ابزار رایگان وبلاگ

رمز جیب کوچک جلوی شلوار جین
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

هیچوقت فکر کرده‌اید جیب بسیار کوچک بالاى جیب هاى معمولى جلوی شلوار جین براى چیست؟ یا احتمالا انگشت شست خود را وارد آن کرده‌اید؟

این جیب برای ساعت است و در اصل براى مردانى که از ساعت جیبى استفاده مى کردند و به محلى براى حفاظت از آن نیاز داشتند، دوخته شد. هرچند، به گفته طراحان شرکت لى وایز، این جیب با گذشت زمان، براى مقاصد متعدد دیگرى به کار گرفته شده است؛ از محلى براى گذاشتن کاندوم تا پول خرد.

اما بعضى افراد کنجکاو بحث این جیب را دوباره پیش کشیده‌اند.

مطلبى در وبسایت رسمی لى وایز منتشر شده که تایید می کند نخستین شلوارهای جین آبى رنگ، چهار جیب داشتند؛ یکى در پشت، یکى در جلو و دو جیب کوچک براى گذاشتن ساعت.

جیب اضافى کاربردهاى متعدد با اسامى متفاوت داشته است؛ از جمله جیب کاندوم، جیب پول خرد، جیب ساعت و جبب بلیت.

به گفته یک پژوهشگر تاریخ لى وایز، این جیب کوچک در قدیمى‌ترین شلوارهاى جینی که در آرشیو شرکت نگهداری می شوند و به حدود سال ١٨٧٩ میلادی باز مى گردند، دیده مى شود.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان