ابزار رایگان وبلاگ

جام جهان نما
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

سقوط هواپیمای آهنگساز فیلم تایتانیک،جیمز هورنر

جیمز هورنر، آهنگساز فیلم مشهور تایتانیک در حادثه هوایی کشته شد. او روز سه شنبه (۲۳ژوئن/۲ تیر) با هواپیمای شخصی‌اش بر فراز منطقه سانتاباربارا در کالیفرنیا سقوط کرد. خلبانی هواپیما را خود او برعهده داشت. جیمز هورنربرای ساختن ترانه فیلم تایتانیک با صدای سلین دیون و موسیقی متن آن برنده دو جایزه اسکار شد. او برای بیش از ۱۰۰ فیلم از جمله آواتار، ذهن زیبا، شجاع دل و آپولوی ۱۳ نیز موسیقی متن ساخت.

"تعظیم" شرکت اپل در برابر تیلور سویفت

تیلور سویفت، خواننده آمریکایی روز یک‌شنبه (۳۱ خرداد/ ۲۱ ژوئن) در وبلاگ خود تصمیم شرکت اپل برای نپرداختن دستمزد به هنرمندان در طول دوره آزمایشی راه‌اندازی اپل موزیک را "تکان‌دهنده و ناامیدکننده" خواند و اعلام کرد آلبوم آخر خود با عنوان "۱۹۸۴" را از سرویس جدید اپل خارج می‌کند. تنها ۱۷ ساعت پس از این اعتراض شرکت اپل از تصمیم خود منصرف شد.

فرار قاچاقچی خطرناک مکزیکی از زندان

خواکین گوسمان، یکی از سرکرده‌گان خطرناک باندهای قاچاق مواد مخدر در مکزیک برای دومین بار موفق به فرار از زندان فوق‌امنیتی مکزیکو سیتی شد. وی که با لقب "ال پاچو" شناخته می‌شود، ۱۴ سال پیش نیز توانسته بود از زندان فرار کند. مأموران مبارزه با مواد مخدر مکزیک و آمریکا سال گذشته توانستند او را دستگیر کنند. گوسمان یکی از خطرناکترین تبهکاران جهان است.

فرارنخست‌وزیر صربستان از دست حاضران خشمگین

الکساندر ووچیچ، نخست‌وزیر صربستان، در مراسم بیستمین سالگرد کشتار سربرنیتسا مورد حمله انبوه جمعیت قرار گرفت و وادار به ترک محل شد. در این مراسم که در شرق بوسنی برگزار شده بود، حاضران خشمگین به سوی او سنگ و بطری پرتاب کردند. طبق گزارش‌ها یکی از سنگ‌ها به صورت ووچیچ برخورد کرده و موجب شکسته شدن عینک وی شده است. در قتل‌عام سربرنیتسا بیش از ۸ هزار مرد و پسر جوان قربانی شدند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان