ابزار رایگان وبلاگ

ایران در میان ده کشور اول دنیا از نظر جراحی زیبایی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

به گزارش انجمن بین‌المللی جراحی زیبایی (ISAPS)، در سال ۲۰۱۳، بیش از ۲۳ میلیون عمل جراحی و روش غیرجراحی زیبایی در دنیا انجام شده است. در این گزارش ایران در میان ده کشور اول دنیا است که در سال گذشته حدود ۱۷۵ هزار مورد جراحی و غیرجراحی زیبایی در آن انجام گرفته است.

این انجمن که ۲۷۰۰ جراح پلاستیک در ۹۵ کشور دنیا عضو آن هستند، مجموع عمل‌های جراحی و روش‌های غیرجراحی زیبایی را در دنیا در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به ترتیب ۱۴میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۴میلیون و ۷۰۰ هزار مورد گزارش کرده بود.

بیست میلیون مورد از این عمل‌ها و روش‌ها روی خانم‌ها (۸۷.۲ درصد) انجام شده و سه میلیون مورد روی مردان.

در بین خانم‌ها در مجموع پستان بیشتر از همه اعضا برای زیبایی زیر تیغ جراحی رفته است.

خانم‌ها بیش از همه به بزرگ کردن پستان، لیپوساکشن، جراحی پلک (Blepharoplasty)، ترمیم با چربی (Lipostructure) و بالاکشیدن پستان علاقمند بوده‌اند.

اما مردان به جراحی بینی، کوچک کردن پستان، جراحی زیبایی پلک، لیپوساکشن و جراحی زیبایی گوش نیاز داشتند.

در این گزارش ایران در میان ده کشور اول دنیا است و در کل یک درصد جراحی‌های زیبایی دنیا و نیم درصد روش‌های غیرجراحی زیبایی در ایران انجام می‌شود، بطور کلی سهم ایران از این نظر در دنیا هفت دهم درصد (۱۷۴,۷۷۸) بوده در حالیکه جمعیت ایران یک صدم جمعیت دنیاست.

در میان اعمال جراحی زیبایی در دنیا، بزرگ کردن پستان رایج‌ترین عمل است در حالیکه در ایران جراحی بینی شایعترین جراحی زیبایی با ۳۷۴۲۳ مورد است.

ایران از نظر تعداد جراحی بینی در دنیا پنجم است.

در سال ۲۰۱۳ در ایران، برای خانم‌ها جراحی کوچک کردن پستان ۹۳۹۶ مورد بیشتر از بزرگ کردن آن که ۸۶۳۰ مورد بوده، انجام شده است. بالاکشیدن پستان هم برای خانم‌های ایرانی ۶۵۶۹ بار انجام شده است.

اما برای آقایان ایرانی، کوچک کردن پستان به دلیل گاینکوماستی (بزرگی غیر معمول پستان مردان) ۲۱۳۷ بار انجام شده است.

بعد از جراحی بینی، جراحی‌های ترمیمی با چربی (Lipostructure or Lipofilling) یا به اصلاح پیوند چربی، شایعترین جراحی‌های زیبایی در ایران با ۱۲۱۴۳مورد بوده است.

در این روش‌ها به زبان ساده، چربی از نقطه‌ای از بدن مثل باسن برداشته می‌شود و در داخل عضوی دیگر مثل پستان کاشته می‌شود.این روش‌ها زیر بی‌حسی موضعی، آرام‌بخش‌های وریدی و در موارد طولانی بیهوشی عمومی انجام می‌شوند.

ابدومینوپلاستی (صاف و سفت کردن شکم) هم جراحی پرطرفداری در ایران بوده است و ۷۹۵۴ در سال گذشته انجام شده است.

در میان روش‌های زیبایی غیرجراحی، بوتاکس (تزریق سم بوتولینوم) هم در دنیا و هم ایران رایج ترین است و در سال گذشته ۱۰۷۸۱مورد از این روش استفاده شده است.

بعد از بوتاکس، تزریق مواد پرکننده و قابل جذب (Fillers & Resorbable)، بیشتر از همه در دنیا و ایران طرفدار دارد.

در این روش‌ها چربی نقاط دیگر بدن مثل باسن، هیالورونیک اسید و یا هورمون اریترپوئتین (EPO) به نقطه‌ای دیگر از بدن تزریق می‌شود.

مو زدایی لیزری با ۷۶۰۴ مورد سومین روش شایع غیرجراحی زیبایی در ایران بوده است.

ایران از نظر جراحی‌های زیبایی در ناحیه سر و صورت در دنیا هشتم (۱.۵%)، پستان دهم (۰.۸%)، بدن و اندام‌ها (دست و پا) دهم (۰.۷%)، و از نظر کلیه اعمال جراحی و غیرجراحی زیبایی در دنیا دهم است.

 bbc news

 

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان