ابزار رایگان وبلاگ

اختلال در پخش زنده‌ به فرستنده‌های جام جهانی فوتبال سرایت نکند!
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 وی همچنین به این نکته ‌اشاره کرد که نمی‌توان در والیبال کاری کرد تا بخش‌هایی که به لحاظ شرعی با پخش رسانه‌ی ما مشکل دارد، به نمایش نگذاشت. به جهت اینکه جمعیت به زمین چسبیده‌اند و نمی‌توان کاری کرد؛ اما ایرانیانی که جمع شده بودند و حجاب نیز نداشتند و همچنین سالن را روی سرشان گذاشته بودند، نمی‌توانستیم به دلایل شرعی ‌ نشان دهیم. در این راستا ‌جلسه‌ای گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم که نباید مسابقه‌ی والیبال ایران و کوبا را ـ که شنبه‌ی آینده پخش می‌شود ـ پخش کنیم، چون بدتر می‌شود. اما با این حال همه به ماهواره پناه می‌برند که در ادامه‌ی این مباحث تصمیم گرفتیم بازی پخش شود.پس از این اظهارات که مشخص می‌کرد ضرغامی متوجه تصمیم لب تیغی برای پخش شدن یا نشدن این مسابقات شده، شاهد پخش بازی رفت تیم ملی بودیم که البته ظاهراً این بار دیرکرد در پخش بیش از هفت ثانیه بوده، ولی به هر حال این مسابقه نیز با پخش ناخواسته‌ و البته بسیار محدودتر صحنه‌هایی با برد شیرین والیبالیست‌های ایرانی به پایان رسید و نوبت به بازی برگشت رسید که بامداد امروز با تأخیر اساسی پخش شد و مردم از ست سوم، موفق به دیدن بازی به صورت زنده شدند.
این رویداد کم سابقه با نام اختلال در دریافت تصاویر به دلیل مشکلات فرستنده کوبایی‌هایی در حالی رخ داد که این دیدار ساعت 5:30 برگزار شد و جمعیت وسیعی از مردم در چنین ساعتی، چشم انتظار درخشش بازیکنان کشورمان بودند؛ بازی‌ که خوشبختانه با برد ایران به پایان رسید تا تنها دیدارهای باقی ‌مانده میان آلمان و ایران در سالن دوازده هزار نفری آزادی بدون اشکالات و حساسیت ‌اشاره شده برگزار ‌و ماجرای پخش این مسابقات ختم به خیر شود.با این حال این رویداد، پایان ماجرا نیست و در پی کارکرد جالب تلویزیون، باید احتمال اختلال پیاپی یا پخش آهسته مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 را ‌بالا فرض کرد، به ویژه آنکه این مسابقه در برزیل با آن مشخصاتی که همه ما از آن سراغ داریم، برگزار می‌شود. جام جهانی برزیل از آن جهت حساسیت برانگیز است که تیم ملی ایران نیز یکی از تیم‌های فوتبال حاضر در این رویداد است و از این منظر اساساً دیرکرد، اختلال، پخش صحنه آهسته در موقعیت گل و نظایر اینها، موجب عصبانیت مخاطب و ریزش شدید بیننده و گرایش شدیدتر به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای می‌شود.از این حیث انتظار می‌رود اگر احتمال چنین مسائلی در جام جهانی فوتبال نیز می‌رود، پیش از آنکه اختلال به فرستنده‌های تصاویر این آوردگاه نیز سرایت کند، مدیران امر در پی چاره باشند و با تکیه بر شیوه‌های تکراری، عملاً ظرفیت ده‌ها میلیونی بینندگان جام جهانی فوتبال را تقدیم شبکه‌های خارجی نکنند. فراموش نکنیم، فاصله تماشاگران در ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی فوتبال 2014 با زمین مسابقه، چندان زیاد نیست و کارگردان‌های تلویزیونی جام جهانی نیز در قید و بند چهارچوب‌های رسانه ملی نیستند.


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان