ابزار رایگان وبلاگ

جاده های آینده :جاده های هوشمند و خودکفا
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

 انرژی آزاد شده  همه جا در اطراف ما است. راههای بسیاری برای تولید و جمع آوری انرژی از منابع مختلف مانند خورشید، باد، آب و غیره وجود دارد اما به نوعی مردم همیشه تمایل به  انجام امور دشوارتر با استفاده از این منابع تجدید پذیر انرژی دارند. در چند سال گذشته ، مقدار زیادی از ایده های جدید برای تولید انرژی بوجود آمده است. مردم ناگهان متوجه شد که مسائل روزمره می تواند بعنوان  یک منبع انرژی به کار رود :دوچرخه سواری، دویدن یا راه رفتن، پرتو های خورشید که به  پشت بام ما می تابد و غیره . ما  مجبور به تغییر روش تفکر مان خواهیم بود اگر ما می خواهیم برای تغییر جهان حرکتی انجام دهیم.

پس  نظرتان در مورد  جاده های خورشیدی چگونه است؟
چرا فقط برای رانندگی و جمع آوری عوارض از جاده هااستفاده  می کنیم، چرا ما نمی توانیم از آن برای  برای جمع آوری انرژی  استفاده کنیم. البته، امروزه جاده ها نمی توانند برای جمع آوری انرژی  بکار برد ه شوند اما جاده های خورشیدی در آینده می توانند.
جاده های پنلی خورشیدی حاوی LED که در تمامی سطوح آن تعبیه شده و انرژی خود را بطور کامل از خورشید کسب می نماید و در شب به خوبی حدود جاده را به راننده نشان داده و همچنین  دستورالعمل ها را  (از طریق جاده ها) به رانندگان (به عنوان مثال "مسیر انحرافی در پیش است") ابلاغ می نماید. سنسورهای آن قادر به تشخیص موجود جاندار در امتداد مسیر بوده و توان اخطار زود هنگام برای کاهش سرعت و جلوگیری از تصادفات را دارا می باشد. این جاده دارای امکا نات حرارتی برای جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی مسیر خواهد بود.
خودروهای برقی توان دریافت انرژی از جاده را دارا خواهند بود و آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی  بصورت قابل توجهی کاهش یافته و  اختصاص به تولید موادی ارزشمند تر از سوخت خواهند داشت.
 
بر طبق  تخمین ها برای پوشاندن سطوح آسفالتی جاده های آمریکا  توسط پانل های خورشیدی نیاز به بیشتر از 3 برابر کل پانل های تولید شده   از ابتدا تا کنون در آمریکا می باشد.
می توانید صبر کنید و بینید، جاده ها ی  نسل آینده در راه هستند.
Source: Solar Roadways

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان