ابزار رایگان وبلاگ

بابک پرویز، طراح اصلی عینک گوگل به آمازون پیوست
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

بابک پرویز از معماران اصلی پروژه طراحی و تولید عینک گوگل از پیوستن به کمپانی آمازون خبر داده است. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ مدیری اصلی پروژه عینک گوگل بود. سمت و موقعیت بابک پرویز در آمازون هنوز رسما اعلام نشده است.

عینک گوگل آنطور که باید و شاید در جهان ولوله به پا نکرد، البته واقعیت این است که هدف گوگل هم ولوله به پا کردن نبود. پروژه عینک و چند پروژه دیگر که همگی از سوی گروه "گوگل ایکس" طراحی و اجرا شده، در اصل ماهیتی آزمایشی داشته‌اند و هنوز برای دیدن آنها به طور انبوه در بازار بایستی چشم‌انتظار بود.

اما حالا در میانه اوضاع خبرها حاکی از جدایی بابک پرویز، یکی از معماران اصلی عینک گوگل، از این تیم و پیوستنش به آمازون است. بابک پرویز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ مدیریت اصلی پروژه عینک گوگل را بر عهده داشت.



این دانشمند ایرانی−آمریکایی خبر جدایی از تیم گوگل را به صورت ساده و مختصر در صفحه شخصی‌اش در گوگل پلاس اعلام کرد.

او با انتشار تصویری از لوگوی آمازون تنها به نوشتن چند کلمه بسنده کرد: «وضعیت: بسیار هیجان‌زده! :)»

هنوز جزئیاتی در مورد سمت و موقعیت بابک پرویز در آمازون، به طور رسمی منتشر نشده است، اما با این حال دست‌اندرکاران و کارشناسان دنیای دیجیتال حدس‌هایی در این رابطه زده‌اند.

فعالیت روی گوشی هوشمند آمازون"

آمازون روز ۱۸ ژوئن نخستین گوشی هوشمند خود به نام "فایر فون" را معرفی کرد و حال گفته می‌شود که پیوستن بابک پرویز به این کمپانی احتمالا به همین پروژه مربوط می‌شود. گوشی هوشمند آمازون دارای چهار دوربین تعبیه شده روی صفحه جلویی خود است که قادر به ایجاد تصویری سه‌بعدی است.

آمازون روز ۱۸ ژوئن نخستین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد.

این دوربین‌‌ها همچنین می‌توانند اشیا را اسکن کرده و آنها را از روی فرم‌شان تشخیص دهند. گمان می‌رود که بابک پرویز در این عرصه با دانش خود به کمک آمازون رود.

آقای پرویز در زمان فعالیت در گوگل همچنین روی طراحی و تولید لنزهای چشمی از جمله ویژه افراد مبتلا به دیابت کار کرده که به مدد حسگرهای تعبیه شده در آن، قادر به کنترل قند خون فرد است.

بابک پرویز دارای چندین مدرک معتبر علمی از دانشگاه‌های مختلف در آمریکا از جمله در رشته‌های فیزیک و مهندسی الکترونیک از دانشگاه میشیگان است. او در این دانشگاه همچنین استادیار است. آقای پرویز در رشته مهندسی الکترونیک درجه دکترا دارد.

dw



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان