ابزار رایگان وبلاگ

عامل قتل قهرمان فیلم «تک تیرانداز» دادگاهی می شود
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

کریس کایل، که فیلم “تک تیرانداز آمریکایی” بر اساس زندگینامه او ساخته شده، در سال ۲۰۱۳ میلادی در ایالت تگزاس و توسط یکی دیگر از سربازان کهنه کار جنگ به نام ادی روث کشته شد.

ای دی روث که سالها در جنگ عراق حضور داشت جزو سربازانی بود که کریس کایل تلاش می کرد تا در بازیافت سلامت روحی و فشارهای عصبی باقیمانده از دوران جنگ به او کمک کند، اما خود او نیز هدف گلوله این فرد قرار گرفته و کشته شد. جلسه رسیدگی به اتهام آقای روث روز ۱۱ فوریه در یکی از شهرهای ایالت تگزاس برگزار می شود.

درباره فیلم «تک تیرانداز»

فیلم تک تیرانداز آمریکایی ساخته کلینت ایستوود با فروشی معادل ۹۰ میلیون دلار در صدر پرفروش ترین فیلمهای سینماهای آمریکا در ماه ژانویه قرار گرفت.

بحثی که دوباره زنده شد

فیلم “تک تیرانداز آمریکایی” بر اساس زندگینامه یک عضو واحد کماندویی نیروی دریایی آمریکا نوشته شده که کریس کایل نام داشته و در دوران حضور خود در عراق بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۱۶۰ نفر را کشته است.

نمایش این فیلم بار دیگر بحثها و اختلاف نظرها پیرامون حضور آمریکا و جنگ در عراق را زنده کرد. گروهی از منتقدان افرادی همچون کایل را یک قهرمان و گروهی نیز از او همچون یک بزدل یاد کرده اند.

آقای کایل پیش از مرگش در مصاحبه ای گفته بود همچنان معتقد است که هر کسی را کشته، آدم بدی بوده است و کشتار این افراد جزو گناهان او به شمار نمی روند.

گروهی از محافظه کاران در آمریکا نیز این فیلم را نشان دهنده مصائب سربازان کشورشان در جنگ و چگونگی تلاش آنها برای دفاع از معیارهای اخلاقی و ارزشهای جامعه آمریکا می دانند.

اما در مقابل گروههای چپ ضمن انتقاد، این فیلم را توجیهی غیرمنطقی اخلاقی برای کشتار غیرنظامیان در عراق عنوان کرده اند.

“کمیته ضد تبعیض علیه عرب های آمریکایی” پس از نمایش این فیلم، در نامه ای نوشت که نمایش این فیلم منجر به افزایش موج اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان در آمریکا می شود.

 2015 euronews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

هادی
ساعت20:45---26 بهمن 1393
سلام داداش این جدیه

فیلمش که خیلی قشنگ بود...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان