ابزار رایگان وبلاگ

معرفی بهترین صفحه‌های نمایش در تلفن‌های هوشمند1: انواع صفحه نمایش
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

Super AMOLED
این مدل صفحه نمایش، در واقع همان صفحه نمایشAMOLED  ست که با اضافه شدن برخی قابلیت‌های جدید،‌ خانواده جدیدی را به وجود آورده است. اصلی‌ترین قابلیتی که Super AMOLED را از مدل‌های اولیه AMOLED‌ متفاوت می‌سازد وجود صفحه لمسی خازنی‌ست که در روند تولید به آن افزوده شده است. همچنین مصرف انرژی کمتر و روشنایی بیشتر نیز خود مواردی‌ هستند که باعث ایجاد این خانواده جدید شده‌اند.

Super AMOLED Plus


تکنولوژی Super AMOLED Plus با دومین کهکشانی سری S‌ سامسونگ (Galaxy SII) به بازار جهانی قدم گذاشت. این صفحه نمایش‌ها، علاوه بر قابلیت‌های قبلی،‌ از روش ساماندهی زیرپیکسل‌های جدیدی که به خانواده LCD شباهت داشت استفاده می‌نمایند. این متد جدید، علاوه بر تیزی بیشتر، وضوح بیشتری را در نمایش به کاربران می‌دهد.

Super AMOLED HD
متد جدیدی که توسط سامسونگ وارد دنیای موبایل شد. این نوع صفحه نمایش را می‌توان به‌عنوان صفحه نمایش‌های AMOLED Super در رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل دسته‌بندی نمود.

که مخفف کلمه Plane to line Switching می‌باشد توسط سامسونگ به دنیای تکنولوژی معرفی شد. این صفحه ‌نمایش‌ها از زوایه دید صد در صد بهره می‌برند. این موضوع بدین معناست که شما از هر زاویه‌ای می‌توانید اطلاعات روی صفحه‌نمایش را کاملا مشاهده کنید. همچنین ۱۰ درصد روشنایی بیشتر نسبت به صفحه نمایش‌های نسل اول خانواده IPS که در آیفون ۴ به کار برده شد، کیفیت و وضوح بالا در نور آفتاب و رزولوشن WXGA دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش‌ است. در کنار این قابلیت‌ها، این نوع صفحه نمایش‌ از هزینه تولید ارزان‌تری نسبت به صفحه‌نمایش‌های LCD همرده برخوردار هستند.



 

نکته جالب در رابطه با این صفحه نمایش، بازگشت دوباره سامسونگ به روش ساماندهی زیر-پیکسل‌ها به همان روش استاندارد AMOLED بود. این اقدام تعجب برانگیز در حالی رخ داد که ساماندهی زیر-پیکسل‌ها در Super AMOLED Plus کیفیت بالاتر و تیزی بیشتری را در صفحه نمایش ایجاد نموده بود. البته سامسونگ دلیل این اقدام را دوام بیشتر این روش نسبت به Super AMOLED Plus اعلام نموده است. این صفحه نمایش‌ها درGalaxy Note  و متاسفانه در Galaxy SIII نیز به کار برده شده‌اند.
Super AMOLED Plus HD
بعد از اقدام سامسونگ در رابطه با صفحه نمایش‌های Super AMOLED HD و تغییر در روش ساماندهی پیکسل‌ها، بار دیگر غول کره‌ای از تولید صفحه نمایشی با رزولوشن HD ولی این دفعه با روش ساماندهی زیر-پیکسل مناسب Super AMOLED Plus که تیزی بیشتری را به صفحه نمایش می‌دهد خبر داد. البته در حال حاضر، هیچ مدلی از این صفحه نمایش در دنیای دیجیتال قدم نگذاشته است،‌ اما شایعاتی از تلاش سامسونگ برای دستیابی به این تکنولوژی وجود دارد.
Retina display
صفحه نمایش های تجاری دیگری که توسط اپل وارد میدان شدند. Retina به صفحه نمایش‌هایی گفته می‌شود که تراکم پیکسل‌ها در آن به قدری زیاد باشد که هیچ چشم غیر مسلحی در فاصله عادی قابل به تشخیص آن‌ها نباشد. به معنای دیگر، صفحه نمایش‌های بدون پیکسل را Reitina می‌گویند.

 

معرفی بهترین صفحه‌های نمایش در تلفن‌های هوشمند

 

میزان دقیق تراکم پیکسل‌ها در صفحه نمایش‌های Reitina با توجه به نوع دستگاه و میزان فاصله نرمال از چشم تغییر می‌کند. برای مثال، iPhone 4S، که اغلب در فاصله نزدیکی به چشم‌ها قرار دارد، ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ دارد، در حالی که در آیپد جدید (New iPad) این مقدار به ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ کاهش پیدا می‌کند. البته، در طرف دیگر ماجرا،‌ به لطف بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش آیپد، این مقدار در فاصله مناسب، وجهه بهتری به این دستگاه می‌بخشد.
Super-LCD
سوپر ال‌سی‌دی نوع به خصوصی از صفحه نمایش‌های LCD-TF‌ است که در بازار تبلیغاتی،‌ به عنوان رقیب صفحه نمایش AMOLED در کیفیت نمایش شناخته می‌شود. این صفحه نمایش‌ها بدون افت کیقیت در نمایش تصاویر، از اغلب تکنولوژی‌های خانواده LCD مصرف انرژی کمتری دارند.
Mobile BRAVIA Engine
برند براویا که مخفف Best Resolution Audio Visual Integrated Architecture است، از مدت‌ها قبل برای تلویزیون‌های این شرکت شناخته می‌شد. بعد از مدت‌ها از آشنایی با این برند در بازار تلویزیون، این تکنولوژی به دنیای موبایل قدم گذاشت. این نوع صفحه نمایش از تعدادی موتور پردازش عکس استفاده می‌کند که برای نمایش تیزتر و با نویز کمتر تصاویر به کار می‌روند. این صفحه نمایش، همچنین در جهت ایجاد کنتراست بیشتر و تولید رنگ‌های طبیعی‌تر قدم بر می‌دارد که این موضوع قابل فعال یا غیر فعال نمودن است.

معرفی بهترین صفحه‌های نمایش در تلفن‌های هوشمند

 

این صفحه نمایش‌ها به صورت اختصاصی در محصولات سونی به کار برده می‌شود و از مدل‌های قابل توجه می‌توان به تلفن هوشمند محبوب Xperia S اشاره نمود.
NOVA
گونه دیگری از صفحه نمایش‌های LCD که توسط LG و مدل Optimus Black به دنیای تکنولوژی وارد شد. به گفته LG، این صفحه نمایش‌ها از میزان روشنایی بسیار بالا و مصرف انرژی بسیار پایین بهره‌مند هستند.
صفحه نمایش‌های  Super IPS LCD  

صفحه‌نمایش‌های این خانواده از رنگ‌های حقیقی و در عین حال اشباع شده بهره می‌برند. اصلی‌ترین ویژگی که این صفحه‌نمایش را از دیگر صفحه‌نمایش‌های LCD جدا می‌سازد، زاویه دید بخصوص آن می‌باشد. این خصوصیت در صفحه نمایش‌های Super IPS باعث می‌شود تا در هر زاویه‌ای شاهد رتگ‌های طبیعی و بدون تغییر باشیم. این ویژگی که در دیگر صفحه‌نمایش‌های LCD‌ دیده نمی‌شود باعث می‌شود تا تصویر در زوایای مختلف به صورت کاملا یکسان و بدون افت کیفیت نسبت به دید مستقیم به چشم ما بیاید. از جمله دیگر خواص این صفحه‌نمایش‌ها کنتراست بالا و میزان روشنایی خوب‌ آن‌هاست. از جمله مدل‌های قابل توجهی که از این صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند می‌توان به HTC One X اشاره نمود. 

 

معرفی بهترین صفحه‌های نمایش در تلفن‌های هوشمند

 

صفحه نمایش‌های Super PLS LCD

PLS


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان