ابزار رایگان وبلاگ

تک تیرانداز سرشناس آمریکایی به قتل رسید!
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

کریس کایل، کهنه سرباز جنگ عراق، عضو سابق نیروی دریایی آمریکا و فعالترین تک تیرانداز در تاریخ آمریکا در ایالت تگزاس به قتل رسید.بر اساس گزارش‌ها، جسد وی به همراه یک جسد دیگر، روز شنبه (۲ فوریه، ۱۴ بهمن) در محوطه مرکز تمرین تیراندازی در ایالت تگزاس پیدا شده است.پلیس یک فرد مظنون به قتل وی را دستگیر کرده است.آقای کایل که ۳۸ سال داشت، سال گذشته کتابی را درباره روانشناسی اشخاصی که حرفه تک تیراندازی را انتخاب می‌کنند نوشته بود.او در این کتاب مدعی شده بود در طی دوران کاری خود، جان بیش از ۲۵۰ نفر را گرفته است.وی چهار بار از سوی ارتش آمریکا به عراق فرستاده شد و برای خدمات خود در این جنگ مدال شجاعت دریافت کرد.رسانه‌های محلی در تگزاس گزارش کردند که قاتل بعد از تیراندازی، با استفاده از خودروی یکی از مقتولین از محل گریخته است.پلیس محلی می‌گوید هنوز دلیل جرم و جزییات قتل مشخص نیست.با این حال پلیس خبر از دستگیری یک مظنون ۲۵ ساله داده که پنج ساعت بعد و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از صحنه جرم شناسایی شده است.اسکات مک اون که به همراه آقای کایل کتاب درباره تک تیراندازان را نوشته است، درباره مرگ وی گفت: "واقعا تعجب آور و عجیب است که با همه خطراتی که کریس با آنها روبرو شد، بالاخره به این نحوه جان خود را از دست داد. راه‌های زیادی برای کشته شدن او وجود داشت."

لقب "شیطان"

 

گفته می‌شود آقای کایل در تاریخ آمریکا و در میان تک تیراندازان حرفه‌ای در این کشور، بیشترین افراد را به قتل رسانده استآقای کایل، که قبلا "کابوی، Cowboy" بوده است، رکورد بیشترین قتل را در میان تک تیراندازان حرفه ای آمریکایی به دست آورده بود.آمار رسمی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، نشان می‌دهد وی ۱۶۰ نفر را به قتل رسانده، اما خود وی این تعداد را ۲۵۵ نفر تخمین زده است.بر اساس اطلاعات ارتش آمریکا، شورشیان در عراق، لقب "شیطان" را به وی داده بودند و جایزه ای معادل ۲۰ هزار دلار برای سر وی مشخص کرده بودند.گفته می‌شود او نسبت به کشتن افراد احساس گناه نمی‌کرده است.در همین زمینه، وی یک سال پیش، در مصاحبه ای با بی‌بی‌سی گفت: "هر کسی را که می‌کشتم، واقعا اعتقاد داشتم که انسان بدی است. زمانی که من با خدا روبرو شوم، موضوع‌های بسیاری است که باید درباره آنها پاسخگو باشم، اما کشتن آدم‌ها جزو آنها نخواهد بود."

Chris and Taya

 

Chris and his wife Taya. Photo by Chris Kyle

bbc world news



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان