ابزار رایگان وبلاگ

جام جهانی برزیل در یک نگاه
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

رقابتهای جام جهانی از تاریخ بیست و دوم خرداد ماه آغاز  شد و در تاریخ بیست و دوم تیرماه به پایان خواهد رسید. این دومین باری است که برزیل میزبانی جام جهانی را بر عهده دارد.

در این رقابت ها، ۳۲ تیم حاضر هستند و برای اولین بار در تاریخ جام جهانی از فناوری تشخیص گذر توپ از خط دروازه استفاده خواهد شد. در مجموع ۶۴ مسابقه در این تورنومنت برگزار می شود و دوازده شهر میزبانی این رقابت ها را بر عهده دارند. علاوه بر برزیل، تمام تیم هایی که تاکنون قهرمان جام جهانی شده اند جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده اند.

جایزه تیم قهرمان مبلغ ۳۵ میلیون دلار است و تیم های دوم و سوم هم به ترتیب ۲۵ و ۲۲ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

برآورد می شود که برای تماشای مسابقات جام جهانی، حداقل ششصد هزار گردشگر خارجی به برزیل سفر کنند.

جام جهانی به روایت آمار

تیم های برزیل، ایتالیا، آلمان، اوروگوئه، آرژانتین، انگلستان، فرانسه و اسپانیا تیم هایی هستند که به قهرمانی جام جهانی رسیده اند.

برزیل با کسب پنج قهرمانی پرافتخارترین تیم در جام جهانی است.آلمان و برزیل با هفت بار حضور در فینال جام جهانی از این حیث رکورد دار هستند.برزیل در هر بیست دوره جام جهانی حاضر بوده است. پله به عنوان بازیکن بیشترین تعداد قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد.

لوتار ماتیئوس در پنج دوره جام جهانی حاضربوده است که اولین آن در سال ۱۹۸۲ و آخرین بار در سال ۱۹۹۸ فرانسه بوده است. جان لوئیجی بوفون، دروازه بان ایتالیا هم برای پنجمین بار در جام جهانی حاضر است. به این دو بازیکن باید کارباخال مکزیکی را نیز افزود.

رونالدو با پانزده گل زده بیشترین تعداد گل در جام های جهانی را به ثمر رسانده است و ژوست فونتن فرانسوی هم با سیزده گل زده در یک دوره جام جهانی از این حیث رکورد دار است.

لوئیز فلیپه اسکولاری و ویسنته دل بوسکه هم سرمربیانی هستند که تاکنون قهرمان جام جهانی شده اند و در این این دوره هم حضور دارند. اسکولاری در سال ۲۰۰۲ با برزیل به قهرمانی جام جهانی رسید و دل بوسکه هم در دوره قبل با اسپانیا این عنوان را کسب کرد.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان