جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 میزان بیشترین ازدواج درجهان بر اساس آخرین آمار منتشر شده (برحسب کشور )


SOURCE: United Nations, Monthly Bulletin of Statistics, April 2001

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:2012 Dodge Charger,دوج2012,اتوموبيل جديد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 به گزارش رويترز از اين به بعد شايدزمانی که شما در یک هتل اقامت مي كنيد،  بخواهید اقدام به آوردن قوي ترين  ضد عفونی کننده هاي دست نماييد.

مطالعه بر روی میزان آلودگی در اتاق های هتل ها توسط دانشگاه هوستون و انجمن میکروب شناسی آمریکا ارائه شده است، نشان مي دهد که دو مورد از آلوده ترین اقلام موجود در اتاقهاي هتلهاکنترل از راه دور تلویزیون و سوئیچ  روشن خاموش لامپ و بالین مي باشد.
 
اين آلودگي به همان شدت آلوده گي سطوحي، مانند صندلی توالت حمام و روشويي مي باشد .
 
نكته نگران كننده اين گزارش مرتبط با  این  مطلب بود که برخی از بالاترین سطوح آلودگی در ارتباط با اقلامي است كه براي خانه داري و تمييز نمودن سطوح استفاده مي شود چون اسفنج و اسكاج .اگر این آیتم ها آلوده  شوند،  می توانند منجر به آلودگی متقاطع اتاق، و يا آلودگي تمامي قسمتهاي هتل ها گردند.
 
محققان اقدام به نمونه برداری و تست سطوح کل باکتری ها و باکتری های مدفوع  در 18 سطح مختلف در هر اتاق هتل،نموده اند كه نتيجه آن وجود  باکتری های مدفوع در 81 درصد از تمام سطوح ذكر شده است.
 
 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میزان آلودگی در اتاق های هتل ها, تست سطوح کل باکتری ها,میزان آلودگی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 (مه 29، 2012) - کشف کودک مومیایی کره با اندام نسبتا سالم بعد از  انجام تجزیه و تحلیل ژنتیکی در کبد که نشان دهنده وجودژنوتیپ دنباله C2 منحصر به فرد ویروس هپاتیت (B )  شايع در آسیای جنوب شرقی است.
تجزیه و تحلیل اضافی از ژنوم HBV باستانی ممکن است به عنوان یک مدل برای مطالعه تکامل هپاتیت B مزمن و کمک به درک گسترش ویروس احتمالا از آفریقا تا شرق آسیا، استفاده شود. همچنین ممکن است اين امر نور ي را درجهت درك شيوه مسیر مهاجرت هپاتیت B در شرق دور از چین و ژاپن به کره و همچنین به سایر مناطق در آسیا و استرالیا که درآن  علت عمده سیروز و سرطان کبداست، روشن سازد.
 بابازسازی کد ژنتیکی باستاني ویروس هپاتیت B اين مورد از قدیمی ترین ژنوم ویروسی کامل شرح داده شده در متون علمی به روز است. 
با استفاده ازتکنیک های ژنتیک مولکولي مدرن ، محققان با مقایسه  توالی DNA باستانی با ژنوم ویروسی معاصر موفق به افشای تفاوت هاي ايندو شده اند.دانشمندان معتقدند تغییر در کد ژنتیکی ناشي از جهش های خود بخودی و فشار  محیطي در طی فرایند تکاملی ویروس بوده است. بر اساس نرخ جهش های مشاهده شده در طول زمان و تجزیه و تحلیل ناشي از بازسازی DNA ویروس هپاتیت B مومیایی نشان می دهد که منشاء ويروس  بین 3000 تا 100.000 سال پیش بوده است.

 
 Tracing hepatitis B virus to the 16th century in a Korean mummyHepatology, 2012; DOI: 10.1002/hep.25852

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کودک مومیایی کره اي,ویروس هپاتیت (B ) ,مقایسه توالی DNA ,ژنوم ویروسی ,ویروس هپاتیت B مومیایی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:2012 Jaguar XJ,جاگوار 2012,اتوموبيل, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: 2012 Lexus RX 450h,لكسوس 2012,تويوتا,اتوموبيل, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:2012 Range Rover Evoque,رنجروور2012,اتوموبيل, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 (1) Disneyland Park 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ديسني لند,فانتزيلند,تومارولند,جام جم, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 آرسنیک وارد مواد خوراکی ما می شود به این دلیل که گیاهان آن را از خاک مانند سایر اجزای خاک جذب می نمایند.گیاهان نمی توانند تفاوتی بین عناصر بد و خوب قائل شوند بنابر این آنها را جذب می نمایند.در جهان برخی مناطق آرسنیک خیز بوده و میزان آرسنیک تجمع یافته بیشتر می باشد.این مرتبط به تشکل های زمین شناسی در سنگ و خاک این قبیل مناطق می باشد.به عنوان مثال بر طبق نظر دکتر James R. Coughlin مشاور در امور غذا،مواد مغذی و مواد شیمیایی سمی در فدراسیون برنج ایالات متحده در بنگلادش میزان آرسنیک موجود در خاک و آب آشامیدنی بین 20 تا 30 برابر کشوری مانند آمریکا است . در مناطق دیگر عمده آرسنیک می تواند از استفاده از باقیمانده حشره کشهای دارای آرسنیک که در کشور های توسعه یافته استفاده آنها ممنوع است حاصل گردد.

دکتر  Coughlin اعتقاد دارد که میزان آرسنیک در  برنج در انواع قهوه ای که دارای پوسته خارجی می باشد (سبوس دار)دارای میزان بیشتری آرسنیک نسبت به نوع سفید (فاقد سبوس) می باشد زیرا با توجه به متمرکز شدن بیشتر این ماده در پوسته خارجی و جداسازی آن در برنج سفید میزان آرسنیک موجود به طرز قابل ملاحظه ای کاهش نشان می دهد. متاسفانه این قسمت بخشی است که بسیاری از مواد مغذی در آن قرار گرفته است بیشتر فیبر و مواد چون منیزیم و روی.

 

جذب آرسنیک در مواد غذایی

جندی شاپور البرز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آرسنیک,مواد شیمیایی سمی,مناطق آلوده ,ارگانیک و غیر ارگانیک, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 224 225 226 227 228 ... 233 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com