ابزار رایگان وبلاگ

فدراسیون بین المللی تنیس ماریا شاراپووا را دو سال محروم کرد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

فدراسیون بین المللی تنیس ماریا شاراپووا را به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ دو سال محروم کرد.

 به دلیل یافتن ماده ممنوعه ملدونیوم در نمونه آزمایش شاراپووا، این تنیس باز اسفند ماه سال گذشته و در جریان مسابقات اوپن استرالیا به صورت موقت از حضور در رقابت‌های تنیس منع شده بود.

ملدونیوم، دارویی که شاراپووا آن را به خاطر بیماری قلبی خود در ده سال گذشته استفاده می‌کرده، دارویی است که از اول ژانویه سال ۲۰۱۶ در لیست داروهای ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) قرار گرفت.

 ماریا شاراپووا گفته که علیه محرومیت دو ساله خود اعتراض خواهد کردو این حکم بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی تنیس از تاریخی که تست او مثبت اعلام شده یعنی ۲۶ ژانویه ۲۰۱۶ محاسبه خواهد شد.

شاراپووا که قهرمانی ۵ گرند‌اسلم را در کارنامه دارد در صفحه فیسبوک خود نوشته است:" من نمی‌توانم این محرومیت دو ساله ناعادلانه و سختگیرانه را قبول کنم."

او در ادامه درباره تصمیم فدراسیون بین المللی گفته است: "هیئت رسیدگی فدراسیون بین المللی تنیس با اعلام رای محرومیت دو ساله به صورت مخفیانه، نتیجه گرفته که استفاده من از ملدونیوم غیرعمدی نبوده است."

"فدراسیون بین المللی تنیس از کمیته انضباطی این نهاد درخواست کرده بود که من را ۴ سال محروم کنند، این مدت زمان محرومیت برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که به صورت عمدی مرتکب دوپینگ شده‌‌اند اما در نهایت کمیته انضباطی این درخواست فدراسیون بین المللی تنیس را رد کرد."

ماریا شاراپووا تنیس باز ۲۸ ساله روس در نهایت اعلام کرده که برای بازگشت به دنیای تنیس مبارزه خواهد کرد: "من قصد دارم برای آنچه فکر می‌کنم حقیقت است از حق خودم دفاع کنم و به همین دلیل برای بازگشت هرچه زودتر به دنیای تنیس خواهم جنگید."

آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ در ماه آوریل اذعان کرد که دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که داروی ملدونیوم چه مدت در خون مصرف کنندگان باقی خواهد ماند.

آنها پیشنهاد کرده بودند که ورزشکارانی که پیش از اول مارس امسال آزمایش دوپینگ آنها مثبت اعلام شده با محرومیت روبرو نشوند.

هرچند که ماریا شاراپووا پیشتر به استفاده از داروی ملدونیوم، پس از اعلام ممنوعیت، اعتراف کرده است؛ اما او ادعا کرد که از اضافه شدن این دارو به لیست داروهای ممنوعه بی‌خبر بوده و دارو را با اسم میلدرونیت می‌شناخته است.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان