ابزار رایگان وبلاگ

یک ایرانی "مسئله گولد باخ" را حل کرد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی
 
رئیس روابط عمومی منطقه چهار عملیات انتقال گاز از اثبات حدس ریاضی گولد باخ توسط یکی از کارکنان این منطقه خبر داد.
 
به گزارش مشرق سید محمود حسینی با اشاره به کسب این افتخار اظهار کرد: مقاله اثبات حدس گولد باخ هاشم سازگار ، رئیس واحد آموزش این منطقه و  استاد ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در نشریه ریاضی هندی پذیرفته شده و به چاپ می رسد.
 
 
وی افزود: این مدرس پیش از این نیز در مقاله ای در خصوص حل حدس لژاندر در شاخه نظریه اعداد ریاضی محض، موفق به ارائه روشی برای حل حدس لژاندر شد که این مقاله نیز در ژورنال بین المللی کانادا به چاپ رسید.
 
تهیه کننده این مقاله نیز در گفت وگو  خبرنگاران  در خصوص حدس گولدباخ گفت: بعضی از مسائل و قضایای مطرح در دنیای ریاضیات با وجود صورت بسیار ساده از مسائل حل نشدنی ریاضیات محسوب می شود.
 
هاشم سازگار افزود: حدس گولدباخ یکی از این مسائل حدس اثبات نشده ای بود که در سال 1742 میلادی توسط کریستسان گولدباخ،ریاضیدان و تاریخ شناس اهل پروس مطرح شد.
 
وی با بیان اینکه گولدباخ حدس زد هر عدد زوج قابل نمایش به صورت مجموع دو عدد اول است، ادامه داد: 12 سال برای اثبات این قضیه وقت گذاشته است.
 
سازگاربا اشاره به اینکه حدس گولدباخ حدود 300 سال لاینحل بوده ، تصریح کرد: اثبات مسئله حدس لژاندر کمک زیادی به اثبات حدس گولدباخ کرد.
 
گفتنی است حدود 300 سال پیش یک پزشک آلمانی به نام  گلدباخ که به حل مسائل ریاضی علاقه بسیار داشت در رویاریی با اعداد ونظریه اعداد به مسئله ای برخورد. او حدس زد که هر عدد زوجی به غیر از دو را می توان به صورت مجموع دو عدد اول نوشت، پس از آن خیلی از ریاضیدانان سعی کردند این حدس را اثبات کنند و یا حتی با پیدا کردن عددی که این گونه نباشد آن را رد کنند ولی نتوانستند.


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

رها
ساعت22:13---16 مرداد 1392
سلام

همه در مورد هوش ایرانیها هم نظریم.کاش شرایط برای این مغز ها آماده بود و ازشون بخوبی استفاده می شد.ما این همه دانشمند تو دنیا داریم و هر روز می شنویم که یک ایرانی یک نو آوری جدید کرده.به امید سرافرازی مام میهن.
پاسخ:بله کاملا صحیح می فرمایید .ممنون از نظرتون.


ایرانی
ساعت22:10---16 مرداد 1392
داداش سلام

ایرانی یعنی همین .یعنی سرور.دستت درد نکنه بابت مطالبت.
پاسخ:خواهش .ممنون که سر زدید و نظر دادید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان