ابزار رایگان وبلاگ

جست‌وجو برای حیات فرازمینی در اطراف ستارگان مرده
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

مطالعات جدید از احتمال وجود حیات فرازمینی در سیاره‌های فراخورشیدی در مدار ستارگان سرد مانند کوتوله‌های سفید حکایت دارد.

43-106.jpg

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «رنه هلر» از محققان موسسه فیزیک نجومی لایبنیتس آلمان و از نویسندگان این تحقیق تأکید می‌کند: حتی اگر سیارات فراخورشیدی دارای آب به شکل مایع، در مناطق قابل سکونت کشف شوند، پیش از این وارد مرحله نابودی و مرگ شده‌اند.این سیارات در مدار دو نوع از اجرام آسمانی شامل کوتوله سفید و کوتوله قهوه‌ای در حال گردش هستند؛ کوتوله‌های سفید، ستاره‌هایی کوچک با هسته فوق‌العاده متراکم هستند که در مرحله واکنش همجوشی هسته‌ای متوقف شده‌اند و کوتوله قهوه‌ای ستارگان نافرجامی هستند که از سیارات در مدار خود بزرگترند، اما به اندازه کافی بزرگ نیستند که وارد فاز همجوشی ستاره‌ای شوند.بر اساس فرضیه‌های مطرح، کوتوله‌های سفید و قهوه‌ای از سطح تشعشع کافی برای ایجاد مناطق قابل سکونت در اطراف خود برخوردارند؛ اما هر دو نوع ستاره در حال سرد شدن هستند که به معنای نزدیک تر شدن مناطق قابل سکونت است.در این شرایط، سیاره ساکن در منطقه قابل سکونت کوتوله سفید وارد لبه داخلی ستاره میزبان شده و ذخایر احتمالی آب در اثر گرمای کوتوله تبخیر می‌شود؛ گو این که مدت‌ها قبل وارد فضا شده است.اما محققان نجوم به تازگی شماری از سیارات فراخورشیدی را در مناطق قابل سکونت کوتوله‌های قرمز شناسایی کرده‌اند که کوچکتر و تیره‌تر از خورشید هستند.کوتوله قرمز متداول ترین نوع ستارگان در کهکشان راه شیری محسوب می‌شود که 80 درصد جمعیت ستارگان کهکشانی را تشکیل می‌دهند.بر اساس مطالعات جدید، تخمین زده می‌شود که 40 درصد کوتوله‌های قرمز میزبان سیارات قابل سکونت هستند که در این شرایط چندین میلیارد ستاره کهکشان راه شیری می‌توانند دارای منابع احتمالی آب ه شکل مایع باشند.نتایج یافته جدید محققان در مجله Astrobiology (اختر زیست‌شناسی) منتشر شده است.

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

کلبـــــــــه تنهــــــــــــــایی!!!
ساعت23:45---7 آذر 1391
میگی گل رو دوست داری ولی
میچینیش... میگی بارون رو دوست داری ولی با چتر میری زیرش ... میگی پرنده رو دوست داری ولی تو قفس میندازیش... چه جوری میتونم نترسم وقتی میگی دوستم داری؟؟؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان