ابزار رایگان وبلاگ

یک روز هالیوودی برای رابرت دنیرو؛ بزرگداشت بازیگر بزرگ
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

bbc world news

 

دنیرو به حاضران گفت: «در این دو هفته هیچکس مرا نشناخت. این روزها هم هیچکس به آن صورت مرا نمی شناسد. برای آماده کردن نقش هایم در گذشته برای «گاو خشمگین» مقداری زیادی وزن اضافه کردم. برای بازی در فیلم «نیویورک نیویورک » هم یاد گرفتم که ساکسیفون بزنم.»

در پاسخ به این سئوال پیت هاموند که برای شخصیت فیلم «سلطان کمدی» چگونه آماده شدی رابرت دونیرو پاسخ داد: « من و مارتی (مارتین اسکورسیزی) یک مانکن توی یکی از مغازه های خیابان برادوی دیدیم، آن را همان طور با لباس خریدیم. من از مدل موی همان مانکن عینا استفاده کردم.»

دنیرو در مورد بازی در فیلم های کمدی گفت: «اصولا از نقش های کمدی خوشم می آید اما این نوع درام – کمدی (دفترچه امید بخش) را ترجیح می دهم.»

او که بازیگری را از سن ۱۰ سالگی و از تئاترهای مدرسه ای آغاز کرد، در ۱۸ سالگی به مدرسه بازیگری لی استراسبرگ رفت و «متد اکتینگ» آموخت. او در جلسه سینماتک ضمن صحبت درباره شیوه های مختلف بازیگری، استفاده از غریزه و احساسات درونی خود بازیگر را بهترین روش بازیگری خواند.

آقای دنیرو در مورد دوستی نزدیک و طولانی مدت خود با مارتین اسکورسیزی گفت: «من تا به حال در ۸ فیلم مارتی بازی کرده ام. او کارگردانی است که احترام زیادی برای بازیگر قائل است. ما دوران خلاقه طولانی را با هم گذرانده ایم و من دوست دارم دو یا شاید هم سه تا فیلم دیگر با او کار کنم. در حال حاضر ما مشغول ساختن فیلم «این مرد ایرلندی» هستیم.»

آخرین سئوال از رابرت دنیرو این بود که آیا جمله معروف «با من حرف می زنی؟» در فیلم «راننده تاکسی» جزئی از فیلمنامه بود یا نه، و دنیرو پاسخ داد: «یادم نمی آید. فکر می کنم فی البداهه بود..راستش فراموش کرده ام.»

کارنامه سینمایی و جوایز:

  • در سال ۱۹۷۴ به دلیل بازی در نقش «دون ویتو کارلئونه» جوان در فیلم «پدرخوانده ۲» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد.
  • او در سال ۱۹۷۶ برای فیلم «راننده تاکسی» نامزد جایزه اسکار شد و جایزه «حلقه منتقدان فیلم نیویورک»، جایزه «انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس» و «انجمن ملی منتقدان فیلم» را بدست آورد.
  • در سال ۱۹۷۷ برای فیلم «نیویورک، نیویورک» و درسال ۱۹۷۸ برای فیلم «شکارچی گوزن» نامزد دریافت جوایز اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد.
  • در سال ۱۹۸۰ برای ایفای نقش اول فیلم «گاو خشمگین» که بنیاد فیلم آمریکا بعد از «همشهری کین»، «کازابلانکا» و «پدرخوانده» آن را بهترین فیلم تاریخ سینما شناخته است، جوایز اسکار، گلدن گلوب، بفتا، جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک، جایزه انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس، جایزه انجمن منتقدان فیلم بوستون و جایزه بورد ملی را به دست آورد.
  • در سال ۱۹۹۰ برای فیلم «بیداری ها» و در سال ۱۹۹۱ برای فیلم «تنگه وحشت» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول جوایز اسکار شد. درسال ۱۹۹۹ برای فیلم تحلیلش کن و درسال ۲۰۰۰ برای «ملاقات با والدین» نامزد جایزه گلدن گلوب شد.
  • رابرت دنیرو در سال ۲۰۱۲ با ایفای نقش در فیلم «دفترچه امید بخش» توانست یک بار دیگر نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود و تاکنون توانسته است جایزه «انجمن منتقدان فیلم دیترویت» را از آن خود سازد.

Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان