ابزار رایگان وبلاگ

روز تاریخی زنان ایران در المپیک؛‌ کیمیای ایران اولین زن مدال‌آور از ایران شد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

کیمیا علیزاده، ۱۸ ساله، با کسب مدال برنز تکواندو در المپیک ۲۰۱۶ ریو اولین زن در تاریخ ایران شده است که برنده مدال المپیک می شود.

 او با پیروزی پنج بر یک مقابل نیکیتا گلاسنویچ از سوئد در وزن ۵۸ کیلوگرم به مدال سوم این رقابت ها رسید.

هرچند علیزاده و رقیبش در راند اول امتیازی نیاوردند اما ورزشکار ایرانی در راند دوم دو بر صفر جلو افتاد. او در راند سوم پنج امتیازی شد تا کار یکسره شود.

 

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک بعد از موفقیت کیمیا علیزاده گفت: "این برنز در واقع نخستین مدال بانوان کشورمان در تاریخ ۶۸ ساله حضور ایران در بازی های المپیک است."

روز پنجشنبه راحله آسمانی، تکواندوکا ایرانی الاصل تیم بلژیک هم در مسابقه رده بندی برابر حریفی از مصر قرار گرفت و بعد از تساوی در سه وقت قانونی، مسابقه را در وقت اضافی طلایی واگذار کرد و از کسب مدال برنز بازماند.

خانم علیزاده پیشتر با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده بندی راه یافته بود.

او در اولین مسابقه ۷ بر ۶ مقابل آنا زانینویچ از کرواسی پیروز شد تا به یک هشتم نهایی راه پیدا کند. در مسابقه بعدی او با اوا گومز از اسپانیا روبرو شد که آن بازی را با اختلاف یک امتیاز - ۷ به ۸ - واگذار کرد.

اوا گومز به فینال راه یافت و این فرصتی برای علیزاده فراهم کرد که راهی گروه شانس مجدد شد.

او در این مرحله ابتدا به مصاف هارنسوجین فاناپه از تایلند رفت و با ۱۴ امتیاز در برابر ۱۰ امتیاز پیروز شد تا به رده بندی راه یابد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا زهرا سروی نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو ایران گفت:‌ "اگر کیمیا علیزاده مدال نمی گرفت، به خدا گلایه می کردم چون شاید خیلی ها ندانند این بچه در تمرینات چه سختی هایی می کشد اما خدا می داند."

با این پیروزی شمار مدال های ایران در مسابقات امسال المپیک به پنج عدد - دو طلا و سه برنز - می رسد.

'پاداش ۱۰ هزار دلاری'

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، پس از این پیروزی گزارش می دهد که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران خانم علیزاده ۱۰ هزار دلار پاداش خواهد گرفت.

بنابه این گزارش او گفت: "به جای ۳ هزار دلار پاداش مدال‌آوران برنز به کیمیا علیزاده معادل ورزشکاران طلایی یعنی ۱۰ هزار دلار پاداش داده می‌شود."

به نوشته ایسنا این پاداش جدا از جایزه وزارت ورزش است که به قهرمانان المپیکی پرداخت می شود.

تیم ایران با ۹ ورزشکار زن در المپیک شرکت کرد که گفته می شود بزرگترین گروه ورزشکاران زن ایران از زمان المپیک سال ۱۹۹۶ آتلانتا است.

کیمیا علیزاده، لیلا رجبی، نجمه خدمتی، مه‌لقا جام‌بزرگ، گلنوش سبقت‌الهی، زهرا نعمتی، ندا شهسواری، مهسا جاور و الهه احمدی در رشته‌های تیراندازی، دو و میدانی، پینگ‌پنگ، قایق‌رانی و تکواندو به رقابت پرداخته اند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان