ابزار رایگان وبلاگ

معمای چشمان متحرک کودک مرده!
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

محققان ایتالیایی ادعاهای موجود درباره مومیایی سیسیلی را که گفته می‌شود هر روز چشمانش را باز و بسته می‌کند رد کردند.

 به گزارش ایسنا به نقل از همشهری آن لاین، این ادعای عجیب پس از فیلمبرداری مداوم و روزانه از این مومیایی که به کودکی دو ساله تعلق دارد، مطرح شد و سال‌هاست که به آن دامن زده شده‌ است. این هفته نیز روزنامه‌های ایتالیایی دوباره اعلام کردند روزالیا لامبوردو، مومیایی دختربچه دوساله‌ای که در سال 1920 در اثر ابتلا به ذات‌الریه جانش را از دست داده، در طول یک روز بارها پلکش را باز و بسته می‌کند تا چشمان آبی‌رنگ و سالمش دیده شوند.

 روزالیا که یکی از سالم‌ترین مومیایی‌هایی است که در جهان وجود دارد، مشهورترین مومیایی از هشت‌هزار مومیایی است که در کاتاکومب‌های (دخمه‌هایی مملو از قبر) نهفته در زیر معبد کاپوچین در «پالرمو»ی سیسیل وجود دارند.

این مومیایی که «زیبای خفته» نامگذاری شده‌، دختربچه‌ای دو ساله است که گویی در حال چرت‌زدن است. صورت آرام این کودک دوساله را تارهای موی مجعد و طلایی رنگی احاطه کرده و روبان موهایش هنوز روی سرش دیده می‌شود.

 سال‌هاست که شایعه شده این مومیایی کوچک در طول روز چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند؛ شایعه‌ای که در نهایت توسط محققان ایتالیایی رد شد. به گفته سرپرست کاتاکومب‌های کاپوچین، این پدیده در حقیقت خطای دیدی است که در اثر فیلتر شدن نور توسط شیشه محافظ مومیایی ایجاد می‌شود.

 از آنجایی که چشمان چشمان این کودک کاملا بسته نشده‌اند، فیلتر شدن نور توسط شیشه محافظ مومیایی توهم باز و بسته شدن چشم را ایجاد می‌کند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان