ابزار رایگان وبلاگ

نمایش و عرضه تازه‌های فناوری در "ایفا ۲۰۱۳"
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

بزرگترین نمایشگاه نوآوری‌های رسانه‌ای در برلین به مدت ۶ روز جدیدترین فناوری‌ها در عرصه سرگرمی و ارتباطات الکترونیک را به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه سامسونگ از ساعت‌هوشمند "گالکسی گیر" رونمایی می‌کند.

نمایشگاه نوآوری‌های رسانه‌ای برلین (IFA) با حضور ۱۵۰۰ شرکت‌کننده از سراسر جهان در روز جمعه (۶ سپتامبر/ ۱۵ شهریور) گشایش می‌یابد. انتظار می‌رود در مجموع ۲۴۰ هزار بازدید کننده به تماشای جدیدترین دستاوردها در زمینه فناوری‌های سرگرمی و ارتباطات الکترونیک بیایند و نزدیک به ۶ هزار خبرنگار از این نمایشگاه شش روزه گزارش تهیه کنند.

کریستیان گوکه، رئیس نمایشگاه برلین، می‌گوید که نمایشگاه IFA در حال حاضر مکانی صاحب‌نام در جهان به شمار می‌آید: «در هیچ‌کجای جهان به اندازه این نمایشگاه از فناوری‌های تازه رونمایی نمی‌شود. کارشناسان همگی به برلین می‌آیند تا درست همین فناوری‌ها را از نزدیک تماشا کنند.»

کریستیان گوکه پیش‌بینی می‌کند که در نمایشگاه IFA حجم قراردادهای منعقد شده به ۳/۸ میلیارد یورو برسد. تجارتی که انتظار می‌رود در مجموع سود ۲۸/۱ میلیارد یورویی را امسال برای این صنعت به ارمغان آورد.هر چند گوشی‌های تلفن همراه، تبلت‌ها و وسایل خانه همچنان از فروش قابل قبولی برخوردار هستند، اما در سال جاری میزان فروش تلویزیون نزدیک به ۲۰ درصد در آلمان کاهش داشته است.

به گفته هانس یوآخیم کامپ، رئیس انجمن سرگرمی و ارتباطات الکترونیک، بیشتر آلمانی‌ها پیش از شروع بازی‌های جهام جهانی ۲۰۱۲ و نیز پایان سرویس‌های آنالوگ در این کشور نسبت به خرید گیرند‌ه‌های جدید اقدام کردند و همین باعث شد که بیشتر دستگاه‌های تلویزیون امسال در فروشگاه‌ها باقی بمانند.

یکی از محصولاتی که در نمایشگاه IFA عرضه می‌شود و امید زیادی نیز به استقبال آن در نزد مشتریان می‌رود، تلویزیون‌های اچ دی با وضوح چهار برابر بالاتر و نیز اتصال تمامی دستگاه‌ها از طریق اینترنت به یکدیگر است.

در نخستین روز نمایشگاه شرکت سامسونگ برای نخستین بار از ساعت‌هوشمند خود با نام "گالکسی گیر" (Galaxy Gear) رونمایی می‌کند. این ساعت قرار است همراه با گوشی‌های هوشمند گالکسی نوت ۳ روز ۲۵ سپتامبر روانه بازار شود.

تولیدکنندگان لوازم خانگی در آلمان اعلام کرده‌اند که در سال آینده قیمت محصولات خود را به واسطه بالارفتن هزینه‌های پرسنلی و انرژی "اندکی" افزایش خواهند داد.

امسال در نمایشگاه IFA تولیدکنندگان بیش از همه به دنبال کسب امتیاز از طریق عرضه دستگاه‌های کم مصرف در زمینه انرژی و نیز کاربری راحت برای مصرف‌کننده هستند.

البته در این میان دستگاه‌های مدرنی نیز به نمایش گذاشته می‌شوند که همگام با زندگی دیجیتالی امروز طراحی شده‌اند. یخچال‌های هوشمند از جمله این دستگاه‌ها هستند که قادر به عکاسی از درون محتویات خود و ارسال تصویر به گوشی همراه صاحبخانه هستند تا به این ترتیب چنانچه کمبودی در زمینه مواد غذایی وجود دارد، در سر راه آمدن به خانه برطرف شوند.

شرکت زیمنس اعلام کرده است که در سال آینده برخی از لوازم خانگی این شرکت که از طریق اینترنت وای فای قابل هدایت هستند، روانه بازار خواهد شد. سامسونگ نیز از عرضه یک ماشین لباسشویی خبر داده است که می‌توان آن را از طریق گوشی تلفن کنترل کرد.

شمار شرکت‌کنندگان در نمایشگاه IFA امسال به نسبت سال گذشته ۳/۵ درصد افزایش داشته است.

dw.de



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان