جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

محمد حیدری، نوازنده و آهنگساز در سن ۷۹ سالگی در آمریکا درگذشت. او برای بسیاری از خوانندگان مطرح ایرانی از جمله هایده، معین، داریوش و مهستی آهنگ ساخته بود.

محمد حیدری، نوازنده و آهنگساز به نام در روز سه‌شنبه (دوم شهریور/۲۳ اوت) در آمریکا چشم از جهان فرو بست. او سال‌ها با بیماری سرطان دست به گریبان بود.

محمد حیدری دی ماه ۱۳۱۶ در تهران متولد شد. در سن ۱۳ سالگی مقدمات نوازندگی سنتور را از ابوالحسن صبا فرا گرفت. مدتی هم از تجربیات عبدالله دوامی و محمد ایرانی مجرد بهره برد.

او از سال ۱۳۳۴ به مدت یک سال با ارکستر شماره یک هنرهای زیبا به سرپرستی ابوالحسن صبا همکاری داشت. از سال ۱۳۳۶ نیز با گروه دیگری در اداره هنرهای زیبا به سرپرستی نصرت‌اله گلپایگانی همکاری کرد. محمد حیدری از همین دوران تا سال ۱۳۵۷ برنامه‌های متعددی در داخل و خارج کشور اجرا کرد.

او برای خوانندگان مشهوری مانند داریوش، هایده، معین، الهه، مهستی، مارتیک، شکیلا و امید کار آهنگسازی و تنظیم انجام داده بود. برای مثال ترانه‌های مشهوری مانند "سوغاتی" و "بهار بهار" با صدای هایده از آثار او است.

نام محمد حیدری پیش از انقلاب هم با ساخت آهنگی برای ترانه "نامهربونی" که متنش از تورج نگهبان بود و با صدای الهه منتشر شد، بر سر زبان‌ها افتاده بود.

محمد حیدری پس از انقلاب مدتی در ایتالیا زندگی و سپس به آمریکا مهاجرت کرد. او که سال‌ها از بیماری سرطان رنج می‌برد، در ۷۹ سالگی در جنوب کالیفرنیا درگذشت. بسیاری از اهالی هنر و چهره‌های سرشناس موسیقی درگذشت محمد حیدری را در شبکه‌های مختلف اجتماعی تسلیت گفتند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:محمد حیدری,ابوالحسن صبا ,هنرهای زیبا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم پرهزینه بن‌هور در نخستین هفته نمایش خود در سینماهای آمریکا آغازی ناموفق داشت و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

 

این فیلم که بازسازی یکی از موفق‌ترین آثار هالیوود با همین نام است و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خرج داشته، در تعطیلات آخر هفته گذشته در سینماهای آمریکا فقط حدود ۱۱ میلیون فروش داشته است.

این در حالی است که فیلم "جوخه انتحاری" (Suicide Squad) در سومین هفته نمایش خود بیش از ۲۰ میلیون دلار فروش داشته همچنان در رده اول قرار دارد.

 

رده دوم جدول هم در اختیار انیمشین "مهمانی سوسیس‌ها" (Sausage Party) است و رده سوم را هم "سگ‌های جنگی" (War Dogs) که نخستین هفته نمایش را آغاز کرده، از آن خود کرده است.

فیلم جدید بن‌هور بر اساس رمانی با عنوان "بن‌هور؛ قصه مسیح" که لو والاس در سال ۱۸۸۰ نوشت، ساخته شد.

نخستین بار در سال ۱۹۰۷ فیلمی بر اساس این رمان ساخته شد و فیلمی بعدی در سال ۱۹۲۵ به روی پرده رفت که هر دو صامت بودند.

اما مشهور‌ترین اقتباس از این کتاب را ویلیام وایلر در سال ۱۹۵۹ با بازی چارلتون هستون ساخت که ۱۱ اسکار گرفت و رکورد پرافتخارترین فیلم تاریخ اسکار را به خود اختصاص داد که تا سال ۱۹۹۷ طول کشید تا تایتانیک و سپس در سال ۲۰۰۳ ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه با آن برابری کنند.

از این داستان در سال ۲۰۰۳ یک نسخه انیمیشین نیز ساخته شد که چارلتون هستون روی شخصیت بن‌هور صداپیشگی کرده است.

بر اساس این داستان چندین موزیکال پرهزینه در جهان بر روی صحنه رفته است.

در تازه‌ترین نسخه این اثر حماسی ساخته تیمور بکمامبتوف، کارگردان قزاق-روس، جک هیوستون، بازیگر بریتانیایی و نوه جان هیوستون کارگردان شهیر آمریکایی در نقش یهودا بن‌هور بازی کرده است.

مورگان فریمن در نقش شیخ ایلدریم و رودریگو سانتورو در نقش عیسی مسیح و نازنین بنیادی، بازیگر ایرانی-آمریکایی در نقش استر، برده یهودی که دلداده بن‌هور است بازی کرده‌اند.

جان ریدلی که برای ۱۲ سال بردگی برنده اسکار بهترین فیلمنامه شده، فیلمنامه بن‌هور جدید را نوشته است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بن‌هور ,هالیوود ,"مهمانی سوسیس‌ها" (Sausage Party), "سگ‌های جنگی" (War Dogs), ویلیام وایلر,چارلتون هستون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درد از علائم هشداردهنده بدن است. به همین دلیل مصرف داروهای مسکن بیش از سه روز توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است درد ناشی از عارضه‌ای جدی باشد. به علاوه استفاده بیش از حد از داروهای مسکن عوارض جانبی نیز به دنبال دارد.

وقتی درد چکش‌وار بر سر فرود می‌‌‌‌‌آید، وقتی دندان‌درد امان نمی‌دهد و هنگامی که کمردرد جهنم را جلوی چشم می‌آورد تنها فکر انسان رهایی هرچه سریع‌تر از این حس ناخوشایند است. در چنین مواقعی در کیف بسیاری از افراد قرص‌های مسکن یافت می‌شود.

داروهایی چون استیل سالیسیلیک اسید ASA ، پاراستامول، دیکلوفناک یا ایبوپروفن از جمله مسکن‌هایی هستند که بدون تجویز پزشک در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند. اما آگاهی از یک نکته بسیار مهم است: این مسکن‌ها درد را موقتا التیام می‌بخشند اما علت بروز آن را درمان نمی‌کنند، به علاوه ممکن است عوارض جانبی در بر داشته باشند.

طبق آمار موسسه پژوهشی IMS استفاده از داروهای مسکن در آلمان افزایش اندکی را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۵ رقمی حدود ۱۶۲ میلیون بسته داروی ضد درد "آنالگتیکا"- که نام ژنریک این داروست در داروخانه‌ها به فروش رفته است. حدود ۱۱۵ میلیون از این مقدار بدون تجویز پزشک به فروش رفته است. این میزان ۱،۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش نشان می‌دهد.

در مصرف مسکن‌ها باید چند نکته در نظر گرفته شود:

"مصرف بیش از سه روز ممنوع"

علم پزشکی مخالف این نیست که فرد هنگام بروز درد کوتاه مدت با بلعیدن یک مسکن از درد نجات پیدا کند، اما چنانچه درد ادامه یابد نباید به طور خودسرانه بیش از سه روز متوالی از مسکن‌های بدون نسخه استفاده کند.

درد یک علامت هشداردهنده است که نشان می‌دهد در یکی از نقاط بدن مشکلی وجود دارد. روی سطح پوست و یا ارگان‌های بدن سنسورهایی وجود دارند که در اصطلاح پزشکی به آن ناسی رسپتور می‌گویند. این گیرنده‌های حسی به طور بالقوه باعث انتقال پیام محرک‌های دردزا به نخاع و مغز می‌شوند و بدین طریق است که ما درد را حس می‌کنیم. گیرنده‌های درد در برابر مواد شیمیایی خاص، فشار بالا، گرما و سرما واکنش نشان می‌دهند.

"مصرف فقط هنگام بروز دردهای خفیف یا نیمه حاد"

مسکن‌های بدون نسخه برای دردهای خفیف یا نیمه حاد مجاز هستند. این داروها اگر در حد اعتدال و به طور موقت مصرف شوند قاعدتا مشکلی برای افراد سالم به وجود نمی‌آورند. با این حال افراد باید علاوه بر تعداد روزهای مصرف توجه داشته باشند که از بالاترین میزان مجاز مصرف فراتر نروند زیرا در غیر این صورت امکان بروز عوارض جانبی وجود دارد.

"امکان بروز مشکلات گوارشی"

شایع‌ترین عوارض جانبی داروهای مسکن ضد التهاب چون ASA دیکلوفناک، ایبوپروفن و ناپروکسن ناراحتی‌های گوارشی است. مصرف بی‌رویه این داروها ممکن است باعث ایجاد ورم معده شود و یا خطر خونریزی معده را دو تا چهار برابر افزایش دهد. علائم آن وجود خون در مدفوع یا در استفراغ است.

در چنین مواقعی پزشک مصرف هم‌زمان مسکن را به همراه داروهای محافظ معده توصیه می‌کند.

"خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی"

مصرف بالای برخی از مسکن‌ها همچون دیکلوفناک در بلند مدت خطر بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد. فردی که در معرض ابتلا به این بیماری‌هاست باید نوع مسکن را با احتیاط انتخاب کند. برای مثال افرادی که از قرص‌های کاهش دهنده فشار خون استفاده می‌کنند باید با پزشک معالج خود مشورت کنند. در چنین شرایطی باید دارویی مصرف شود که با کاهش‌دهنده‌های فشار خون سازگار باشد.

همچنین در مواردی چون بیماری‌های کلیوی و یا مشکلات کبدی مصرف برخی داروها ممنوع است. بنابراین افرادی که مبتلا به بیماری خاصی هستند باید برای مصرف مسکن‌ها حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.

"سردردهای ناشی از مصرف دارو"

مصرف مسکن‌ها در بلند مدت ممکن است خود باعث بروز سردرد شوند به همین جهت گفته می‌شود زمانی که شخص دردمند برای تسکین خود از ضد درد‌‌ها استفاده می‌کند در یک دور باطل گرفتار می‌شود. از این رو افرادی که برای مدت طولانی از این مسکن‌ها استفاده می‌کنند باید از چنین عوارضی آگاهی داشته باشند.

و در آخر، اصلی که باید در مصرف این مسکن‌ها رعایت شود: «تا حد امکان کم و فقط به اندازه‌‌ای که لازم است مصرف شود.» بدین ترتیب از بروز مشکلات پیشگیری خواهد شد. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سردرد,مسکن‌ها,مشکلات گوارشی,ضد التهاب , دیکلوفناک,ایبوپروفن, ناپروکسن, ASA ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اخترشناسان عکس هایی نادر از یک ستاره کوچک پیش از انفجار، حین انفجار، و پس از انفجار آن در پدیده موسوم به "نو اختر کلاسیک" تهیه کرده اند.

 این ستاره بخشی از یک منظومه دو ستاره ای است. در این منظومه یک ستاره از نوع کوتوله سفید گاز شریک بسیار بزرگتر خود را می بلعد تا زمانی که منفجر شود. این انفجارها هر ۱۰ هزار سال تا یک میلیون سال یک بار روی می دهد.

اکنون تیمی از منجمان در لهستان موفق به ثبت این انفجار با کمک تلسکوپی در شیلی شده است.

 این رصدها که نتایج آن در نشریه نیچر چاپ شده به عنوان بخشی از یک مطالعه وسیع تر اصلا با هدف یافتن ماده تاریک انجام شد.

رشته عکس هایی که در طول زمان به عنوان بخشی از آن پروژه تهیه شده به منجمان امکان داد عقب بروند و عکس ستاره پیش از انفجار در ماه مه ۲۰۰۹ را پیدا کنند.

شمک مروز نویسنده اصلی این مقاله که دانشجوی پی‌اچ‌دی در رصدخانه نجومی دانشگاه ورشو است به بی بی سی گفت:‌ "به لطف رصدهای طولانی مدت، توانستیم این نواختر (نووا) را چند سال قبل از انفجار و چند سال بعد از انفجار مطالعه کنیم."

"این خیلی غیرعادی است چون نواخترها عموما فقط وقتی جلب توجه می کنند که خیلی نورانی شده باشند، یعنی پس از فوران."

این نوع نواخترها - در مقایسه با ابرنواختر یا سوپرنووا - با یک کوتوله سفید شروع می شوند. کوتوله سفید در واقع لاشه یک ستاره معمولی مثل خورشید پس از مرگ است که در یک مدار بسیار تنگ با یک ستاره فعال معمولی گیر می افتد.

فاصله میان این دو ستاره بسیار کم است یعنی به اندازه شعار یک ستاره معمولی. چنان نزدیک که گاز ستاره بزرگتر ظرف پنج ساعت به کوتوله سفید می رسد.

این ماده اضافی روی سطح کوتوله سفید جمع می شود تا اینکه به یک انفجار هسته ای حرارتی ـ ترمونوکلیر - منجر می شود. اما مهم اینکه این انفجار فقط باعث پراکنده شدن مواد اضافه ای که از ستاره بزرگتر روی کوتوله سفید جمع شده می شود؛ در نتیجه کوتوله سفید پس از انفجار سر جایش باقی می ماند.

آقای مروز گفت:‌ "کل این سیستم از انفجار نواختر جان به در می برد... و به این ترتیب کل این فرآیند دوباره شروع می شود. بعد از چند هزار سال، نواختر دوباره منفجر می شود اما دیگر کسی قادر به دیدن آن نخواهد بود."

این در تضاد با ابرنواخترهای نوع آی‌ای Ia است که در وضعیتی مشابه شروع می شود اما در نهایت در انفجاری بسیار بزرگتر کوتوله سفید را کاملا نابود می کند.

آقای مروز می گوید:‌ "آنچه ما مشاهده کردیم این بود که قبل از فوران، میزان جابجایی جرم در سیستم دو ستاره ای خیلی پایین و بی ثبات بود. بعد از فوران، به نظر می رسد که جابجایی جرم خیلی شدیدتر و باثبات تر است."

"این بدان معنی است که انفجاری که ما شاهد بودیم خواص سیستم دو ستاره ای را عوض کرده."

پروفسور کریستیان نیگ از دانشگاه ساتهمپتون به بی بی سی گفت:‌ "این رصدی فوق العاده است که بستری برای نظریه های ما در مورد چگونگی این انفجارها فراهم می کند."

"واقعا می توانیم میزان تابندگی و شرایط پیش از فوران را اندازه گیری کنیم؛ می توانیم از این اطلاعات برای ساختن مدل های فوران استفاده کنیم."

او که در این مطالعه نقشی نداشته بر این باور است که این داده ها به شکل گیری نظریه های بهتری درباره نواخترهای کلاسیک منجر می شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نو اختر کلاسیک,منظومه,ثبت عکس‌های نادر از قبل و حین انفجار یک ستاره, نواختر (نووا) ,کوتوله سفید,ابرنواختر یا سوپرنووا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کیمیا علیزاده، ۱۸ ساله، با کسب مدال برنز تکواندو در المپیک ۲۰۱۶ ریو اولین زن در تاریخ ایران شده است که برنده مدال المپیک می شود.

 او با پیروزی پنج بر یک مقابل نیکیتا گلاسنویچ از سوئد در وزن ۵۸ کیلوگرم به مدال سوم این رقابت ها رسید.

هرچند علیزاده و رقیبش در راند اول امتیازی نیاوردند اما ورزشکار ایرانی در راند دوم دو بر صفر جلو افتاد. او در راند سوم پنج امتیازی شد تا کار یکسره شود.

 

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک بعد از موفقیت کیمیا علیزاده گفت: "این برنز در واقع نخستین مدال بانوان کشورمان در تاریخ ۶۸ ساله حضور ایران در بازی های المپیک است."

روز پنجشنبه راحله آسمانی، تکواندوکا ایرانی الاصل تیم بلژیک هم در مسابقه رده بندی برابر حریفی از مصر قرار گرفت و بعد از تساوی در سه وقت قانونی، مسابقه را در وقت اضافی طلایی واگذار کرد و از کسب مدال برنز بازماند.

خانم علیزاده پیشتر با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده بندی راه یافته بود.

او در اولین مسابقه ۷ بر ۶ مقابل آنا زانینویچ از کرواسی پیروز شد تا به یک هشتم نهایی راه پیدا کند. در مسابقه بعدی او با اوا گومز از اسپانیا روبرو شد که آن بازی را با اختلاف یک امتیاز - ۷ به ۸ - واگذار کرد.

اوا گومز به فینال راه یافت و این فرصتی برای علیزاده فراهم کرد که راهی گروه شانس مجدد شد.

او در این مرحله ابتدا به مصاف هارنسوجین فاناپه از تایلند رفت و با ۱۴ امتیاز در برابر ۱۰ امتیاز پیروز شد تا به رده بندی راه یابد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا زهرا سروی نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو ایران گفت:‌ "اگر کیمیا علیزاده مدال نمی گرفت، به خدا گلایه می کردم چون شاید خیلی ها ندانند این بچه در تمرینات چه سختی هایی می کشد اما خدا می داند."

با این پیروزی شمار مدال های ایران در مسابقات امسال المپیک به پنج عدد - دو طلا و سه برنز - می رسد.

'پاداش ۱۰ هزار دلاری'

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، پس از این پیروزی گزارش می دهد که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران خانم علیزاده ۱۰ هزار دلار پاداش خواهد گرفت.

بنابه این گزارش او گفت: "به جای ۳ هزار دلار پاداش مدال‌آوران برنز به کیمیا علیزاده معادل ورزشکاران طلایی یعنی ۱۰ هزار دلار پاداش داده می‌شود."

به نوشته ایسنا این پاداش جدا از جایزه وزارت ورزش است که به قهرمانان المپیکی پرداخت می شود.

تیم ایران با ۹ ورزشکار زن در المپیک شرکت کرد که گفته می شود بزرگترین گروه ورزشکاران زن ایران از زمان المپیک سال ۱۹۹۶ آتلانتا است.

کیمیا علیزاده، لیلا رجبی، نجمه خدمتی، مه‌لقا جام‌بزرگ، گلنوش سبقت‌الهی، زهرا نعمتی، ندا شهسواری، مهسا جاور و الهه احمدی در رشته‌های تیراندازی، دو و میدانی، پینگ‌پنگ، قایق‌رانی و تکواندو به رقابت پرداخته اند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کیمیا علیزاده,اولین زن مدال‌آور ایران در المپیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آرتور هیلر، کارگردان کانادایی قصه عشق در سن ۹۲ سالگی در گذشت.

 این کارگردان پر کار، فعالیت حرفه‌ای‌اش را در تلویزیون آغاز کرد. او در طول دوران فعالیت هنری‌اش بیش از ۳۰ فیلم کارگردانی کرد.

به غیر از فیلم بسیار مشهورش قصه عشق که بر اساس کتاب اریک سگال ساخته شد، او فیلم‌های دیگری نیز کارگردانی کرده است. آقای هیلر پیشتر رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) بود.

شرلی بون ایزاک، رییس فعلی این آکادمی درگذشت آقای میلر را بسیار "تاسف انگیز" خواند.

آرتور هیلر در دوران فعالیت کاری‌اش ارتباط خوبی با نمایشنامه نویسانی نظیر پدی چایفسکی و نیل سایمون و همچنین با کمدین هایی نظیر استیو مارتین و ریچارد پریر داشت.

فیلم قصه عشق آقای هیلر بسیار مورد توجه قرار گرفت. داستان دو عاشق با جمله معروف: "عشق اونه که هرگز نگی متاسفم."

بازیگران قصه عشق رایان اونیل و الی مک گرو بودند. این فیلم نامزد ۷ اسکار شد، اما فقط یک اسکار برد.

الی مک گرو در بیانیه‌ای به مناسب مرگ آقای هیلر نوشت: "او انسانی فوق العاده، با استعداد و سخاوتمند بود."

"آرتور هیلر بخش جدایی ناپذیر از یکی از تجربه‌های مهم زندگی من است."

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آرتور هیلر,(LOVE STORY),'قصه عشق',الی مک گرو ,رایان اونیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جانورشناسان می‌گویند کوسه‌ای را شناسایی کرده‌اند که تا ۴۰۰ سال عمر می‌کند.

محققان عقیده دارند که این کوسه که در سواحل کشور گرینلند زندگی می‌کند، اگر نه طولانی‌ترین عمر، ولی یکی از بیشترین طول عمر‌ها را در بین جانوران دارد.

در گزارشی که در مجله معتبر ساینس منتشر شده، آمده است که این کوسه‌های عظیم‌الجثه تا سن ۱۵۰ سالگی به بلوغ نمی‌رسند و تنها بعد از آن است که قدرت جفت‌گیری پیدا می‌کنند. 

این گزارش نتیجه کار یک تیم بین‌المللی از دانشمندان -که رهبری آنها به عهده جولیوس نیلسون از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک است- در آب‌های کشورهای گرینلند، نروژ و آمریکاست.

این محققان با روش تشخیص سن از روی کربن-۱۴، بر روی ۲۸ کوسه ماده که به طور تصادفی در تورهای ماهیگیران گرینلندی گرفتار شده بودند، به این نتیجه رسیدند. آنها لایه‌های چشمان این کوسه‌ها را برای یافتن میزان کربن-۱۴ بررسی کردند. کربن-۱۴ یک ایزوتوپ مشخص کربن است که در سال‌های دهه ۱۹۵۰ میلادی و همزمان با آزمایش‌های مربوط به بمب‌های اتمی وارد محیط زیست شد. 

چشم کوسه، وقتی هنوز در رحم مادر است شکل می‌گیرد. اگر کوسه در سال‌های ۱۹۶۰ حامله می‌بود، میزان کربن-۱۴ در لایه‌های چشم های بچه‌ها بیشتر می‌شود.

محققان دریافتند که بیشتر این کوسه‌ها بیش از ۵۰ سال عمر دارند. از آنجا که کوسه‌های گرینلند سالی یک سانتیمتر رشد می‌کنند، می‌شود سن آنها را با اندازه قدشان حدس زد.

با کنار هم گذاشتن نتایج بدست آمده از آزمایش‌های کربن-۱۴ و همینطور میزان قد این کوسه‌ها، محققان عمر پیرترین کوسه شناخته‌شده این سواحل را ۳۹۲ سال حدس زدند. کوسه بزرگ بعدی ۳۳۵ سال عمر داشت. آنها می‌گویند متوسط عمر این کوسه‌ها ۲۷۲ سال است. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کوسه‌ای که «۴۰۰ سال» عمر می‌کند,کوسه‌های عظیم‌الجثه ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مدال، ۳ نقره و ۲ برنز در چهار دوره المپیک رکوردی است که بعید است کسی بتواند به این زودی‌ها حتی به آن نزدیک شود.مایکل فلپس ۳۱ ساله در ریو توانست با پنج مدال طلا بالاتر از هر ورزشکار دیگری بایستد. او از نظر بدنی چه ویژگی‌ای دارد که اینگونه رقبایش را مغلوب می‌کند.

. پاهای کوتاه‌تر؛ بالاتنه بلند او تناسبی با قد ۱۹۳ سانتیمتری او ندارد و متناسب کسی با قد ۲۰۷ سانتیمتر است و پایین تنه‌اش متناسب کسی با قد زیر ۱۸۰ سانتیمتر است. بنابراین بالا تنه‌اش که موتور حرکت اوست به او کمک می‌کند دستانش را با قدرتی بیشتری حرکت دهد و پاهای کوتاه‌تری را با خود بکشد.

 

۲. دستان بلندتر؛ به طور معمول اندازه از سر یک دست تا دست دیگر در صورتی که دست‌ها باز باشند، حدودا اندازه قد انسان است. اما این اندازه در بدن مایکل فلپس ۲۰۴ سانتیمتر است، یعنی ۱۱ سانتیمتر بلندتر از اندازه معمول.

۳. مفصل‌های نرم‌تر؛ انعطاف بیش از اندازه در مفصل‌های او از جمله آرنج‌ها و زانوها به او این امکان را می‌دهد که بتواند دست‌هایش بالاتر ببرد و زاویه پا زدنش را بیشتر کند.

۴. خستگی کمتر؛ ثابت شده که بدن فلپس ۵۰ درصد کمتر از رقبایش اسید لاکتیک تولید می‌کند. اسید لاکتیک کمتر موجب می‌شود که خستگی کمتری در بدن ایجاد شود؛ عامل دیگری که در یک روز بتواند در چند مسابقه پیاپی قهرمان شود.

۵. چرخش بیشتر؛ انعطاف در مفصل‌های قوزک پا به او این امکان را می‌دهد که نسبت به شناگران دیگر ۱۵ درجه بیشتر پایش را بچرخاند.

نکات دیگر

شماره پای کسی هم قد فلپس حدود ۴۶ است اما شماره پا او ۵۰ است، بنابراین پاهای او مانند پارو عمل می‌کند.

اندازه شش‌های او بیش از حد معمول است و می‌تواند هوای بیشتری در آن ذخیره کند.

انعطاف بدن او کمک می‌کند شروع بهتری داشته باشد و در برگشت‌ها بهتر سالتو بزند.

چربی کم بدن او کمک می‌کند سریع‌تر و راحت‌تر سرعت بگیرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فلپس,پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک,مایکل فلپس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گزارش مجله فوربس هیو گروزونر که در سن ۲۵ سالگی عنوان اشرافی دوک وستمینستر و ۹ میلیارد پوند ثروت خانوادگی را به ارث برده، اکنون سومین مالک بزرگ مستغلات بریتانیا و شصت و هشتمین فرد ثروتمند جهان است.

او پس از مرگ ناگهانی پدرش که روز سه‌شنبه روی داد، عنوان اشرافی هفتمین دوک وستمینستر را به ارث برده است. او سومین فرزند ولی تنها پسر خانواده است و قبل از دریافت این عنوان اشرافی لقب افتخاری ارل گروزونر را داشت. او در عین حال پدرخوانده پادشاه آینده بریتانیا، پسر خردسال شاهزاده ویلیام است.

روزنامه گاردین می‌نویسد در مورد دوک جوان وستمینستر شناخت چندانی وجود ندارد. او در دانشگاه نیوکاسل در رشته مدیریت اقتصاد روستايی تحصیل کرده است. خانواده‌اش به خاطر موقعیت ویژه او به عنوان وارث یکی از بزرگترین ثروت‌های خانوادگی در بریتانیا تلاش کرده جنبه‌های خصوصی زندگی او را محفوظ نگاه دارد.

اما زمانی که به عنوان پدرخوانده جوان و ثروتمند شاهزاده جورج، پسر خردسال ویلیام نوه ملکه بریتانیا، برگزیده شد توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

یکی دیگر از مواردی که رسانه‌ها آن را پوشش دادن جشن تولد ۲۱ سالگی او بود که از قرار معلوم پنج میلیون پوند هزینه داشت. حدود هشتصد مهمان به این مراسم دعوت شده بودند که یکی از آنها شاهزاده هری یکی از نوه‌های ملکه بریتانیا بود.

با وجودی که هیو گروزونر سومین فرزند است ولی بر اساس قوانین سنتی مربوط به وراثت که هنوز خانواده‌های اشرافی بریتانیا از آن تبعیت می‌کنند، او بر دو خواهر بزرگترش ارجحيت دارد. اموالی که به او به ارث رسیده شامل ۱۹۰ جریب زمین و مستغلات در بلگراویا، یکی از گرانقیمت‌ترین محلات شهر لندن، و هزاران جریب زمین در اسکاتلند و اسپانیا را نیز شامل می‌شود.

قانون سنتی وراثت سلطنت در سال ۲۰۱۳ و قبل از تولد شاهزاده جورج، اولین فرزند ویلیام نوه ملکه بریتانیا، لغو شد و در نتیجه مقام سلطنت از این پس به اولین فرزند فارغ از جنسیت او منتقل می‌شود.

برخی از مجلات بریتانیایی در مورد علاقه دوک جوان وستمینستر به جمع‌آوری کلکسیون شراب‌های قدیمی و علاقه او به آشنایی با دختران مطالبی نوشته‌اند و مجله ونیتی فیر به او «مالک نیمی از شهر لندن» لقب داده است.

روزنامه گاردین می‌افزاید برخلاف بسیاری از فرزندان خانواده‌های اشرافی و متمول بریتانیا دوک جوان وستمینستر در مدرسه‌های شبانه‌روزی تحصیل نکرده ولی تا قبل از ورود به دانشگاه، همیشه در یکی از مدرسه‌های خصوصی نزدیک به محل زندگی خانواده‌اش در چشایر درس خوانده است.

او در حال حاضر مدیر بخش حسابداری یک شرکت فناوری است که در زمینه بازیافت پس مانده محصولات کشاورزی و مواد غذایی کار می‌کند.

خانواده او از مدت‌ها پیش با خانواده سلطنتی بریتانیا روابط نزدیکی داشته و پدرش از دوستان بسیار نزدیک شاهزاده چارلز پسر ارشد ملکه بریتانیا بود. شاهزاده چارلز از مرگ دوک سابق وستمینستر به شدت متأثر شده، و ملکه بریتانیا و همسرش نیز در بیانیه‌ای مرگ او را تسلیت گفتند.

تاریخچه ثروت خانواده گروزونر به بیش از ۳۰۰ سال پیش برمی‌گردد. زمانی که یکی از اجداد دوک جوان با یک بانوی بسیار ثروتمند ازدواج کرد که علاوه بر کاخ و املاک وسیعی در ناحيه میدلسکس انگلستان صاحب بیش از ۵۰۰ جریب زمین در غرب لندن بود.

خانواده گروزونر در اوائل قرن هجدهم در بخشی از این زمین‌ها ساخت و ساز بزرگی انجام داد که به محله میفیر شهرت یافت. صد سال بعد آنها ساخت و ساز گسترده دیگری انجام دادند که محله بلگراویا نام دارد. هر دو این محلات در غرب مرکز شهر لندن واقع شده و یکی از گرانقیمت‌ترین محله‌های مسکونی جهان هستند.

این خانواده در پایان قرن نوزده و قرن بیستم تجارت مستغلات و مسکن خود را در کشورهای خارجی از جمله استرالیا، آمریکا، آسیا و اروپا توسعه داد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دوک جدید وستمینستر,جوان‌ترین ثروتمندان جهان ,شاهزاده ویلیام, انگلستان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 233 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com