جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 او در 38 سالگی و در حالی که آخرین افتخار قهرمانی را نیز به افتخارات قهرمانی لیگهای انگلستان و امریکا افزود کفشهای خود را برای همیشه آویخت.او توانست با پاری سن ژرمن قهرمان این فصل رقابتهای لیگ فرانسه(لا شامپیونه) گردد.

این تصویری است از خوشحالی زلاتان ابراهیموویچ و دیوید بکام در استادیوم Gerland در بازی مقابل المپیک لیون.

در ادامه نوشتارتصاویری از دوران بازیگری بکام

جندی شاپور البرز .اردیبهشت 92

رویترز.AP Photo

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بازنشستگی بکام,دیوید بکام,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مارک زاکربرگ و همسرش پرسیلا چان 

مارک زاکربرگ، پایه‌گذار وسیع‌ترین شبکه اجتماعی جهان، حال برای بسیاری از ساکنان کره زمین چهره‌ای شناخته شده و شخصیتی تحسین‌برانگیز است. در این مطلب می‌توانید ۱۰ واقعیت جالب درباره زندگی او را بخوانید.مارک زاکربرگ٬ بنیان‌گذار فیس‌بوک و از جوان‌ترین میلیاردرهای جهان٬ روز سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت٬ ۱۴ مه) تولد ۲۹ سالگی‌اش را جشن گرفت. او از موفق‌ترین انسان‌های دنیاست و تا به حال دست‌آوردهای بزرگی داشته که چشم جهان را خیره کرده است.مارک زاکربرگ انقلابی بزرگ در دنیای ارتباطات آنلاین و آفلاین پدید آورده و امروز بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از سرویسی که او پایه‌گذارش بوده بهره می‌برند؛ دنیای بدون فیس‌بوک دیگر حتی قابل تصور هم نیست.سی‌ان‌ان تکنولوژی به مناسبت زادروز زاکربرگ٬ ۱۰ واقعیت جالب درباره زندگی او را برگزیده که در ادامه می‌خوانید:

۱) مارک زاکربرگ به کوررنگی مبتلاست؛ کوررنگی قرمز و سبز. او در دیدن و تشخیص این دو رنگ مشکل دارد و احتمالا به همین خاطر است که رنگ غالب در پلت‌فرم فیس‌بوک٬ رنگ آبی است.

۲) وقتی او دبیرستانی بود کمپانی‌های مایکروسافت و AOL تلاش کردند تا او را استخدام کنند. او در آن روزها سینپس (Synapse) را راه‌اندازی کرده بود؛ برنامه‌ای که از هوش مصنوعی برای یادگیری از عادت‌های موسیقیایی کاربران بهره می‌گرفت.

۳) مارک تقریبا همه روزها همان تی‌شرت معروف خاکستری که لوگوی فیس‌بوک را هم دارد٬ بر تن می‌کند. او می‌گوید سرش به اندازه کافی شلوغ است و نمی‌تواند صبح‌ها وقت زیادی برای انتخاب لباس صرف کند.

۴) اگرچه او خیلی معمولی لباس می‌پوشد٬ اما گفته که در سال ۲۰۰۹ برای این‌که نشان دهد فیس‌بوک در روزگار رکود اقتصادی چقدر برای رشد و گسترش کار خود مصمم است٬ هر روز کراوات می‌زد.

۵) زاکربرگ گیاه‌خوار است و یک بار گفت که فقط در صورتی گوشت حیوانی را خواهد خورد که خودش آن حیوان را کشته باشد. اما در لیست صفحاتی که او در فیس‌بوک لایک کرده٬ نام «مک‌دونالد» را هم می‌توان دید.

۶) او با این‌که در طول ۴ سالی که عضو توییتر شده فقط ۱۹ توییت منتشر کرده٬ و آخرین توییتش هم مربوط به  ۱۵ ماه پیش است٬ بیش از ۲۲۰ هزار دنبال‌کننده (فالوئر) در این شبکه اجتماعی دارد.

 

۷) در اکتبر ۲۰۱۰ به همراه گروهی از کارمندان فیس‌بوک رفت تا در سینما به تماشای فیلم "شبکه اجتماعی" بنشیند. پس از دیدن فیلم در ابراز نظرهای عمومی او از تصویری که در این فیلم از او ارائه شده انتقاد کرد و گفت ماجرا طوری روایت شده که انگار او فیس‌بوک را صرفا به این خاطر به وجود آورده که منزلت اجتماعی کسب کند.

۸) مارک یک سگ پاکوتاه سفید و مشهور دارد که اسم Beast را برایش انتخاب کرده. سگ او در فیس‌بوک بیش از ۱/۵ میلیون فن دارد.

۹) سال گذشته بعضی‌ها از او انتقاد کردند که چرا موقع ازدواج با همسرش٬ پرسیلا چان٬ هدیه‌ای گران‌بهاتر از حلقه یاقوت ۲۵ هزار دلاری به وی نداده٬ اگرچه خودش همان زمان ثروتی ۱۹ میلیارد دلاری داشت.

۱۰) هر جای فیس‌بوک اگر این کاراکترها [4:0]@ را در کامنتی وارد کنید و اینتر را بزنید٬ نام او ظاهر خواهد شد.

DW.DE

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مارک زاکربرگ,بنیانگذار فیس بوک, ۱۰ واقعیت جالب,وسیع‌ترین شبکه اجتماعی جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان تغذیه جهانی خواستار ورود حشرات در رژیم غذایی انسان‌ها شده‌اند. در گزارش سازمان ملل متحد در این باره آمده که حشرات سرشار از منابع عظیم پروتئین و مواد معدنی هستند.سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، فائو، بر اهمیت خوردن حشرات تاکید کرد. این سازمان جهانی در گزارشی اعلام کرد حشرات منابع غنی تغذیه‌اند و ۲ هزار نوع حشره در سراسر جهان را می‌توان در رژیم غذایی انسان‌ها وارد کرد.خانم اِفا مولر، رئیس سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل روز دوشنبه (۲۳ اردیبهشت/۱۳ مه) به هنگام ارائه گزارشی که توسط این سازمان جهانی و دانشگاه "واخنینگن" هلند تهیه شده، گفت: «مهم‌ترین پیام این گزارش این است: «حشرات را در رژیم غذایی خود وارد کنید.»خانم مولر که در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر رم شرکت کرده بود در باره پیشنهاد خوردن حشرات گفت این جانوران سرشار از پروتئین و مواد معدنی هستند و تولید گازهای گلخانه‌ای و آمونیاک توسط آن‌ها به نسبت گاو یا خوک به مراتب کمتر است.او در ادامه تاکید کرد که در حال حاضر حشرات در رژیم غذایی دو میلیارد نفر از مردم سراسر جهان نقش به سزایی دارند، زیرا این افراد حشرات را "لذیذ و مغذی" می‌دانند.

راهکاری برای مبارزه با گرسنگی در جهان
 گابریل چانگو، وزیر جنگل‌داری گابن که در این کنفرانس مطبوعاتی شرکت داشت، در این باره گفت خوردن حشرات بخشی از زندگی عادی مردم گابن است. او گفت در کشورش بعضی غذاها چون "لارو"، سوسک یا مورچه سوخاری در میان مردم به خاطر لذیذ بودن‌شان بسیار محبوب هستند.
برمبنای گزارش سازمان ملل خوردن حشرات می‌تواند به کاهش معضل گرسنگی در جهان کمک کند و به علت تکثیر شدید حشرات و آلودگی‌کمتر آن‌ها این منبع می‌تواند دائمی باشد.سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل همچنین خواستار استفاده از حشرات برای خوراک دام شده است. در این رابطه بخصوص کرم ابریشم، مگس، شپش آرد و کرمینه زنبور عسل، که سرشار از مواد مغذی‌ هستند می‌توانند جایگزین سویا و ذرت شوند.
مخالفان خوردن حشرات
 محققان سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل در گزار‌ش‌شان آورده‌اند که بزرگ‌ترین مانع همه‌گیر شدن خوردن حشرات، انزجاری است که مردم کشورهای غرب از حشرات دارند. آن‌ها به همین دلیل است که از خوردن این منابع عظیم پروتئین و مواد معدنی خودداری می‌کنند.سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل به همین دلیل برای همه‌گیر شدن خوردن حشرات در سطح جهان خواستار آن است که صنایع غذایی خوردن حشرات را تایید کنند، با افزودن آن‌ها در منوی رستوران‌ها به استفاده از حشرات در مواد غذایی کمک کنند و به این ترتیب توجه مردم کشورها را به سوی چنین غذاهایی جلب کنند.برمبنای این گزارش سازمان ملل، ارائه غذاهای حاصل از حشرات در منوی رستوران‌های بعضی کشورهای اروپا آغاز شده است؛ غذاهایی که در آن‌ها "سوسک، ملخ و حشرات دیگر" یافت می‌شوند.

 

مقایسه اهمیت حشرات
 در این گزارش در باره اهمیت حشرات مختلف در رژیم غذایی مردم جهان نیز آمده است که در حال حاضر سوسک مهم‌ترین منبع تغذیه انسان‌هایی است که حشرات را در رژیم غذایی خود وارد کرده‌اند.سوسک غذای مورد علاقه ۳۰ درصد این علاقمندان شده است. ۱۸ درصد این افراد کرم ابریشم می‌خورند، ۱۴درصد زنبور عسل، زنبور و مورچه و ۱۳ درصد نیز ملخ را وارد رژیم غذایی خود کرده‌اند.

منوی رستوران‌ها در آینده
به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که در آینده در کشورهای غربی نیز در منوی رستوران‌ها غذاهایی دیده شوند چون جیرجیرک سرخ شده با سس سویای مخصوص، مورچه تخم مرغ با کره، ملخ غلتانده شده در شکلات، لارو زنبور عسل و کرم ابریشم، سوپ مورچه و حشرات مختلف غلتانده شده در شکلات.این‌ها غذاهایی عجیب و رویایی نیستند و در رستوران‌های بسیاری از کشورهای جهان چون تایلند، چین، ژاپن، گابن یا غنا دیده می‌شوند.

2013 Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حشرات, رژیم غذایی انسان‌ها,منابع عظیم پروتئین ,سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل, کرمینه زنبور عسل,شپش آرد,مگس,کرم ابریشم, پروتئین و مواد معدنی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

 نتایج یک کار تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه تگزاس و دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که نانوذرات موجود در خاک می‌توانند توسط گیاه جذب شده و وارد زنجیره غذایی شوند.به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه تگزاس با همکاری محققانی از دانشگاه کالیفرنیا، آزمایشگاه ملی شتابدهنده در استنفورد به بررسی نانوذرات در گیاهان پرداختند.

کادمیم

 آرسنیک

این گروه تحقیقاتی روی دانه سویا متمرکز شدند که پنجمین محصول در تولیدات کشاورزی دنیا از نظر حجم تولید محسوب می‌شود.خاک مورد استفاده این گیاه حاوی اکسید روی و دی اکسید سریم (نانوسریا) است. اکسید روی به وفور در مواد آرایشی، حسگرها و مواد آنتی باکتریال استفاده می‌شود. نانوسیریا نیز یک کاتالیست عالی برای سوخت داخلی در فرآیندهای کرکینگ است.این گروه تحقیقاتی با پرتو اشعه ایکس این گیاه را بعد از رشد در گلخانه مورد آزمایش قرار دادند. با سیستم اشعه ایکس می‌توان فهمید که آیا نانوذرات وارد گیاه شده یا نه.نتایج این پژوهش نشان داد که نانوذرات سریم نه تنها در ریشه وجود دارد، بلکه به غلاف سویا نیز رسیده است.محققان نشان دادند که حالت شیمیایی سریم در غلاف و ریشه یکسان است. با این حال بخشی از سریم‌ها از حالت چهار ظرفیتی به سه ظرفیتی تغییر حالت داده که این موضوع حساسیت شیمیایی نانوذرات را تغییر می‌دهد.فلز روی نیز در ریشه، ساقه و غلاف دیده شد که غلظت آن بیشتر از نمونه‌های کنترل بود. طیف‌های بدست آمده هیچ اثری از روی بصورت نانوذرات روی در میوه گیاه نشان نداد.این طیف نشان می‌دهد که برخی لیگاندهای آلی نظیر سیترات در گیاه وجود داشته که احتمالا به روی متصل می‌شوند. اما این گیاه می‌تواند عناصر خطرناکتری نظیر کادمیم و آرسنیک را بصورت نانوذرات جذب کند.محققان نشان دادند که نانوذرات دی اکسید سریم در صورت وجود در خاک وارد سویا می‌شوند.نانوذرات ساخته شده توسط انسان می‌تواند از طریق گیاهان وارد زنجیره غذایی شود، هر چند سطح این نانوذرات در حال حاضر قابل توجه نیست، اما روزی می‌تواند بمرحله بحرانی برسد. بهمین دلیل از همین حالا باید در مورد ورود یا عدم ورود این نانوذرات به خاک تصمیم گیری کرد.نتایج این پژوهش که به دلیل اختلاف نظر میان محققان درباره خطرات نانوذرات و امکان ورود آن‌ها به زنجیره مواد غذایی انجام شده، در نشریه «ACS Nano» منتشر شده است.

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نانوذرات, گیاهان, اکسید روی,دی اکسید سریم (نانوسریا), کاتالیست, کادمیم,آرسنیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 از دو سال پیش تاکنون در یک شرکتِ ارتباطات در پاریس، از فن آوری انتقال داده ها از طریق نور موسوم به «لای فای» استفاده می شود. سدریک مایر مدیر شرکت اولد کام در این باره بیشتر توضیح می دهد: « برای خواندن داده ها چیزی داریم که به آن دریافت کننده «لای فای» می گویند.

این دستگاه، اطلاعات را در مرحله اول تشخیص و بعد آنها را به موزیک تبدیل می کند. مثلا اگر آن را زیراین لامپ مخصوص قرار دهیم، شروع به نواختن موسیقی می کند.»کاربرد دیگر این فن آوری ارسال فایل های ویدیوئی است. به این صورت که تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته از طریق پرتوهای نور به تلویزیون منتقل می شوند.با اینکه در مزیت های «لای فای» شکی نیست ولی هنوز با کامل شدن فاصله دارد. ژان ایو بودک استاد دانشکده پلی تکنیک لوزان در سوئیس در این مورد می گوید : « سیستمی که از طریق آن با لامپ ارتباط برقرار می شود مثلا تلفن هوشمندتان، باید قابلیت دریافت پرتوهای نوری را داشته باشد. مسئله ای که نسل فعلی تلفن های همراه نسبت به آن محدودیت دارند.»درحال حاضر تعدادی از شرکت های آلمانی، ژاپنی و آمریکایی در تلاشند تا اپلیکیشن وب این فن آوری را طراحی کنند. در پاریس وعده تولید این محصول از سال 2014 آن هم با قیمتی کمتر از هشتاد یورو داده شده است.

2013 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لای فای,فن آوری انتقال داده ها از طریق نور,فن آوری,2014 ,پرتوهای نوری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

گروهی از دانشمندان برزیلی و ژاپنی در جنوب اقیانوس اطلس، سنگ هایی را یافتند که می تواند باقی مانده یک قاره غرق شده باشد. چیزی که به اصطلاح به آن “قاره گم شده” می گویند. در سفری اکتشافی به کمک یک زیردریایی که قادر به رفتن به عمق ۶۵۰۰ متری بود، دانشمندان توانستند به نمونه هایی از گرانیت دست یابند که به طور معمول، این نمونه ها تنها در زمین های خشک یافت می شوند. نمونه های کشف شده گرانیت، مربوط به منطقه ای در کف اقیانوس اطلس و درحدود ۱۵۰۰ کیلومتری جنوب شهر ریودوژانیرو بوده است. به گفته زمین شناسان، احتمالا این نمونه ها بیانگر حرکات لایه های زمین طی قرنهاست و گرانیتهای یافت شده، مربوط به دوران حیات یکی از قاره های عظیم ماقبل تاریخ، به نام “پانگه آ” بوده است.روبرتو ونتورا، زمین شناس پرتغالی می گوید: “هنگامی که این نمونه ها روی عرشه کشتی آمد، و پس از انجام مطالعات سنگ شناسی، ژئوشیمی و زمین شناسی بر روی این مواد بسیار شگفت زده شدیم و با خود گفتیم این سنگ ها اینجا چه می کنند؟ ما اصلا انتظار کشف چنین نمونه هایی را در این مکان نداشتیم. بویژه در نزدیکی ریودوژانیرو که دارای آب های کم عمق و با چگالی وزنی پایین تر از پوسته اقیانوسی طبیعی است. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که این نمونه ها می توانند بخشی از پوسته یک قاره باشند.”به گفتۀ این محققان، میلیون ها سال پیش، ابرقاره “پانگه آ” شروع به تجزیه کرده است. بخشی از این قاره پس از جدایی، سرزمینهای آمریکای شمالی، آسیا و اروپا را ساخته و بخش دیگری امریکای جنوبی، افریقا و استرالیا را بوجود آورده است. بخش سوم “پانگه آ” نیز در اعماق اقیانوس اطلس غرق شده است.داستان های مربوط به شهر افسانه ای آتلانتیس مربوط به این قسمت از اقیانوس اطلس است. افلاطون، فیلسوف یونانی داستان های شهر آتلانتیس را که برای همیشه در زیر دریاها مدفون شده است، دو هزار و ششصد سال پیش بیان کرده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قاره غرق شده, اقیانوس اطلس,قاره های عظیم ماقبل تاریخ,پانگه آ,شهر آتلانتیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 این تورنادوی قدرتمند باعث مرگ 6 نفر تاکنون گردیده و تلاش و جستجو برای یافتن ناپدید شدگان همچنان ادامه دارد.

بقیه تصاویر در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویر تورنادو,آمریکا,تگزاس,طوفان شدید در آمریکا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  

 496.jpg

قهرمان ووشوی بانوان بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو می‌گوید که مدال جهانی را می‌خواهد.خدیجه آزادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: هم اکنون تمریناتم را به صورت شخصی ادامه می‌دهم و تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا عضو تیم ملی باشم و در مسابقات قهرمانی جهان نتیجه‌ خوبی کسب کنم. نمی‌خواهم حرفی را پیش از قطعی شدن بگویم، اما امسال تمام تلاشم را می‌کنم تا عضو تیم شوم. هدف اصلی‌ام موفقیت در مسابقات جهانی و بعد از آن بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی است. هیچ صحبتی در مورد نتیجه‌ احتمالی در مسابقات نمی‌کنم و هر چه خدا بخواهد همان می‌شود.وی افزود: مسابقات قهرمانی جهان آبان‌ماه در مالزی برگزار خواهد شد که قرار است اردوهای تیم ملی اواخر تیر ماه شروع شود. مسابقات انتخابی تیم ملی هنوز برگزار نشده و قرار است همان اوایل تیر ماه برگزار شود.قهرمان ووشوی بازی‌های آسیایی گوانگجو، با تاکید بر اینکه امسال کار ورود به اردوهای تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهانی خیلی مشکل تر از سال‌های قبل است، یادآور شد: در دوره‌های قبل هر کشوری می‌توانست در بخش بانوان چهار نماینده داشته باشد، اما امسال یک وزن کم شده و هر کشور تنها سه نماینده می‌تواند داشته باشد. این شرایط باعث می‌شود تا بازی‌ها سخت‌تر و سنگین‌تر شده و رقابت‌ها بسیار نزدیک شود.وی در پاسخ به این سوال که این سه وزن اعزامی به مسابقات جهانی چه اوزانی است؟ یادآور شد: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و باید ببینیم که در آینده فدراسیون جهانی چه اوزانی را معرفی خواهد کرد.آزادپور در مورد این که خودش در چه وزنی برای حضور در مسابقات آینده مبارزه خواهد کرد، اظهار کرد: هنوز مشخص نکرده‌ام که در چه وزنی مبارزه خواهم کرد. فعلا تمرینات را به صورت خیلی جدی انجام می‌دهم و برایم مهم نیست که در چه وزنی مبارزه کنم. هدفم این است که در بهترین شرایط خودم به اردوها بیایم.قهرمان ووشوی بانوان آسیا در مورد این که فکر می‌کند در مسابقات جهانی چه نتیجه‌ای بگیرد، ادامه داد: هیچ چیزی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، اما می‌گویم که هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرم و با تمام توان به میدان می‌روم. کسی که می‌خواهد در مسابقات جهانی نتیجه‌ بگیرد باید لحظه به لحظه همه حریفان را آنالیز کند و هر مبارزه برایش یک فینال باشد. در مسابقات جهانی هیچ چیزی مشخص نیست و تضمینی هم وجود ندارد که هر کسی در دوره قبل مدال گرفته این دوره هم مدال بگیرد.وی افزود: در تیم ملی ایران هم شرایط خیلی سخت است چرا که نفرات بسیار خوب زیادی در تیم وجود دارد.خدیجه آزادپور با اشاره به این که فدراسیون ووشو همه امکانات لازم را برای بانوان فراهم کرد و دلیل اصلی رشد و پیشرفت این رشته برنامه‌ریزی خوب است، یادآور شد: این رشته در سال‌های قبل آنقدر شناخته شده نبود، اما اکنون شرایط کاملا فرق کرده و ورزشکاران ما در جهان و آسیا کاملا شناخته شده هستند.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ووشوی بانوان,مسابقات قهرمانی جهان ,خدیجه آزادپور,قهرمان ووشوی بانوان آسیا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

295-5.JPG

 آشکارساز عظیم در زیر یخ‌های قطب جنوب، نشانه‌های احتمالی از نخستین نوترینوهای با منشأ خارج از منظومه شمسی را بدست آورده است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آشکارساز IceCube شامل 86 رشته هرکدام با 60 آشکارساز نوری حساس است که در عمق یخ‌های قطب جنوب قرار دارد.برخورد نادر نوترینوها با هسته اتم‌ها در عمق یخ باعث تولید تشعشع کوتاهی می‌شود که توسط آشکارساز قابل مشاهده است و با کمک بیش از پنج هزار آشکارساز، امکان شکار نوترینوهایی که از خارج از منظومه شمسی به زمین می‌رسند، فراهم می‌شود.نوترینوها در جو زمین نیز تولید می‌شوند و آشکارساز IceCube قادر به شکار حدود 100 هزار نوترینو در هر سال است، اما تلاش‌های قبلی برای ایزوله کردن نوترینوهای ایجاد شده در فرآیندهای کیهانی دوردست با شکست مواجه شده بودند.در ماه آوریل 2013 میلادی تیم تحقیقاتی این آشکارساز از کشف دو نوترینو با نام مستعار Bert‌ و Ernie‌ خبر دادند که سطح انرژی بالای آنها حکایت از منشأ کیهانی داشت. تاکنون 26 رویداد با انرژی مشابه شناسایی شده‌اند که منشأ کیهانی نوترینوها را تأیید می‌کند.نتایج این مطالعه در سمپوزیوم اخترفیزیک ذرات IceCube در شهر مدیسون ارائه شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:یخ‌های قطب جنوب,نوترینوها, IceCube ,منظومه شمسی ,2013 ,سمپوزیوم اخترفیزیک ذرات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نخستین سلاح پلاستیکی انگلیس با استفاده از نقشه‌های راهنمای موجود در اینترنت و یک چاپگر سه بعدی معمولی ساخته شد.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «کودی ویلسون» دانشجوی رشته حقوق اهل تگزاس آمریکا، طرح ساخت اسلحه پلاستیکی با کمک چاپگر سه بعدی را در اینترنت قرار داده است.پس از انتشار جزئیات آزمایش این تفنگ در آمریکا، تاکنون طرح نقشه این تفنگ پلاستیکی بیش از 100 هزار بار در اینترنت دانلود شده است.یک کارشناس انگلیسی برای نشان دادن خطر جدی سلاح‌های پلاستیکی، با استفاده از یک چاپگر سه بعدی دو هزار و 500 دلاری و با کمک نقشه راهنمای موجود در اینترنت در مدت کمتر از 36 ساعت، این تفنگ را ساخت که قادر به شلیک کردن گلوله ای با کلیبر 0.38 است.تنها بخش فلزی این سلاح یک پین یا گلوله 25 میلیمتری است که براحتی از هر فروشگاه سخت افزاری قابل تهیه بوده و می توان آن را در میان چمدان یا وسایل مختلف پنهان کرد.

این تفنگ براحتی به سه تکه تقسیم و بخش های جدا شده نیز در کمتر از 30 ثانیه سرهم بندی می شوند؛ دستگاه های آشکارساز فلز یا اسکنرهای امنیتی در فرودگاه یا ایستگاه راه آهن قادر به تشخیص این سلاح ساده اما مرگبار نخواهند بود.کارشناسان امنیتی معتقدند، خطر مهمی که توسعه سلاح‌های پلاستیک چاپ سه بعدی ایجاد می کنند، عدم شناسایی آنها از طریق دستگاه های آشکارساز فلزات یا اسکنرهای امنیتی است و این خطر مهم، لزوم بازنگری در استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی را نشان می‌دهد.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نخستین سلاح پلاستیکی,اینترنت ,نقشه‌های راهنما,چاپگر سه بعدی, گلوله,اسکنرهای امنیتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانلود منتخب اشعار سیمین بهبهانی

برای دانلود لطفا برروی عکس کلیک بفرمایید

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیمین بهبهانی,شعر نو,دانلود,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

صبیحه گوکچنخلبان زن اهل ترکیه بود. بنا بر اطلاعات دانشگاه هوایی (وابسته به نیروی هوایی ایالات متحده)، صبیحه گوکچن اولین خلبان زن هواپیماهای جنگنده در سرتاسر جهان است.

 او یکی از هشت کودکی بود کهمصطفی کمال آتاترک آن‌ها را به فرزندخواندگی پذیرفته بود. فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن در استانبول به یاد او نامگذاری شده‌است.

بقیه تصاویر در ادامه نوشتار

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خلبان زن,صبیحه گوکچن, اولین خلبان زن,هواپیماهای جنگنده,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 الکتروم آلیاژی از طلا و نقره است که هم به طور طبیعی وجود دارد و هم توسط انسان قابل تولید است. رنگ الکتروم با توجه به مقدار طلا و نقره موجود در آن از زرد روشن تا زرد کم‌رنگ متغیر است. شهرت این آلیاژ فلزی بیشتر بخاطر ضرب یکی از قدیمی‌ترین سکه‌های تاریخ با استفاده از آن است. سکه‌های الکتروم در پادشاهی لیدیه واقع در آسیای صغیردر هزاره اول پیش از میلاد ضرب شدند. درصد طلای موجود در معادن کنونی الکتروم آناتولی غربی حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد است اما سکه‌هایی که از دوران لیدیه بر جای مانده حدود ۴۵ تا ۵۵ درصد طلا دارند. این می‌رساند که لیدی‌ها موفق به استحصال نقره خالص شده و آن را به الکتروم می‌افزودند و یکی از دلایل ضرب سکه توسط آن‌ها استفاده از تفاوت ارزش طلا و نقره با افزایش درصد نقره در سکه‌ها نسبت به فلز معمولی الکتروم بوده‌است.الکتروم با توجه به استحکام بیشتر مناسب‌تر از طلا برای سکه‌زنی بود. در این آلیاژ علاوه بر طلا و نقره مقادیری از فلزات دیگر مثل مس و پلاتین نیز دیده می‌شود.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: الکتروم, آلیاژ,طلا و نقره,سکه‌,نقره خالص,مس و پلاتین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  

برپایهٔ نشانه‌های بجای مانده، طلا کهن ترین داروی دوران باستان بوده‌است (در یکی از منابع مربوط به پزشکان شمن) همچنین دیوسکوریدس هم آن را می شناخته‌است. در قرون وسطی باور بر این بود که طلا برای سلامتی مفید است و نمی‌شود ماده‌ای به این زیبایی و کمیابی به بدن آسیب برساند. امروزه هم برخی علوم خفیه و پزشکی جایگزین بر این باورند که طلا توان درمان دارد. برخی از نمک‌های طلا ویژگی ضد التهابی دارند و در داروسازی و درمان ورم مفاصل و بیماری‌های مانند آن کاربرد دارند.

داروهای تزریقی که پایهٔ طلا دارند کمک می‌کنند تا درد و ورم روماتیسم مفصلی و سل بهبود یابد. تنها نمک‌ها و ایزوتوپ‌های پرتوزای طلا ارزش دارویی دارند و فلز خالص طلا برای بدن کاری نمی‌کند.آلیاژهای طلا در دندان‌پزشکی بازسازی بویژه در پر کردن دندان و روکش همیشگی دندان (بجای یک دندان واقعی) کاربرد دارد. نرمی آلیاژهای طلا کمک می‌کند تا رویهٔ بالایی دندان آسیای پرشده با دندان بالا سری خود بیشتر هماهنگ شود و در مجموع نسبت به دیگر مواد پرکننده نتیجهٔ بهتری بدست آید. در برخی فرهنگ‌ها، دندان‌های پیشین را روکش طلا می‌کنند و این کار را می‌پسندند و برخی آن را نادرست می دانند.طلای-۱۹۸ با نیمه‌عمر ۲٫۷ روز در درمان برخی گونه‌های سرطان و بیماری‌های دیگر با کمک پزشکی هسته‌ای به کار می‌آید.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:طلا,کهن ترین دارو,نمک‌های طلا,ایزوتوپ‌های پرتوزای طلا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

آتش جاودانه‌ای که در پشت یک آبشار در غرب ایالت نیویورک واقع شده، از معدود آتش‌های جاودانه طبیعی در سراسر جهان است.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان اعلام کردند منبع سوخت‌رسانی‌ این آتش، از گازی تامین می ‌شود که از زیر زمین به سطح تراوش می‌کند.گفته می‌شود شاید سرخپوستان امریکایی صدها یا هزاران سال پیش این آتش را روشن کرده‌ باشند.آتش جاودانه توسط نوع جدیدی از فرایند زمین‌شناسی سوخت‌رسانی می‌شود که تاکنون در تاریخ ثبت نشده است.تصور می‌شود این نوع گاز از انباشت‌های بی‌نهایت داغ و باستانی نوعی صخره نفت‌زا ناشی می‌شود.برای شکستن مولکول‌های بزرگ کربن در این صخره و خلق مولکول‌های کوچک‌تر گاز طبیعی، دماهایی نزدیک جوش آب یا بالاتر لازم است.در حالت این آتش، صخره‌هایی که آن را تغذیه می‌کنند، گرم بوده و از لحاظ زمین‌شناسی جوان‌تر از حد انتظار هستند.یافته‌ها نشان می‌دهد این گاز طی فرایند متفاوتی تولید می‌شود که در آن نوعی از کاتالیزورو گاز را از مولکول‌های ارگانیک در سنگ نفت‌زا خلق می‌کند.این مکانیسم سال‌هاست که پیشنهاد شده اما هیچ کس به آن باور نداشته است.دانشمندان دانشگاه ایندیانا توسط وزارت انرژی امریکا ماموریت یافته بودند که میزان کلی متانی را که از زمین‌های واقع در نواحی شرقی این کشور به بیرون تراوش می‌کند، تخمین بزنند. آن‌ها حین تحقیقاتشان به این نتایج دست یافتند.این نتایج با تخمین‌های موجود در خصوص این که 30 درصد تمامی متان تراوش‌شده در سراسر جهان، از منابع طبیعی مانند این گاز می‌آیند، همخوانی داشت.آتش، متان را به دی اکسید کربن تبدیل می‌کند؛ دی‌اکسیدکربن حدود 20 برابر کمتر از متان، گرما را در جو به دام می‌اندازد.با این حال، "ماکرو چکه‌هایی" که روشن شوند و آتش جاودانه را خلق کنند، نایاب هستند.در اکثر موارد گاز از خلال خاک نفوذ می‌کند (جایی که باکتری خورنده متان آن را به دی اکسید کربن تبدیل می‌ند)، یا در مکانی ظاهر می‌شود که نمی‌تواند احتراق را ادامه دهد.در خصوص آتش جاودانه، گاز در یک اتاقک روزنه‌دار طبیعی نفوذ می‌کند, یعنی جایی که آتش تا ابد روشن است.همچنین گفته می‌شود، گاز این آتش دارای بالاترین تراکم اتان و پروپان در درون چکه‌، در جهان است.جزئیات این تحقیق در مجله Marine and Petroleum Geology انتشار یافت.

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آتش‌های جاودانه طبیعی ,سرخپوستان امریکایی,سنگ نفت‌زا,متان ,پروپان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

FINA/Midea Diving World Series 2013 - Day Two

Eleven-time world surfing champion Kelly Slater of the USA rides a wave (Reuters)

Spanish F1 Grand Prix - Qualifying

San Antonio Spurs v Golden State Warriors - Game Four

The Internazionali BNL d'Italia 2013 - Day One

 Ricky Burns v Jose Gonzalez - WBO World Lightweight Championship

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویر دیدنی,عکس,ورزش ,عکس های ورزشی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اقدام یک خانم فعال محیط زیست در پوشیدن لباس خرس و راه رفتن در خیابان های پراگ در اقدام به اعتراض به حفاری های نفتی در قطب و اگاه سازی عمومی 

این آقای 59 ساله بنامVladimir Samsonov عضو یک باشگاه شنا در زمستان های وحشت اور مسکو است

 

چین.ساخته شده توسطGu YuanوSun Yeliدر پارک صنعتی فرهنگیWuhan

لیما .پرو

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویر دیدنی,عکس,مناظر ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

رمان «کلیدر»، اثر معروف «محمود دولت‌آبادی»، در فهرست طولانی‌ترین رمان‌های جهان پس از اثر معروف «مارسل پروست» یعنی «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» در رتبه‌ی دوم قرار دارد.به گزارش بخش ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت ویکی‌پدیا در گزارشی با درنظر گرفتن عوامل متعددی چون تعداد کلمه‌ها، به معرفی طولانی‌ترین رمان‌های ادبیات جهان پرداخته که در این میان، رمان «کلیدر» نوشته‌ی «محمود دولت‌آبادی» در رتبه‌ی دوم دیده می‌شود.ویکی‌پدیا برای انتخاب طولانی‌ترین رمان‌های جهان سه راه پیش رو داشته؛ اول شمارش تعداد حروف یک کتاب، ‌دوم شمارش تعداد کلمه‌های آن و سوم بر اساس تعداد صفحه‌ها با مبنا قرار دادن 250 لغت در هر صفحه با فونت 12. که در نهایت، شمارش تعداد کلمه‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری معیار انتخاب طولانی‌ترین رمان‌ها قرار گرفته است.مسأله دیگری که در این میان حائز اهمیت بوده، تعریف‌های متفاوت از واژه‌ی رمان بوده است. در نهایت، رمان یک نوشته‌ با داستان مجزا که از سوی یک ناشر چاپ شده و یا به صورت الکترونیک منتشر شده و دارای حق تألیف و انتشار برای نویسنده باشد، تعریف شده است.

بر این اساس، کتاب‌هایی مثل «ارباب حلقه‌ها» که داستان‌های مجزا داشته و مجموعه‌های «هری پاتر» که یک مجموعه‌ی داستان است، از این رده‌بندی کنار گذاشته شده‌اند.سایت ویکی‌پدیا با تنظیم فهرستی، رمان مشهور «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» نوشته‌ «مارسل پروست» چاپ انتشارات «مادرن لایبرری» را که در هفت جلد و 4211 صفحه به زبان‌ فرانسوی انتشار یافته، با حدود یک میلیون و 200 هزار کلمه به عنوان طولانی‌ترین رمان‌ ادبیات جهان انتخاب کرده است.رمان «کلیدر» نوشته‌ی «محمود دولت‌آبادی» که در سال 1984 در 10 جلد و 2836 صفحه توسط انتشارات «فرهنگ معاصر» به زبان فارسی منتشر شده، با داشتن حدود 950 هزار کلمه در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است. «کلیدر» رمانی در ستایش کار و زندگی و طبیعت و رمانی حماسی از شجاعت و مردانگی است که شخصیت اول این رمان شخصی به نام «گل‌محمد» است که دولت‌آبادی بیش از 15 سال عمرش را صرف نگارش آن کرده است.در رتبه‌های بعدی این فهرست چندین اثر کم‌تر شناخته‌شده‌ به چشم می‌خورند تا این‌که در رتبه‌ی سیزدهم به کتاب مشهور «جنگ‌ و صلح» نوشته‌ی «لئو تولستوی» برمی‌خوریم. این کتاب توسط انتشارات «آکسفورد ورلدز لایبرری» به زبان روسی منتشر شده و با داشتن 1440 صفحه حدود 561 هزار لغت دارد. «جنگ‌ و صلح» یکی از آثار ادبی مشهور جهان است که به زبان‌ها مختلفی ترجمه شده است.در رتبه‌ی هفدهم این رده‌بندی کتاب مشهور «بینوایان» نوشته‌ی «ویکتور هوگو»، نویسنده‌ی مشهور فرانسوی، دیده می‌شود که در قالب یک جلد کتاب با 1488 صفحه و حدود 531 هزار لغت انتشار یافت. این کتاب که یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک به شمار می‌رود، به زبان فرانسه نوشته شده و طی سال‌ها به زبان‌ها مختلفی ترجمه شده است.در نهایت رمان مشهور «شوخی بی‌پایان» نوشته‌ی «دیوید فاستر والاس»، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی که در سال 2008 در سن 46 سالگی خودکشی کرد، در رتبه‌ی نوزدهم رده‌بندی طولانی‌ترین رمان‌های جهان قرار گرفته است. این کتاب توسط انتشارات «بک بی بوکس» در 1104 صفحه به زبان انگلیسی و با 484 هزار لغت انتشار یافت و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های جهان در سال 2006 در یک نظرسنجی که از سوی مجله‌ی تایم انجام شد، در جمع 100 رمان برتر انگلیسی‌زبان از سال 1923 تا کنون قرار گرفت.به گزارش ایسنا،‌ محمود دولت‌آبادی دهم مردادماه سال 1319 در دولت‌آباد سبزوار به دنیا آمده است. نخستین اثر داستانی‌اش را با نام «ته‌ شب» در سال 1341 منتشر کرد و از سال 1340 که دوره‌ی تئاتر آناهیتا را گذراند، تا سال 1353 بازیگر تئاتر بود.کتاب‌های «لایه‌های بیابانی»، «اوسنه‌ی باباسبحان»، «ققنوس»، «ادبار»، «پای گلدسته‌ی امامزاده»، «هجرت سلیمان»، «سفر»،‌ «گاواره‌بان»، «عقیل عقیل»، «آهوی بخت من گزل»، «کارنامه‌ی سپنج»، «باشبیرو»، «تنگنا»، «دیدار بلوچ»، «جای خالی سلوچ»، «روزگار سپری‌شده‌ی مردم سالخورده»، «کلیدر»، «سلوک»، «روز و شب یوسف» ، «آن مادیان سرخ‌یال»، «نون نوشتن» و «میم و آن دیگران» از جمله آثار منتشرشده‌ی این نویسنده‌ هستند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کلیدر,محمود دولت‌آبادی,مارسل پروست,طولانی‌ترین رمان‌های جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک میلیاردر روسی از برنامه جنجالی برای آپلود مغز خود و فناناپذیر شدن تا سال 2045 خبر داد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دیمیتری ایتسکوف، میلیارد 32 ساله روسی بر این باور است که فناوری به وی اجازه خواهد تا در یک بدن هولوگرام برای همیشه زنده بماند.طرح ابتکاری 2045 وی موسوم به «آواتار» به عنوان گام بعدی در تکامل توصیف شده که به نشستهای جهانی برای کاوش این فناوری نیاز بوده و بیش از 20 هزار تن در سایتهای اجتماعی برای پیگیری پیشرفت آن ثبت‌نام کرده‌اند.ایتسکوف اظهار کرد: ما در حال ایجاد گروههای متمرکز از کارشناسان هستیم. در کنار این تیمها، ما بیانیه‌های هدف و برنامه‌های زمان‌بندی تحقیقاتی را آماده خواهیم کرد.بنیاد وی در حال حاضر جدول زمانی خود برای تبدیل به یک انسان کامل هولوگرافی برنامه‌ریزی کرده و مدعی شده که تا سال 2015 برای آپلود ذهن انسان بر روی یک رایانه آماده خواهد بود که البته خود ایتسکوف نیز آنرا خوش‌بینانه خوانده است.ایتسکوف برای برای کمک به درک این هدف عالی یک « کنگره جهانی آینده» را راه‌اندازی کرده که اولین نشست آن سال گذشته در مسکو برگزار شد.این کنگره بار دیگر در ماه ژوئن در نیویورک برگزار شده که قرار است در آن شبیه‌ترین ربات به انسان که جهان تاکنون به خود دیده، رونمایی شود.این نشست همچنین به مسائل اخلاقی و اجتماعی فناناپذیری نیز خواهد پرداخت.به گفته ایتسکوف، تا پیش از سال 2045 یک بدن مصنوعی ساخته خواهد شد که نه تنها از بدن کنونی از لحاظ عملکرد پیشی گرفته، بلکه به کمال شکل رسیده و در جذابیت کمتر از بدن انسان نخواهد بود.این برنامه همچنین بر این باور است که اولین نسل بدنهای آندروید از قابلیتهای ابرانسانی برخوردار خواهد بود. بر اساس آن، این ابرانسانها می‌توانند شرایط شدید مانند دمای بالا، فشار زیاد، تابش، فقدان اکسیژن و غیره را تحمل کنند.این پروژه همچنین مسائل اخلاقی حیات همیشگی را مورد خطاب قرار داده است.ایتسکوف گفت: ما نه تنها خواستار پیاده‌سازی یک پروژه مکانیکی برای ساخت یک بدن مصنوعی، بلکه کل سیستم دیدگاهها، ارزشها و فناوریهایی هستیم که به نوع انسان در رشد هوشی، اخلاقی، فیزیکی، ذهنی و روحی کمک خواهند کرد.وی پیش‌بینی کرده که تا 10 سال آینده می‌توان هوشیاری انسان را از طریق جراحی در بدن یک ربات پیوند زد. او امیدوار است که بتوان پس از آن بدون نیاز به جراحی بتوان ذهن را آپلود کرده و بدنهای انسان را مانند پوسته‌های خالی گذاشت که صاحبان آن درون رباتها زندگی می‌کنند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: آپلود مغز ,بدن هولوگرام,ایتسکوف,آپلود ذهن انسان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برای دانلود بر روی نوشته دانلود کلیک نمایید

(داستان به زبان اصلی است)

 دانلود

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دانلود,کتاب علمی تخیلی,Maelstrom , Peter Watts,جهان تخیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:طوفان خورشیدی,فضا,خورشید,ناسا,تصاویری از فضا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 Volkswagen Design Vision GTI

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کانسپت فولکس واگن,فولکس واگن GTI W12 650,اتوموبیل های فردا,طرح های جدید,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باکس افیس ,فیلمهای برتر,فیلم های برتر هالیوود,week of 3 May 2013,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 یکی از مهم‌ترین چالش‌های بیست و ششمین نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران خلوتی نمایشگاه و فروش نداشتن ناشران است.

 

طرح از مجید ادیبی

 

یا ایها المسلمون! انا فی قید الحیات، سُر و مُر و گنده!

طنز - عبدالله مقدمی در بخش طنز جدیدترین شماره کتاب هفته نگاه پنجشنبه به مناسبت سالروز درگذشت بن‌لادن علیه ما علیه، یادداشت طنزی نوشته که در دادامه می خوانید.

 بن‌لادن در سواحل شیلی
«یا ایها المسلمون! انا فی قید الحیات، سُر و مُر و گنده!»

این پیام منسوب به بن‌لادن است دو هفته بعد از خبر مرگش. «خبر مرگش بعد از مردن هم ملت رو سر کار گذاشته ها!» این را یکی از پیرمردهای بیکار توی پارک که انگشتر و چاقو دسته زنجانی می‌فروشد به رفیقش می‌گوید. رفیقش که یک لحظه چرتش برده و پیام بن‌لادن رو نشنیده می‌گوید: آره بابا من همان موقع توی اداره هم از این گوروکچیان می‌ترسیدم. آدم‌فروش بود. محل اختفای آدم رو به رئیس رؤسا می‌فروخت! پیرمرد اولی ناامید می‌شود.
*
مادر توی آشپزخانه می‌گوید: همه اینها فیلم بوده، این بنده خدا الان زنده است. خودت هم دیدی که رنگ ریش زنده بودنش با رنگ ریش مرده بودنش فرق کرده بوده! همین یعنی اینکه این بن‌لاده(!) زنده است دیگه! خودم توی شبکه یک دیدم که گفتند این آقا زنده است و نمرده!
پدر همان‌طور که تکیه به پشتی داده، روزنامه‌اش را ورق می‌زند و می‌گوید: حاج خانم از اخبار روز عقبی! این خبر مال پریروز بود، الان تصمیم برادران صداوسیما عوض شده، به این نتیجه رسیده‌اند که این بابا چهار ماه پیش مرده بوده و شش ماه هم دست آمریکایی‌ها بوده و الکی یک تیر زدند تو کله‌اش و خلاص! مادر چشم‌غره‌ای به پدر می‌رود که یعنی: مگر نمی‌بینی بچه نشسته توی خانه، چرا از صحنه‌های خشونت‌آمیز حرف می‌زنی؟
پسر اما همه هوش و حواسش به این است که منفجر نشود توی پلی‌استیشن!
*
دو تا جوان که احتمالا دانشجوی‌اند دارند با هم بحث می‌کنند درباره دیالکتیک خشونت و مدارا! بحث می‌کشد به بن‌لادن و القاعده و طالبان. اولی می‌گوید : اونو که کشتند! دومی ‌می‌گوید: ساده‌ای ها پسر! تو انگار از کمیته سیصد و مافیای سیاسی جهان چیزی نشنیدی! معلوم است که نمرده این بشر. اصلا تو خبر داری هیتلر تو سال 1962 توی سواحل آرژانتین دیده شده بود؟
*
پیرمردها چانه‌شان گرم شده. اولی می‌گوید: بله آقا همین هیتلر را پسرم می‌گفت تو سال 1362 توی سواحل... سواحل... سواحل بلبله، قناریه؟ چیه؟ اونجا دیدنش سر و مر گنده! دومی‌ که دیگر چرتش پریده بود گفت: اصلا همین صدام را هم که نکشتند، یکی از بدل‌هایش را گرفتند و بدبخت را آویزان کردند و گفتند که کشتیمش. بدلش را کشتند آقا! یکی از آن گوشه زیر لب می‌گوید: بیا! حالا یکی بیاید حالی این پسر بی‌عقل من بکند که پسر جان! بدلکاری خطرناک است. هی می‌گوید (دهانش را کج می‌کند) بابا من علاقه دارم به هنر سینما. خاک تو سرت با اون علاقه‌ات. یکی بدون اینکه نه علاقه داشته باشه نه استعداد می‌رود یک فیلم بازی می‌کند، یک میلیارد می‌گیرد، تو هم می‌روی بدلکار می‌شوی که آخر سر آویزانت کنند، خاک بر سرت! پیرمرد اولی دوباره تاکید می‌کند: آقا جان نمرده این بشر. سومی‌ می‌گوید: برادر من وزیر مملکت با یال و کوپال می‌گوید مرده، آن وقت توی پیزوری اعلام استقلال می‌کنی؟ اصلا تو می‌فهمی‌ که اسناد و مدارک چیه؟ تو سندی موجود داری؟ غیر از سند خانه کلنگی‌ات که امروز فردا شهرداری می‌اندازدش توی طرح، سند دیگه‌ای داری؟ نداری که!
اولی می‌گوید: شما نمی‌فهمید. تاریخ را همین‌طوری نوشتند و امثال توی ساده قبول کردند. اصلا صدام و هیتلر و اون خواننده دوره جوانی ما که اسمش فکر کنم بیتلز بود! که بعدا توی سال 1962 توی سواحل شیلی دیدنش هم هیچی، تو از کجا می‌دانی که قابیل هابیل را با بیل کشت یا هابیل قابیل را با بیل؟ آقا یک ميلیون سال گذشته از آن موقع. الان هم کسی نیست که تایید و تکذیبش بکنه! اصلا از کجا معلوم که هابیل مُرد آن موقع؟
پیرمرد دومی‌ دوباره چرتش برده...

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:طنز,گرانی کتاب,نان و کتاب,یا ایها المسلمون! انا فی قید الحیات, سُر و مُر و گنده! ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 یکی از مهم‌ترین چالش‌های بیست و ششمین نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران خلوتی نمایشگاه و فروش نداشتن ناشران است.به گزارش ایسنا، خبرآنلاین در ادامه نوشت: نمایشگاه امسال، آخرین نمایشگاهی است که دولت دهم برگزار می‌کند. دولتی که وزیر ارشادش از روز نخست سیدمحمد حسینی بود. رییس نمایشگاه امسال علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی است که از سال گذشته به جای بهمن دری معاون سابق بر صندلی معاونت فرهنگی نشسته است. نمایشگاه کتاب در طول 26 دوره برگزاری‌اش بیشترین ناشر شرکت‌کننده را در سال 90 داشته است.نمایشگاه امسال به روال چند سال پیش در محل مصلا برگزار می‌شود، نمایشگاهی که بخش بین‌الملل آن به ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی انتقال یافته است. امسال وزیر ارشاد در نشست خبری‌ نمایشگاه اعلام کرد تمام پروژه‌های عمرانی به علت مشکلات اقتصادی متوقف شده است و با این حساب محلی که قرار بود نمایشگاه در آن ساخته شود، فعلا پروژه‌ای بر زمین مانده است.در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب 2هزار و 245 ناشر داخلی و یک هزارو 600 ناشر خارجی از 77 کشور جهان حضور دارند، قرار بود که هند مهمان ویژه نمایشگاه امسال باشد اما این اتفاق نیفتاد و به رغم نامه‌نگاری‌هایی که به گفته علی اسماعیلی سرپرست معاون فرهنگی صورت گرفته بود، این کشور به نمایشگاه نیامد.نمایشگاه کتاب امسال هم مانند چند سال گذشته با حضور احمدی‌نژاد افتتاح شد، مراسمی که در بخش بین‌الملل نمایشگاه برگزار شد و احمدی‌نژاد با یک ساعت و 10 دقیقه تاخیر به مراسم آمد و سخنرانی کرد.اما یکی از مسایلی که هر سال در نمایشگاه مطرح می‌شود، حضور نیافتن بعضی از ناشران است که دلیل آن تخلف آن‌ها عنوان می‌شود، امسال نیز چند ناشر نتوانسته‌اند در نمایشگاه کتاب حاضر شوند، تعدادی از ناشران هم خودشان نخواسته‌اند به نمایشگاه بیایند. ناشرانی چون چشمه، تیمورزاده، روشنگران و روزنه از جمله ناشرانی هستند که هر کدام بنا به دلایلی در نمایشگاه حاضر نیستند.عرضه کتاب در نمایشگاه شرایطی دارد که هر سال ضوابط آن‌ها تکرار می‌شود، مثلا کتاب‌هایی حق شرکت در نمایشگاه را دارند که مربوط به دو سال اخیر باشد، و اگر کتابی برای سال‌های قبل باشد اجازه ارایه در نمایشگاه را ندارد و در صورت ارایه جمع‌آوری خواهد شد. اما در این میان هر سال کتاب‌هایی هم عرضه می‌شوند هر چند این ضابطه سال چاپ را رعایت کرده‌اند اما جمع‌آوری می‌شوند، دو کتاب «حریم سلطان» و «عشق ممنوع» دو کتابی هستند که در نمایشگاه کتاب امسال ارایه شدند، وزیر ارشاد درباره این دو کتاب گفت که باید آن‌ها را جمع‌آوری کنند. اما مجید حمیدزاده مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه نظری خلاف نظر وزیر ارشاد را داشت.از تمام این حرف‌ها که بگذریم مهم‌ترین مساله‌ای که نمایشگاه امسال با آن دست و پنجه نرم می‌کند، کسادی و خلوتی آن است. بسیاری از ناشران در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفتند که وضعیت فروش‌شان نسبت به سال گذشته بسیار پایین آمده است، آن‌ها متفق‌القول بر این باور بودند که گرانی کاغذ و که باعث بالا رفتن قیمت کتاب شده است از یک سو و وضعیت اقتصادی مردم از سوی دیگر باعث شده که مردم نتوانند کتاب بخرند. بسیاری از آن‌ها دل‌شان را به فروش نمایشگاه خوش کرده بودند اما این اتفاق نیفتاده است.بعد از انتشار گزارش کسادی نمایشگاه و گلایه ناشران از فروش در نمایشگاه امسال، تعدادی از کاربران خبرآنلاین به صورت کامنت نظرات خود را بیان کردند. بعضی از کاربران نیز به وضعیت بد اقتصادی اشاره کرده بودند که پولی برای خرید کتاب نمی‌ماند و از سوی دیگر بعضی نیز کیفیت پایین کتاب‌هایی که ارایه می‌شود و تنوع نداشتن آثار را دلیل نخریدن کتاب و خلوت بودن نمایشگاه عنوان کرده بودند.مسوولان نمایشگاه کتاب هر سال نمایشگاه ما را با جاهای مختلف دنیا قیاس می‌کنند و آن را یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب منطقه می‌دانند، به کتابخوانی ملت‌مان مباهات می‌ورزند، آمار سرانه مطالعه را شاهدی برای حرف‌هایشان می‌آورند، اما سوال این‌جاست که با وضعیت فعلی و بالا رفتن قیمت کتاب آیا همچنان می‌توان به بالا رفتن سرانه مطالعه در ایران چشم امید داشت؟

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نمایشگاه کتاب ,کسادی نمایشگاه کتاب,گرانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دانشمندان در گرینلند نیز مانند قطبها و سیبری نگران سرعت ذوب شدن یخها ،گرم شدن هوا و بالا آمدن سطح اقیانوس  ها می باشند.آنها برای این کار اقدام به طراحی یک مدل عددی کرده اند و با استفاده از GPSهای کار گذاشته شده و جمع اوری سالیانه اطلاعات ذخیره شده اقدام به اصلاح مدل و پیش بینی های خود می نمایند.

Data shows the impact

Gathering the data

Tracking the ice

Recent history

بقیه در ادامه نوشتار 

جندی شاپور البرز.اردیبهشت 92

LiveScience

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ردیابی ذوب یخهای گرینلند ,گرینلند,ذوب یخها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کسوف ,راهنمای تصویری,مشاهده کسوف ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

رشته دانشگاهی

درآمد سالانه

مهندسی نفت

۹۳ هزار و ۵۰۰ دلار
مهندسی کامپیوتر ۷۱ هزار و ۷۰۰ دلار
مهندسی شیمی ۶۷ هزار و ۶۰۰ دلار
علوم کامیپوتری

۶۴ هزار و ۸۰۰ دلار

مهندسی هوا-فضا ۶۴ هزار و ۴۰۰ دلار
مهندسی مکانیک ۶۴ هزار و دلار
مهندسی الکترونیک

۶۳ هزار و ۴۰۰ دلار

تجارت و مدیریت شبکه‌های اطلاعاتی ۶۳ هزار و ۱۰۰ دلار
فاینانس و سرمایه‌گذاری ۵۷ هزار و ۴۰۰ دلار

BBC NEWS 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فارغ‌التحصیلان پردرآمد,رشته های پر درآمد,رشته‌های مهندسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 پس از بازنشستگی الکس فرگوسن چه اتفاقی می افتد؟ این سوالی است که از بیست سال پیش هواداران منچستریونایتد را به فکر فرو می‌‌برده است.اما بعد از ۲۶ سال و ۱۳ عنوان قهرمانی در لیگ و دوران طلایی در منچستر بالاخره آن روز فرا رسید و آن سوال دوباره دهان به دهان چرخید؛ چه کسی جایگزین مربی بی همتا خواهد شد؟پیش از این فرگوسن در مورد کسی که پس از او به منچستر خواهد آمد گفته بود: "منچستر نیاز به مربی باتجربه دارد، اگر من تازه به این تیم آمده بودم باید با یک غول دست و پنجه نرم می کردم."دیوید مویز سرمربی اورتون، پیش از دیگر نامزدهای مربیگری منچستر یونایتد شانس نشستن بر روی صندلی یکی از موفق ترین مربیان تاریخ فوتبال را دارد.

دیوید مویز

دیوید مویز در 11 سال حضور خود در اورتون موفق شده نتایج بسیار خوبی را با این تیم بگیردمویز جوان زمانی که در تیم پریستون نورث اند مشغول به کار بود از شفلید ونزدی که آن زمان در لیگ برتر حضور داشت و در خطر سقوط، پیشنهاد کار داشت ولی فرگوسن به او پیشنهاد کرد که منتظر موقعیت بهتری بماند.این انتظار نتیجه داد و اورتون از او دعوت به کار کرد.بیش از یک دهه از آن زمان گذشته و مویز با کسب موفقیت‌های فراوان، شایستگی‌های خود را با وجود امکانات محدود اورتون ثابت کرده است.مرد اهل گلاسگو با وجود دوران درخشان در گودیسون پارک، همواره تشنه کسب موفقیت‌های بیشتر بوده و هست.مرد اهل گلاسگو با وجود دوران درخشان در گودیسون پارک، همواره تشنه کسب موفقیت‌های بیشتر بوده و هست.قرارداد او با اورتون در انتهای ماه آینده میلادی به پایان می‌رسد و او برای انتخاب تیم بعدی خود به نوعی در نقطه عطف دوران حرفه‌ای خود قرار دارد.در باشگاه چلسی در مورد به خدمت گرفتن او صحبت‌هایی شده، اما پس از کناره‌گیری ناگهانی فرگوسن از سرمربی گیری منچستریونایتد، او گزینه مورد علاقه مدیران اولدترافورد برای جانشینی الکس فرگوسن است.مویز بسیاری از خصوصیات فرگوسن مثل وقار، رهبری و انگیزه را داراست. او همچنین مانند فرگوسن بلند پرواز است و با میدان دادن به جوانان راه را برای بازیکنان جوان باز می‌کند.تنها تردیدی که در مورد قابلیت دیوید مویز برای مربی‌گری منچستر وجود دارد، امکان کسب جام و همچنین تجربه بازی‌های اروپایی این مربی اسکاتلندی است.

ژوزه مورینیو

ژوزه مورینیو با هفت تیم مختلف هفت قهرمانی کسب کرده است.برنده مادرزاد، مربی که در هر باشگاهی که مشغول به کار بوده، توانسته آن باشگاه را به موفقیت برساند. این مربی پرتغالی در طول سالیان گذشته هیچ گاه علاقه خود را به مربی گری در منچستر یونایتد پنهان نکرده است.همه عوامل دست به دست هم داده تا روزهای توفانی "آقای خاص" در رئال مادرید به پایان خود نزدیک شود. از هم اکنون صحبت‌هایی در مورد بازگشت مورینیو به چلسی مطرح می‌شود و گفتگوها در این مورد ادامه دارد، اما او ممکن است از اولدترافورد سر در آورد.البته دغدغه‌هایی درباره صراحت لهجه و همچنین علاقه او به تنش و درگیری وجود دارد.در بیست و پنجمین سالگرد مربیگری الکس فرگوسن، دیوید گیل در مورد ویژگی‌هایی که جانشین فرگوسن باید دارا باشد، چنین گفت: "ارزش‌های باشگاه منچستر قدمتی تاریخی دارند و جزء میراث ما به حساب می‌آید. برای ادامه این راه مربی جدید لازم است که این ارزش‌ها و اهداف را به درستی درک کرده و به آنها عمل نماید."گیل درباره سنتی صحبت می‌کرد که توسط مت بازبی در منچستر یونایتد پایه ریزی شد و فرگوسن سازنده آن بود. سنتی که مشوق بازیکنان جوان است و باعث رشد آن‌ها می‌شود.مورینیو همواره با تیم‌هایی موفق به کسب افتخار شده که ستاره‌ها در آن‌ها حضور داشتند و به اصطلاح آماده بوده اند. همین خصوصیت او امکان انتخاب او به‌عنوان سرمربی منچستر یونایتد را پایین می‌آورد.اما از این گذشته، آقای خاص او یک برنده است، مردی که می‌تواند جام های دیگری برای باشگاه کسب کند.

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:منچستر یونایتد,سرآلکس فرگوسن,بازنشستگی,جانشین,ژوزه مورینیو,دیوید مویز, یورگن کلوپ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 A Shrinking Aral Sea

دریاچه آرال از دهه 60 شروع به ناپدید شدن کرده است که علت اصلی آن اختصاص دو رودخانه اصلی منبع تغذیه کننده آن به کشاورزی بوده است.این تصاویر نتیجه تصمیمات مدیریت منابع آبی را نشان می دهد .تصاویر ماهواره ای بترتیب از چپ به راست مرتبط به سالهای1977، 1998 و در نهایت 2010 می باشد.

جندی شاپور البرز . اردیبهشت92

space.coms webby award image

 USGS EROS Data Center

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دریاچه آرال ,رودخانه ,تصاویر ماهواره ای,خشک شدن دریاچه آرال,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک آنتی بادی منفرد می تواند کلید درمان  myeloma باشد که در حال حاضر فاقد درمان بوده و یا در صورت درمان ،درمان طولانی مدتی را می طلبد.

 Markus Hansson  می گوید که این آنتی بادی بطرق مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است.بعنوان مثال این سلول های تومور بیماران به درون موشها منتقل گردید.آزمایش نشان می دهد که آنتی بادی ها سلول های مبتلا به این سرطان را نابود می سازند.(محقق دانشگاه  Lund سوئد)آزمایشات با استفاده از آنتیبادی های کتابخانه بیولوژیکی ،از هزاران انتی بادی شرکت  BioInvent واقع در Lund تیمی از یکا آنتی بادی خاص BI-505  اثرات قوی بر روی سلول های غده در هر دو مطالعه سلولی و حیوانی از خود نشان داده است.این مطالعه بر روی بیمارانی که به سختی بیمار بوده اند انجام شده و در مرحله اولیه مطالعات درمانی قرار دارد. تاکنون داروهای موجود بر روی این بیماری اثربخش نبوده به این معنی که بعد از یک دوره درمانی شاهد افزایش تعداد سلول های سرطانی می باشیم.مطالعه فوق بر روی 15 بیمار در حال انجام است که نتایج آن در امسال مشخص خواهد شد.

جندی شاپور البرز.اردیبهشت 92

ScienceBlog.com

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:myeloma,سرطان خون, درمان,آنتی بادی,سلول های تومور, BI-505 ,سلول های سرطانی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 این هاله قرمز رنگ خونین در اصل تصویری از با قیمانده انفجار یک ستاره ناپایدار بعنوان یک ابر نو اختر در 600 سال پیش می باشد.SNR 0519 واقع در صورت فلکی Dorado (The Dolphinfish) است که بیش از 150000سال نوری با زمین فاصله دارد .این قسمت از فضا بدلیل دارا بودن تعداد زیادی از اجرام آسمانی بسیار زیبا جلوه می نماید.(این تصویر توسط هابل گرفته شده است)

جندی شاپور البرز.اردیبهشت 92

Burnside Digital creates software that makes the world a better place to live, work and play

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ابر نو اختر,انفجار ,ستاره ناپایدار , SNR 0519,اجرام آسمانی ,فضا,The Dolphinfish,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لامبورگینی,,پنجاه سال با لامبورگینی,اتومبیل, , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 این تصویر ، مقایسه هزینه نگهداری برخی از حیوانات خانگی بصورت میانگین سالیانه را در آمریکا نشان می دهد.این هزینه ها شامل غذا ،بهداشت و پزشکی ،بیمه و...می باشد.

FEBRUARY 12, 2013 |  BY CHELSEY KILZER  |  ANIMALS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هزینه نگهداری حیوانات,مقایسه هزینه نگهداری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 به دنبال آتش سوزی در چندین واگن یک قطار حامل ماده سمی اکریلونیتریل در بلژیک، مقامات این کشور از تخلیه صدها نفر از ساکنان منطقه اطراف محل وقوع حادثه خبر داده اند. بنابر گزارشها، در این حادثه که در ساعت دو صبح روز شنبه به وقت محلی و در فاصله بین شلبل و وترن در شمال بلژیک روی داد، حداقل یک نفر کشته و هفده نفر نیز زخمی شدند.

یکی از مسئولان آتشنشانی از تصمیم آنها برای فراهم کردن امکان ادامه سوختن واگنها به شکل مهار شده خبر داد و افزود خاموش کردن این آتش با آب باعث متصاعد شدن یک بخار سمی خواهد شد.

تغییر مسیر ناگهانی این قطار که با سرعت بالا حرکت می کرده، دلیل این حادثه عنوان شده است.بر اثر این حادثه شش واگن از سیزده واگن این قطار واژگون شده و در آتش سوختند.بنابر گزارشها، این آتش سوزی هم اکنون مهار شده است.

 

AFP

خوب دوستان این هزارمین مطلب وبلاگمونه .راستش فکر نمی کردیم اینقدر دووم بیاریم در هر صورت خیلی خوشحالیم .ازهمه دوستانی که تاکنون ما رو همراهی کردن و نظر های ارزشمندشون را برامون به یادگار می زارن ممنونیم. چند تا تصویر بانمک برای شما عزیزان گذاشتیم تااگه بشه شما رو هم در خوشحالیمون سهیم کرده باشیم.درادامه پست:

Thank You Images

Funny Animals Images

Funny Animals Images

Funny Animals Images

Babies Images

 

 

بقیه در ادامه نوشتار

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آتش سوزی,واگن یک قطار,ماده سمی اکریلونیتریل,شمال بلژیک ,هزارمین نوشتار وبلاگ,عکس های تفریحی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 معادله ی نسبیت عام دارای زیر ساخت ریاضی محکمی است که با زمان متناسب است و مزیت آن هم این است که می توان زمان را به سریعتر از آنکه به آینده برود به عقب برد.اگر شما این معادله را که بتوان روی زمان کنترل داشت را برای سیاه چاله بنویسید نتیجه اش شی ای به نام سفید چاله خواهد بود که کاملا خلاف سیاه چاله است به این مفهوم که اگر چیزی از دام سیاه چاله نمی تواند بگریزد چیزی نخواهد توانست به دام سفید چاله بیافتد در واقع اگر سیاه چاله کارش بلعیدن باشد سفید چاله کارش بیرون انداختن است.در فیزیک نجومی ، یک سفید چاله از واژگونی زمانی در یک سیاه چاله به وجود می آید . در حالی که یک سیاه چاله در حقیقت مانند یک جارو برقی عمل کرده و هرچیزی را که نزدیکتر از افق رویداد آن باشد می بلعد , یک سفید چاله موادی را از افق رویداد خود با سرعت بسیار زیاد به بیرون پرتاب می کند. با توجه به شتاب ثابت این دو چاله می توان گفت چه سیاه چاله چه سفید چاله هر دو جذب کننده مواد هستند و تفاوت آنها در پتانسیل آنها در مرز افق رویداد آنها است.در یک سیاه چاله مواد در افق رویداد آن می توانند فقط جذب گرددند در حالی که در افق رویداد یک سفید چاله بظر میرسد که مواد با سرعتی زیاد حتی در حدود نور منتشر می شوند و مانند یک منبع عمل می کنند . بنظر می رسد که یک سیاه چاله هرچیزی را که بدرون خود می کشد از یک جایی دیگر با همان آهنگ خارج می کند.سفید چاله ها نیز مانند سیاهچاله ها دارای نمونه های کوچکتری نیز می باشند الکترون ها نمونه هایی از یک سفید چاله کوچک هستند. الکترونها یک جرم فشرده شده با مرکز خالی می باشند که فضای خالی داخل الکترون از یک فضای کوانتمی غیرمادی انباشته شده است و در لایه بیرونی آن از یک فضای کوانتمی مادی اشباع شده است و این موضوع سبب دفع الکترونها از یکدیگر و جذب توسط پروتونها که نمونه هایی از یک میکروسیاهچاله می باشند است.
اما جالب است بدانیم که این چاله سفید که هنوز در آسمان رصد نشده و مانند یک تئوری می باشد به پیشنهاد استیون هاوکینگ ارائه شد که دلیل و برهانش بر می گردد به ترمودینامیک که پیش بینی می کند برای اینکه یک گاز داخل این سیاه چاله ها درتعادل گرمایی باشند نیاز هست که در زمان گذشته یا بهتر معکوس زمانی این مواد در تعادل باشند که برای حل این مشکل وجود یک سفید چاله ضروری شد. در واقع سفید چاله ها در دنیای ریاضی زندگی می کنند و این بدان معنا نیست که حتما باید در دنیا وجود داشته باشند در حقیقت آنها اصلا وجود خارجی ندارند زیرا راهی برای تولید آنها وجود ندارد.

هوپا

http://bigbangpage.com

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:معادله ی نسبیت,سیاه چاله,فیزیک نجومی,فضای کوانتمی,الکترون,غیرمادی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Seismic Hazard Map

USGS -

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نقشه خطر زمین لرزه در ایران,زمین لرزه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 Mona Hoobehfekr-94.jpg

فرزانه فصیحی به عنوان دونده ماده 100 متر ایران به همراه مریم طوسی، نماینده ایران در رقابت‌های جایزه بزرگ آسیاست. او در فاصله چند روز مانده تا اعزام به این رقابت‌ها تمریناتش را پیست اصفهان ادامه می‌دهد. پیستی که به گفته این ورزشکار بیشتر از آن که تارتان باشد زمین آسفالت است!این بانوی ملی پوش دوومیدانی‌کار در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره روند تمریناتش برای حضور در مسابقات جایزه بزرگ آسیا، اظهار کرد: تمریناتم را در اصفهان انجام می‌دهم اما تارتان پیست اصفهان از بین رفته است و من بر روی آسفالت تمرین می‌کنم. هر چند شرایط سخت است اما نمی‌شود که تمریناتم را تعطیل کنم.فصیحی در پاسخ به این که آیا از مسوولان خواسته‌اید که زمین تمرین استانداردی را در اختیار شما بگذارند؟ گفت: خیلی وقت است که به ما قول داده‌اند که زمین تمرین را درست کنند اما هنوز چنین اتفاقی نیافتاده است.اصفهان دوندگان خوبی همچون رضا قاسمی، هادی رحیمی و ... دارد که همه این ورزشکاران هم در این پیست تمرین می‌کنند اما شرایط زمین مناسب نیست. وقتی این همه انگیزه در استان وجود دارد چرا نباید به امکانات توجهی شود؟ امکانات پیست تمرین در تهران بهتر است و اگر بتوانند اردوی متمرکز بگذارند به نفع ما خواهد بود.وی که دو سال است دوومیدانی را آغاز کرده است و سابقه ملی پوش بودنش به یکسال می‌رسد، ادامه داد: پیش از این دوومیدانی را به صورت حرفه‌ای انجام نمی‌دادم و تنها دوسال است که این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم و در این مدت سال گذشته به عنوان ملی پوش درمسابقات مالزی حضور داشتم و در ماده 100متر مدال برنز گرفتم. در ماده‌های 200 متر و 4 در 100 به مدال نقره رسیدم . همچنین در مسابقات غرب آسیا هم در دوی 100 متر دوم شدم و در ماده 4 در 400 تیمی مقام نخست را گرفتیم.فصیحی خاطرنشان کرد: بعد از مریم طوسی تنها کسی هستم که در دو 100 متر رکورد کمتر از 12 ثانیه را زده‌ام که این رکورد مربوط به مسابقات انتخابی غرب آسیا بود و من توانستم رکورد 11.98 را ثبت کنم که بهترین رکوردم محسوب می‌شود. البته در مسابقات غرب آسیا نتوانستم این رکورد را تکرار کنم و امتیاز 12.03 را کسب کردم که دلیلش شرایط آب و هوایی امارات و دیر رسیدن تیم به این کشور بود.این ملی پوش دوومیدانی‌کار افزود: من در مسابقات جایزه بزرگ آسیا قطعا رکورد کمتر از 12 ثانیه را خواهم زد و با توجه به این که این مسابقات بسیار مهم است و از سطح کیفی بالایی هم برخوردار است، تلاشم را می‌کنم که نتیجه خوبی بگیرم.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فرزانه فصیحی,دونده ,بانوی ملی پوش,دوومیدانی‌کار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بانوی ملی پوش دوومیدانی که برای حضور در مسابقات جایزه بزرگ به همراه تیم ملی به تایلند سفر کرده، معتقد است هر چند تمریناتش را دیر آغاز کرده اما تلاش می‌کند که در این رقابت‌ها مدال آور باشد.مریم طوسی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ تایلند گفت: مسابقات جایزه بزرگ تایلند اولین مسابقات من در سال جدید محسوب می‌شود و با این که تمریناتم را دیر آغاز کردم اما شرایطم خوب است و امیدوارم همچون سال گذشته نتیجه خوبی در این رقابت‌ها بگیرم.وی که قرار است، در ماده 400 متر در این مسابقات شرکت کند، ادامه داد: هر چند تمریناتم برای 400 متر آنقدر طولانی نبود اما در حال حاضر رکورد 52 ثانیه و 95 صدم ثانیه را دارم که با همین رکورد هم می‌توانم در این مسابقات روی سکو باشم و فکر می‌کنم که آمادگی‌ام خوب است. پس از این مسابقات تمرکزم را روی 200 متر می‌گذارم تا برای مسابقات آسیایی آماده شوم.این ملی پوش دوومیدانی ایران که سال گذشته توانسته بود دو نقره و یک طلا را در این مسابقات از آن خود کند، گفت: در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کنم هدفم گرفتن بهترین نتیجه است و همیشه خواسته‌ام که پرچم ایران را بالا ببرم.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مسابقات دوومیدانی, بانوی ملی پوش,مریم طوسی,مسابقات آسیایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

گروهی از دانشمندان دانمارکی معتقدند که در چند ماه آینده داروهای موثری برای درمان بیماری ایدز و مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی خواهند یافت که هم بهای آنها نسبتا پایین خواهد بود و هم به سادگی می‌توان تولید و توزیع‌شان کرد.به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، آنها در حال انجام تجویز آزمایشی این دارو‌ها هستند که روش تاثیرگذاری آن جدا کردن ویروس اچ‌آی‌وی از دی‌ان‌ای انسان و سپس از بین بردن قطعی و همیشگی ویروس توسط سیستم دفاعی بدن است. این کشف اقدامی بسیار مهم و گامی بسیار بزرگ در مقابله با گسترش ایدز و درمان افرادی است که در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند.این داروهای جدید باعث می‌شدند که ویروس اچ‌آی‌دی که در درون دی‌ان‌ای انسان پناه می‌گیرد به مرور به سطح سلول‌ها منتقل شود. وقتی که ویروس به سطح سلول‌های بدن برسد سیستم ایمنی طبیعی بدن انسان به کمک واکسن‌های ویژه‌ای قادر خواهد بود آن را نابود کند.دانشمندان دانمارکی در آزمایش‌های خود از سلول‌های بدن انسان در محیط آزمایشگاه استفاده کرده‌اند. با توجه به موفقیت مراحل اولیه این تحقیقات شورای پژوهش‌های علمی دانمارک در ماه ژانویه سال جاری تصمیم گرفت که دوازده میلیون کرون، معادل حدود دو میلیون دلار، در اختیار آنها قرار دهد تا بتوانند تحقیقات خود را روی چند داوطلب انجام دهند.این مرحله حساس از تحقیقات هم اکنون در حال اجراست و به گفته یکی از پژوهشگران ارشد این پروژه در دانشگاه «آرهوس» در دانمارک میزان پیشرفت و نتایج آن بسیار امیدوارکننده بوده است.به گفته وی، مهم‌ترین نکته این است که بتوان سیستم دفاعی بدن را طوری تحت تاثیر قرار داد که وجود این ویروس‌ها را تشخیص داده و سپس آنها را نابود کند.در حال حاضر پانزده بیمار مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی در این آزمایش‌ها شرکت دارند و اگر نتیجه تجویز دارو در مورد این افراد مثبت باشد، این دارو‌ها برای تعداد گسترده‌تری از بیماران تجویز خواهد شد.مسئولان این تحقیقات تاکید می‌کنند که این دارو واکسنی برای پیش‌گیری نیست و حتی با وجود موفقیت آن باید تاکید روی ایمنی رفتار‌ها و روابط جنسی ادامه یابد و همچون گذشته به همه مردم هشدار داده شود که رابطه جنسی بدون رعایت ایمنی یا استفاده از سرنگ مشترک و احتمالا آلوده هم‌چنان بسیار خطرناک است.کشف چنین دارویی که به کمک سیستم ایمنی بدن به جنگ ویروس اچ‌آی‌وی می‌رود به این معنا خواهد بود که مبتلایان به ایدز لازم نیست که برای تمام عمر خود دارو مصرف کنند و این باعث می‌شود که هزینه بسیار سنگینی از دوش شبکه‌های خدمات درمانی و پزشکی در سراسر جهان برداشته شود.تحقیقات مشابهی در مراکز پژوهش‌های پزشکی بریتانیا نیز در جریان است، ولی هنوز به مرحله آزمایش دارو روی بیماران نرسیده است. پنج دانشگاه مهم بریتانیا از جمله دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج و امپریال کالج با تشکیل یک مرکز تحقیقاتی مشترک تمام تلاش خود روی کشف درمان مناسب برای بیماری ایدز متمرکز کرده‌اند.این مرکز تحقیقاتی هم اکنون در چند مسیر مختلف تحقیقات خود را به پیش می‌برد که یکی از آنها تاثیرگذاری روی ژن‌های بدن بیماران به شکلی است که خود سیستم دفاعی بدن بیمار در مقابل ویروس اچ‌آی‌وی مقاوم شود. این روش با تحقیقات پژوهشگران در دانمارک متفاوت است، ولی می‌تواند به شکل دیگری به درمان بیماری ایدز یاری رساند.

منبع: دیلی تلگراف

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ویروس اچ‌آی‌وی ,سیستم دفاعی بدن,داروهای جدید ,سرنگ مشترک,بیماری ایدز ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا در ماهِ مارچِ 2012 ، ژوزف پولشینسکی (Joseph Polchinski) در اندیشه‌ی یک خودکشیِ ریاضی افتاد. او که فیزیکدانی در شاخه‌ی نظریه‌ی ریسمان در موسسه‌ فیزیکِ نظریِ کاولی (Kavli) در سانتاباربارای کالیفرنیاست، در این اندیشه فرو رفت که اگر فضانوردی به درونِ یک سیاه‌چاله شیرجه بزند برای او چه رخ خواهد داد؟ آشکارا پیداست که او خواهد مُرد، اما چگونه؟

   بنابر توجیه پذیرفته‌شده، فضانورد در ابتدا چیزی احساس نخواهد کرد، حتی هنگامی که در حالِ گذر از افقِ روی‌دادِ سیاه‌چاله است. افقِ روی‌دادِ سیاه‌چاله، مرزی نامرئی‌ است که هیچ چیز از پشتِ آن نمی‌تواند به بیرونِ سیاه‌چاله بگریزد؛ اما پس از گذرِ چندین ساعت، روز و یا هفته ، اگر سیاه‌چاله به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد، فضانورد در خواهد یافت که نیروی گرانشی که به پاهای او وارد می‌شود بیش از نیرویی‌ است که به سرش وارد می‌شود. هم‌چنان که شیرجه‌ی فضانورد او را بی‌امان به سمتِ مرکزِ سیاه‌چاله می‌کشاند، این اختلافِ نیروی گرانشی افزایش یافته و پیکرِ او را از هم خواهد درید و سپس بقایای او در هسته‌ی بی‌نهایت‌چگالِ سیاه‌چاله خورد خواهد شد. اما محاسباتِ پولشینسکی که به همراهِ دو تن از دانشجویانش –احمد المری (Ahmed Almheiri) و جیمز سالی (James Sully)- و با همکاریِ یک نظریه‌پردازِ دیگر در شاخه‌ی ریسمان به نامِ دونالد مارولف (Donald Marolf) از دانشگاهِ کالیفرنیا در سانتاباربارا (UCSB) انجام شده است، داستانِ دیگری را بازگو می‌کند.

 بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نظریه‌ی ریسمان ,سیاه‌چاله,نیروی گرانشی,اصولِ بنیادینِ فیزیک,اینشتین ,اصلِ هم‌ارزی,مکانیکِ کوانتومی,فیزیکِ, فوتون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 با توسعه فناوری‌های پیشرفته در هواپیما، خودرو و حتی ایمپلنت‌های پزشکی، خطر حملات سایبری از سوی هکرها افزایش پیدا می‌کند و این امر می‌تواند منجر به مرگ شمار زیادی از مردم شود.

   به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی بسیاری از سیستم های پیشرفته در هواپیما، خودرو یا شبکه های تأمین آب و برق کلانشهرها، آنها را مستعد حملات سایبری هکرها قرار می دهند.

   هک کردن ضربان‌ساز قلب

  هک کردن دستگاه‌های پزشکی درون بدن بیشتر شبیه ایده فیلم های علمی - تخیلی به نظر می رسد، اما با توجه به ضعف سیستم های جدید بویژه دستگاه های دارای بلوتوث، هکرها قادر به از کار انداختن پمپ انسولین، ضربان ساز قلب، ایجاد تشنج در بیماران مصروع و حتی شوک های مرگبار قلبی هستند. محققان استرالیایی در یک آزمایش نشان دادند که یک ویروس رایانه ای قادر به از کار انداختن دستگاه های ضربان ساز (پیس میکر) تا شعاع 9 متری است.

  هک کردن هواپیما

  طی سال های اخیر کارشناسان امنیت پرواز نسبت به آسیب پذیری سیستم های ناوبری و ارتباطی هواپیماهای مدرن هشدار داده اند. هکرهای موسوم به کلاه سفید (white hat) بخشی از ضعف امنیتی این سیستم ها از جمله امکان ربودن ارتباطات هوا به زمین هواپیما و حتی نمایش هواپیماهای «شبح» بر روی صفحات راداری را نشان داده اند. در کنفرانس امنیتی در آمستردام هلند نیز یک محقق اسپانیایی با تشریح آسیب پذیری سیستم ناوبری هواپیماهای مدرن نشان داد که چگونه با استفاده از نرم افزار اندروید تلفن همراه می توان کنترل یک هواپیمای در حال پرواز را بدست گرفت.

بقیه در ادامه نوشتار 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هکرها,فناوری‌های پیشرفته ,کشتن انسان‌ها ,هک کردن ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 170-4.JPG

محققان با گذشت بیش از یک دهه هنوز نتوانسته اند به ماهیت واقعی اسکلت عجیب 15 سانتی‌متری با ظاهری شبیه موجودات فضایی پی ببرند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اسکلت عجیب که ترکیبی از آدم کوچولو و موجودات فضایی به نظر می رسد، یک دهه قبل در صحرای آتاکامای شیلی کشف شد، اما علم پزشکی و ژنتیک هنوز قادر به رمزگشایی از ماهیت واقعی این موجود نیست. با وجود شایعاتی در خصوص فرازمینی بودن این اسکلت، محققان از ماهیت زمینی آن خبر می دهند؛ البته ناهنجاری های متعددی از جمله اسکلت شبه موجودات فضایی و وجود 10 دنده (برخلاف انسان که دارای 12 دنده است) در بدن این موجود عجیب دیده می شود.

 

آنالیز آدم کوچولو

 

محققان مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد به سرپرستی پروفسور «گری نولان» با استفاده از روش عکسبرداری با وضوح تصویری بسیار بالا، اشعه ایکس، سی تی اسکن و تعیین توالی DNA احتمال مواجه بودن با یک اختلال نادر ژنتیکی را مورد ارزیابی قرار دادند. بررسی ژنتیکی نشان می دهد که این اسکلت عجیب به انسان تعلق دارد، اما 9 درصد ژن های آن با مرجع ژن انسانی مطابقت ندارد. این موجود با وجود قد 15 سانتیمتری، در زمان مرگ بین شش تا هشت سال سن داشته و مادرش احتمالا بومی مناطق آمریکای جنوبی است. محققان در خصوص عمر استخوان ها چندان مطمئن نیستند، اما احتمال می دهند که این موجود چند دهه قبل مرده است؛ همچنین هیچگونه جهش ژنتیکی مرتبط با اشکال مختلف کوتولگی در این اسکلت عجیب مشاهده نشده است. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آدم کوچولو ,موجودات فضایی ,فرازمینی, اسکلت عجیب 15 سانتی‌متری ,توالی DNA,اختلال نادر ژنتیکی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 شواهدی از آدم خواری در قرن هفدهم میلادی.جندی شاپور البرز.بی بی سی نیوز.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد نخستین بریتانیایی‌هایی که در آمریکای شمالی اقامت گزیدند، در یکی از زمستان‌های سخت اوایل قرن هفدهم میلادی ناچار به آدم‌خواری شده بودند.

محققان زمانی به این موضوع پی بردند که روی استخوان‌های جسد یک دختر، برش‌هایی غیرمعمول پیدا کردند؛ برش‌هایی که حاکی از "قصابی‌شدن" این جسد است.این جمجمه و استخوان ساق پا که چهار قرن قدمت دارد و متعلق به دختری نوجوان است، سال گذشته در جریان حفاری در شهر "جیمز فورت" (جیمز تاون کنونی) در ایالت ویرجینیای آمریکا پیدا شده است.این استخوان‌ها نشان می‌دهد جسد این دختر در زمستان سخت سال ۱۶۰۹ میلادی، یعنی ۴۰۳ سال پیش، "قصابی شده‌ است".شهر جیمز فورت در سال ۱۶۰۷ میلادی بنا شد. این شهر که اکنون جیمزتاون نام دارد، یکی از شهرهای "مستعمره ویرجینیا" بوده؛ نخستین اقامتگاه دائمی بریتانیایی‌ها در قاره آمریکا.داگلاس اوزلی، انسان‌شناس در حوزه پزشکی قانونی از موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیت‌سونین (Smithsonian) در واشنگتن، می‌گوید: "این مدرک به وضوح نشان می‌دهد بدن این دختر نوجوان مُثله و گوشت از استخوان جدا شده است."مدارک مکتوب پیش‌تر نیز نشان داده بودند که مهاجران درمانده به آدم‌خواری رو آورده بوده‌اند ولی کشف استخوان‌های این دختر ۱۴ساله، اولین گواهی علمی را به دست داده است.محققان موزه اسمیت‌سونین معتقدند بدن این کودک، غذای کسانی شده است که تلاش می‌کرده‌اند از زمستان سخت سال ۱۶۰۹ میلادی (معادل سال ۹۸۸ شمسی) جان به در ببرند. مورخان آن سال را به عنوان "دوره قحطی" می‌شناسند.دکتر اوزلی می‌گوید: "جای ضربه‌ها و برش‌های متعددی روی این استخوان‌ها مشهود است. ضربه روی پیشانی، روی پشت جمجمه و همچنین یک حفره روی سمت چپ سر که در واقع برای باز کردن آن سمت جمجمه ایجاد شده است. قصدشان این بوده که مغز را در بیاورند."آثار باقی مانده روی جمجمه همچنین نشان می‌دهد که زبان و بافت‌های صورت نیز جدا شده‌اند.به گفته این انسان‌شناس در حوزه پزشکی قانونی "این افراد در شرایط وخیمی بودند. به همین خاطر هر جور گوشتی که در دسترس بود، استفاده می‌کردند."

'قصاب ناشی'

طبق این گزارش، برش‌های روی استخوان‌های بدن این دختر ۱۴ ساله همچنین نشان می‌دهد هرکس که این بدن را مُثله کرده، یک قصاب حرفه‌ای نبوده و احتمالا یک زن بوده است. اکثریت ساکنان شهر جیمز فورت در آن زمان، زن بوده‌اند.معلوم نیست دختر ۱۴ساله چه طور مرده ولی پیداست که با فاصله کوتاهی پس از مرگ، بدن او قصابی شده است.داگلاس اوزلی می‌گوید: "اگر کسی بخواهد مغز را برای خوردن در آورد، باید این کار را خیلی سریع انجام دهد چون مغز خیلی زود فاسد می‌شود."درباره دختری که جسدش خورده شده، به جز سن و تبار انگلیسی‌اش چیز زیادی معلوم نیست. تبار او از روی مطالعات تطبیقی روی استخوان‌ها در کمبریج بریتانیا تایید شده است. مطالعات بیشتر نشان داده که او زمانی تغذیه خوبی داشته است و زیاد گوشت می‌خورده که این یعنی از طبقه غنی بوده است.به لطف شبیه‌سازی دیجیتالی که در پزشکی قانونی به کار می‌رود، محققان توانسته‌اند دریابند که این دختر تقریبا چه شکلی بوده است. از جمجمه متلاشی‌شده، عکس‌برداری شده و با اطلاعات دیجیتالی، نمونه‌ای سه‌بعدی از چهره او ساخته شده است."دوره قحطی" یکی از دوره‌های مخوف اوایل مهاجرت اروپاییان به قاره آمریکاست. این قطحی زمانی پیش آمد که بومیان سرخپوست، ساکنان شهر جیمز فورت را محاصره کردند و غذای کافی برای سپری‌کردن زمستان نداشتند.آنها برای زنده‌ماندن اول اسب‌هایشان را خوردند و بعد سراغ سگ‌ها، گربه‌ها، موش‌های صحرایی، موش‌های کوچک و مار‌ها رفتند. برخی نیز برای مهار کردن اشتهایی که بیداد می‌کرد، چرم کفش‌هایشان را خوردند.وقتی قحطی از چند هفته به چند ماه کشید، دیگر چیزی برای خوردن و زنده‌ماندن باقی نمانده نبود. معلوم نیست چند جسد که شمارشان هم رو به افزایش بود، خورده شدند ولی این تقریبا قطعی است که آن دختر ۱۴ ساله، تنها قربانی آدم‌خواری در آن روز‌ها نبوده است.لرد دلاوار که با کشتی خود غذا و مهاجران جدید آورد، نجات‌بخش بازماندگان این قحطی شد. بعد از شش ماه محاصره و گرسنگی، فقط ۶۰ نفر از ۳۰۰ ساکن این شهر جان به در بردند.داگلاس اوزلی، انسان‌شناس در حوزه پزشکی قانونی، درباره آدم‌خواری این ساکنان قدیمی ایالت ویرجینیای آمریکا می‌گوید در آن شرایط "کار دیگری نمی‌توانستند بکنند."

بی بی سی نیوز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: آدم‌خواری ,جیمز تاون,ایالت ویرجینیای آمریکا ,مهاجران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

حتما اگر دوستار بازیهای رایانه ا ی اکشن باشید GTA جز بازیهای محبوب شماست .به هر حال GTA5هم رسید با سه شخصیت مایکل ،فرانکلین و تروور.در هر صورت بعد از چندین بار تاخیر بالاخره این بازی در بهار عرضه می شود.


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:Grand Theft Auto 5,بازی های کامپیوتری,رایانه,اکشن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نام زیرسبکی از ژانر علمی-تخیلی است که به طور خاص به ماجراهای پیش آمده در فضای پس از فاجعه‌ای بزرگ می‌پردازد. در این زیرسبک اکثراً انسانیت نابود شده و جز اندکی از آن باقی نمانده و نجات‌یافتگان با تبعات فاجعه در گیر هستند.این زیرسبک از دورهٔ پس از جنگ جهانی دوم یعنی زمانی که امکان نابودی جهانی به‌وسیله جنگ‌افزار هسته‌ای به عرصهٔ بحث همگانی وارد شد محبوبیت یافت. با این حال ردّ رمان‌های پسارستاخیزی را می‌توان دست کم از اوایل سدهٔ نوزدهم یعنی زمانی که مری شلی رمان آخرین مرد را منتشر کرد یافت. افزون بر این سبک پسارستاخیزی در متون خود همواره از مایه‌های بسیار کهن در ادبیات جهان که دیرینگی آن‌ها گاه تا هزاران سال می‌رسد بهره می‌گیرد.از فیلمهای ساخته شده مرتبط با این ژانر می توان به دو فیلم معروف ماتریکس و سایبورگ اشاره نمود.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پسارستاخیزی,فاجعه, ژانر علمی-تخیلی,نابودی جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

پژوهشی تازه می‌گوید، وضعیت نابودی گونه‌ها بسیار وخیم است. اثرات سوء تخریب زادگاه‌ها و آلودگی محیط زیست در بسیاری از گونه‌ها ده‌ها سال بعد نمایان می‌شود. شمار گونه‌های در معرض خطر بسیار بیشتر از ارزیابی‌های پیشین است.در تاریخ کره زمین بارها دوره‌هایی از نابودی بزرگ گونه‌ها وجود داشته است. دلیل انقراض گونه‌ها گاه سقوط شهاب‌سنگ‌ها و گاه فعال شدن آتشفشان‌ها بوده است.بسیاری از کارشناسان با توجه به انقراض پرشتاب گونه‌ها در دوران کنونی از ششمین موج نابودی گسترده‌ی گونه‌های جانوری و گیاهی سخن می‌گویند.اما تفاوت این موج با موج‌های پیشین این است که این بار فعالیت‌های انسان موجب ناپدیدشدن موجودات کره زمین است.آلودگی محیط زیست نخستین علت نابودی گونه‌ها در دوران فعلی محسوب می‌شود. پس از آن تغییر زیست‌گاه‌های طبیعی در زمین‌های کشاورزی و پراکنده شدن حیوانات وحشی قرار می‌گیرند.

نگاهی به پژوهش جدید

بر اساس گزارش "اشپیگل آنلاین" آلمان، محققان برای داشتن درکی بهتر از این موضوع توسعه اقتصادی ۲۲ کشور اروپایی و تنوع زیستی این کشورها را مورد مطالعه قرار داد‌ند.به موجب گزارش منتشر در نشریه علمی Proceedings of the National Academy of Science انقراض گونه‌ها در دهه‌های آینده ممکن است افزایشی مشهود نشان دهد.طبق پژوهش جدید، بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از گونه‌های موجود در کشورهای مورد بررسی، از جمله آلمان در حال حاضر در معرض خطر قرار دارند.تیم اشتفان دولینگر(Stefan Dullinger) از دانشگاه وین، فهرست‌های قرمز گونه‌های در معرض انقراض و سیر توسعه اقتصادی در این کشورها را در ابتدا، میانه و انتهای قرن بیستم مورد مطالعه قرار داد.در این بررسی، میزان تراکم جمعیت، وسعت بهره‌برداری از زمین و تولید ناخالص سرانه ملی این کشورها نیز مد نظر  قرار گرفت. 

رابطه توسعه اقتصادی و نابودی گونه‌ها

پژوهش دانشگاه وین نشان می‌دهد که میان انقراض گونه‌ها و توسعه اقتصادی رابطه‌ای مشهود برقرار است. برای نمونه با مطالعه سیر رشد اقتصادی در سال‌های ۱۹۰۰ یا ۱۹۵۰ می‌توان وضعیت گونه‌های در معرض خطر در حال حاضر (۲۰۱۳) را پیش‌بینی کرد که این ارزیابی با وضعیت واقعی گونه‌های در معرض خطر در شرایط فعلی مطابقت دارد.اشتفان دولینگر در توضیح تأثیر بلندمدت فعالیت‌های انسان بر انقراض گونه‌ها با اشاره به گیاهان زینتی، مانند گل سرخ آشفته (Ragged Robin) یا گلی به نام Succisa Pratensis می‌گوید: «این گونه‌ها که پراکندگی آنها قبلا بسیار زیاد بود در حال حاضر میزانشان بسیار کاهش یافته است، اگر چه که عواملی که باعث این کاهش شده مانند مصرف کودهای شیمیایی و کشیدن شبکه فاضلاب به ده‌ها سال پیش برمی‌گردد.»پژوهشگران تأکید می‌کنند، اثرات زیان‌بخش فعالیت‌های انسان حتی در مورد جانورانی با عمر کوتاه، مثل سنجاقک‌‌ها و ملخ‌ها نیز ده‌ها سال بعد روشن می‌شود.دولینگر خاطرنشان می‌سازد: «رد پای خطری که امروز گونه‌ها را تهدید می‌کند را باید در توسعه‌ اقتصادی که از ۱۰۰ سال پیش آغاز شده یافت.»به گفته او، دخالت شدیدی که امروزه در طبیعت صورت می‌‌گیرد، اثرات خود را ده‌ها سال بعد نشان خواهد داد. او نتیجه‌گیری می‌کند، بنابراین در مورد گونه‌های در معرض نابودی ارزیابی نادرستی صورت گرفته و شمار این گونه‌ها بسیار کمتر از میزان حقیقی تخمین زده شده است. 

خبرگزاری آلمان

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نابودی گونه‌ها,محیط زیست,انقراض ,آلودگی محیط زیست,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

microbe-fossils-130429.jpg

 نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد میلیون‌ها سال پیش، زمین بوی تخم‌مرغ گندیده می‌داده است.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان در مطالعاتشان شواهد فسیلی از میکروب‌هایی را یافته‌اند که از دیگر میکروب‌ها تغذیه کرده‌اند. این شکل از تغذیه «هتروتروفی» نامیده می‌شود.هتروتروف‌ها نمی‌توانند مواد مغذی ارگانیک خود را بسازند، بنابراین مجبورند که دیگر اشکال حیات را بخورند. این امر در تضاد با خودخوارها (گیاهان) است که می‌توانند غذای خود را از سنتز نور خورشید یا مواد شیمیایی غیرزنده بسازند.محققان پیشتر تصور می‌کردند که ارگانیسم‌ها برای مدت طولانی (حدود 3.5 میلیارد سال) دیگر ارگانیسم‌ها را خورده‌اند.با این حال، مطالعات جدید در دانشگاه آکسفورد توسط مارتین بریزر و تیم علمی‌اش، این فرایند را حدود 1.9 میلیارد سال پیش برآورد کرده است.در این تحقیق محققان برای نخستین بار چگونگی رخداد این فرایند و این که چه موجوداتی از موجودات دیگر تغذیه کرده‌اند را شناسایی کردند.تیم بریزر، فسیل‌های گونه‌ای باکتری به نام Gunflintia را تحلیل کردند.قطر این فسیل‌ها فقط سه تا 15 میکرون گزارش شد؛ این در حالی است که عرض روزنه یک سوزن یک هزار و 230 میکرون است.در مقایسه با دیگر فسیل‌های باکتریایی، به نظر می‌رسید، غلاف لوله‌یی بیرونی این باکتری‌ها حاوی روزنه‌هایی بود که نشان می‌داد دیگر باکتری‌ها از ‌آن‌ها تغذیه کرده‌اند.سرنخ دیگر مبنی بر این که زمین ابتدایی دنیای تغذیه باکتری‌ها از باکتری‌ها بوده، کشف شکلی از سولفید آهن بود که جایگزین بخش‌هایی از غلاف‌های Gunflintia شده بود.سولفید آهن ماده اتلافی تعدادی از باکتری‌های هتروتوفی است که از سولفات تنفس می‌کنند.بوی گندیده تخم مرغ در واقع، ناشی از سولفید هیدروژن (ترکیب سولفید و هیدروژن موجود در هوا) بوده است.مطابق تحقیقات پیشین، قدمت این باکتری‌های کاهنده سولفات که در نهایت سولفیدها را تولید می‌کنند به 3.5 میلیارد سال پیش بازمی‌گردند؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که فسیل‌های Gunflintia فقط حدود نیمی از این زمان قدمت دارند.محققان همچنین دریافتند که خوشه‌های باکتری‌های کروی و میله‌یی به اندازه یک میکرون در فسیل‌های Gunflintia ممکن است حین مصرف میکروب‌های بزرگ‌تر از بین رفته باشند.یک مطالعه‌ در سال 2007 نیز دریافت که میکروب‌های باستانی ممکن است رنگ ارغوانی از خود ساطع کرده باشند؛ بنابراین زمین ابتدایی ممکن است ارغوانی بوده باشد.جزئیات این مطالعه در Proceedings of the National Academy of Sciences انتشار یافت.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زمین کهن, بوی تخم مرغ گندیده ,مواد مغذی ارگانیک ,فسیل‌های باکتریایی,ترکیب سولفید و هیدروژن,هتروتروفی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 مادری تمام وقت بودن، یكی از مشاغل با حقوق بالاست كه حقوقش عشقی خالص و ناب است. بله مادرها برای این شغل تمام وقت، پولی دریافت نمی كنند ، شغلی كه ساعات كاریش بیش از 8 ساعت و حتی بیش از 24 ساعت است و این معنایی جز عشقی كه آنها نسبت به بچه هایشان دارند ندارد، عشقی ناب و خالص .

 Mildred B Vermont   

مادرم روزت مبارک.roses-desi-glitters-811

روز مادر به تمام بانوان ایران زمین مبارک باد.roses-desi-glitters-82

mothers-day-desi-glitters-3

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:روز مادر,تبریک روز مادر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Canada Banff National Park scenery

 Canada Banff National Park scenery

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویر دیدنی,عکس,مناظر Banff National Park کانادا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com