جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:2012 Mercedes Benz CLS63-مرسدس بنز2012, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کوسه سفید بزرگ هنوز  به صورت یک راز باقیمانده است،  دانشمندان هنوز در تلاش برای باز کردن شیوه زندگی این موجود دراعماق  اقیانوس ها می باشند. آنها موجودات انفرادی هستند که با پرسه زدن در اقیانوس  ها دائما در جستجوی غذا است. مدتی طول کشید تا این مخلوق به این شهرت مهیب خود در در دریاها برسد که نتیجه آن نیز شکار بیرویه ای بود که نصیب این او گشت. هیچ کس نمی داند چقدر زمان لازم است تا با توقف کامل شکار این نوع کوسه ، تعداد آن ها به نرخ طبیعی سابق برسد. بشر شروع به یافتن ارزشهای این موجود در اکوسیستم طبیعی نموده است .نقش مهم آن در حذف موجودات ضعیف و بیمار و کنترل تعدا د فوک ها و شیر دریایی  انکار نشدنی است.

بر طبق نظر دانشمندان کم شدن تعداد کوسه سفید بزرگ و در نتیجه افزایش بیش از حد شیر های دریایی باعث کاهش شدید تعداد ماهیان آزاد در سواحل کالیفرنیا و اورگان گردیده است.

متخصص ترین ماشین  کشتار

 کوسه سفید بزرگ سازگاری هایی در رفتارها و خصوصیات آناتومیک  خود یافته است که آنها را تبدیل به   قاتلان کارآمدی نمود ه است:

حس گر قوی- قسمت تخصصی از اندام های حسی به نام ampullae Lorenzini واقع در پوزه کوسه، که می تواند جریان برقی به کمی005 .0میلی ولت را که توسط هر موجود زنده ای در آب ایجاد شود را  تشخیص دهد.

حس بویایی بسیار قوی و حساس - اجازه می دهد  کوسه سفید بزرگ براحتی قادر به  شناسایی مقدار بسیار ناچیز از خون در آب تا شعاع  5km از خود باشد. ( خون به معنای قربانی زخمی = تلاش کمتری برای جستجوی غذای مورد نیازو کارآیی بیشتر)

وسیله  استتار- رنگ کوسه سفید برای استتاردر اقیانوس  بسیار عالی است که شناسایی آنرا در حال شنا کردن در عمق پایین دشوار می سازد.

چندین ردیف دندان تیغ مانند- که بطور منظم  و پیوسته برای اطمینان از کارآیی در پاره کردن جایگزین می گردد.

 دانشمندان درمورد استراتژی حمله کوسه سفید دریافته اند که او ابتدا از پایین به قربانی خود ضربه ای قوی وارد می نماید (تعدادی از بازماندگان حمله کوسه تجربه ای مانند تصادف شدید با ماشین را دارند) و سپس یک گاز کشنده از قسمت سر یاتنه قربانی گرفته و از قربانی خود فاصله می گیرد تا با کمترین تلاش و درگیری قربانی آخرین قطرات خون خود را از دست داده و آماده بلعیدن  گردد. این همان قسمتی از تراژدی است که باعث نجات برخی از انسانهای مورد حمله گردیده است.

بزرگترین کوسه سفید به دام افتاده و اندازه گیری شده (با شواهد مستند) 21 فوت(6.40 متر) طول داشته است .ادعاهایی مبنی برشکار کوسه 23 فوتی نیز در مدیترانه بوده است که سند مستدلی برای آن ارائه نشده است.

دیرینه شناسان فسیلی مرتبط با یک شکارچی دریایی را که جد کوسه سفید بوده یافته بودند که بنام  Charcharodon megalodon (در عکس پایین) نامیده شده و با توجه ابعاد آرواره طول آن 50 فوت(15.24 متر) تخمین زده شده است .تعدادی از دانشمندا ن هنوز معتقدند که این هیولای باستانی  در اعماق دریاها موجود است. کوسه های سفید در میان خوشاوندان خود (کوسه ببر ،کوسه گاوی و...) هم آوردانی در وحشی گری و درنده خویی دارند ولی در مبحث ابعاد آنها در مقابل کوسه سفید بزرگ که در اعماق دریا پرسه می زند شانسی ندارند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بزرگترین ماهی گوشتخوار,کوسه سفید بزرگ,بزرگترین کوسه,هیولای باستانی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

        

 - دست و غذا ( به عنوان مثال گوشت خام ) را قبل از تماس با یکدیگر بشویید . همچنین در کار با مواد غذایی دارای عصاره و یا مایعات (گوشت قرمز،مرغ،مواد غذایی دریایی ،تخم مرغ)  ، دقت کنید که  این مایعات با مواد غذایی آماده برای خوردن تماس نداشته باشند .

-میوه های تازه و سبزیجات را به خوبی شسته و ضد عفونی نمایید .محصولات تازه ممکن است در تماس با باکتری های مضر  از منابع مختلف( خاک و آب آلوده در مزارع ) یکراست به تخته  برش در آشپزخانه ها وارد شوند. 

- در هنگام پخت و پز بهتر است از حداقل دمای پخت مواد غذایی مانند گوشت ها و تخم مرغ و .... اطلاع داشته باشید.

-در دمای اتاق (منزل) باکتریهای موجود در غذا می توانند هر 20 دقیقه 2 برابر گردند که این موضوع شانس ابتلای شما به بیماری را افزایش میدهد،بنابر این مواد غذایی را به سرعت در یخچال قرار دهید ،دمای یخچال اغلب باکتری های مذکور را از تکثیر باز می دارد.

-گوشت خام و طیور ممکن است حاوی باکتری ها، مانند اشرشیا کلی( E. coli)، سالمونلا (salmonella)، لیستریا(listeria)، و یا انگلها باشد. پختن می تواند این میکرو ارگانیسم های مضر را از بین ببرد، اما گوشت به سادگی قابلیت آلوده شدن مجدد را درصورت عدم نگهداری مناسب دارا می باشد پس در نگهداری مناسب دقت نمایید .

- تخم مرغ تازه باید با دقت و احتیاط به کار برده شود. تخم مرغ تمیز وبا پوسته سالم نیز حتی می تواند دارای سالمونلا باشد .بنابر این برای جلوگیری از مسمومیت غذایی ،غذاهای حاوی تخم مرغ و خود تخم مرغ در یخچال نگهداری و در هنگام پخت و پز ،پختن تا زمان سفت شده زرده ادامه یابد.

-با توجه به کامل نبودن سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان کم سن  به اندازه کافی برای مبارزه با عفونت ها ، آنها در معرض خطر بیماری های ناشی از مواد غذایی هستند بنابر این در هنگام حمل و نقل و آماده سازی مواد غذایی مراقبت بیشتری باید انجام شود .

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایمنی در مصرف و نگهداری مواد غذایی,نگهداری مواد غذایی,پخت و پز ,مواد غذایی ,گوشت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  African Art- © 2012 Fine Arts Museums of San Francisco 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هنر آفریقایی,موزه هنر های زیبای سانفرانسیسکو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 اعتقاد بر این است که اولین انسان ها حدود 4،4 میلیون سال پیش در جنگل های مرطوب شرق و جنوب آفریقا زندگی می کردند.
اعتقاد بر این بوده است که این حیوانات، به عنوان شناخته شده استرالوپیتکوس(Australopithecus)،  حدود سه تا پنج فوت ارتفاع، و احتمالا از برگها، میوه ها و بقایای حیوانات مرده تغذیه می کرده اند. هیچ مدرکی وجود ندارد که استرالوپیتکوس ابزار خود ساخته شده داشته است. با این وجود، شواهد قوی مبتنی بر اینکه با استفاده از چوب و استخوان ها قادر به حفاری و دفاع از خود بوده است موجود است.
دانشمندان  انسان شناس ا نسان را به سه نوع مختلف  بر اساس شکل بدن و شیوه زندگی خود  تقسیم بندی      نموده اند. اولین نوع از انسان ها به هومو هابیلیس (Homo habilis)، که به معنی فرد با توانایی است. "اعتقاد بر این است که هومو هابیلیس تا حدود 1.5 میلیون سال پیش زندگی می کرده است."
 
هومو ارکتوس(Homo erectus) نوع دوم از زندگی اولیه بشر بر روی زمین است، که به معنی "کسی که راست راه می رود." هومو ارکتوس ها بر روی زمین تا حدود 150.000 سال قبل زندگی می کردند.
 
نوع نهایی زندگی انسان بر روی زمین انسان ساپین(Homo sapien) است. sapien  به معنی کسی که می تواند فکر  کند". همه انسانها  که هم اکنون بر روی زمین زندگی می نمایند از این دسته می باشند.
 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:انسان ریخت ها ی اولیه,استرالوپیتکوس(Australopithecus), ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مدل لباس جدید, مدل لباس جهت الگو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اندازه: طول سر و بدن = 1،120-1،850 میلی متر
طول دم = 450-750 میلی متر
وزن: 36-185 کیلوگرم
نر: به طور کلی 90-120 کیلوگرم
ماده : به طور کلی 60-90 کیلوگرم
رژیم غذایی:  peccaries، capybaras، tapirs، تمساح و ماهی
حاملگی: 93-105 روز
  در طول مدت 5-6 ماه شیر گرفته مي شوند
بلوغ جنسی: 2-4 سال
طول عمر: حدود 24 سال
محدوده های جنوبی ایالات متحده تا آرژانتین
زیستگاه: جنگل و دشت، با نفوذ گاه به گاه به محیط بیابان. حضور اغلب به یک منبع قابل توجهی از آب شیرین گره خورده است.
جمعیت: جمعيت كل در  جهان مشخص نمي باشد
شامل 600-1،000 در بلیز . 500 قلاده در گواتمالا؛ 500 قلاده در مکزیک 
رنگ پایه پوست متفاوت بوده و  از زرد کمرنگ تا قهوه ای مایل به قرمز - سیاه  متغير مي باشد.زير شكم سفيد  و  لکه های سیاه  طول سر، بدن و  بر روي پاها یافت می شود. 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جاگوار,پلنگ امريكايي,مشخصات جاگوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4 می ، 2012 -  بر اساس گزارش منتشر شده این تحقیق، همان عنصری که در فلفل سیاه باعث عطسه کردن  می شودممکن است درحفظ تناسب اندام  و باریک ماندن اندام کمک بسزایی انجام دهد. 

این مطالعه مقدماتی جدید نشان می دهد که جزء تند موجود در فلفل سیاه که به عنوان piperine شناخته شده ،با مسدود کردن تشکیل سلولهای جدید چربی موثر می باشد.



 
 
By Jennifer Warner
Web Health News
Reviewed by Brunilda Nazario, MD
 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 223 224 225 226 227 ... 233 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com