ابزار رایگان وبلاگ

استفاده از فناوری واقعیت افزوده در صنعت تبلیغات
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

یک شرکت تبلیغاتی با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، یک آگهی تجارتی را در ایستگاه اتوبوسی در لندن با موفقیت انجام داد. هدف این آگهی ایجاد واقعیت مجازی شبیه داستان های علمی – تخیلی و قابل باور برای بیننده است. فناوری واقعیت افزوده واقعیت ها را دستکاری کرده و ابعاد آنها را تغییر می دهد.

یک استاد دانشگاه در باره استفاده از واقعیت افزوده در صنعت تبلیغات می گوید: «آگهی های تجارتی دنیایی هستند که روزانه ما را احاطه کرده اند. هر روز با ده هزار کالای مختلف برخورد داریم که رقم بسیار زیادی است. برای متمایز بودن در میان این همه کالا، باید با استفاده خلاقانه از همه منابع موجود، توجه و نظر مصرف کننده را جلب کنیم و کاری کنیم که فکر کند این کالا برای او مناسب است.»

تولیدکنندگان و شرکت های بیشتری به این نوع آگهی ها و شیوه های بازاریابی علاقمند شده اند. یک شرکت تازه تاسیس در شهر فرایبورگ سوئیس می تواند ابزارهایی متداول و آشنا را به شیوه متحرک یا انیمیشن به کار گیرد. یک کارشناس فناوری واقعیت افزوده در این شرکت می گوید: «یک ویدیو را در داخل یک عکس می نشانیم به صورتی که بخشی از مجله به نظر برسد. استفاده از این شیوه با هدف های مختلفی از جمله افزودن به محتوا، اشاره به محل تولید کالا، نگاهی دقیق تر به یک محصول با زاویه ۳۶۰ درجه و یا داخل یک خودرو انجام می شود.»

او اضافه می کند: «در مقایسه با یک آگهی ساده در مجله، استفاده از این فناوری برای تولید کنندگان و نام های تجاری فرصتی برای ارتباط و جلب توجه مصرف کنندگان بیشتر است.»

اما سئوال این است که چه نوع تبلیغاتی مناسب است؟ درحالیکه شاهد افزایش آگهی های بازرگانی هستیم، واقعیت افزوده باید تجربه ای برای مصرف کننده ایجاد کند که بتواند آن را با خانواده و نزدیکانش به مشارکت بگذارد.

جولیان اینتارتاگلیا، استاد دانشگاه می گوید: «اگر یک آگهی ببینم که برایم جالب باشد حتما آن را به خانواده و نزدیکانم منتقل می کنم و با این کار توجه و علاقه مردم را بیشتر می کنم. این کار به این دلیل جالب است که مدل تازه ای از آگهی تجارتی و بازاریابی است و به تولید کننده امکان مشارکت دادن مصرف کننده را می دهد.»

یکی از متقاضیان مهم این نوع آگهی، شرکت مخابرات کشور سوئیس یا “سوئیس کام” است. یکی از کارشناسان این شرکت می گوید: «ما عملیات متفاوتی برای مشتریان داریم به عنوان مثال، در برنامه آگهی های تجارتی در مجلات با نشان دادن ویدیو و گیم هایی که برای مشتریان جالب است محتوای آن را افزایش می دهیم. برای ناشران نیز این فرصتی برای غنی کردن مجله ها و نشریات است. می دانیم که متاسفانه تیراژ مجلات و نشریات رو به کاهش است.»

استفاده از فناوری واقعیت افزوده در صنعت تبلیغات و آگهی ها هنوز در ابتدای راه است. اما بنا به پیش بینی کارشناسان تمایل به استفاده از آن شتاب خواهد گرفت و احتمالا گاهی اوقات مصرف کننده، جای تبلیغ کننده این آگهی را می گیرد.

euronews 2015



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان