ابزار رایگان وبلاگ

اعتراض سفیر امارات در سازمان ملل به برافراشتن پرچم ایران در ابوموسی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

(امارات سی ساله آرام بگیر )

توهم اینکه امارات کشوری مستقل است به اینجا ختم شده است که نیم نگاهی هم به جزایر همسایه کهن سال و بزرگترش بیفکند.امیدوارم که این توهم به همینجا ختم گردد.

(هتک هرمتی به حاکمیت ایران)

برخی از رسانه ها از اعتراض مکتوب امارات متحده عربی به دبیرکل سازمان ملل نسبت به برافراشته شدن پرچم ایران در جزیره ابوموسی خبر داده اند.

خبرگزاری کویت می گوید که لانا زکی نسیبه، سفیر امارات در سازمان ملل درنامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل این سازمان گفته است که دولت امارات نسبت به این اقدام معترض است و آن را "نقض آشکار یادداشت تفاهم سال ۱۹۷۱ می‌داند."بر اساس این گزارش، سفیر امارات گفته است که بر اساس این تفاهم‌نامه، دولت متبوعش از ایران می‌خواهد که کلیه اقدامات انجام شده خود را در این جزیره ملغی کند و پرچم ایران را نیز از آنجا پایین بکشد و به تفاهم‌نامه مذکور توجه بیشتری کند."

خانم نسیبه گفته "همه ساله دولت امارات از طریق مجمع عمومی سازمان ملل از ایران می‌خواهد تا موضوع جزایر سه گانه را از طریق دیوان بین المللی دادگستری در لاهه و یا از طریق انجام مذاکرات در چارچوب زمانی مورد توافق، حل و فصل کند."

بر اساس گزارش خبرگزاری کویت، حسین دهقانی، سرپرست دفتر نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک و سفیر این کشور در نزد این سازمان، طی نامه‌ای به آقای بان بر حق حاکمیت کامل ایران بر جزایر سه گانه تاکید کرده و محتوی نامه خانم نسبیه را دخالت در امور داخلی ایران خوانده که "ایران قویا با آن مخالف است."

آقای دهقانی در این نامه نوشته است که حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران بر جزایر سه گانه قابل مذاکره نیست اما گفته که ایران "برای مذاکره دوجانبه با هدف رفع هرگونه سوتفاهم با امارات" آماده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری کویت، سفیر ایران در سازمان ملل متحد در این نامه خواهان استفاده از نام تاریخی خلیج فارس از سوی سفیر امارات شده است.

خبر از :bbc news

 


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان