ابزار رایگان وبلاگ

ستاره ها یاد نلسون ماندلا را گرامی می دارند
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

همه نلسون ماندلا را دوست داشتند، ستاره ها، مدل ها، بازیگر ها، خواننده ها و ورزشکاران، بسیاری از آنها در مناسبت های مختلف با او دیدار داشتند و نلسون ماندلا آنها را می پذیرفت.

از دهه 1960 زمانی که زندان بود و رژیمی نژادپرستانه بر آفریقای جنوبی حکومت می کرد تا سالهای اخیر که قوانین نژادپرستی از آن سرزمین برچیده شد، او یکی از محبوترین و تحسین برانگیز ترین چهره های جهانی شد. نلسون ماندلا منبع الهام ترانه ها، فیلمها، اشعار، کتابها و کنسرت های بسیاری بود. بعد از جشن آزادی او، زادروزش معمولا با کنسرت های بزرگ در کشورها و قاره های مختلف برگزار می شد.

بعد از اعلام خبر مرگ نلسون ماندلا، هنرمندان در باره زندگی و میراث او بعد از مرگ حرف می زنند.

کوئینسی جونز موسیقی دان آمریکایی می گوید: «مدتی بود پیش بینی می کردیم، همین هفته پیش با همراهی دخترش زینزی و تهیه کننده فیلم زندگی ماندلا را نمایش دادیم. با خانواده اش در تماس بودم و می دانم چه می گذرد. حتی وقتی انتظار آن را داری باز هم سخت است، پنجاه سال است با او هستم.»

tumblr_m55yxymTsz1rw6j6yo1_500

برد پیت میگوید: «او بازیگر واقعی بود، تغییر دهنده دنیا. یکی از کسانی که تصویر او تا قرنها بر دیوار خانه ها باقی خواهد ماند.»
کارلا برونی خواننده و همسر رییس جمهوری سابق فرانسه می گوید: «میراث او برای ما همه و دنیا بسیار گرانمایه است و هم نمادین و هم واقعی چون کسی که بیش از بیست سال زندان بوده و با یک دنیا بخشندگی بیرون می آید، این میراثی برای تک تک ما است.»

کوین کاستنر می گوید: «زندگی اش یک مبارزه الهام بخش بود. زندگی توام با مشکلات بزرگ و شاید هم او اصلا به این موضوع فکر نمی کند که مرد بی عیب و نقصی است. ولی او یک انسان کامل بود. نیروی ارداه عجیبی داشت. ایستاد و گفت نه.»

زندگی نلسون ماندلا بارها بر پرده سینما زنده شده است، از جمله فیلم «شکست ناپذیر» ساخته کلینت ایستوود با شرکت مورگان فریمن درباره تیم راگبی آفریقای جنوبی است.

فیلم «ماندلا، راه طولانی آزادی» با شرکت ادریس البا، زندگی نامه ماندلا بر پرده سینما، ماه جاری برای اولین بار اکران شد. سیدنی پواتیه سال 1997 در یک فیلم سینمایی تلویزیونی نقش او را بازی کرد.

2013 euronews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان