ابزار رایگان وبلاگ

باورهای غلط در دنیای تکنولوژی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

۱- مک ویروسی نمی‌شود
سال‌ها اپل از طریق وب‌سایت خود ادعا کرد کامپیوترهایش از سیستم‌عامل‌های تحت ویندوز بهترند چرا که به ویروس آلوده نمی‌شوند.اما زمان گذشت تا در ماه ژوئن امسال اپل مجبور به روزرسانی وب‌سایت خود در بخش مربوط به ویروس‌ها و بدافزارها شد.این وب‌سایت ادعای سابق خود را نیز حذف کرد. کارشناسان امنیت اعلام کردند که ۶/ ۲ درصد از مک‌بوک‌ها که یک آنتی‌ویروس مشترک را دانلود کرده بودند، آلوده به ویروس شده بودند.

۲- هرچه مگاپیکسل‌های دوربین بیشتر، بهتر
وقتی از گوینده‌های چنین جمله‌ای پرسیده می‌شود چرا این اعتقاد را دارند، معمولا فکری می‌کنند و جوابی می‌دهند که قانع‌کننده نیست. بالاتر بودن مگاپیکسل برای وقتی بهتر است که می‌خواهید عکس‌هایی در سایز بزرگ داشته باشید وگرنه در اندازه‌های معمولی مگاپیکسل به اندازه کیفیت لنزهای دوربین و سنسورهای نور اهمیت ندارد.بنابراین دوربین یا گوشی همراه خود را تنها بر اساس تعداد بیشتر مگاپیکسل انتخاب نکنید.

۳
- بستن اپلیکیشن‌ها، باتری آیفون را حفظ می‌کند
برای مدت‌ها برداشت عمومی این بود که برای حفظ باتری آیفون و ارتقای طول عمر آن باید همه اپلیکیشن‌هایی را که از آنها استفاده نمی‌کنیم ببندیم.اما آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که با دو بار کلیک بر دکمه خانه (دکمه دایره‌ای شکل پایین آیفون) دیده می‌شوند (که همان اپلیکیشن‌های بی‌استفاده بازمانده شما هستند) هیچ ارتباطی به طول عمر باتری‌تان ندارند.

۴- به برق ماندن لپ‌تاپ از طول عمر باتری می‌کاهد
یک نگرانی عمومی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از کاربران فکر می‌کنند اگر لپ‌تاپ‌شان مدت‌ها به برق بماند باتری‌اش از بین می‌رود.اما چنین چیزی درست نیست. حتی احتمالا بهتر است که همیشه به برق باشد تا هر بار به صفر برسد و دوباره آن را به برق بزنید.

۵- گذاشتن لپ‌تاپ بر پاها مردان را عقیم می‌کند
مشخص نیست چرا چنین چیزی در بین بعضی از مردان پذیرفته شده است که قرار دادن لپ‌تاپ موقع کار کردن بر روی پاها آن‌ها را عقیم می‌کند. اما چنین چیزی درست نیست.

۶- فیس‌بوک قرار است پولی شود
نه! وقتی کسی چنین چیزی را می‌گوید یا در فیس‌بوک خود می‌نویسد، باور نکنید.با مراجعه به مرکز کمک فیس‌بوک (Help Center) می‌بینید که در آن رسما از سوی فیس‌بوک اعلام شده که این ابرشبکه اجتماعی همواره رایگان بوده و همیشه رایگان باقی خواهد ماند.


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان