ابزار رایگان وبلاگ

تندباد آماتور ایرانی پابه‌پای ستاره‌ حرفه‌ای جامائیکا
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

مسابقات جهانی داخل سالن هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و برخی مواد مسابقات فضای باز مانند پرتاب چکش یا دوهای بالاتر از سه هزار متر در آن اعمال نمی‌شود. به جای آن، بعضی مواد در مسابقات داخل سالن به انجام می‌رسد که در فضای باز وجود ندارد؛ مانند دوی ۶۰ متر که از جمله سریع‌ترین مسابقات ورزشی گروهی در جهان محسوب می‌شود.

در فینال این ماده ریچارد کیلتی از بریتانیا با زمان ۶ ثانیه و ۴۹ صدم ثانیه قهرمان شد و رکورد شخصی خود را هم شکست. ماروین بریسی از آمریکا دوم شد و فمی اگونوده از قطر که اصالت نیجریه‌ای دارد در رده سوم ایستاد.

در این رقابت‌ها "دواین چمبرز" دارنده‌ی مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان عنوانی بهتر از ششمی به دست نیاورد و نستا کارتر جامائیکایی که سال ۲۰۱۲ به مدال نقره رسید، هفتم شد.

درخشش مردان ایران

در جمع دوندگان آسیایی ماده ۶۰ متر، بینگ تیان سو از چین بهترین بود. او گرچه از دستیابی به مدال بازماند، اما رکورد کشورش را بهبود بخشید و در نهایت نیز به عنوان چهارم رسید. حسن تفتیان و رضا قاسمی دو نماینده ایران در این رقابت‌ها بودند که هر دو راهی نیمه نهایی شدند.

قاسمی در مرحله گروهی با ۶ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه رکورد ملی را فرو ریخت. حسن تفتیان هم رکورد شخصی‌اش را ارتقا داد. این دو نفر، پیشرفت خیره‌کننده خود را مرهون رقابت داخلی تنگاتنگی هستند که چه در داخل سالن و چه در مسابقات فضای باز بین‌شان برقرار است. قبلاً احسان حدادی و برادران صمیمی نیز در ماده پرتاب دیسک چنین رقابتی داشتند.

جالب آنکه رکورد نستا کارتر جاماییکایی در مرحله مقدماتی با قاسمی برابر بود. کارتر دو طلای المپیک لندن و پکن را دارد و دو مدال طلا نیز از مسابقات جهانی به گردن آویخته، اما تندباد ایرانی در این رقابت‌ها توانست پا به پای او بدود. با این تفاوت که کارتر پای ثابت مسابقات حرفه‌ای در نقاط مختلف دنیاست و درآمد هنگفتی نیز از این رشته پول‌ساز دارد. نمایندگان ایران اما در موقعیتی آماتور به سر می‌برند و تماس‌های بین‌المللی‌شان نیز محدود و کم شمار است.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



           

درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان