ابزار رایگان وبلاگ

الگو برداری از سیستم ناوبری زنبورهای عسل
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

آنتن نصب شده برروی زنبور عسل در این تحقیق.جندی شاپور البرز

این حشرات به سرعت بهترین و کوتاهترین راه ممکن بین گلها را با محاسبات دقیق و بدون نقشه می یابند.آنها برای یافتن مسیر بهینه مابین گلها یک کار محاسبات دقیق که حتی مغز انسان را به چالش می کشد انجام می دهند.این موضوع نشان می دهد که با استفاده از این سیستم آنها قادربه خلق یک نقشه ذهنی استادانه بوده و این امر آنها را قادر به سفری موثر و بهینه در یک قلمرو ناشناخته می نماید.پیدا کردن یک راه به تقلید از سیستم ناوبری زنبور ممکن است این امکان را مهیا سازد تا برنامه نویسان برای توسعه قابلیتهای روبات ها و قدرت سازگاری و مانور پذیری آنها در مناطق نا آشنا از آن استفاده لازم را ببرند. 

دانشمندان دانشگاه های Sydney استرالیا و Queen Mary انگلستان گلها را با آرایش پنج ضلعی و فواصل 50 متری قرار دادند.آنها با نصب یک رادار کوچک برروی زنبورهای عسل و قرار دادن دوربین بر روی گلها تمام حرکات زنبورهارا برای دریافت الگوریتم کاری آنها تحت بررسی قرار دادند.120 راه ممکن برای بازدید هر گل برای یکبار موجود بود که زنبورها با فقط 20 بار تلاش از این 120 بار موفق به یافتن کوتاهترین راه ممکن شدند.آنها مسیر خود را درحدود 80 درصد یا به عبارتی 1500 متر کوتاهتر نمودند. بررسی برای الگوبرداری از این ساختار ذهنی همچنان ادامه دارد.

September 20th, 2012

By Rachel Ehrenberg



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان