ابزار رایگان وبلاگ

تصاویری از ویروس سرماخوردگی/ ساخت دارو برای جلوگیری از گسترش ویروس
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

تصاویر جدید و خیره کننده از ویروسی که موجب اکثر عفونهای سرماخوردگی می‌شوند توسط یکی از سریعترین ابرکامپیوترهای جهان خلق شد.به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان امیدوارند که این تصاویر باورنکردنی بتواند به کشف یک درمان برای ویروس سرماخوردگی کمک کند.گروهی از دانشمندان دانشگاه ملبورن استرالیا ژنوم کامل ویروس انسانی rhinovirus را که عامل 50 درصد از تمام سرماخوردگی ها است شبیه سازی کردند.

محققان دانشگاه مریلند نمای سه بعدی را از ویروس سرماخودگی خلق کردند

آنها امیدوارند از این شبیه سازی برای درک بهتر چگونگی ساخت یک داروی جدید توسط شرکت استرالیایی " Biota " استفاده کنند تا از گسترش این ویروس جلوگیری شود.این دارو که هنوز در مراحل آزمایش بالینی است به عنوان درمان برای افرادی استفاده می شوند که بیماریهای مزمن ریوی چون آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه و فیبروز سیستیک دارند و ابتلای آنها به یک سرماخوردگی عادی می تواند مهلک باشد.این تصاویر سه بعدی یکی از نخستین تصاویری بود که توسط  "IBM Blue Gene Q " یک ابر کامپیوتر جدید خلق شد و اوایل ماه جاری به دانشگاه ملبورن استرالیا ارائه شد.مایکل پارکر معاون تحقیقات پزشکی موسسه سنت وینسنت که این تحقیقات را هدایت کرده است اظهار داشت: درک بهتر اینکه این ویروس rhinovirus و چگونگی پاسخ آن به دارو می تواند برای بیماریهای مختلف معانی متفاوتی داشته باشد.وی اظهار داشت: ویروس rhinovirus به خانواده ای از ویروسهایی مرتبط است که موجب بیماریهایی از قبیل مننژیت و فلج اطفال می شود.پارکر اظهار داشت: افزایش درک درباره چگونگی کارکرد داروهای کنونی با یک ویروس می تواند راه را برای درمانهای ضد ویروسی جدید در رابطه با این ویروسها باز کند و در نهایت به نجات زندگی افراد بسیاری در سراسر جهان منتهی شود.

این تیم با استفاده از قوی ترین ابرکامپیوتر جهان مدل ویروس HPV را بازسازی کردند

پارکر با همکاری کارشناسان کامپیوتر از IBM و مرکز محاسبات علمی ویکتوریایی این شبیه سازی سه بعدی را انجام دادند.فناوری ابرکامپیوتر این امکان را فراهم می کند که مکانیسمهای درون یک سلول انسانی را به طور عمیق تر نگاه کنیم به ویژه اینکه می توانیم از طریق آن نحوه کارکرد یک دارو را در سطح ملکولی مشاهده کنیم.براساس اظهارات دکتر جان واگنر مدیر مرکز تحقیقات IBM و مرکز محاسبات علمی ویکتوریایی، این ابرکامپیوتر سریع ترین دستگاهی است که در نیم کره جنوبی وجود دارد و سی و یکمین ابرکامپیوتر سریع در جهان است. این کامپیوتر قادر است 836 تریلیون محاسبه عددی را در یک ثانیه انجام دهد.

دانشمندان از این تصاویر برای بررسی این که یک درمان بالقوه چگونه کار می کنند استفاده می کنند



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان