ابزار رایگان وبلاگ

مضرات عینک آفتابی تقلبی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

مشخص شدن آثار مخرب نور خورشید بر پوست انسان باعث شده است که بسیاری از ما پوستمان را در برابر آفتاب محافظت کنیم. اما دانشمندان می گویند باید به همان میزان که نگران پوستمان در برابر آفتاب هستیم، به فکر چشمانمان هم باشیم.
به گزارش  جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، یک تحقیق که در بریتانیا انجام شده نشان می دهد که عینک آفتابی نامناسب می تواند بیش از آن که به نفع چشمهایمان باشد، به آن آسیب بزند.بر اساس این تحقیق زدن هر عینک آفتابی الزاما به حفاظت از چشمان کمک نمی کند و افراد باید در انتخاب عینک آفتابی خود بیشتر دقت کنند.پروفسور جیمز وولفسان از اعضای این تیم تحقیق می گوید: «نوری که از اطراف عینک وارد چشم می شود، با لنز عینک برخورد می کند و این عدسی می تواند نور را تا 20 برابر تشدید کند. سپس این نور تشدید شده وارد چشمان ما می شود که بسیار مخرب است.»مساله دیگری که در این تحقیق بررسی شده است توانایی چشم افراد در فوکوس کردن به اشیا است. بر اساس این مطالعه عینکهای آفتابی که چشمان را در برابر اشعه های فرابنفش یو وی حفاظت می کنند، ناتوان شدن چشم در فوکوس کردن را به تاخیر می اندازند.

چشمان ما با گذر عمر توانایی خود را برای فوکوس کردن بر اشیا آرام آرام از دست می دهند.
 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان