ابزار رایگان وبلاگ

یک ایرانی ـ آمریکایی پردرآمدترین مدیرعامل در آمریکا
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

یک ایرانی ـ آمریکایی با درآمد سالیانه بیش از ۹۴ میلیون دلار در صدر لیست مدیران پردرآمد در ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. این رده‌بندی به سفارش خبرگزاری آسوشیتدپرس تهیه شده است.

دارا خسروشاهی مدیرعامل ۴۷ ساله آژانس مسافرتی اینترنتی "اکسپدیا" (Expedia) در رده‌بندی درآمد سالیانه مدیران عامل شرکت‌های بزرگ در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

موسسه داده‌پرداز "اکوئیلار" (Equilar) در پژوهشی که به سفارش خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام داده درآمد سالیانه خسروشاهی را در مجموع ۶/ ۹۴ میلیون دلار برآورد کرده است. در این مبلغ البته سهام و اعتبارات نیز مورد نظر قرار گرفته‌اند.

البته ارزش آن بخش از درآمد سالیانه خسروشاهی که به شکل سهام موجود است به چگونگی رشد بلندمدت ارزش سهام شرکت "اکسپدیا" وابسته است. اما با امضای یک قرارداد جدید ۴ ساله پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالیانه این شرکت رشدی ۸۸۱ درصدی داشته باشد.

دارا خسروشاهی از سال ۲۰۰۵ میلادی مدیریت "اکسپدیا" را به عهده دارد. از زمان شروع کار او ارزش سهام این شرکت ۴۴۱ درصد رشد کرده است. تنها در سال گذشته میلادی ارزش سهام "اکسپدیا" ۴۶ درصد افزایش یافته است.

اما حضور مدیران دیگر رده‌بندی درآمد آسوشیتدپرس در کنار خسروشاهی کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسند. لسلی مون‌وس از "سی‌بی‌اس" با ۴/ ۵۶ میلیون دلار و فیلیپ دامن از "ویاکام" با ۱/ ۵۴ میلیون دلار درآمد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

رابرت ایگر مدیرعامل شرکت "دیزنی" با ۵/ ۴۳ میلیون دلار درآمد سالیانه در رده پنجم و ماریسا مایر مدیرعامل کمپانی "یاهو" با ۳۶ میلیون دلار در جایگاه هشتم قرار دارند.

dw



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان