ابزار رایگان وبلاگ

علف کش ها (2)
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

برخی اثرات علف کش هابر سلامت انسان

از جمله علف کش ها یی که به طور گسترده استفاده می شود،  تو فور دی  است که به عنوان یک ماده سرطانزا برای  انسان توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان طبقه بندی شده است. یک مطالعه در جنوب شرقی آسیا درباره بیش از 3000 نفر نشان داد نقائص هنگام تولدبا قرار گرفتن یک پدر و مادر در  معرض علف کش 2،4،5-T(تو-فور -فایو-تی)چهار برابر گردیده است .پاراکوات سمی است که در دوز های پایین باعث مرگ معمولا ناشی  از نارسایی تنفسی یا کلیوی می گردد.

مطالعات انجام شده در سال 2008 در مورد  آترازین  نشاندهنده افزایش  فعالیت ژن مرتبط با وزن غیرطبیعی انسان هنگام تولد  می باشد.آترازین، دومین مقام در شایع ترین علف کش های مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا، با تاثیر بر یک ژن باعث  ناباروری در رحم با علت ناشناخته می گردد.بر اساس گزارش نیویورک تایمز ،4-2-D و 2،4،5-T  علف کش های دخیل  در شکست تولید مثل انسان و  افزایش سقط جنین می باشند.در مطالعات صورت گرفته در مینه سوتادر مورد 1537 بچه، قرار گرفتن والدین در معرض   گلیفوزات (glyphosate)با افزایش نقص هنگام تولد در ارتباط بوده است.  قرار گرفتن در معرض  علف کش nitrofen افزایش مرگ و میر نوزادان پس از وضع حمل و همچنین ایجاد ناهنجاری های بافت قلب رادر پی داشته است.تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان می دهد افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سارکوم بافت نرم و لنفوم در مردم در معرض علفکش chlorophenoxy بیشتر می باشد. قرار گرفتن در معرض علف کش تریازین ارتباط قوی با افزایش بروز سرطان پستان دارد.برای علف کش  alachlor ، سوزش پوست و چشم، خطر آسیب کلیه، طحال و کبد و سرطان از مخاط حفره بینی و پلک اعلام گردیده است. استفاده از alachlor را به عنوان یک علف کش  توسط اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

C Michael Hogan (Lead Author);Sidney Draggan (Topic Editor) Herbicide

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان