ابزار رایگان وبلاگ

تصاویری از پدیده های طبیعی و خیره کننده در جهان (1)
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

این تصاویر بدیع خلق شده توسط مادر طبیعت همچنان دانشمندان را به چالش        می کشد و توریست ها را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند.

حفره بزرگ آبی در کشور بلیز.ابعاد آن 984 فوت و عمق آن 407 فوت می باشد.این بخش در دوره های مختلف کواترنری (دوران زمین شناسی) و طی یخبندان ها در زمانی که سطح آب کمتر از اکنون بوده تشکیل گردیده است.

Kurt Amsler/Ardea

 

Puente del Inca پلی طبیعی در آرژانتین .رنگهای زیبای زرد و نارنجی این بوم نقاشی زیبا حاصل فعالیتهای باکتریایی و چشمه های گوگرد طبیعی است.

PIC BY STEFFEN AND ALEXANDRA SAILER

 

این صخره های آهکی عجیب و غریب در پارک ملی Nambung در استرالیای غربی سر به آسمان برداشته و ساختار آهکی طبیعی و شگفت انگیزی دارد که برخی از آنها دارای ارتفاع 5متر می باشند .این صحنه در حدود 25000تا 30000 سال قبل بوجود آمده است

PIC BY JEAN PAUL FERRERO

 

 

دریاچه crater در پارک ملی دریاچه crater واقع در اورگان(Oregon) در 150 سال قبل از فعالیتهای آتشفشانی کوهMazamaحاصل شده است.

PIC BY FRANCOIS GOHIER

جندی شاپور البرز .اردیبهشت 1392

CATERS NEWS

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان