ابزار رایگان وبلاگ

چای خورترین مردم دنیا
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

نوشیدنی چای به جرات محبوب ترین نوشیدنی جهان است. نوشیدنی ای که بر حسب اتفاق در چین کشف شده است.این نوشیدنی در بسیار از کشورها به حدی از محبوبیت رسیده است که ساخت و پرداخت آن با مناسبات آیینی در هم پیچیده است.در ایران، ترکیه و کشورهای عربی تقریبا روز بدون چای را نمی توان متصور شد و جالب این است که این کشورها از پر مصرف ترین کشورهای مصرف کننده چای هستند.
البته فرهنگ مصرف چای و نوع دم کردن آن هم در سرانه مصرف مهم هستند. در کشور ما مصرف چای سیاه رواج دارد البته مصرف چای سبز نیز با کشف خواص درمانی آن رواج پیدا کرده است.اما در کشوری مثل ترکیه نوشیدن چای با استکان و نعلبکی مخصوص حتی وارد جاذبه های گردشگری شده است البته در کشور ما نیز قهوه خانه ها که در واقع جایی برای نوشیدن چای هستند! هم در ارایه نوعی خاص از مناسک چای نوشی نقش دارن که می تواند جاذبه گردشگری باشد.جدول زیر نمایان گر چایخور ترین مردم دنیا است که بر اساس مصرف سرانه در سال تنظیم شده است.

دیف

کشور

مصرف سرانه (کیلوگرم)

1

ایرلند

2.71

2

لیبی

2.65

3

کویت

2.29

4

انگلیس

2.28

5

قطر

2.23

6

عراق

2.20

7

ترکیه

2.17

8

ایران

1.43

9

هنگ کنگ

1.36

10

مراکش

1.34

خبرآنلاین



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان