ابزار رایگان وبلاگ

مواد ممنوعه ما یکروویو
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

منبع:آی کمک

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی یکی از پرآب‌ترین صیفی‌هاست که اگر به صورت خام و سالم داخل مایکروویو قرار داده شود، در اثر بالا رفتن بیش از اندازه درجه حرارت آب داخل آن، می‌ترکد و مشکل‌ساز می‌شود.

چند برش عمیق دور تا دور گوجه‌فرنگی خام ایجاد کنید و سپس آن را داخل مایکروویو بگذارید. حتی می‌توان گوجه‌فرنگی را حلقه‌حلقه و با چنگال، سوراخ‌هایی روی هر حلقه ایجاد کرد و سپس آن را درون دستگاه قرار داد.

غذاهای آبکی و سس‌های گوشتی

حجم بالای آب این مواد غذایی، داغ شدن بیش از اندازه آبشان و ترکیدن اجزای ریز موجود در آن‌ها (مانند لوبیا، لیمو یا نخود و نخودفرنگی) می‌تواند باعث آلوده شدن فضای داخلی مایکروویو یا حتی آسیب دیدن لوازم داخلی دستگاه شما شود.

باید غذاهای آبکی و سس‌های گوشتی را داخل ظروف پلاستیکی گود یا کاسه بریزید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید. به این ترتیب می‌توانید از پاشیدن آب داخل مایکروویو پیشگیری کنید.

گوشت استیک

گوشت تکه‌ای خام به خصوص اگر گوشت گوساله بدون چربی باشد، پس از قرار دادن داخل مایکروویو مانند لاستیک ماشین، سفت و غیر قابل مصرف می‌شود. دلیل این موضوع هم تبخیر بیش از اندازه آب درون بافت گوشت طی فرآیند پختن است.

باید گوشت‌های استیکی را با کره، چرب و مزه دار کنید و بعد آن‌ها را درون یک بشقاب خورش‌خوری گود که مقدار اندکی آب‌جوش و آب‌لیمو دارد، بگذارید و روی بشقاب را با سلفون بپوشانید یا با بشقاب دیگری، یک در برای آن درست کنید.

تخم مرغ

اگر وقت کم دارید و می خواهید یک تخم مرغ را درست کنید حتما از اجاق گاز استفاده کنید و آن را در ماکروویو قرار ندهید. تخم مرغ دارای پروتئین بسیار زیادی است و یک پوست سخت نیز بر روی آن قرار دارد. قرار دادن تخم مرغ زیر امواج باعث انفجار آن و یا حتی از کار افتادن دستگاه شما می شود .

پلاستیک

یکی دیگر از موادی که نباید در ماکروویو قرار دهید پلاستیک است چرا که بعد از برخورد با امواج ممکن است سمومی را وارد غذا کند. قبل از اینکه ظرف را در دستگاه قرار دهید روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید که قابلیت استفاده در ماکروویو را داشته باشد. برخی از ظروف غیر استاندارد بعد از گرم شدن آب می شوند و این می تواند برای غذا شما بسیار مضر باشد همچنین ظرف شما نیز بی استفاده می شود .


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان