جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 اگر شما هم دوستدار داستان های علمی-تخیلی و دنبال کننده فیلم و کارتون های این ژانر باشید، حتما با ربات های غول پیکر سرنشین دار آشنایی دارید. در این ربات ها معمولا یک راننده یا به قولی خلبان درون اتاقک روی سر ربات مستقر شده و هدایت آن را بر عهده می گیرد. داشتن چنین رباتی آرزوی بسیاری از ما است. اما آیا هیچ یک تا کنون تلاشی برای تبدیل این آرزو به واقعیت کرده ایم؟

 

مدتی پیش یک طراح ژاپنی پس از مدت ها تلاش و یک برنامه منظم دو ساله، این رویا را به واقعیت تبدیل کرد که نتیجه آن KURATAS است. یک ربات غول آسای ۴ متری با چهار تن وزن که علاوه بر کنترل از راه دور آن توسط دسته ارتباطی و تلفن هوشمند، می توان درون کلاهخود آن نشست و همانند فیلم آواتار یا ماتریکس ۳، تبدیل به یک جنگجو شد.کنترل این ربات از درون اتاقک خلبان، توسط دو دسته انجام می شود و به کاربر اجازه می دهد ربات را به اطراف چرخانده، دست های آن را به چهار جهت حرکت داده و یا اینکه آن را تا سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت (با استفاده از یک موتور دیزلی) به حرکت در آورد. در حالی که این ربات نمونه اولیه محصول است، حالا سازنده آن دریافت سفارش از طریق وب سایتش را آغاز کرده و تصمیم دارد آن را تبدیل به یک کالای تجاری کند.

 

KURATAS: تبدیل ربات های غول پیکر آواتار به واقعیت

ربات های غول پیکر آواتار

گفته می شود این ربات قرار است در ۱۶ رنگ مختلف و مجهز به انواع سلاح های غیر کشنده سرگرم کننده، به بازار عرضه گردد. از سلاح های این ربات می توان به سیستم smile shot اشاره کرد که یک توپ با توان شلیک ۶۰۰۰ گلوله در دقیقه است. این توپ از گلوله های پلاستیکی و رنگی بهره می برد. توپ خودکار این ربات مجهز به سیستم ردیابی خودکار و قفل شدن روی هدف است. از دیگر سلاح های این ربات می توان به پنجه آهنین و موشک انداز با گلوله های پلاستیکی پر از آب اشاره کرد.


 ربات های غول پیکر آواتار
این هنرمند ۳۹ ساله می گوید: «ربات هایی که نسل ما در کارتون ها و فیلم ها می دید، اغلب بزرگ جثه بودند و معمولا توسط یک خلبان انسانی هدایت می شدند. البته فکر می کنم چنین چیزی در دنیای واقعی معنای چندانی نداشته باشد، اما این رویای همیشگی من بوده که روزی سوار یکی از آنها شوم.»


ربات های غول پیکر آواتار
البته اگر به داشتن این ربات علاقه مند شده اید، بهتر است بدانید با یک محصول بسیار گرانقیمت روبرو هستید که هر کدام از آنها تقریبا ۱٫۳ میلیون دلار برای تان آب می خورند.


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ربات غول آسای ۴ متری ,فیلم آواتار,ماتریکس ۳,ربات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پوشش روبوتیک جهت افزایش قدرت.جندی شاپور البرز

این پوشش جهت افزایش قدرت طراحی شده است .به وسیله این وسیله انسان تبدیل به یک نیمه انسان -روبوت می گردد که نتیجه آن افزایش قدرت بدنی خواهد بود .کاربر آن توانایی بلند کردن اجسامی سنگین را که در حالت عادی دارا نیست را بدست می اورد.این تجهیزات  در آینده نزدیک در خدمات بیمارستانی یا نظامی کاربرد ویژه ای پیدا می نماید.

جندی شاپور البرز آذر 91

علم و تکنولوژی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نیمه انسان -روبوت ,افزایش قدرت,قدرت بدنی ,خدمات بیمارستانی,نظامی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

210-81.jpg

محققان ژاپنی نسل جدید وسیله نقلیه رباتیکی را در دست طراحی دارند که قادر به بالا و پایین رفتن از پله‌ها بوده و می‌تواند به طراحی نسل جدید صندلی‌های چرخدار پیشرفته و انعطاف‌پذیر کمک کند.

 به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمونه اولیه وسیله چرخدار رباتیک NOBOROT توسط محققان لابراتوار کاماتا دانشگاه توکیو طراحی شده است که با کمک حسگر مجاورتی، قادر به تشخیص و صعود از پله‌هاست.ربات NOBOROT‌ با ترکیبی از آخرین نوآوری ها در بخش فرمان الکتریکی، کنترل و حسگرها می تواند با چرخاندن و جفت کردن چرخ های جلو و عقب، براحتی از پله‌ها بالا و پایین برود.همچنین با کمک یک مدل کنترل پاندول معکوس امکان سرپا ایستادن این وسیله چرخدار فراهم شده و گشتاور محرک بالا نیز به حفظ ثبات و تعادل دستگاه کمک می‌کند.محققان امیدوارند که این فناوری تا سال 2017 میلادی، منجر به طراحی نسل جدید صندلی چرخدار الکتریکی پیشرفته با توانایی بالا و پایین رفتن از پله ها شود؛ همچنین امکان استفاده از این وسیله رباتیک در عملیات امداد و نجات و برای جابه‌جایی کارگران در کارخانجات نیز در نظر گرفته شده است.ربات چرخدار NOBOROT‌ توسط شرکت JTEKT، وابسته به گروه خودروسازی تویوتا و متخصص طراحی قطعات خودرو و ماشین آلات طراحی و در نمایشگاه بین المللی ماشین آلات ژاپن (JIMTOF 2012)‌ رونمایی شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:وسیله نقلیه رباتیکی,وسیله نقلیه رباتیکی,صندلی چرخدار الکتریکی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

getty-719.jpg

پدری که شش سال پیش یکی از دستان خود را در حادثه‌ای از دست داده بود، اکنون با یک دست مصنوعی دارای فناوری پیشرفته می‌تواند حتی تایپ کرده و اجسام را احساس کند.

 به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نیگل اکلاند 53 ساله از یک دست مکانیکی فیبر کربن شبیه به ترمیناتور برخوردار شده که می‌تواند با حرکات بخش بالایی بازوی خود آن را کنترل کند.این دست مصنوعی جدید bebionic3 که در بند انگشتان آن از آلومینیوم و آلیاژ استفاده شده، مانند یک دست واقعی در واکنش به حرکات بازوی نیگل کار می‌کند.جالب این که این دست روباتیک بسیار حساس بوده و نیگل می‌تواند روی یک صفحه کلید تایپ لمسی را انجام داده، پوست میوه‌ها را جدا کرده و حتی پس از شش سال برای اولین بار خود لباس به تن کند.این بازو با ارسال همان علائمی از مغز کار کرده که یک دست عادی عمل می‌کند.هنگامی که ماهیچه‌ها در بازوی بالایی خم می‌شوند، این حرکت با حسگرهای موثر بر 14 چنگک از پیش برنامه‌ریزی شده دریافت شده و حرکات انسان را تقلید می‌کنندالگوهای مختلف این چنگکها شامل یک مشت گره کرده، یک انگشت در حال اشاره و یک حرکت نیشگون گرفتن بر اساس شیوه سخت کردن بازوی بالایی هستندنیگل که در سال 2006 دست خود را در یک دستگاه ترکیب صنعتی در یک کارخانه ذوب‌آهن از دست داده، یکی از هفت انسان در جهان است که در یک کارآزمایی چهار ماهه شرکت پروتز RSLSteeper از بازوی روباتیک برخوردار شده‌اند و امید می‌رود که در آینده نزدیک این بازوی الکترونیکی بطور عمومی در دسترس قرار گیرد.این دست مصنوعی از یک ظاهر کاملا واقعی و الگوهای چنگالی برخوردار است که بطور بی‌سیم قابل برنامه‌ریزی و متناسب‌سازی برای نیازهای هر فرد است.برای ظاهر واقعی بخشیدن به این پروتز، پوششهایی از پوست واقعی سیلیکونی در 19 رنگ متفاوت وجود دارد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دست مصنوعی,فناوری پیشرفته,دست روباتیک,حرکات انسان,پوست واقعی سیلیکونی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ربات اطلس.جندی شاپور البرز.منبع عکس : spectrum.ieee

 محققان بوستون دینامیک، ربات شبه انسانی طراحی کرده‌اند که از توانایی دویدن و پرش، بالا رفتن از پله‌ها و عبور از موانع برخوردار بوده و می‌تواند در عملیات امداد و نجات مورد استفاده قرار گیرد به گزارش ایسنا، سازمان تحقیقات دفاعی پیشرفته آمریکا (DARPA) با هدف حمایت از طرح‌های نوآورانه در ساخت ربات شبه‌انسانی، مسابقه Robotics Challenge را راه‌اندازی کرده است.در این رقابت تیم‌های مختلفی از جمله آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL)، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و موسسه رباتیک Torc حضور دارند و برنده نهایی جایزه دو میلیون دلاری را به خود اختصاص خواهد داد.نمونه اولیه ربات Pet-Proto که توسط محققان بوستون دینامیک و با حمایت DARPA‌ طراحی شده است، با وجود دارا بودن شرایط اختصاصی، قصد حضور در این رقابت رباتیک را ندارد.این پروژه بخشی از تلاش محققان برای طراحی ربات شبه انسانی پیشرفته اطلس (ATLAS) محسوب می‌شود که به عنوان بستر آزمون برای سنجش عملکردهای پیشرفته رباتیک و نرم افزاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.تست‌های صورت گرفته بر روی ربات شبه انسانی Pet-Proto، توانایی این ربات در بالا رفتن از پله‌ها، دویدن و پرش و عبور از موانع را نشان می‌دهد که می‌تواند در آینده برای تعمیر نیروگاه‌های هسته‌ای آسیب دیده، نجات افراد گرفتار در زیر ساختمان و بلایای طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع نوشتار :همشهری آنلاین

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ربات شبه انسانی,طرح‌های نوآورانه,عملکردهای پیشرفته رباتیک , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-709.jpg

محققان موسسه علوم و فناوری کره، ربات خانگی خود موسوم به CIROS را که قادر به درست کردن سالاد است در نمایشگاه «ربات جهانی 2012» به نمایش گذاشتند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فناوری ارائه شده نسخه سوم این نوع ربات از زمان آغاز طراحی آن در سال 2005 محسوب می‌شود.ربات جدید به منظور انجام امور ساده منزل عرضه شده و قادر به درست کردن سالاد با قاچ کردن خیار و افزودن سس به آن است.به گفته یکی از مقامات موسسه کره‌یی، این ربات همچنین می‌تواند اشیا معمولی و وسائل آشپزخانه از قبیل مایکروویو، سینک، یخچال و ماشین ظرفشویی را تشخیص دهد و به طور هوشمند در محیط اطراف خود حرکت کند.هوش مصنوعی این فناوری نتیجه همکاری لابراتوارهای رباتیک واقع در چندین موسسه تراز اول کره است.سر این ربات دارای دوربین‌های برجسته‌بین و یک حسگر سه بعدی 3D IR مشابه Microsoft Kinect است که از آن به منظور شناسایی اشیا بهره می‌برد. افزون بر این، تشخیص قوی کلمات از طریق آرایه میکروفون 12 قطعه آن میسر شده است.ارتفاع ربات 160سانمتی‌متر عنوان شده و دارای وزن 150 کیلوگرم است. ربات جدید به کمک قاعده چرخی خود قادر به حرکت کردن در تمامی جهات است.این ابداع می‌تواند با کمک یابنده‌های لیزری و شش حسگر اولتراسونیک تعبیه شده در پیکره‌اش موانع را شناسایی و از برخورد با آن‌ها پرهیز کند.دستان هوشمند آن قادر به نگه‌داشتن انواع مختلف اشیا و ابزار است. ربات همچنین می‌تواند یک ماشین ظرفشویی را به طور هوشمند بارگیری و تخلیه کند.نسخه‌های پیشین این ربات فناوری قادر به ریختن آب میوه در لیوان و تحویل دادن آن‌ به مشتریان بر روی سینی بودند.محققان هم‌اکنون در حال طراحی رباتی هستند که قادر است تمامی مراحل سرو کردن از آماده کردن تا چیدن غذا را اجرا کند. این امر نیازمند زمان است و پیشرفت‌ها در این زمینه کند اما پیوسته عنوان شده است.محققان موسسه علوم و فناوری کره همچنین در حال طراحی یک ربات انسان‌نمای دوپا موسوم به KIBO و ربات‌های آموزشی جهت تعلیم دادن دروس انگلیسی به دانش‌آموزان هستند.نمایشگاه Robot World 2012 از 25 تا 28 اکتبر دایر بود و بسیاری از شرکت‌ها به منظور نمایش ربات‌های صنعتی، جاروبرقی‌های ربات، ربات‌های خدمات تجاری و اسباب‌بازی‌های آموزشی خود جذب آن شده بودند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ربات خانگی ,CIROS ,ربات جهانی 2012,لابراتوارهای رباتیک ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

47-107.jpg

محققان روسی ادعا می‌کنند که تا سال 2045 می‌توان افکار انسانی را به رایانه‌ها و بدن‌های رباتیک آندرویدی منتقل کرد.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان گروه Russia 2045 چندی قبل نخستین سر آندرویدی روسیه را طراحی کردند و به تازگی نخستین ربات زن آندرویدی به نام آلیسا را طراحی کرده و مورد آزمایش قرار دادند.ماسک سیلیکونی چهره واقعی‌تری به صورت ربات آلیسا بخشیده است و بر خلاف سایر سرهای آندرویدی که دارای بیش از 30 مفصل هستند، این سر رباتیک از هشت مفصل تشکیل شده که حرکات چشم‌ها و دهان را از راه دور و به وسیله دسته بازی استاندارد کنترل می‌کند.این سر رباتیک بر روی بدن یک مانکن تعبیه شده و کل این مجموعه نیز بر روی یک پایه چرخدار قرار گرفته است؛ همچنین با استفاده از برنامه نرم افزاری مکالمه، امکان سینک شدن حرکات دهان با کلمات ادا شده توسط ربات فراهم می‌شود.آلیسا می‌تواند به عنوان ربات حضور از راه دور (telepresence) یا برای چت کردن مورد استفاده قرار گیرد؛ کاربر از طریق نرم‌افزار اسکایپ و دوربین‌هایی که در کره چشم ربات تعبیه شده است، می‌تواند تماس صوتی و تصویری با نقاط مختلف جهان برقرار کند.طراحان قصد دارند با استفاده از یک دستگاه الکتروانسفالوگرافی (EEG) امکان کنترل حرکات ربات را تنها از طریق قدرت فکری کاربر فراهم کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نخستین ربات زن ,ربات آلیسا,نرم‌افزار اسکایپ ,محققان روسی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مهندسان ژاپنی صندلی چرخدار رباتیکی انعطاف‌پذیری طراحی کرده اند که امکان بالا رفتن از پله ها و عبور از موانع را برای کاربر فراهم می کند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان موسسه فناوری چیبای ژاپن نمونه اولیه صندلی چرخدار رباتیکی را طراحی کرده اند که با کمک چهار چرخ و پنج محور حرکت، امکان انجام طیف وسیعی از حرکات را برای فرد معلول فراهم می کند.این صندلی رباتیک مانند صندلی چرخدارهای معمولی دارای چهار چرخ است که حرکت در مسیرهای صاف را امکان پذیر می کند، اما در زمان برخورد با موانع، چرخ ها با تغییر وضعیت به پاهایی تبدیل می شوند که عبور از پستی و بلندی یا بالا و پایین آمدن از پله ها را امکان پذیر می کند.کنترل حرکات صندلی چرخدار بوسیله یک دسته کوچک انجام می شود و مغز رباتیک سیستم فرمان های ارائه شده توسط کاربر را به چرخ ها و محورهای حرکتی منتقل می کند.عبور از مسیرهای تنگ مانند راهروها با کمک حسگرهای تعبیه شده بر روی صندلی چرخدار و جمع شدن چرخ ها امکان پذیر می شود؛ همچنین حفظ تعادل صندلی در مسیرهای ناهموار با باز شدن چرخ ها فراهم می شود.محققان قصد دارند صندلی چرخدار رباتیک را با کمک افراد با طیف های مختلف معلولیت جسمی و حرکتی مورد آزمایش قرار دهند تا حداکثر کارآیی برای حرکت مستقل تر فرد معلول فراهم شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:صندلی چرخدار رباتیکی,حرکات,مسیرهای ناهموار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

انسان ماشینها-جندی شاپور البرز

اندام هیدرولیک برای کمک به انسانها کاربردی می شوند.بار ها در فیلمهای علمی تخیلی و یا کارتونها  شاهد این وضوع بوده ایم ولی اکنون علم در حال به واقعیت رساندن رویاهای ژول ورنی ماست.XOS 2 اسکلت خارجی است که اجازه می دهد تا کاربران معمولی براحتی صدها بار شنا بروند. اندام های هیدرولیک باعث قدرتمند شدن سربازان برای حمل تجهیزات ،صرفه جویی در انرژی و قدرت جنگ آوری بیشتری خواهد شد.این اسکلت خارجی برای مشاغل نیازمند قدرت (ماهیچه های اضافی) و نیازمند صرف انرژی بالا مفید خواهد بود.بطور حتم در مدتی کوتاه شاهد استفاده پرستاران ،نیروهای امداد،آتشنشانان و سربازان و تمامی گروهاهی هدف ،از این ابداعات خواهیم بود.
 اما شرکت آمریکایی ریتون (یک منبع نظامی بزرگ بین المللی)XOS 2 را فقط برای یک هدف توسعه داده است: سربازان آینده.نظامیان با این وسیله براحتی تا 100 پوند(حدود45.35kg)را براحتی چندین بار بلند می نمایندو این امکان برای سربازان ایجاد می گردد که براحتی  منابع، مهمات سنگین، سربازان زخمی و یا همکاررا حمل نمایند. درحقیقت این وسیله یک انسان معمولی را 17 بار قویتر می سازد.بر طبق گزارشات این فن آوری جدید در طی سه تا پنج سال آینده  در میدان جنگ استفاده خواهد شد.

ادامه دارد

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:انسان ماشینها,اندام هیدرولیک ,سربازان آینده,نظامیان , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


 موسسه مهندسی ساخت و تولید و اتوماسیون (IPA) در آلمان با همکاری با فرانهوفرطراحی نوع جدیدی از بازوی روباتیک را به پایان رسانده است.خرطوم فیل به این دلیل انتخاب گردید که با توجه به دارا بودن بیش از 40000فیبر عضلانی یکی از قوی ترین، انعطاف پذیر ترین ، متحرکترین و دقیقترین اعضای با توانایی گرفتن اشیا در جهان طبیعی است.جنس بازوی مذکور از پلی آمید است که اجازه می دهد تا مانند مدل اصلی دارای انعطاف پذیری فوق العاده و نرم باشد.این دستگاه قابلیت انجام امور مختلف از صنایع مختلف،کشاورزی و یا حتی امور متبط با خانه داری را داراست.این بازو از طریق پر و خالی شده هوای فشرده در حفره های حلقه ای بازوحرکت می کند.سه انگشتان این بازو قابلیت مطابقت با هر نوع شیئی را که می گیرند را دارا می باشند.


 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:روباتیک,(IPA) ,پلی آمید ,بازوی روباتی,خرطوم فیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com