indium gallium zinc oxide   است که نوعی فناوری جدید برای ال سی دی ها و نمایشگرها است. عمربیشتر، ارتقاء رزولوشن و عمر بالای باطری با در اختیار گرفتن ایگزو در تبلت و تلویزیون و اسمارتفون و ... قابل تصور است.

همچنین فناوری 8K که سالها با تجاری شدن اش فاصله داریم توسط شارپ در نمایشگاه لاس وگاس بررسی شد.
شارپ2013.جندی شاپور البرز
نکات مهمی که شارپ در نمایشگاه امسال بررسی کرد شامل موارد زیر است:
-          شوی تلویزیونهای ال ای دی 60 اینچی
-          تلویزیون های اولترا اچ دی 85 اینچی
-          تاکید شارپ بر صفحه نمایشگر 90 اینچی برای کارهای تجاری که در ماه مارس در دسترس خواهد بود.
-          دو برابر شدن سیستم های 60 اینچی در سال 2013
-          معرفی فناوری جدید Quattron برای مدیریت بر رنگهای تلویزیون
-          افزایش روشنایی پنل های تصویری تا 50 درصد با سوپر برایت
-          تلویزیونهای هوشمند شارپ بنام اسمارت سنترال و پشتیبانی از اچ تی ام ال 5 و فلش و ریموت کنترل منطبق با اپل و اندروید، تلویزیونهای هوشمند همگی وای فای داشته و اسکایپ و یوتیوب و ... را در خود جای داده اند.
شارپ2013.جندی شاپورالبرز
-          فناوری جدید جدا کردن صفحه اسکرین برای دیدن فیلم و مرور اینترنت در آن واحد.
-          انتقال فیلم و عکس تلویزیون به اسمارتفونها
-          ساب ووفر جدید برای بالا بردن کیفیت صدای تلویزیونها
-          تبدیل تلویزیون به حالت ویدئو پروژکتور برای نمایش اسلاید شو عکسها
-          شارپ دو مدل اولترا اچ دی عرضه خواهد کرد: مدل ICC Purios و Aquos
-          کنترل رنگها با فناوری جدید Quattron

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: شارپ,صنایع الکترونیک,ایگزو , رزولوشن ,اولترا اچ دی ,تلوزیون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مایکروسافت ۶۰ میلیون نسخه از سیستم عامل جدید ویندوز ۸ را در عرض ۱۰ هفته از زمان عرضه به بازار، به فروش رساند. 

به گزارش ایتنا از ایسنا، اگرچه این رقم شروع قدرتمندی برای ویندوز ۸ محسوب می‌شود اما این محصول جدید موفق نشده فروش رایانه‌های شخصی را بالا ببرد. مدیر مالی بخش ویندوز مایکروسافت در حاشیه نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس (CES) به تحلیلگران و سرمایه‌گذاران اظهار کرد: فروش ویندوز ۸ همانند فروش ویندوز ۷ رو به رشد است. وی تنها به ارائه آمار کلی اکتفا کرد و مشخص نکرد چه میزان از این فروش به صورت عمده به سازندگان رایانه و چه تعداد به صورت مجوز و ارتقاء برای کاربران شخصی بوده است. جدیدترین آمار فروش ویندوز ۸ نشان می‌دهد مایکروسافت در ماه نوامبر حدود ۲۰ میلیون مجوز و ارتقاء به ویندوز ۸ را فروخته است. این شرکت میزان فروش این سیستم عامل را در نخستین ماه عرضه به بازار، ۴۰ میلیون نسخه اعلام کرده بود. میزان فروش ویندوز ۸ نزدیک به ویندوز ۷ است که در طی ۹ ماه از زمان عرضه به بازار، ۱۹.۴ میلیون نسخه فروش در ماه داشت. به گزارش رویترز، با روی آوردن مصرف کنندگان به دستگاه‌های رایانشی قابل حملی مانند رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه، پیش‌بینی می‌شود، آمار نهایی فروش رایانه شخصی در سال ۲۰۱۲ که قرار است به زودی منتشر شود، نخستین کاهش سالانه در یک دهه گذشته را نشان دهد

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مایکروسافت ,ویندوز ۸ ,نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس (CES) ,رایانه‌های لوحی,تلفن‌های همراه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در حالی که نوکیا روی توسعه خط تولید گوشی‌های سری Lumia کار می‌کند، شایع شده این شرکت قصد کناره‌گیری از صنعت موبایل را دارد.به گزارش ایتنا از موبنا، نوکیا از سه سال پیش کم‌کم در بازار تلفن همراه ضعیف عمل کرد و به تدریج بخش زیادی از سهمش را از دست داد.بر این اساس شایعات زیادی درباره این شرکت فنلاندی که ۱۴ سال عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی را در دنیا داشت، منتشر شده است.نوکیا هنوز برنامه خود را برای آینده فعالیت‌هایش اعلام نکرده و مشخص نیست که بخواهد وضعیت کاری خود را در طول سال ۲۰۱۳ تغییر دهد. نوکیا از سال ۲۰۱۱ که همکاری خود را با مایکروسافت آغاز و اقدام به تغییر استراتژی کرد، شایع شد که این شرکت فنلاندی ممکن است به مایکروسافت واگذار شود. اما در آن زمان چنین اتفاقی نیفتاد و ممکن است شایعاتی هم که به تازگی منتشر شده در پی عملکرد ضعیف نوکیا در طول چند فصل گذشته باشد.از سوی دیگر انتظار می‌رود نوکیا بالاخره به مایکروسافت واگذار شود. بر اساس گزارش فوربس، یکی از عجیب‌ترین پیش‌بینی‌ها درباره آینده نوکیا واگذاری این شرکت به هوآوی چین باشد که به این ترتیب نوکیا خود روی بخش نرم‌افزاری متمرکز شود.بر این اساس به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور مایکروسافت و هوآوی رقابت سختی را برای خرید نوکیا آغاز کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نوکیا,گوشی‌های سری Lumia ,مایکروسافت ,هوآوی چین ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در اولین شکایت سال ۲۰۱۳ مایکروسافت ضمن شکایت از گوگل اعلام کرد گوگل به عمد دسترسی کاربران ویندوز فون ۸ را به یوتیوب قطع کرده است.به گزارش علم پرس به نقل از کامپیوتر ورلد؛ در این شکایت آمده عمدا صاحبان موتور جستجوی گوگل دسترسی کاربرانی که ویندوز فون ۸ دارند را مسدود کرده اند و کسی نمی تواند روی یوتیوب برود.این اتهام رسما توسط قائم مقام مایکروسافت – دیو هاینر – در وبلاگش مطرح شده است. وی نوشته آینده رقابتها در زمینه جستجو به این تحقیقات بستگی دارد و این نه تنها برای مایکروسافت بلکه برای کمپانی های کوچک که در بازار جستجوهای اینترنتی فعل هستند مهم است.به گفته وی برای کمپانی های دو سوی آتلانتیک این موضوع مه است که چرا گوگل قوانین را زیر پا می گذارد. وی تاکید کرد گوگل دست و پای مایکروسافت را برای نوشتن اپ از روی متا دیتای یوتیوب بسته است در حالی که برای آی او اس اپل و آندروید باز است.وی حرفهای براد اسمیث دیگر مدیر ارشد مایکروسافت را تکرار کرد که گفته آندروید برای خود گوگل بوده و پر واضح است که دسترسی ها برای یوتیوب بوسیله آندروید باز باشد و تلفن هایی که بر این اساس کار می کنند نیز بدون مشکل به یوتیوب دسترسی داشته باشند و برای آیفون اپل که رقیبی در این زمینه برای گوگل نیست نیز باز بوده و بدون مشکل کار می کند ولی در مورد اپ مایکروسافت روی یوتیوب فقط یک صفحه قابل دیدن وجود دارد بدون اینکه سایر کارکردهای نرم افزاری جواب دهد.طبق قوانین متا دیتا ها باید برای همگان باز باشد و در این زمینه گوگل صد در صد اشتباه کرده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اولین شکایت سال ۲۰۱۳,مایکروسافت,گوگل,ویندوز فون ۸ ,یوتیوب ,آندروید, آی او اس اپل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 بر اساس این تکنولوژی جدید شما این شانس منحصر به فرد را بدست می اورید تا یک مجسمه یا پرینت سه بعدی از خود را در اختیار بگیرید.ابتدا بدن و ظاهر شما توسط یک کامپیوتر (به مدت 15 دقیقه )اسکن می گردد.سپس این کمپانی پرینت رنگی و سه بعدی شما را در ابعاد 10 سانتی متر و 20 گرم به قیمت 403 $ آمریکا و یا 20 سانتی متر و 200 گرم به قیمت 528 $ امریکا در اختیار شما قرار می دهد.البته زوج ها و خانواده ها از تخفیف ویژه نیز برخوردار می گردند.

 

OMOTE 3D در نمایشگاه EYE OF GYRE  

3D printing, 3D photo booth, Omote 3D, Harajuku, Japan, EYE OF GYRE, smart technologies, futuristic concept, new gadgets

3D printing, 3D photo booth, Omote 3D, Harajuku, Japan, EYE OF GYRE, smart technologies, futuristic concept, new gadgets

3D printing, 3D photo booth, Omote 3D, Harajuku, Japan, EYE OF GYRE, smart technologies, futuristic concept, new gadgets

3D printing, 3D photo booth, Omote 3D, Harajuku, Japan, EYE OF GYRE, smart technologies, futuristic concept, new gadgets

3D printing, 3D photo booth, Omote 3D, Harajuku, Japan, EYE OF GYRE, smart technologies, futuristic concept, new gadgets

3D printing, 3D photo booth, Omote 3D, Harajuku, Japan, EYE OF GYRE, smart technologies, futuristic concept, new gadgets

3D printing, 3D photo booth, Omote 3D, Harajuku, Japan, EYE OF GYRE, smart technologies, futuristic concept, new gadgets

3D printing, 3D photo booth, Omote 3D, Harajuku, Japan, EYE OF GYRE, smart technologies, futuristic concept, new gadgets

جندی شاپور البرز . دی 1391

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پرینت 3بعدی,ابعاد مینیاتوری,تکنولوژی جدید ,اسکن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 فرد نفوذی به داخل سیستم نامه های الکترونیکی پایگاه مطالعاتی آب و هوا در انگلستان، نامه ها و مدارکی را از این پایگاه بر روی اینترنت منتشر کرده که نشان می دهد دانشمندان با پیچیده کردن اطلاعات و فریب مردم قصد باوراندن تئوری گرمای جهانی را دارند اما دانشمندان اعلام کرده اند متن این نامه ها تغییر پیدا کرده و تنها نشان می دهند که دانشمندان در حال گفتگوهای بی پرده و صریح در رابطه با بحران گرمای جهانی بوده اند.

در ادامه لیستی از مشهورترین هکرهای جهان که هر یک خسارات قابل توجهی را به شرکتهای مختلف وارد آورده اند و در نشریه تلگراف منتشر شده است، ارائه می شود.

کوین میتنیک:

مشهورترین هکرهای دنیا
 

 

شاید یکی از مشهورترین هکرهای جهان در نسل خود کوین میتنیک باشد. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از این فرد به عنوان "بزرگترین مجرم رایانه ای در تاریخ آمریکا” یاد می کند. وی با نام مستعار Hacker Poster Boy به سیستم رایانه ای برخی از مهمترین شرکتهای فناوری و ارتباطاتی از قبیل نوکیا، فوجیتسو و موتورولا نفوذ کرد. وی سرانجام در سال ۱۹۹۵ توسط FBI بازداشت شده و با اعتراف به چندین اتهام وارد شده به پنج سال زندان محکوم شد. پس از آزادی در سال ۲۰۰۰ میتنیک اکنون ریاست شرکت مشاور ایمنی رایانه ای را به عهده داشته و از تکنیکهای هک به عنوان مهندسی اجتماعی یاد می کند.

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خفن ترین هکرهای دنیا,هکرها,هک,لیست معروفترین هکرها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  حسین یساعی انگلیسی ایرانی تبار مدیر اجرایی شرکت " ایمجینیشن تکنولوژی" (imagination technology) از ملکه بریتانیا لقب شوالیه دریافت می کند.یساعی مدیر شرکتی است که پردازنده های گرافیکی تولیدی آن در قطعات تولیدی محصولات شرکت های معتبری چون اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، اینتل، سونی و ال جی مورد استفاده قرار می گیرد.وی همچنین موفق شد شرکت ایمجینیشن تکنولوژی را در طی مدت 6 سال وارد بازار سهام لندن کند.دکتر یساعی 55 ساله در سال 1355 وارد انگلستان شد و در دانشگاه بیرمنگام تحصیل کرد.شرکت ایمجینیشن تکنولوژی روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یساعی به واسطه خدماتی که به صنعت داشته است نشان شوالیه و لقب سر را از ملکه بریتانیا دریافت کرده است.دکتر یساعی پس از دریافت مدرک دکترای خود از دانشگاه بیرمنگام بریتانیا به عنوان محقق این دانشگاه بر روی پردازش سیگنال‌های دیجیتال و معماری سیستم با کارایی بالا تحقیقات گسترده ای انجام داده‌است.طراحی گوشی های تلفن همراه هوشمند تا حدود زیادی مدیون این مدیر موفق ایرانی ساکن لندن است.یساعی ابتدا مدیریت یک شرکت کوچک به نام " ویدئو لوجیک " را با حدود 40کارمند بر عهده گرفت که این شرکت کوچک برخی از فناوری های به کاررفته در سیستم «ام اس داس» مایکروسافت را تولید می کرد، ولی پس از حدود 20 سال شرکت تحت مدیریت وی (ایمجینیشن تکنولوژی ) هم اینک در دوازده کشور مختلف جهان بیش از 1300 کارمند دارد و ارزش سهام آن در بازار بورس لندن بیش از 1 میلیارد پوند است.یساعی قرار است در اوایل ماه ژانویه به همراه "ای ین لیوینگستون" سازنده مشهور بازیهای کامپیوتری نشان خود را از ملکه بریتانیا دریافت کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حسین یساعی,لقب شوالیه , ایمجینیشن تکنولوژی,imagination technology,ملکه بریتانیا ,معماری سیستم, پردازش سیگنال‌های دیجیتال,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 در بخش جستجوها:

1. ویتنی هوستون
2. گانگنام استایل
3. توفان سندی

در بخش تصاویر:
1. One Direction
2. سلنا گومز
3. آیفون 5

در بخش ورزشکاران:
1. جرمی لین
2. مایکل فلپس
3. پیتون منینگ

در بخش رخدادها:
1. توفان سندی
2. پخش عکس های کیت میدلتون
3. المپیک 2012

 
در بخش چهره ها:
1. ویتنی هوستون
2. کیت میدلتون
3. آماندا تاد

 
در بخش فیلم ها:
1. هانگر گیمز (The Hunger Games)
2. اسکای فال (Skyfall)
3. پرومیتئوس (Prometheus)

 
در بخش برنامه های تلویزیونی:
1. BBB12
2. اوینیدا براسیل Avenida Brasil
3. Here Comes Honey Boo Boo

 
در بخش هنرهای تجسمی:
1. ویتنی هوستون
2. مایکل کلارک دانکن
3. One Direction

 
در بخش محصولات الکترونیک
1. آیپد 3
2. سامسونگ گالکسی اس 3
3. آیپد مینی

 
در بخش هواپیمایی:
1. ساوت وست ایرلاینز
2. یونایتد ایرلاینز
3. امریکن ایرلاینز

 
در بخش هش تگ های گوگل
1. #SOPA
2. #Awesome
3. #Sandy

در بخش ویدئوها
1. گانگنام استایل
2. Somebody that I used to know
3. KONY 2012  

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بیشترین واژه های سرچ شده2012,پرسرچ ترین واژه ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

4-945.jpg

بر اساس اخبار رسیده، شرکای اپل در حال ساخت یک ساعت هوشمند بطور پنهانی هستند که از یک صفحه لمسی برخوردار است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سایتهای آنلاین چینی از همکاری این غول بزرگ رایانه با شرکت اینتل برای ساخت یک دستگاه مچی خبر داده‌اند که از یک نمایشگر 3.8 سانتیمتری برخوردار بوده و از بلوتوث برای برقراری ارتباط با دستگاههای دیگر مانند یک آیفون استفاده می‌کنند.بر اساس این گزارشات، ساعت «iWatch» از سال آینده به فروش خواهد رسید.وب‌سایت Tech.163 چین مدعی شده که شرکت اینتل یک ساعت هوشمند را برای شرکت اپل تولید کرده است.این ساعت از یک نمایشگر 1.5 OLED با شیشه پوششی اکسید ایندیوم قلع برخوردار بوده و از بلوتوث برای ارتباط با آیفون کاربر استفاده می‌کند.باورها بر این است که iWatch از یک نسخه سیستم عامل آی‌اواس برخوردار بوده که دستگاههای آیفون و آی‌پد نیز با آنها کار کرده و باعث دانلود راحت‌تر برنامه‌ها برای تلفن همراه می‌شود.پخش یک ساعت همچنین می‌تواند به رقابت این شرکت با گوگل کمک کند که مدعی شده در سال آینده عینک گوگل را که یک هدست با نمایشگر بوده، به بازار عرضه خواهد کرد.این شایعات در پی موفقیت تلاش مستقل برای ساخت یک ساعت هوشمند موسوم به «Pebble» است که در فضای آنلاین با پذیرش گسترده‌ای روبه‌رو شد.مخترعان Pebble که به ادعای آنها اولین ساعت ساخته شده برای قرن 21 است، از سایت کیک‌استارتر برای جمع‌آوری یک کمک مالی 10 هزار دلاری برای ساخت این فناوری استفاده کردند اما در نهایت این کمک هزینه به 10 میلیون دلار رسید و قرار است تولید این ساعت از سال آینده آغاز شود.از مزیتهای ساعت این بوده که می‌تواند تصاویر جالب ساعت و برنامه‌های مفید اینترنتی را با آن دانلود کرد. ارتباط با این ساعت نیز از طریق بلوتوث بوده و با لرزش به کاربران از دریافت یک پیامک هشدار می‌دهند.این دستگاه برای موتورسواران به عنوان یک رایانه موتوری قابل استفاده بوده که با آن می‌توان به اطلاعات جی‌پی‌اس روی تلفن هوشمند برای نمایش سرعت، مسافت و اطلاعات مکانی دسترسی پیدا کرد.همچنین دوندگان نیز می‌توانند از اطلاعات مشابه بر روی مچ خود برخوردار شوند و همچنین با آن، موسیقی پخش شده از هدست خود را تنظیم کنند.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اپل,ساعت هوشمند,صفحه لمسی , آیفون ,نمایشگر 1,5 OLED ,شیشه پوششی اکسید ایندیوم قلع,سیستم عامل آی‌اواس,iWatch ,Pebble ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مهندسان شرکت خودروسازی هیوندایی در کره جنوبی سیستم جدیدی برای خودروهای خود ابداع کرده اند که به راننده امکان می دهد از تلفن هوشمند خود به عنوان سوئیچ خودرو عمل کند.به گزارش علم پرس به نقل از مهر، این فناوری می تواند طی دو سال آینده به بازار خودرو عرضه شود.

این سیستم به جای استفاده از فناوری بلوتوث، از سیستم ارتباط میدان نزدیک بی سیم (NFC)استفاده می کند که به راننده اجازه می دهد تا خودرو را با تکان دادن تلفن همراه جلوی یک برچسب کوچک بر روی پنجره خودرو، قفل یا باز کند.درون خودرو راننده تلفن را بر روی پدی در کنسول مرکزی قرار می دهد که به طور خودکار آن را شارژ می کند و در عین حال محتوا، هماهنگ شده و به سیستم اطلاعاتی خودرو و صفحه لمسی آن جریان می یابد.این سیستم می تواند عملکردهای درون خودرو از جمله ایستگاه های رادیویی، وضعیت صندلی ها و حتی تنظیم آیینه ها را ذخیره کند.این سیستم به گونه ای طراحی شده است که برای راننده های مختلف قابل استفاده و ذخیره سازی است.این سیستم نوین در نمایشگاه نسخه مفهومی پرطرفدار i30هیوندایی در آلمان عرضه شده است.بر اساس اعلام هیوندایی ساخت این سیستم بخشی از هدف این شرکت خودرو ساز برای تولید فناوری مصرف است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:NFC, بلوتوث, تلفن همراه ,خودرو, هیوندای,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 پژوهشگران طی آزمایش هایی دقیق توانسته‎ اند ناتوانی کامپیوترهای فعلی را در حل برخی از مسایل پیچیده آشکار کنند. آنها پیشنهاد می‌دهند گام بعدی در راه دستیابی به رایانش کوانتومی، کامپیوترهای نوری است.

به گزارش علم پرس؛ ایده‌پردازان «کامپیوترهای کوانتومی» می‌گویند که این ماشین‌ها کارهایی انجام خواهند داد که کامپیوترهای کلاسیک امروزی به این زودی‌ها قادر به انجام آن نخواهند بود، کارهایی همچون شکستن رمزهایی که از معاملات بانکی حفاظت می‌کنند. اکنون، گروه‌هایی متعدد به شواهد قطعی رسیده‌اند که فیزیک کوانتوم به راستی متضمن سطحی از پیچیدگی است که کامپیوترهای کلاسیک هرگز قادر به تطبیق دادن خود با آن نیستند. ابزارهای جدیدی که این گروه‌ها ساخته‌اند، بسیار ساده‌تر از کامپیوترهای کوانتومی هستند، اما روزی خواهند توانست برخی کارهای مشابه آنها را نیز انجام دهند.به گزارش نیچر، در سال ۲۰۱۰/۱۳۸۹ اسکات آرونسون و آلکس آرکیپف، دانشمندان نظری علوم کامپیوتر در ام‌.آی.‌تی کمبریج در مقاله‌ای طولانی بیان کرده‌اند که یک سری ذرات مشخص کوانتومی (همچون فوتون‌ها که کوانتوم‌های نور هستند) کارکردهایی دارند که مشخصا انجام آنها با کامپیوترهای معمولی غیر ممکن است. آنها نشان داده‌اند که نحوه برهمکنش فوتون‌ها با یکدیگر توسط قواعدی ریاضی توصیف می‌شوند که به باور خیلی‌ها برای محاسبه، «به طور نمایی» کند می‎شوند؛ یعنی مدت‏زمانی که برای حصول نتیجه سپری می‌شود، به صورت نمایی با تعداد فوتون‌ها افزایش می‌یابد.

شواهد آزمایشگاهی

جاستین اسپرینگ، فیزیک‌دان دانشگاه اکسفورد و همکارانش به تازگی درستی نظرآرانسون و آراکیپف را اثبات کرده‌اند. در مقاله‌ای که این هفته در ساینس منتشر شده، این محققین چهار فوتون یکسان را در شبکه‌ای از شکافنده‌های پرتویی موجود بر روی یک ریز تراشه تزریق کردند. به لطف اثر کوانتومی تداخل (که وقتی فوتون‌ها همزمان به یک شکافنده پرتوی نور اصابت می‌کنند، رخ می‎دهد و یکی از نشانه‎های موجی بودن نور است) هر بار که این آزمایش اجرا می‌شد، فوتون‌ها مسیر متفاوتی را در میان این مارپیچ نوری برمی‌گزیدند. در پایان هر مرحله آزمایش، آشکارسازها موقعیت ذرات را مشخص می‌کردند تا بتوانند احتمال‌های رسیدن به هر یک از مقصد‌های ممکن را نشان دهند.بدون این ابزار، محاسبه این احتمال‌ها هر چند غیر ممکن نیست، اما از نظر محاسبات ریاضی کاری بسیار دشوار است. کامپیوترهای امروزی می‌توانند با صرف زمانی معقول، معادله این چهار فوتون را حل کنند. اما زمانی که یک ذره دیگر وارد شود، سختی محاسبه را دو برابر می‌کند. به گفته آرونسون، کافی است که شما ۱۰۰ فوتون را در چنین ابزاری قرار دهید تا شاهد باشید که توانمند‌ترین ابرکامپیوترهای جهان نیز به زانو در‌می‌آیند.او می‌گوید که آزمایش اسپرینگ را می‌توان تا آن اندازه تعمیم داد، هرچند که تولید تعداد زیادی از فوتون‌های همسان (و همچنین زمان بندی دقیق آنها) کار ساده‌ای نخواهد بود. خوشبختانه او در این عرصه تنها نیست. گروهی از دانشمندان دانشگاه بریزبن استرالیا نیز در این هفته در ژورنال ساینس از نمونه اولیه کوچک خود پرده‌برداری کردند. و دو گروه اتریشی و ایتالیایی دیگر هم در این ماه مقالات خود را از آزمایش‌های مشابهی به چاپ رساندند.طبق توضیح اروسون، حصول این مدارک اصلی تنها به تازگی ممکن شده است و دلیل آن هم این است که اکنون آزمایشگاه‌ها قادر به تولید بسته‌های همزمان فوتون‌ها با قابلیت اعتماد بالا شده‌اند. ابزارهای فوتون پایه‌ای که تاکنون ساخته شده‌اند صرفا اسباب‌بازی‌های کوچک تک کاره‌ای هستند که کاملا برای اهداف علمی ساخته شده‌اند. او می‌گوید: «تا جایی که ما می‌دانیم، آنها کاربرد عملی خاصی ندارند؛ اما این ماشین‌های شمارشگر فوتونی، روزی می‌توانند به آن درجه از رشد برسند که به کامپیوترهای کوانتومی کامل تبدیل شوند.»اسپرینگ می‌گوید: « ما فکر می‌کنیم که در نهایت، ماشین‌های کوانتمی خواهند توانست کامپیوترهای کلاسیک را مغلوب کنند».


برگرفته از خبرآنلاین

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ناتوانی کامپیوترهای فعلی,کامپیوترهای کوانتومی,فوتون‌ها, آشکارسازها ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ضمن اعلام روش قطع پیامکهای تبلیغاتی با اشاره بر جنبه اطلاع‌رسانی این پیامک‌ها به مشترکین توصیه کرد این پیامک‌ها تبلیغاتی را قطع نکنند.مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: مشترکین برای قطع پیامکهای تبلیغاتی می توانند از تلفن‌های ثابت به شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ و از تلفن‌های همراه با شماره ۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از اتصال به اپراتور شماره تلفن خود را برای قطع پیامک های تبلیغاتی به اپراتور بدهند. به این طریق پیامکی دریافت خواهند کرد که طبق دستورالعمل مندرج در آن می توانند نسبت به قطع پیامکهای تبلیغاتی شان اقدام کنند.زارعیان تأکید کرد : شماره‌های ۸۹۹۹ و ۵۰۰۵ و شماره‌های دیگر زمانی پاسخگوی نیاز مشترکین است که از این شماره‌هــا و یا دیگر شماره‌های شرکت مخابرات برای آنها پیامک ارسال شده باشد. به این ترتیب مشترکین می توانند طبق دستورالعمل مندرج در این پیامکها شماره‌های مورد نظر را ارسال کنند تا پیامکهایشان قطع شود.او با بیان این موضوع که پیامکهای تبلیغاتی نسبت به تعداد مشترکین بسیار کم و شاید بتوان گفت حتی از یک پیامک در روز هم کمتر است زیرا تعداد پیامکهای تبلیغاتی ۳۰ میلیون و تعداد مشترکین تلفن همراه ۵۰ میلیون است، اظهار کرد: توصیه می کنم مشترکین نسبت به قطع پیامکها اقدام نکنند زیرا این پیامها از طریق مؤسسات و ادارات مختلف ارسال می شود که به جز جنبه تبلیغاتی، جنبه اطلاع رسانی نیز دارد و حاوی اطلاعاتی از خدمات، امکانات و تسهیلات رفاهی و بانکی است.وی درباره قطع آوای انتظار نیز گفت: آوای انتظار در یک محدوده زمانی یک ماهه برای افراد در نظر گرفته می شود. به این ترتیب تا وقتی که مدت زمان آن به اتمام نرسد امکان قطع آن وجود ندارد. در اواخر ماه برای مشترکین پیامکی ارسال می شود که آیا مایل به ادامه این آوای انتظار هستید یا خیر . به این ترتیب در صورت عدم تمایل ، اگر هیچ اس ام اسی ارسال نشود این خدمات همراه اول نیز قطع می‌شود.

ایرانسل: برای ثبت درخواست عدم دریافت [پیامک‌]های تبلیغاتی در ایرانسل میتوانید عدد ۲ را به شماره ۵۰۰۵ ارسال نمایید (هزینه ارسال پیامک به این شماره رایگان است)و یا میتوانید از طریق خط ایرانسل خود با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ابراز نمایید.

 


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پیامک‌های تبلیغاتی ,شرکت مخابرات ایران,ایرانسل,پیامکها ,همراه اول,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نرخ های جدید تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL را برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت اعلام کرد که برمبنای این مصوبه ارائه کنندگان برای دریافت مبلغ ثابت ماهیانه به عنوان هزینه برقراری و نگهداری از مشترکان مجاز هستند.به گزارش علم پرس به نقل از مهر، کیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در جلسه شماره ۱۵۲ خود با توجه به بررسی های تعرفه خدمات اینترنت پر سرعت از طریق فناوری ” ADSL “و بر اساس قیمت تمام شده این خدمات، نرخ های جدیدی را برای ارائه به کاربران مصوب کرد.براساس این مصوبه ارائه کنندگان خدمات می تواند به صورت ثابت ماهیانه حداکثر مبالغی به عنوان هزینه برقراری و نگهداری مطابق با تعرفه های مدنظر از مشترکان خود دریافت کنند.

هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه (ریال) نرخ بیت (کیلوبیت برثانیه)
۲۰۰۰۰  ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه
 ۲۲۵۰۰  ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه
 ۳۰۰۰۰  ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه
 ۴۵۰۰۰  ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه
 ۷۵۰۰۰  ۱۰۲۴ کیلوبیت بر ثانیه
 ۱۲۰۰۰۰  ۲۰۴۸ کیلوبیت بر ثانیه

جدول نرخ های مصوب برای برقراری و نگهداری ماهیانه 

براساس این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کسری از گیگابایت، تعرفه به صورت خطی محاسبه می‌شود و برای حفظ شرایط رقابتی، کف تعرفه ۶۰ درصد سقف تعرفه در هر سطح تعیین خواهد شد.همچنین در صورت درخواست مشترکان، ارائه کننده خدمات موظف به ارائه خدمات در تمامی سطوح جدول مدنظر هستند.تعرفه های تعیین شده برای حجم ترافیک دریافتی است و با توجه به ماهیت ارائه کننده خدمات موظف است در محاسبه ترافیک، ADSL نامتقارن خدمات مشترکان برای مجموع دریافت و ارسال به میزان بیست و پنج درصد حجم ترافیک اضافی برای مشترکان لحاظ کند.حداکثر ضریب تسهیم خط ۱ به ۸ تعیین می شود و ارائه کننده خدمات باید یک هشتم حداقل نرخ بیت خط – سرعت- را برای مشترکان خود تضمین کند.

 

سطوح تعرفه بازه حجم ترافیک (G BYTE ) تعرفه هر گیگابایت(ریال) ملاحظات
سطح اول  ۵> حجم >1 45000 -
سطح دوم  ۱۰> حجم >5 35000 تا ۵ گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول و مابقی مطابق تعرفه سطح دوم
سطح سوم  ۲۰> حجم >10 30000 تا ۵ گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول، بیش از ۵ تا ۱۰ گیگابایت مطابق تعرفه سطح دوم و مابقی مطابق تعرفه سطح سوم
سطح چهارم  ۴۰> حجم >20 25000 تا ۵ گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول، بیش از ۵ تا ۱۰ گیگابایت مطابق تعرفه سطح دوم، بیش از ۱۰ تا ۲۰ گیگابایت مطابق تعرفه سطح سوم و مابقی مطابق تعرفه سطح چهارم
سطح پنجم  حجم >40 20000 تا ۵ گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول، بیش از ۵ تا ۱۰ گیگابایت مطابق تعرفه سطح دوم، بیش از ۱۰ تا ۲۰ گیگابایت مطابق تعرفه سطح سوم ، بیش از ۲۰ تا ۴۰ گیگابایت مطابق تعرفه سطح چهارم و مابقی مطابق تعرفه سطح پنجم

سقف تعرفه حجم ترافیک به صورت پلکانی و مطابق با این جدول تعیین می‌شود

به گزارش مهر، براساس این مصوبه سقف تعرفه خدمات برای ضرایب تسهیم کمتر از ۱ به ۸ نیز به میزان تعیین شده در این مصوبه خواهد بود.همچنین ارائه کنندگان خدمات موظف به انجام تعهدات تا پایان قرارداد براساس قراردادهای موجود خود با مشترکان خواهند بود و تغییر قراردادهای موجود مشترکان نیز براساس تعرفه های جدید اجباری نبوده و تنها در صورت تمایل مشترکان، ارائه کننده خدمات می تواند قراردادهای موجود خود را بروز رسانی کند.ارائه کننده خدمات باید در بسته های تعرفه ای خود نرخ بیت (سرعت) و مدت زمان ارائه خدمات را به صورت شفاف به متقاضیان ارائه و در قرارداد مشترکان لحاظ کند.در صورت اتمام حجم خریداری شده و عدم اقدام مشترک برای خرید حجم اضافی، ارائه کننده خدمت باید اتصال مشترک را تا پایان زمان قرار داد حفظ کند، مگر اینکه در قرارداد به نحو دیگری با مشترک به توافق رسیده باشد.

 

 تعرفه  حداکثر ضریب اشتراک پهنای باند
 ۵۹۲۰۰ ریال  ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه
 ۹۹۲۰۰ ریال  ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه
 ۱۲۵۶۰۰ریال  ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه
 ۲۰۴۸۰۰ ریال  ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه
 ۳۸۳۲۰۰ ریال  ۱۰۲۴ کیلوبیت بر ثانیه
 ۷۴۵۶۰۰ ریال  ۲۰۴۸ کیلوبیت بر ثانیه
نرخ استفاده از ADSL که با توجه به نرخ اشتراک و میزان حجم دانلود کاربران تغییر می کند

در همین حال براساس این مصوبه، هزینه مودم به عهده مشترک است و ارائه کننده خدمت مجاز به فروش اجباری مودم به مشترکان نخواهد بود و در صورت استفاده مشترک از مودم های استاندارد، ارائه کننده خدمت ملزم به ارائه خدمات به مشترکان است. همچنین در صورت درخواست مشترک هزینه راه اندازی تجهیزات انتهایی (مودم) به عهده مشترک است که در این صورت سقف تعرفه راه اندازی خدمت مبلغ ۹۵ هزار ریال خواهد بود و در صورت درخواست مشترک، ارائه کننده خدمات موظف به نصب و راه اندازی تجهیزات انتهایی مشترکین است.به گزارش مهر، ارائه کنندگان این سرویس موظفند تعرفه خدمات را به نحو مناسب و به طور شفاف و رایگان به مشترکان اطلاع رسانی کند و می توانند با اطلاع و تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسته های تشویقی مختلف را به مشترکین خود ارائه کنند.کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه دایر کردن (رانژه ) خطوط مشترکان را حداکثر مبلغ ۳۰ هزار ریال و تعرفه تخلیه خطوط را حداکثر ۲۰ هزار ریال درنظر گرفت و اعلام کرد که شرکت مخابرات ایران موظف است حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت از تاریخ درخواست شرکتهای ارائه کننده خدمات، نسبت به دایر کردن و یا تخلیه خطوط مشترکان اقدام کند.در همین حال دریافت این مبالغ منوط به اجرای سامانه مندرج در مصوبه کمیسیون شماره ۹۷ خواهد بود در صورت عدم اجرای آن، اخذ مبالغ مذکور مجاز نبوده و شرکت مخابرات ایران موظف به دایر و تخلیه خطوط مشترکین حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت است.دراین راستا در صورتیکه ارائه کننده خدمات، مبالغ دایری و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می تواند حداکثر مبلغ ۵۰هزارریال برای هزینه های دایری و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه اندازی اتصال از مشترکان خود دریافت کند.همچنین ارائه کننده خدمات مجاز به دریافت هیچ مبلغ دیگری از مشترکان، به غیر از مبالغ مندرج در این مصوبه و مبالغی که حسب قوانین کشور لازم التادیه است، نخواهد بود.در صورت تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت، سقف تعرفه حجم ترافیک به میزان یک چهارم میزان تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت تغییر خواهد یافت و ارائه کننده خدمات موظف است از زمان اعمال تغییر تعرفه، این موضوع را برای مشترکان خود لحاظ کند.در صورت تغییر تعرفه لینک های دیتا و انتقال، تعرفه حجم ترافیک نیز به میزان یک ششم میزان تغییر تعرفه لینک های دیتا و انتقال تغییر خواهد یافت و ارائه کنندگان خدمات موظف هستند از زمان تغییر تعرفه، این موضوع را برای مشترکان خود لحاظ کند.شرکتهای ارائه کننده خدمات موظف به راه اندازی سامانه اندازه گیری سرعت و کیفیت خط در شبکه خود و نیز شبکه اینترنت با امکان کد رهگیری سوابق اندازه گیری مشتریان در بازه های زمانی سه ماهه و ایجاد دسترسی برخط برای سازمان رگولاتوری هستند.این تعرفه شش ماه پس از زمان ابلاغ، با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرا و گزارش سازمان تنظیم مقررات مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: نرخ های جدید تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت,جدول تعرفه‌های جدید ADSL,محاسبه ترافیک, ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پرونده:Flud App for iPad.jpg

آی‌پد (iPad)‏

یک لوح‌رایانهٔ ساخت شرکت اپل است. این رایانه که از سیستم عامل IOS بهره می‌برد، تنها دارای یکصفحهٔ نمایشگر چند لمسی ۹٫۷ اینچی با دقت بالا است و کاربری آن با انگشتان دست امکان‌پذیر است. آی‌پد برای نخستین بار در روز ۷ بهمن ۱۳۸۸ (۲۷ ژانویه ۲۰۱۰) توسط استیو جابز معرفی شد. این دستگاه از اواخر ماه مارس سال ۲۰۱۰ برای فروش به بازار عرضه شد.آی‌پد رایانه‌ای بدون صفحه کلید است، از صفحه حساس لمسی (multi touch) بهره می‌گیرد و با اشاره انگشتان دست می‌توان از تمامی امکانات آن استفاده کرد. برای انجام کارهایی که به تایپ طولانی نیاز دارند، امکان استفاده از صفحه کلید جداگانه نیز به آن وجود دارد.

 گونه‌ای از آی‌پد تنها دارای قابلیت وای-فای و گونه دیگری از آن دارای قابلیت وای‌فای و اتصال ۳جی است. ویژگی‌های اصلی آی‌پد عبارتند از:

  • سیستم‌عامل ایپد در حال حاضر 5.0.1 كه باعث ايجاد قابليت موالتي تسك شده‌است
  • نمایشگر حساس لمسی ال ای دی ۹٫۷ اینچی با دقت ۱۰۲۴x۷۶۸ پیکسل، با قابلیت نمایش رنگ ۲۴ بیتی
  • پردازنده A۴ شرکت اپل با سرعت یک گیگاهرتز
  • حافظه ۱۶ تا ۶۴ گیگابایتی
  • درگاه‌های ارتباطی پین ۳۰، وای-فای، ۳جی
  • دارای شتاب‌سنج (برای سنجش حرکت دستگاه)، قطب‌نمای دیجیتال، صفحه حساس لمسی و سامانه جی‌پی‌اس (برای مدل دارای وای‌فای و ۳جی)
  • درازا: ۲۳٫۴ سانتیمتر؛ پهنا: ۱۹ سانتی‌متر؛ ضخامت: ۱٫۳ سانتیمتر
  • وزن کمتر از یک کیلوگرم (۰٫۶ کیلوگرم برای مدل دارای وای-فای، ۰٫۷ کیلوگرم برای مدل دارای وای‌فای و ۳جی)

پرونده:Silver image5 20090909.jpg

آی پاد کلاسیک

 

آی‌پاد ( iPod)‏

نام دستگاه پخش صوتی دیجیتال شرکت اپل است که برای نخستین بار در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۰۱ به بازار عرضه شده‌است. آی‌پاد محبوب‌ترین دستگاه پخش موسیقی دیجیتال همراه‌است بطوریکه در فوریه سال ۲۰۰۷ بیش از ۷۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده بود.این دستگاه ابتدا با برخورد سرد ناظران روبه رو شد اما به سرعت بدل به یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت اپل گشت، افتتاح فروشگاه موسیقی، عرضه نرم‌افزار آی تیونز و سازگاری با سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت عواملی بودند که سکوی جست اصلی آی پاد را ساختند.

پرونده:IPod touch f.jpg

آی‌پاد تاچ

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آی‌پد (iPad)‏ ,رایانه,شرکت اپل,صفحه حساس لمسی (multi touch),, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در ادامه درگیری حقوقی بی‌پایان اپل و سامسونگ، تازه‌ترین تلاش اپل برای ممنوع کردن فروش محصولات سامسونگ بی‌نتیجه ماند.
به گزارش فارس به نقل از یو اس ای تودی، اپل قصد داشت تا فروش گوشی های هوشمند سامسونگ را در داخل آمریکا ممنوع کند. اپل مدعی است سامسونگ با نقض حقوق مالکیت معنوی آن و بدون اجازه از اختراعات ثبت شده اش در تولیدات خود استفاده کرده است.
اپل در تابستان گذشته توانسته بود از طریق همین شکایات بیش از یک میلیارد دلار از سامسونگ غرامت بگیرد. اما تلاشش برای افزایش محکومیت سامسونگ بی نتیجه مانده است.
در عین حال قاضی دادگاه جدید لوسی که معتقد است در روند رسیدگی به این پرونده اتفاقات زیادی افتاده که باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
اپل پیش از این موفق شده بود جلوی فروش 8 مدل از گوشی های هوشمند سامسونگ را بگیرد. با توجه به پرفروش بودن این مدل ها تصمیم یاد شده به شدت به ضرر سامسونگ بوده است.
این دو شرکت حدود دو سال است که بر سر مسائل مربوط به نقض حقوق مالکیت معنوی با یکدیگر درگیر هستند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اپل و سامسونگ,گوشی های هوشمند ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نسل جدید تلویزیونهای هوشمند سه بعدی با داشتن قابلیت پلتفرم مرورگر اینترنتی مجهز به فلش و فروشگاه نرم‌افزاری، عرضه شد.به گزارش علم پرس به نقل از مهر، یکی از کمپانی های تولید کالاهای دیجیتالی از تلویزیون هوشمند سه بعدی رونمایی کرده که امکان استفاده از سرویس های شبکه های اجتماعی را از طریق این دستگاه ممکن می‌کند و به تعبیری تلویزیون را به دستگاهی اجتماعی تبدیل کرده است.کمپانی سامسونگ با معرفی تلویزیون‌های LED سری ES6950 به عنوان یکی از با ‌صرفه‌ترین تلویزیون‌های هوشمند سه‌بعدی در سال جاری میلادی اعلام کرد: این رده از محصولات که در اندازه‌های ۳۲ تا ۵۵ اینچ در بازار موجود خواهند بود، از امکاناتی مانند گیرنده دیجیتال داخلی، ضبط‌ کننده ویدئوی شخصی (PVR) و پشتیبانی از اسکایپ بهره می‌برند. این تلویزیون‌ها همراه با دو عدد عینک سه‌بعدی اکتیو شاتر به مشتریان عرضه می‌شوند که تنها ۲۳ گرم وزن دارند و به جای استفاده از اینفرارد، از بلوتوث برای ارتباط با تلویزیون بهره می‌برند.استاندارد فناوری بلوتوث نه‌تنها باعث عبور بهتر امواج رادیویی از میان موانع می‌ شود بلکه این نوع ارتباط از پایداری بیشتری در برابر پارازیت‌ها و تداخل امواج برخوردار خواهد بود و محدودیت زاویه دید نیز با استفاده از این تکنولوژی برداشته می شود..از دیگر قابلیت های موجود در این تلویزیون‌ها وجود پلتفرم Samsung Smart Hub است که این پلتفرم شامل مرورگر اینترنتی مجهز به فلش و فروشگاه نرم‌افزار است و هم‌اکنون صدها نرم‌افزار در این فروشگاه قرار گرفته‌اند که کاربران می‌توانند آنها را برای تلویزیون‌های اسمارت خود دانلود کنند. با شماری از این نرم‌افزارها می‌توان از سرویس‌هایی مانند شبکه های اجتماعی استفاده و تلویزیون را به دستگاهی اجتماعی تبدیل کرد.در این فروشگاه، نرم‌افزارهایی رایگان هم برای کنترل تلویزیون توسط اسمارت‌فون‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های آندروئید و iOS درنظر گرفته شده‌اند.امکان دیگری که در اختیار دارندگان این سری از تلویزیون‌ها قرار می‌گیرد، امکان ضبط برنامه‌ها است به نحوی که کاربران می‌توانند با اتصال یک حافظه جانبی به پورت USB تلویزیون، برنامه‌های تلویزیونی دلخواه خود (پخش دیجیتال) را ضبط کنند و در زمان دلخواه از تماشای آن بهره ببرند.این تلویزیون‌ها به وای فای داخلی هم مجهز هستند تا اتصال آسان‌تر به اینترنت و همچنین استریم کردن محتوا به کمک DLNA را برای کاربران فراهم کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تلویزیونهای هوشمند سه بعدی,نسل جدید ,مرورگر اینترنتی ,سرویس های شبکه های اجتماعی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گوشی‌های هوشمند را می‌توان انقلابی در عرصه فناوری‌های ارتباطی به شمار آورد.گوشی‌هایی که تنها تلفن و وسیله‌ای برای مکالمه صوتی نیستند و قابلیت‌هایی را در خود دارند که باعث شده عنوان “هوشمند” برای آنها در نظر گرفته شود.به گزارش ایتنا از ایسنا، سال میلادی جاری رو به پایان است و نگاهی به سیر تحولات گوشی‌های هوشمند در این سال نشان می‌دهد که امسال هم این گوشی‌ها پیشرفت‌های زیادی به خود دیده‌اند.انتخاب بهترین‌ها از میان انواع گوشی‌هایی که امسال به بازار عرضه شد، کمی سخت به نظر می‌رسد، اما با توجه به پیشرفت‌ها و آپشن‌های موجود در هر یک از گوشی‌ها می‌توان به فهرست زیر که برروی برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شده، به بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۲ رسید:

نوکیا لومیا ۹۰۰
این گوشی هوشمند که آوریل امسال به بازار عرضه شد، آنچنان که نوکیا می گفت، خیره کننده نبود، اما توانست طرفداران ویندوزفون‌ها را به هیجان آورد.

گلکسی نوت سامسونگ
هر چند خیلی‌ها هنوز بر این باورند که گوشی/ تبلت گلکسی نوت نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از مردم باشد اما چند میلیون نفری هم در سراسر دنیا هستند که با این ایده مخالفت می‌کنند.

آنها بر این باورند که سری گلکسی نوت و از جمله گلکسی نوت ۲ برای کسانی که این اسمارت‌فون را در رده تلفن‌های فوق العاده قرار نمی‌دهند، خوب است.

گالکسی اس سامسونگ
این گوشی را می‌توان گل سرسبد کهکشانی‌های سامسونگ دانست که بعد از ورود به بازار به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی تبدیل شد و خیلی‌ها برای خریدنش سر و دست شکستند.

آیفون ۵
تابستان ۲۰۱۱ فرارسیده بود و قرار بود طبق قرار قبلی اپل یک آیفون جدید با صفحه نمایش بزرگتر را معرفی کند که این اتفاق نیفتاد. اما اپلی‌ها آیفون ۴S را معرفی کردند که تقریبا همان آیفون ۴ بود.اپل برای آیفون ۵ یکسالی همه را با انواع و اقسام حاشیه‌ها منتظر گذاشت تا سرانجام در سپتامبر ۲۰۱۲ از این گوشی رونمایی کرد.

وان ایکس HTC
پرچمدار گوشی‌های HTC است که با استقبال هم مواجه شد. HTC تغییرات واقعا بزرگی را در سیستم عامل ایجاد کرد. این شرکت همچنین روی این گوشی به تازگی یک پردازنده و حافظه قویتر نصب کرده است.

دورید HTC DNA
این گوشی سبک و لاغر اولین گوشی بود که می‌توانست ویدئوهای اچ دی ۱۰۸ پیکسلی را کامل پخش کند. صفحه نمایش این گوشی پنج اینچی است، هر چند کمی کوچکتر به نظر می‌رسد. این گوشی حساسیت بسیار بالایی هم دارد.

ویندوز فون X8 HTC
اچ.تی.سی با این گوشی همچنان به موفقیت‌های خود ادامه داد و این گوشی بهترین انتخاب برای تازه‌ترین سیستم عامل مایکروسافت است. طراحی این گوشی بی‌عیب و نقص است و از امکانات پیشرفته‌ای چون شارژ بی‌سیم بهره می‌برد.

نکسوس ۴ گوگل
گوگلی‌ها هم از حضور در این فهرست بی‌نصیب نیستند و با نکسوس ۴ حرف‌هایی برای گفتن دارند. نکسوس ۴ یک گوشی ایده‌آل آنهم با مارک گوگل است که خریدارانش را راضی نگاه داشته است.

اپتیموس GLG
سهم ال.جی هم در این لیست، گوشی اپتیموس است که هم کاملا کارشناسی شده ساخته شده و هم در میان همتایانش گوشی قدرتمندی به شمار می‌آید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گوشی‌های هوشمند ,بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۲,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-886.jpg

مخترع بارکد که تقریبا تمام اجناس فروشگاه‌ها به آن مزین و باعث افزایش بهره‌وری در تمام بخشهای تجارت در سراسر جهان شده،‌ هفته گذشته در سن 91 سالگی درگذشت.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نورمان جوزف وودلند که برنارد سیلور را در ابداع این دستاورد بزرگ کمک کرده بود، یکشنبه پیش (19 آذر) در اثر بیماری آلزایمر و عوارض ناشی از سن بالا در خانه خود در نیوجرسی درگذشت.سیستم بارکد وودلند و سیلور در سال 1952 در آمریکا ثبت اختراع شد و سپس به قیمت 15 هزار دلار به یک شرکت ذخیره سازی باتری موسوم به «Philco» فروخته شد.بر اساس برآوردها،‌ بارکدهای امروزی روزانه بیش از پنج میلیارد مرتبه اسکن می‌شوند.تلاشهای وودلند چندین سال جلوتر از زمان وی بود. گفته می‌شود که وودلند ایده بارکد را زمانی که بر روی یک صندلی در میان ماسه‌ها نشسته و الفبای مورس را بر روی آنها ترسیم می‌کرد، به دست آورده است.اولین حضور این ابداع در فروشگاههای آمریکایی 22 سال زمان برد چرا که فناوری لیزری مورد نیاز برای خوانش خطوط این سیستم وجود نداشت.اگرچه این گواهی در دهه 1960 برای این شرکت منقضی شده و شرکت آی‌بی‌ام آنرا به شکلی که امروزه شناخته شده است، طراحی کرد.اولین اسکن محصولات بر روی یک بسته آدامس بود که در یک فروشگاه در اوهایو در سال 1974 محقق شد.برنارد سیلور در سال 1963 درگذشت.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مخترع بارکد,سیستم بارکد وودلند و سیلور ,فروشگاهها,فناوری لیزری ,نورمان جوزف وودلند ,برنارد سیلور ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مدیر مکافی سرانجام آزاد شد

جان دیوید مک‌افی (John David McAfee) بنیانگذار شرکت مک‌افی غول آنتی ویروس‌های جهان که در گواتمالا دستگیر شده بود وارد شهر میامی در ایالت فلوریدای آمریکا شد.

به گزارش علم پرس؛ دادند جان دیوید مک‌افی بنیانگذار شرکت مک‌افی که شهروند آمریکا است و چند سال مقیم کشور کوچک بلیز در نزدیکی مکزیک بود پس از درخواست پلیس این کشور برای ادای توضیحات راجع به قتل یکی از همسایگانش، به گواتمالا گریخت و از این کشور درخواست اخذ پناهندگی کرد، اما مقام های گواتمالا با رد این مطالبه، وی را اخراج کردند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مک‌افی,غول آنتی ویروس‌های جهان,دستگیر ,بلیز ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

 مدیر مکافی سرانجام دستگیر شد

جان مکافی، مدیر و موسس شرکت ضدویروس مکافی، پس از هفته‌ها تعقیب و گریز، سرانجام در گواتمالا دستگیر شد.به گزارش علم پرس به نقل از رویترز، پلیس گواتمالا آقای مکافی را به اتهام ورود غیرقانونی به این کشور بازداشت کرده است.مقامات گواتمالا قصد دارند جان مکافی را از این کشور اخراج کنند.این در حالی است که برای آقای مکافی، حکم بازداشت بین‌المللی صادر نشده است.جان مکافی ۶۷ ساله که یک شهروند آمریکایی است، به بزهکاری‌های مختلفی متهم شده است.به گزارش یورونیوز، خود او با اشاره به آزار و اذیت‌های دامنه‌دار دولت بلیز علیه وی، گفته آنها تلاش کرده‌اند مرا به ارتکاب انواع و اقسام جرایم متهم کنند، از ماجرای تولید بدون مجوز داروهای آنتی‌بیوتیک گرفته تا استخدام محافظان شخصی و دستکاری در اسناد شرکت و اخیراً هم قتل یکی از همسایه‌ها.بلیز کشوری کوچک واقع در آمریکای مرکزی در حوزه دریای کارائیب و در مجاورت مکزیک است که آقای مکافی پس از بازنشستگی، در آنجا زندگی می‌کرد.در حالی که جان مکافی نبود امنیت جانی و سیاسی بودن اتهامات خود را دلیل عدم بازگشت به بلیز عنوان کرده است، مقامات این کشور می‌گویند او را در ارتباط با پرونده تحقیقات قتل همسایه‌اش به عنوان «شخص ذینفع» و تنها برای پاسخ به سوالاتی احضار کرده‌اند و در واقع وی متهم اصلی نیست.گفته می‌شود مکافی ثروتمند در بلیز چهره‌ای مخدوش از خودش ترسیم کرده و نام وی با نام باندهای قاچاق مواد مخدر و روسپیگری عجین شده است.آقای مکافی این اتهامات را همواره رد کرده است.

برگرفته از ایتنا

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جان مکافی,آنتی ویروس مک آفی,بازداشت ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مایکروسافت به گوگل: اینقدر شرارت نکن!

به احتمال زیاد شما با شعار غیررسمی و در عین حال معروف گوگل «شرور نباشید» (Don’t be evil) آشنا هستید.این شعار به فلسفه اصلی شرکت اشاره دارد و به این معناست که از راه درست و اخلاقی هم می‌توان پول درآورد.به گزارش علم پرس به نقل از شماران سیستم، مایکروسافت از گوگل خواسته به این شعار خود پایبند باشد چرا که بنا به گفته این غول آمریکایی، گوگل در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۲ فلسفه کاری خود را زیر پا گذاشته است.ماجرا از آنجا شروع شده که از تاریخ مزبور، گوگل نحوه ارائه کالاها در فروشگاه اینترنتی خود را تغییر داده است.در این طرح جدید، لیست محصولات عرضه شده برای فروش در www.google.com/shopping بر اساس فاکتورهایی همچون کیفیت کالا، میزان رای‌ها و نظرات مثبت کاربران و یا تعداد بازدیدهای صورت گرفته مرتب نمی‌شود، بلکه پولی که صاحب کالا بابت تبلیغ و فروش آن در گوگل به این شرکت آمریکایی تقدیم کرده، عامل تعیین‌کننده به شمار می‌رود.مایکروسافت این روش را نوعی فریب‌کاری دانسته و معتقد است در حوزه بازاریابی چنین چیزی عدم‌صداقت نام دارد.بر اساس این گزارش، مایکروسافت نیز در مقابل بیکار ننشسته و با راه‌اندازی سایت scroogled.com از کاربران خواسته به این سایت بی‌کلک مراجعه کنند تا بتوانند کالاها را بر اساس فیلترهایی واقعی همچون کیفیت و یا قیمت‌های رقابتی انتخاب کنند.گفتنی است رقابت و منازعه بین مایکروسافت و گوگل سر دراز دارد.

چند ماه پیش نیز مایکروسافت ادعا کرده بود تحقیقات مستقل، از برتر بودن بینگ در مقایسه با گوگل حکایت دارد.

بینگ موتور جست‌وجوی شرکت مایکروسافت است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گوگل ,مایکروسافت,فروشگاه اینترنتی ,کاربران,قیمت‌های رقابتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 نوکیا کارخانه‌اش را می‌فروشد

نوکیا، شرکت فنلاندی تولیدکننده گوشی‌های همراه، کارخانه‌اش در حومه هلسینکی پایتخت فنلاند را به پول نزدیک می‌کند.شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، آنگونه که نوکیا اعلام کرد، این شرکت قصد دارد “خانه نوکیا” را که در دهه ۱۹۹۰ میلادی از شیشه و فولاد در حاشیه دریا در اسپو (Espoo) ساخته شد، به مبلغ ۱۷۰ میلیون یورو به فروش برساند.تیمو ایهاموتیلا (Timo Ihamuotila)، رییس امور مالی این شرکت گفت: طبیعتا کار در این ساختمان را ادامه خواهیم داد. این ساختمان اجاره خواهد شد و تضمینات لازم از مالک بعدی جهت اجاره این ساختمان گرفته خواهد شد.نوکیا اعلام کرده تملک دارایی‌های غیرمنقول ربطی به اصل تجارت این شرکت ندارد و این کنسرسیوم همیشه آماده است از تملک “دارایی‌هایی که دارای ارزش راهبردی نباشد”، چشم پوشی کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نوکیا,گوشی‌های همراه,,پایتخت فنلاند ,خانه نوکیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بقیه در ادامه نوشتار

با گوگل اسپنر، گرداننده بزرگترین دیتابیس یکپارچه دنیا آشنا شوید

هر روز صبح وقتی اندرو فایکس پشت میز خود واقع در مقر گوگل در مانتین ویو کالیفرنیا می‌نشیند، لینک VC به نیویورک را باز می‌کند. VC در گوگل مخفف ویدئو کنفرانس است. او با نگاه کردن به نمایشگر روی میزش، می‌تواند ویلسون شِی را در دفتر گوگل واقع در منهتن ببیند، شِی هم فایکس را می‌بیند و هر دو به دفتر سوم گوگل در کرکلند واشینگتن وصل هستند. تیم مهندسی آنها ۳ دفتر را در نقاط مختلف کشور دارد ولی همه می‌توانند با هم چت کرده، طوفان فکری برگزار کنند و بدون ثانیه‌ای تأخیر مشکلات را بر طرف نمایند. با همین ارتباطات بود که گوگل، «اسپنر» (Spanner) را ساخت.حتماً‌ برای شما هم پیش آمده که از خودتان بپرسید سایت گوگل با آن همه زیرساخت، بر روی چه سرورهایی قرار دارد و آنها چطور اداره می‌شوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا کمی از داستان اسپنر با آنتن‌های GPS و ساعت‌های اتمی‌اش (!) برای شما بنویسیم.

اسپنر چیست؟

در سپتامبر امسال گوگل یک مقاله مفصل منتشر کرد که در آن ورودی ها و خروجی‌های اسپنر توضیح داده می‌شد. زیرساخت عظیم گوگل از آن موقع از یک سیستم اختصاصی بهره می‌برد که به طور خودکار فشار شبکه در زمان‌هایی که ترافیک زیاد است یا مشکلات سخت افزاری در بخشی از سرورها بروز می‌کند را از محلی به محل دیگر انتقال داده و تکثیر می‌کند.این پلتفرم که اسپنر (آچار) نام دارد یک سیستم ذخیره سازی و رایانش هوشمند است که تمام دیتاسنترهای گوگل را آچارکِشی می‌کند و به طور خودکار (بدون دخالت انسان) بر اساس الگوهای مصرف داده، اطلاعات را جا به جا یا اضافه می‌نماید. گوگل قصد دارد اسپنر را بر روی ۱ تا ۱۰ میلیون سرور خود به کار بگیرد که می‌تواند شامل ۱۰ تریلیون (۱۰ به توان ۱۳) دایرکتوری و ۱ کوینتیلیون (۱۰ به توان ۱۸) بایت فضای ذخیره و ۱۰۰ ها تا ۱۰۰۰ ها محل در سرتاسر دنیا شود.اسپنر تکنیک‌های خود را از برخی دیگر از پلتفرم های بزرگ گوگل برای اداره دیتابیس ها قرض می‌گیرد ولی هسته آن کاملاً جدید است. با استفاده از آنتن‌های GPS و ساعت‌های اتمی بسیار دقیق، اسپنر با دقتی بالا داده ها را در سرتاسر شبکه گوگل همسان سازی می‌کند. شاید در ادامه توضیحات، اسپنر به نظر شما یک راه حل افراطی بیاید، ولی این راه حل افراطی مناسب حل یک مشکل به غایت بزرگ است. از شما می‌پرسم، چند کمپانی را در دنیا می‌توان یافت که به اندازه گوگل نیاز به دریافت و توزیع داده‌ها با سرعت بسیار بالا داشته باشند؟

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گوگل , اسپنر,دیتاسنترهای گوگل ,آنتن‌های GPS , اینترنت ,رابط برنامه نویسی کاربردی TrueTime ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com