ابزار رایگان وبلاگ

مغز مصنوعی به مغز انسان نزدیک‌تر شد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

114-9.JPG

دانشمندان آلمانی از پیشرفت در حوزه طراحی مغز مصنوعی با قابلیت مشابه مغز انسان خبر می دهند که قادر به یادگیری بدون نیاز به برنامه نویسی است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان فیزیک دانشگاه بیلفلد به سرپرستی «اندی توماس» در حال آزمایش ممریستورها – میکروکامپوننت های الکترونیکی با قابلیت تقلید رفتار سلول های عصبی طبیعی هستند؛ با طراحی و ساخت ممریستور با توانایی یادگیری، از آنها بعنوان اجزای اصلی برای طرح مغز مصنوعی استفاده می شود.ممریستورها معادل الکترونیکی سیناپس‌های مغزی هستند که بعنوان پل ارتباطی سلول های عصبی (نورون ها) با یکدیگر محسوب می شوند؛ ممریستور درست مانند سیناپس قادر به یادگیری است و بدلیل این شباهت برای ساخت مغز مصنوعی بسیار مناسب است.«توماس» خاطرنشان می کند: اصول برگرفته از طبیعت می تواند در سیستم های تکنولوژیکی برای توسعه نوروموفیک یا رایانه های مشابه سیستم عصبی دوباره ساخته شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

 

ممریستورها می توانند اطلاعات را دقیق تر از پردازنده های رایانه ای قبلی ذخیره سازی کرده و امکان ساخت پردازنده های قوی و کارآمد از لحاظ انرژی را با توانایی یادگیری فراهم کنند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان