ابزار رایگان وبلاگ

یک قطعه الماس خام به قیمت بی‌سابقه ۶۳ میلیون دلار فروش رفت
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

یک شرکت حفر معدن اعلام کرده یک قطعه الماس خام ۸۱۳ قیراطی را به خریداری حرفه‌ای به قیمت ۶۳ میلیون دلار فروخته و به این ترتیب رکوردی جدید برجای گذاشته است. انتظار می‌رود که این رکورد به زودی باز هم شکسته شود.

شرکت حفر معدن "لوکارا دایموند" اعلام کرده که یک قطعه الماس خام را به قیمت ۶۳ میلیون دلار به فروش رسانده است. این سنگ قیمتی که آن را "صورت فلکی" نامگذاری کرده‌اند، به گفته مسئولان این شرکت ۸۱۳ قیراط وزن داشته است.

طبق اطلاعاتی که این شرکت منتشر کرده، خریدار یک جواهرشناس حرفه‌ای بوده که قصد دارد این الماس را تراش دهد.

این الماس خام ماه نوامبر سال گذشته در معدن "کارووه" در بوتسوانا (کشوری در جنوب آفریقا) کشف شد. شرکت کانادایی "لوکارا دایموند" در بیانیه ‌خود گفته است که این الماس، گران‌ترین الماس خامی بوده که تا کنون در جهان به فروش رفته است.

به گفته سخنگوی این شرکت آنها هیچ اطلاعی در مورد این که آیا الماس "صورت فلکی" به صورت قطعه‌های کوچکتر برش یافته یا به همان صورت کامل باقی مانده است، ندارند.

از معدن "کارووه" یک الماس دیگر هم کشف شده که قرار است در ماه ژوئن توسط بنگاه "ساتبیز" به حراج گذاشته شود. این الماس که "Lesedi La Rona" نام دارد ۱۱۰۹ قیراط است. گفته می‌شود این الماس بزرگترین الماس خامی است که تا کنون در جهان یافت شده است.

قیمت اولیه برای حراج این الماس ۷۰ میلیون دلار پایه‌گذاری شده است.

اخیرا یک قطعه الماس آبی‌رنگ نایاب در هنک‌کنگ به قیمت ۲۸ میلیون دلار به فروش رفت. سال گذشته نیز یک الماس قیمتی مشابه در جریان یک حراجی در ژنو به قیمت ۴۵ میلیون یورو فروخته شد.

dw



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان