جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 

خواص داروییِ عسل ازهزاران سال پیش بر کسی پوشیده نیست. عسل برای درمان مشکلات گوارشی، گردش خون، مشکلات تنفسی، گلودرد و سرفه به کار برده می شود. از عسل به دلیل خاصیت ضدعفونی و ضد باکتری قوی که دارد، می توان برای بهبود زخم های بسیار خطرناک نیز استفاده کرد.در این ماده چسبناک، «اینهیبین» وجود دارد که باکتری ها را می کشد و زاد و ولد آنها را کند می کند. وجود نوعی پروتئین به نام دیفنسین-۱ درعسل به تقویت که سیستم ایمنی بدن کمک می کند.زنبور، علاوه بر عسل ماده مفید دیگری نیز تولید می کند. بَره موم ماده زرد رنگ و شبیه موم است که زنبور از درخت جمع می کند و در کندو برای پرکردن حفره ها و ضدعفونی کردن آن به کار می برد.پرفسور هانری ژوایو در مورد خواص درمانی بره موم می گوید:«بَره موم خواص ضد باکتری، ضدعفونی کنندگی و ضدالتهاب دارد. می خواهیم این ماده را خالص کنیم وعصاره اش را به دست آوریم.عصاره آن حاوی ویتامین و الیگوالمنت است که تاثیر بسیار مفیدی بر مجاری تنفسی دارد. برای مثال اگر کودکی داشته باشید که دچار آسم شده کافیست ۵ قطره از این ماده را به صبحانه اش اضافه کنید و مشکل حل می شود.»یکی دیگر از محصولات زنبورها عسل سلطنتی است.عسل سلطنتی، نوعی عسل فشرده است که فقط برای ملکه زنبورها ساخته می شود.

برای این که زنبورها را وادارید عسل سلطنتی بیشتری بسازند باید ملکه را از کندو بیرون بیاورید. به این منظور باید کرم حشره ملکه زنبورها را داخل یاخته های خاصی قرار داد تا زنبورهای کارگر برای رساندن غذا به ملکه تولید عسل را افزایش دهند. گفته می شود عسل سلطنتی، شاه محصول درمانی زنبورهاست اما هنوز شواهد علمی چندانی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. پروفسور ژوایو می گوید که عسل سلطنتی می تواند برای درمان فراموشی مفید باشد. وی می افزاید: «اگر فرد پیری بودم و گمان می کردم که آلزایمر دارم هر روز از این ماده می خوردم.»محصول دیگر زنبورها سم آنهاست. اما چه طور باید از زنبور سم گرفت؟ چرا می خواهیم چنین کاری کنیم؟ برای آن که زنبور نیش بزند باید احساس تهدید کند. برای جمع آوری سم زنبور می توان از برق استفاده کرد.سم جمع آوری شده، در آزمایشگاه فرآوری می شود و از آن محصولات متعددی به دست می آید.سم زنبور برای درمان بیماری هایی نظیر ورم مفاصل کاربرد دارد. موثر بودن این درمان هنوز از نظر علمی اثبات نشده است، با این حال ماریز، قهرمان فرانسوی پرتاب دیسک یکی از طرفداران آن است.پزشکان تشخیص دادند که او به بیماری ام اس (بیماری سیستم ایمنی بدن) مبتلاست. اما او نمی خواست داروهای معمول مثلا استروید مصرف کند. وی گرایشش به استفاده از نیش زنبور برای درمان دردهایش را اینگونه توضیح می دهد: «خانواده من زنبور پرورش می داند و همین من را به سمت زنبور درمانی کشاند. تعدادی از اهالی روستا که به رماتیسم مبتلا بودند، اغلب برای تسکین دردهایشان به دیدن پدرم می آمدند و پدرم از نیش زنبور برای جاهایی که درد شدید بود استفاده می کرد.»ماریز در خانه اش کندو درست کرده و خود را با نوعی طب سوزنی به همراه نیش زنبور درمان می کند. از زمان آغاز این کار علائم بیماری ام اس در او ظاهر نشده اند.پژوهشگران می گویند برخی ترکیب های سم از التهاب و درد می کاهد و عناصر سم زنبور در بدن، ترکیبات طبیعی بهبودبخش تولید می کند.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: عسل,خواص داروییِ عسل,سیستم ایمنی,موم,زنبورها , نیش زنبور,کندو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال کره‌ جنوبی به فیفا شکایت کرده است. کره‌ای‌ها هم از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به فیفا شکایت کردند. قرارداد کی‌روش نیز تا پایان جام‌جهانی ۲۰۱۴ تمدید شد.فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون کره‌جنوبی به دلیل رفتار تماشاگران و پرتاب شیشه به سمت بازیکنان ایرانی به فیفا شکایت کرد.به گزارش خبرگزاری "فارس" پس از پایان دیدار تیم های کره‌جنوبی و ایران تماشاگران کره‌ای به سمت بازیکنان تیم ملی ایران بطری های شیشه و آب معدنی پرتاب کردند که این مسئله از چشم ناظر بازی نیز دور نمانده است.فارس می‌نویسد که نامه شکایت ایران روز ۳۰ خرداد به فیفا ارسال می‌شود. به گزارش فارس، در این نامه مدارک مستندی از سوی فدراسیون فوتبال ایران ارائه شده که رفتارهای ناپسندی نسبت به بازیکنان ایران انجام شده است.در همین زمینه سایت‌های خبری ایران گزارش داده‌اند که فدراسیون فوتبال کره‌ جنوبی نیز از کارلوس کی‌روش به فیفا شکایت کرده است.

در این گزارش به نقل از  مسئولان فدراسیون فوتبال کره آمده است: «کارلوس کروش سرمربی ایران در پایان دیدار با ژست دست خود به‌سوی چوی کانگ‌هی سرمربی ما حرکت زشت و ناپسندی انجام داد که بازیکنان ما با دیدن این حرکت قصد حمله به نیمکت ایران را داشتند اما ما آنها را متوقف کردیم.»پس از پایان بازی ایران و کره، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران، مشت خود را به سمت نیمکت مربیان تیم ملی کره‌جنوبی گرفت. در همین حال دو نفر از اعضای نیمکت کره‌جنوبی نیز به رحمان احمدی دروازه‌بان ایران که در زمین در حال شادی بود، حمله کردند و با مشت به صورت او کوبیدند.

تمدید قرارداد کی‌روش

در همین حال کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، صبح جمعه ۳۰ خرداددر یک برنامه تلویزیونی از تمدید قرارداد خود با فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل خبر داد.به گزارش خبرگزاری "مهر" کارلوس کی‌روش گفته است: «قرارداد من به خاطر منافع فدراسیون در هر مرحله یک توقفی دارد. در حال حاضر قرارداد من تا پایان بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ اعتبار دارد. البته قرارداد‌ها در فوتبال هیچ اهمیتی ندارند و این مردم پشت قراردادها هستند که مهم‌اند.»

Deutsche Welle

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تمدید قرارداد کی‌روش,شکایت از کره جنوبی,فدراسیون فوتبال ایران,کارلوس کی‌روش ,جام جهانی ۲۰۱۴ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

استاد جلیل شهناز، در سال ۱۳۰۰ در اصفهان به دنیا آمد. تقریباً همه اعضای خانواده وی با موسیقی آشنایی داشتند و در رشته‌های مختلف هنر از جمله تار، سه‌تار، سنتور وکمانچه به مقام استادی رسیدند. پدرش «شعبان خان» علاقه وافری به موسیقی اصیل ایرانی داشت و علاوه بر تار که ساز اختصاصی او بود، سه‌تار و سنتور هم می‌نواخت. عموی او غلامرضا سارنج هم از نوازندگان کمانچه بود.جلیل شهناز، از کودکی به موسیقی علاقه‌مند شد و نواختن تار را در نزد عبدالحسین شهنازی و برادر بزرگ خود حسین شهناز که به خوبی ساز می‌نواخت، آغاز کرد. پشتکار زیاد و استعداد شگرف جلیل به حدی بود که در سنین جوانی از نوازندگان خوب اصفهان شد.در کتاب «موسیقی‌دانان ایرانی» نوشته پژمان اکبرزاده آمده است: «شهناز نوازندگی در رادیو اصفهان را از سال ١٣٢٨ آغاز کرد و در سال ١٣٣٦ به دعوت سازمان رادیو به تهران آمد و در برنامه های گوناگونی مانند برنامه گلها، ارکستر حسین یاحقی و ... به عنوان تکنواز و همنواز به فعالیت پرداخت.

وی همچنین در گروه "یاران ثلاث" (همراه با تاج اصفهانی و حسن کسایی) و گروه "اساتید موسیقی ایران" کنسرت های بسیاری را در داخل و حارج از ایران اجرا نمود. شهناز در برنامه های جشن هنر شیراز نیز حضوری فعال داشت.»این نوازنده تار در طول زندگی هنری خود با هنرمندان والای کشور از جمله فرامرز پایور، حبیب الله بدیعی، پرویز یاحقی، همایون خرم، علی تجویدی، منصور صارمی، رضا ورزنده، امیر ناصر افتتاح، جهانگیر ملک، اسدالله ملک،حسن کسائی، محمد موسوی، تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، محمودی خوانساری، عبدالوهاب شهیدی، اکبر گلپایگانی، حسین خواجه امیری و محمد رضا شجریان همکاری داشته‌است.وی در دههٔ ۱۳۶۰ همراه با فرامرز پایور (سنتور)، علی اصغر بهاری (کمانچه)، محمد اسماعیلی (تنبک) و محمد موسوی (نی) «گروه اساتید» را تشکیل داد و با این گروه، مسافرت‌های متعددی به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا داشت.وی در سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار هنر و موسیقی برگزیده شد.همچنین در ۲۷ تیر سال ۱۳۸۳، مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) برای تجلیل از یک عمر فعالیت هنری به جلیل شهناز اهدا شد.در سال ۱۳۸۷، محمدرضا شجریان، گروهی که با آن کار می‌کرد را به افتخار جلیل شهناز، گروه شهناز نام گذاشت.جلیل شهناز، علاوه برنواختن تار، که ساز اختصاصی اوست، با نواختن ویولون، سنتور و تمبک و اواز -سه تار نیز آشنایی کامل دارد.که تمام فایلهای صوتی استاد موجود و در درجه استادانی چون یاحقی -پایور-ووو می نوازدمعروف است که او در شیوه نوازندگی می‌تواند با ساز خود علاوه برنواختن، آواز هم بخواند. 

کیومرث، علیرضا، فرشته، فریبا، فروزنده و نوشین از فرزندان استاد شهنار هستند که در کشورهای آمریکا، فرانسه و ایران اقامت دارند.

جلیل شهناز پس از یک دوره بیماری صبح روز دوشنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٢ در بیمارستان دی درگذشت.محمدرضا شجریان پس از درگذشت جلیل شهناز گفت: "استاد جلیل شهناز در من شور و عشق آفرید و من با صدای تار شهناز بدین جا رسیدم و کلمۀ استاد فقط لایق شهناز و استاد جلیل شهناز را بسان حافظ که تکرار ناشدنی‌ست و با احترام به تمام نوازندگان تار پس از استاد شهناز باید دفتر تار ایران بسته شود."

 

 روحش شاد و قرین رحمت باد 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:به یاد استاد جلیل شهناز,جلیل شهناز,موسیقی ,تار ,نوازندگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 در حالی که ایران دو گیم اول و دوم را به حریف قدرتمند خود واگذار کرده بود در گیم سوم دوباره به بازی برگشت و دو گیم را پیاپی از صربها برد. صربها با تشویق بی امان تماشاچیان ایرانی دستپاچه بازی می کردندو در گیم سوم و بعد از ماراتنی نفس گیر تیم ایران بازی را 16 به 18 واگذار کرد در حالیکه با برد در جام جهانی از یک تیم پرقدرت اندکی بیشتر فاصله نداشت.فکر کنم باید گفت که به هیچ عنوان نمیشود از سرویس های کوبنده و زیبایفرهاد قائمی و ضربات فوق سرعتی محمد موسوی(و البته یک مربی کاردان بنام ولاسکو) به سادگی گذشت.ما بازی را واگذار کردیم اما این نبرد زیبا و بازی غیرتمندانه بازیکنان ملی والیبال ایران همه را به وجد آورد .

باید این نکته را در نظر گرفت که این آوردگاه ها همانند دیدار فوتبال با کره جنوبی مکانهایی است که همدلی ملی و غرور ملیمان را قدرت می بخشد چیزی که ظاهرا این روز ها دیگه مد شده.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:والیبال قهرمانی جهان,تیم والیبال ایران,باخت به صربستان,غرور ملی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ژاپن با جمعیتی در حدود ۱۲۸ میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت جهان است. توکیو پایتخت ژاپن با بالغ بر ۳۵ میلیون نفر جمعیت از بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌آیداین کشور دارای منابع طبیعی خیلی محدودی است و اکثر جزایر و خاک آن کوهستانی و آتشفشانی است.

ژاپنی‌ها کشورشان را «نیپون کوکو» خطاب می‌کنند که به معنی خاستگاه خورشید است. در حقیقت این کشور شرقی‌ترین کشور جهان (بدون در نظر گرفتن خاک قطب) است. در جنگ جهانی اول، ژاپن از متفقین بود و در جنگ جهانی دوم با متفقین می‌جنگید.پایان جنگ جهانی دوم برای ژاپن بسیار تلخ بود، آنها پس از جنگی دراز مدت در اقیانوس آرام، سرانجام پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی، بدون قید و شرط تسلیم شدند. برآیند این جنگ خانمان‌سوز برای ژاپن به اندازه‌ای وحشتناک بود که بسیاری از تحلیلگران در توصیف آن، عبارت «به کلی ویران شده» را به کار بردند.

وضعیت ژاپن بعد از جنگ

جنگ حدود چهل درصد شهرهای آن به ویرانه مبدل گردید. تاسیسات صنعتی و تولیدی تخریب و نابود شد، مزارع سوخت، سررشته کشت و زرع و کار و تولید از هم گسیخت، اقتصاد کشور فلج شد و سرانجام چیزی جز سرزمینی ویران و مردمی بیکار و گرسنه بر جای نماند.

ژاپن در ابتدای راه در آگوست ۱۹۴۵ پس از یکسری بمباران سراسری و بالاخره بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی،ژاپن را به تسلیم وا داشت. پس از این شکست ژاپن با بیش از ۱۳ میلیون نفر بیکار مواجه بود و کمبود مواد غذایی به شدت احساس می شد.تورم به حدی بود که حقوق افراد، مکفی مخارج جاری نبود و افراد برای سیر کردن شکم خود اقدام به فروش دارایی خود کرده بودند.

برای کالاهایی ضروری بازار سیاه درست شده بود و قیمت ها ۳۰ تا ۶۰ برابر قیمت رسمی دولت بود. درمورد برنج این رقم به ۱۵۰ برابر نیز رسیده بود.جنگ برای ژاپن به جز ۸ میلیون نفر کشته و زخمی به بهای ویرانی ۲۵% از دارایی های غیر نظامی ونابودی ۴۱٫۵% از ثروت ملی تمام شد.

 

ژاپن چگونه از خاکستر برخواست

 

 مردم ژاپن، خیلی زود بر بهت و گیجی خود فایق آمدند و شروع به خودسازی و نوسازی کشور کردند. از آنجا که بلافاصله پس از جنگ در قانون اساسی خود به صلح‌دوستی و مجاهدت در راه حفظ و استقرار صلحی پایذار و جهانی تاکید ورزیدند، ارتش را به کلی منحل کردند. لذا افراد نظامی نیز به سایر مردم پیوستند، و به سازندگی کشوری مشغول شدند که از لحاظ منابع طبیعی، یکی از فقیرترین کشورهای جهان است. اشغال کشور از سوی متفقین (۱۹۴۵ تا ۱۹۵۲)نظام سیاسی کشور را تبدیل به نظامی دموکراتیک کرد و همچنین احیای شگفت انگیز اقتصادی را بر اساس سیاست فعال صادرات آغاز ساخت.

آیین شینتوـ که با ملی گرایی افراطی همسان شده بود ـ به صورت دین رسمی کنار گذاشته شد و در همین خلال جریانی به نام نهضت آموزش پدید آمد که طی آن کشور، گروهی از افراد مستعد را به منظور کسب و آموزش تخصص راهی کشورهای پیشرفته جهان ساخت. ژاپن بازسازی شده با داشتن ۳.% از خاک کره زمین توانسته ۲۴ % از تولید جهانی را به خود اختصاص دهد. این کشور به رغم شهر نشینی متراکم نسبتاً از جرم و جنایت به دور مانده است. نسبت سرقت در ژاپن در مقایسه با آمریکا چیزی کمتر از ۰٫۷ % است.

پیشرفت اقتصادی ژاپن چنان چشم گیر بود که در مقطعی آمریکایی هارا به انتقاد از سخت کوشی ،کم مصرفی و حجم کلان پس انداز ژاپنی ها واداشت!. عوامل رشد آنچه تصویر ویران ژاپن ۱۹۴۵ به ژاپن ابرقدرت اقتصاد امروز مبدل کرده است ، فرایندی است که عده ای آن را معجزه اقتصادی نامیده‌اند. لیکن این معجزه واقعیت آموزنده برای کشور هایی است که هنوز خود را در کاغذ بازی غرق کرده‌اند. تقدس سرزمین به شکل افراطی اش تا برتری نژادی ژاپنی ها هم کشیده شده بود. دولت ژاپن آئین(شینتو) را به نقطه ی قوت مردم تبدیل کرده بود و در سال۱۹۱۳ به منظور تجمع تمامی افراد وگروهها، طی تبلیغات وسیع اعلام کرد که شینتو یک نهاد ملی با هویت تاریخی و معنوی است و هرکس بدون توجه به ایدئولوژی و مرامش، به عنوان یک وظیفه ی میهنی و نشانه ای از وفاداری و صداقتش به میهن، باید در معابد شینتو حضور یابد.

در ساختار مدیریتی ژاپن، زمانی که همه کشورها با شور و اشتیاق فراوان اقدام به برگزاری دوره ای مدیرت MBA میکردن مکتبی را با عنوان مکتب مدیریت ژاپنی به وجود آورد. وقتی در سال ۱۹۴۵ پیام تسلیم امپراتوری ژاپن قرائت شد ،هیچکس انتظار آن را نداشت که ژاپن به این سرعت تسلیم شود. غرور ملی ژاپنی ها اجازه نمیداد تسلیم دشمنی شوند که حتی از طریق زمینی وارد خاک آنها نشده است. هنوز انگیزه ادامه جنگ وجود داشت( ۵۰۰۰ افسر ژاپنی پس از قرائت بیانیه تسلیم، خودکشی کردند.) اما تسلیم ژاپن در واقع به نفع ژاپن تمام شد زیرا از وارد شدن خسارت عمده به زیر ساخت صنعتی کشور جلوگیری شد.کشور ژاپن در سال ۲۰۱۰ سومین قدرت اقتصادی دنیا (پس از آمریکا و چین) بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست. این کشور دارای منابع طبیعی خیلی محدودی است و اکثر جزایر و خاک آن کوهستانی و آتشفشانی است. ولی با همکاری‌های دولت در بخش صنعت و نیز سرمایه گذاری گسترده در فناوری‌های پیشرفته، ژاپن به عنوان یکی از پیشگامان عمده در صنعت و تکنولوژی دنیا شناخته شده‌است.

صادرات بخش عمده‌ای از درآمدهای اقتصادی ژاپن را تشکیل می‌دهد و آمریکا با ۲۲٫۷٪، چین با ۱۳٫۱٪ و کره جنوبی با ۷٫۸٪ عمده‌ترین شرکای تجاری این کشور هستند. محصولات صادراتی عمدهٔ ژاپن شامل تجهیزات حمل و نقل، اتومبیل، صنایع الکترونیک، ماشین آلات الکتریکی و صنایع شیمیایی هستند. در بخش صنایع ژاپن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه تولید اتومبیل، تجهیزات الکترونیکی، ماشین ابزار، فولاد و فلزات غیرآهنی، کشتی سازی، صنایع شیمیایی و نساجی و نیز صنایع غذایی فرآوری شده به‌شمار می‌آید. این کشور دارای چندین شرکت بین‌المللی با مارک‌های معتبری همچون تویوتا، هوندا، سونی، نیسان، سیتی‌زن و... است.بنا به گزارش صندوق بین‌المللی پول در اواسط آوریل ۲۰۰۶، ژاپن با رشد اقتصادی ۲/۸ درصد پیش بینی شده برای سال ۲۰۰۶، همردیف کشورهای غربی و در مقام بالا قرار دارد.

 

نوشته برگرفته از ویکی پدیا-تصاویر از سایت های مختلف معرفی ژاپن

تصاویری از کشور ژاپن در ادامه نوشتار 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ژاپن,پیشرفت,متفقین,عوامل رشد,کشور ژاپن,تصاویری از ژاپن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

قطره چشم تولید شده از ماده شیمیایی موجود در کبد کوسه می‌تواند از نابینایی مرتبط با افزایش سن پیشگیری کند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «اسکولامین» (squalamine) یک نوع آنتی بیوتیک آمینوایترول در کبد کوسه است که از ابتلای حیوان به عفونت پیشگیری می کند.درحالی که استفاده از «اسکولامین» در درمان سرطان در فاز اولیه تحقیق قرار دارد، آزمایشات بالینی استفاده از این ترکیب برای پیشگیری از نابینایی با پیشرفت های چشمگیری همراه بوده است.رشد غیر طبیعی عروق خون یکی از عواملی است که به رشد تومورهای سرطانی کمک می کند؛ همچنین عروق خونی ناخواسته در پشت چشم یکی از دلایل اصلی نابینایی در دژنراسیون ماکولار وابسته به سن (AMD) است.این بیماری پس از 50 سالگی آغاز و رشد ناخواسته عروق خونی بر روی ماکولا در پشت چشم باعث می‌شود که فرد در تشخیص چهره، خواندن یا دیدن تلویزیون با مشکل مواجه شود.در حال حاضر بیماران نیازمند تزریق ماهانه درون چشم هستند، اما محققان امیدوارند که از ترکیب اسکولامین به صورت قطره چشمی برای استفاده روزانه توسط بیماران بهره ببرند.نسخه سنتز شده اسکولامین می تواند به عنوان روش درمانی برای AMD مورد استفاده قرار بگیرد؛ این ترکیب با مسدود کردن فاکتورهای رشد تولید شده توسط بدن از رشد غیر طبیعی عروق خونی جلوگیری می کند.استفاده از این ترکیب بر روی 250 بیمار با مشکل AMD نشان می دهد، رشد عروق ناخواسته تا یک سوم کاهش یافته است.شرکت داروسازی OHR Pharmaceutical‌ قصد دارد ترکیب اسکولامین استخراج شده از کبد کوسه را به صورت قطره چشمی تولید و تا یک تا دو سال آینده به بازار عرضه کند.نتایج تحقیق محققان دانشگاه ایندیانا در مجله Retina منتشر شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکولامین,squalamine,آنتی بیوتیک آمینوایترول,کبد کوسه,دژنراسیون ماکولار,AMD,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به جام جهانی رسیدیم/ ایران 1 - کره جنوبی 0 (گزارش لحظه به لحظه)

 این هم جواب دندان شکن تیم ملی ایران به مربی خودخواه و بی ادب کره جنوبی که حتی حاضر نشد از مردم ایران عذر خواهی کنه.

امیدوارم این مربی شکست ،در دو بازی رفت و برگشت و مخصوصا بازی برگشت در تادیب گاه کره جنوبی ،رو تا پایان دوره مربی گریش فراموش نکنه.مطمئنم ما ایرانی ها حداقل تا سالیان سال این چهره رو از یاد نمی بریم.

 پیروزی شیران ایرانی به همه هموطنان ایرانی مبارک.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پیروزی ایران بر کره,صعود ایران به جام جهانی,تادیب مربی کره,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 File:Сефи 1й 1629-42.jpg

 

شاه اسماعیل صفوی

قدرت گرفتن شاه اسماعیل یکم در عرصه نظامی و سیاسی با پیوستن صوفیان ترکمنی بود که بیشترشان در نواحی آناتولی و شام زندگی می‌کردند. در واقع بخش بزرگی از قبایل قزلباش پیش از پیوستن به شاه اسماعیل در آناتولی زندگی می‌کردند و پس مهاجرت قبایل اصلی نیز بخش بزرگی از مردمان آناتولی که در سرزمینهای خود باقی‌مانده بودند هم پیرو و یا متمایل به تشیع صوفی صفوی بودند. سازمان تبلیغی تصوف صفوی پیوسته از طریق شبکه‌های منظم خود و توسط خلفا، دده‌ها و... مریدان را به پیوستن به مرشد کامل فرقه که شاه اسماعیل بود تشویق می‌کردند.

صفویان در پی فعالیت و سازمان دهی فرهنگی در طول دو قرن (بر اساس تعالیم صوفیانه و شیعی) توانستند با حمایت قبایل پیرو خود (قزلباش‌ها) حکومت صفوی را در ایران پایه‌گذاری کنند و در پی فشارهای عقیدتی بر علویان در امپراتوری عثمانی، صفویان با جمع آوری و پناه دادن به آن‌ها و به ویژه نیروهای ینی چری نیروی نظامی قوی از نیروهای ینی چری تشکیل دادند. قدرت گرفتن یک دولت مستقل شیعی مذهب و متعصب در ایران امپراتوری عثمانی را که قصد حمله نهایی جهت تصرف اروپا را داشت از طرف مرزهای شرقی نگران ساخت و لذا لشکرکشی به سمت ایران را شروع کرد. این جنگ در دشت چالدران آغاز و پایان یافت.

شاه اسماعیل نیز خود به خوبی از این امر آگاه بود و در نامه‌ای به سلطان عثمانی این مطلب که بسیاری از مردمان ساکن در سرزمینهای عثمانیان پیرو او هستند را به رخ او کشیده بود. بدون شک ادامه حکومت سنی مذهب عثمانیان بدون محدود یا نابود کردن این روند کاملاً با مشکل مواجه می‌شد. به گفته برخی مورخین اگر در جنگ چالدران شاه اسماعیل به پیروزی می‌رسید شاه اسماعیل به قدرتی فراتر از تیمور دست می‌یافت و بی شک روند گسترش تشیع صفوی امپراتوری عثمانی را که تازه در ابتدای کار بود از صفحه روزگار محو می‌کرد همه این موارد انگیزه لازم برای یک رویارویی سرنوشت ساز و محتوم را برای هردو طرف محیا می‌سازد. اما برای این نبرد سرنوشت ساز دلایل دیگری هم وجود داشت که فقط تسریع کننده بودند..شاه اسماعیل پس از مرگ سلطان بایزید با پناه دادن به پسر عموی مدعی و رقیب سلطان سلیم درخواست سلیم برای استرداد بایزید سوم را خلاف جوانمردی اعلام کرد. در مقابل سلطان سلیم اندکی پیش از شروع جنگ دست به قتل‌عام شیعیان در قلمرو عثمانی زدو کسانی هم که کشته نشدند داغ زده شدند و به متصرفات اروپایی تبعید شدند.

File:شاه اسماعیل در جنگ چالدران.jpg

شاه اسماعیل در حال کشتن یکی از سرداران عثمانی

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چالدران, ایرانیان,عثمانیان,صفویان,شاه اسماعیل صفوی,سلطان سلیم اول,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 تیمی از دانشمندان لابراتوار شیکاگو با کشف شیوه‌ای برای اعمال فشار جهت منبسط‌کردن یک ماده به جای منقبض‌کردن آن، قوانین فیزیک را به چالش کشیده‌اند. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته کارنا چاپمان، شیمی دان لابراتوار وزارت انرژی امریکا، این امر مانند فشاردادن یک سنگ و شکل‌دادن اسفنجی بزرگ است. انتظار می‌رود مواد تحت فشار، متراکم‌تر و فشرده‌تر شوند، اما در این جا دانشمندان عکس این قضیه را شاهد هستند. ماده‌ای که تحت فشار قرار گرفت، نصف تراکم حالت اولیه را داشت و این در تضاد با قوانین فیزیک است. چون این رفتار غیرممکن به نظر می‌رسید، چاپمن و همکارانش چندین سال را به آزمایش آن اختصاص دادند تا زمانی که غیرقابل‌باور را باور کردند و دریافتند که چگونه غیرممکن می‌تواند ممکن شود. در تمامی این آزمایش‌ها آن‌ها مشاهده کردند که اتصالات در ماده کاملا بازآرایی می‌شوند. این کشف علاوه بر بازنویسی کتاب‌های علمی، می‌تواند گوناگونی مواد با چهارچوب متخلخل در دسترس را برای تولید، مراقبت‌های بهداشتی و دوام‌پذیری محیطی دو برابر کند. دانشمندان از مواد با این چهارچوب برای به‌ دام‌ انداختن، ذخیره‌سازی و فیلتر کردن مواد استفاده می‌کنند. این مواد دارای حفره‌های اسفنجی‌شکل در ساختارشان هستند. شکل حفره‌های اسفنج‌مانند موجب می‌شود آن‌ها برای مولکول‌های خاصی قابل‌گزینش شوند و این امر استفاده از آن‌ها را در فیلترهای آبی، حسگرهای شیمیایی و ذخیره‌سازی قابل‌فشرده‌سازی برای تجزیه دی‌اکسیدکربن سلول‌های سوختی هیدروژن میسر می‌کند. با مناسب‌کردن میزان آزادسازی، دانشمندان می‌توانند این چهارچوب‌ها را برای تحویل دارو و پایه‌ریزی واکنش‌های شیمیایی با هدف تولید هر چیزی از پلاستیک گرفته تا غذا، سازگار کنند.به گفته پیت چوپاس، شیمی‌دان حاضر در این پروژه، این امر فقط راه را برای متخلخل‌بودن مواد جدید باز نمی‌کند بلکه همچنین دسترسی محققان به ساختارهای جدید برای گزینش‌پذیری و نرخ‌های جدید آزادسازی را امکان‌پذیر می‌کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قوانین فیزیک,چالش,متخلخل,تضاد با قوانین فیزیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

در سال ۲۱۰۰ جمعیت جهان به احتمال قوی به ۹/ ۱۰ میلیارد نفر خواهد رسید. این نتایج آخرین آمار سازمان ملل است. بیشترین رشد جمعیت در کشورهای در حال توسعه صورت خواهد گرفت.جمعیت جهان در حال حاضر حدود ۲/  ۷میلیارد نفر است. این رقم تا سال ۲۰۵۰ به ۶/ ۹ میلیارد خواهد رسید و در سال ۲۱۰۰ هم حدود ۹/ ۱۰ میلیارد نفر در کره زمین زندگی خواهند کرد.سازمان ملل با این ارقام، تصویری را که در سال ۲۰۱۱ از جمعیت جهان داده بود، تصحیح کرد. بر اساس گزارش‌های سال ۲۰۱۱، سازمان ملل میزان رشد جمعیت جهان را ۲۵۰ میلیون نفر کمتر تخمین زده بود.  رشد جمعیت جهانی بیشتر در کشورهای در حال توسعه

رشد جمعیت جهان بیشتر در کشورهای در حال توسعه صورت می‌گیرد. امروزه جمعیت آفریقا ۱/ ۱ میلیارد نفر است. این جمعیت در سال ۲۱۰۰  نزدیک ۴ برابر می‌شود و به ۲/ ۴ میلیارد می‌رسد.توماس، بوتنر(Thomas Büttner) رئیس سابق پژوهش‌های جمعیتی سازمان ملل، می‌گوید: «جمعیت در کشورهای در حال توسعه از همه کشورهای دیگر سریع‌تر افزایش می‌یابد.» جمعیت کشورهایی همچون مالاوی و نیجریه تا سال ۲۱۰۰ ، ۵ برابر خواهد شد. بوتنر حتی می‌افزاید: «اگر رشد جمعیت چنین پیش رود، برای مثال جمعیت کشور اوگاندا ۳۰ برابر خواهد شد.»
کمبود دسترسی به روش‌های جلوگیری از بارداری
 مدیر موسسه جمعیت جهانی، رناته بر (Renate Bähr)، می‌گوید: «سالانه ۸۰ میلیون زن در کشورهای در حال توسعه به طور ناخواسته باردار می‌شوند زیرا نمی‌‌توانند جلوگیری کنند.» اگر زن‌ها و دخترها بتوانند به صورت آزاد تصمیم بگیرند که کی و چندتا فرزند داشته باشند، می‌توانند سالم‌تر زندگی کنند، از نظر اقتصادی مفیدتر باشند و همچنین امکان تحصیل بیشتری بیابند.در عین حال، مسئولان گزارش سازمان ملل، بر این نظرند که نرخ باروری زنان باید از ۶/ ۲ فرزند برای هر زن به ۲ فرزند برسد. اما شرط این پدیده آن است که زنان در کشورهای در حال توسعه به روش‌های جلوگیری از بارداری دسترسی یابند. افزون بر این، گمان می‌رود که میانگین سنی انسان‌ها در سال ۲۱۰۰ افزایش یابد. طبق برآوردها، میانگین سنی در این سال در کشورهای صنعتی به ۸۹ سال خواهد رسید.  

خبرگزاری آلمان

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جمعیت جهان, آمار سازمان ملل,کشورهای در حال توسعه,روش‌های جلوگیری از بارداری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

هدف یک طرح پژوهشی جدید اتحادیه اروپا، استفاده از فن آوری زیستی برای مبارزه با آلودگی محیط است. در این طرح، نوع ویژه ای از جلبک مورد توجه پژوهشگران است.اوا دکر از دانشکده زیست شناسی دانشگاه فرایبورگ در آلمان می گوید: “ما از جلبک استفاده می کنیم چون این گیاه سطح بزرگی دارد. ساختارهای آنرا می توان مشاهده کرد و می تواند اجزای آلاینده موجود در هوا را پاک کند. جلبک دارای کپسول هایی از شاخک است که هر یک از این شاخک ها گیاه جدیدی تولید می کند. ما با استفاده از این شاخک ها، در آزمایشگاه گیاههای جدید پرورش می دهیم.”زیر نظر قرار دادن اکسید نیتروژن، اکسید گوگرد و همچنین فلزهای سنگین که با هوا منتقل می شود، مانند کادمیوم، سرب یا نیکل با استفاده از فن آوری موجود بسیار دشوار است چون به اندازه کافی دقیق نیست و بسیار گران تمام می شود.یک گروه از زیست شناسان در دانشگاه فرایبورگ آلمان در یک محیط کنترل شده، این جلبک ها را پرورش می دهند.اوا دکر، پژوهشگر دانشکده زیست شناسی دانشگاه فرایبورگ می گوید: “وقتی به این مرحله می رسیم باید تعداد بیشتری از این جلبک را پرورش دهیم و این زمانی است که از یک راکتور زیستی استفاده می کنیم. حجم آن پنج لیتر است در حالیکه اینجا فقط با ۲۰۰ میلی لیتر کار می کند. این به معنای آن است که می توانیم جلبک بیشتری در یک راکتور زیستی تولید کنیم.”

بقیه در ادامه نوشتار

www.mossclone.eu

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جلبک ,فلزهای سنگین ,راکتور زیستی,شاخص زیست شناسی,آلاینده ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

با توجه به مطالعه صورت گرفته توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها آمریکا،مسافران زن بین سنین 21 و 30 نسبت به همتایان مرد خود در حدود 25.9 درصد بیشتر در خطراثر تصادفات قرار دارند.طی این مطالعات مشخص گردیده است که زنان بطور کلی آسیب پذیر تر می باشند. این شکاف در سنین بالاتر (65 تا 74)کاهش یافته و میزان ریسک آنها نسبت به مردان همسن خود کاهش می یابد.

 

 

منبع: www.nbcnews.com

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصادفات رانندگی,درصد خطر مرگ,زنان,مردان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بر اساس شمارش کل آرا، حسن روحانی حائز اکثریت آرا و در نتیجه به عنوان رییس‌جمهور منتخب مردم معرفی شد.

نتایج نهایی آرا به ترتیب میزان آرا بدین شرح است:

1- حسن روحانی: 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای

2- محمدباقر قالیباف: شش میلیون و 77 هزار و 292 رای

3- سعید جلیلی: چهار میلیون و 168 هزار و 946 رای

4- محسن رضایی: سه میلیون و 884 هزار و 412 رای

5- علی‌اکبر ولایتی: دو میلیون و 268 هزار و 753 رای

6- سیدمحمد غرضی: 446 هزار و 15 رای

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نتیجه انتخابات ریاست جمهوری92 online,انتخابات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دانشمندان ژاپنی دریافته‌اند که تنش می‌تواند موی انسان را خاکستری کند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با افزایش فشار، سلول‌های بنیادی پرکننده رنگ مو آسیب دیده و باعث بیرنگ شدن مو می‌شوند.این درحالیست که به گفته دانشمندان دانشگاه کانازاوا، این نشانه بسیار واضح پیری از مزیت‌های نیز برخوردار بوده که شامل کاهش خطر ابتلا به سرطان است.محققان در زمان بررسی تاثیر تابش و دیگر مواد شیمیایی بر روی موی موش دریافتند که پوشش آنها زودتر خاکستری شد.این امر به آن دلیل است که سلول‌های بنیادی درون فولیکول‌های موی آنها مجبور به بلوغ شده و تولید ملانین را که مسئول رنگ دادن به مو و پوست است، کاهش می‌دهند.به گفته دانشمندان، توقف تکثیر این سلول‌های بنیادی که دی‌ان‌ای آنها آسیب دیده می‌تواند مفید باشد که از جمله مزیتهای آن توقف ایجاد تومور است.این محققان پیش از این سلولهای بنیادی درون فولیکول‌های مو را کشف کرده و نشان داده بودند که فرسایش آنها در فرآیند پیری باعث خاکستری شدن مو می‌شود.این یافته‌ها نظریه‌های کنونی در مورد تلاش بدن برای محافظت از خود در زمان آسیب‌های ژنتیکی در اثر تابش یا دیگر مواد سمی را مورد چالش قرار داده است.دانشمندان بر این تصور بودند که سلول‌ها زمانی که دی‌ان‌ای آنها در اثر خودکشی سلولی آسیب می‌بیند، از بین می‌روند. این امر رشد سلول‌های آسیب دیده به شکل تومور را متوقف می‌کند.اما این یافته‌ها نشان داده که بدن راه‌های دیگری برای محافظت از خود دارد.انسانها بطور مداوم در برابر طیف گسترده‌ای از مواد سمی از مواد شیمیایی خانگی و صنعتی گرفته تا تابش‌های فرابنفش خورشید و پرتوهای ایکس قرار دارند که می‌تواند به دی‌ان‌ای آنها آسیب برساند.به گفته محققان، این یافته‌ها نشان داده که خاکستری شدن مو در اثر پیری می‌تواند در نتیجه انباشته شدن آسیب دی‌ان‌ای باشد.این دانشمندان قصد دارند پژوهشهای بیشتری را برای اثبات این نظریه و نمایش اینکه آیا این نتایج در مورد گونه‌های دیگر سلولهای بنیادی صادق است یا خیر، انجام دهند.این پژوهش در مجله Cell منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:موی انسان,سلول‌های بنیادی,فولیکول‌های مو,خودکشی سلولی,دی‌ان‌ای, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

شرکت معماری و مهندسی عمق‌دریای لهستانی به نام «فناوری اقیانوس عمیق» قراردادی را با «شرکت خصوصی سوئیت‌ها و هتل‌های ریجوود» به منظور ساخت «هتل دیسکی آبی» منعقد کرده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، این هتل آبی در آن سوی ساحل کوردهیواروی مالدیو واقع خواهد شد و روی دو دیسک قرار می‌گیرد.بخش فوقانی این ساختمان به مهمانان امکان استفاده از تمامی آن چه آب و هوای محلی ارائه می‌دهد را خواهد داد، در حالی که دیسک قابل‌فرورفتن در آب امکان استراحت‌کردن به همراه آبزیان اقیانوس هند را فراهم می‌کند.این هتل جنب تفریحگاه ZEN در جزیره کوردهیواروی در نونوی آتول واقع خواهد شد.شرکت فناوری اقیانوس عمیق در اطلاعیه‌ای وجود چشمه‌ آب گرم زیر آبی «فوشی» را دلیل بارزی برای چنین ماجراجویی‌هایی دانست.هنوز در خصوص گشایش یا حتی آغاز ساخت این هتل گزارشی ارسال نشده اما شرکت سازنده مرحله طراحی آن را فوری عنوان کرده است.

بقیه تصاویر در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فناوری اقیانوس عمیق,هتل دیسکی آبی,جزیره کوردهیواروی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

شاید قضیه سیاست بین کشورها و جنگ سیاسی حاکم بر روابط سیاسی جهان برای همگان عادی باشد اما سخنان مربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی رنگ و بوی دیگری داشت. این سخنان توهینی به ملت ایران و ایرانی بود که امیدوارم در زمین اولسان و در خود کره جنوبی فوتبالیستهای ملی ما جوابی دندان شکن مانند جوابی که استرالیایی ها بعد از پاره کردن تور دروازه ایران گرفتند و با نتیجه ای تاریخی مثل 6بر 2 یی که گویا زود فراموشش کرده اند، را ارزانی کره ایها کنند.با تمام این احوال از یک مربی ملی آن هم در سطح بین المللی انتظار همچین رفتار ناشایستی نمی رود.به امید پیروزی تاریخی دیگر.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فوتبال ملی ایران,گستاخی به ایران,فوتبال کره جنوبی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 بر اساس نتایج یک پژوهش در کشور، رژیم غذایی 73 درصد بزرگسالان تهرانی، نیازمند اصلاح و تغییر است و بر این اساس، لزوم مداخلات آموزشی و محیطی در این زمینه احساس می‌شود.به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروزه بررسی نقش رژیم غذایی در تامین سلامت افراد در مقایسه با در نظر گرفتن اثرات مصرف تنها یک ماده مغذی و یا یک غذای خاص، کاربردی‌تر است. مطالعات اپیدمیولوژی در زمینه‌ی ارتباط رژیم غذایی و بیماری‌های غیرواگیر، اغلب به نقش مصرف تنها یک ماده مغذی و خطر ابتلا به بیماری پرداخته‌اند، ولی از آنجا که اغلب غذاها حاوی مواد مغذی متعددی هستند و اصولا دریافت یک ماده مغذی با دریافت دیگر مواد مغذی همراه است، بهتر است بیشتر به ارتباط میان رژیم غذایی و خطر بروز بیماری پرداخته شود. از این‌رو دانش بیشتری در زمینه‌ی ارزیابی الگوهای غذایی به منظور شناخت افراد در معرض خطر بیماری‌های غیرواگیر مورد نیاز است تا ارتباط میان رژیم غذایی و سطح سلامت مشخص شود.امروزه مشخص شده است که برخی از الگو‌های غذایی با چهار علت از ده علت شایع‌تر مرگ (بیماری‌های قلبی _ عروقی، انواع از سرطان‌ها، سکته و دیابت نوع دو) مرتبط هستند. راهنماهای غذایی برای ارتقای وضعیت سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و هرم راهنمای غذایی به منظور هدایت افراد در چگونگی استفاده از این راهنماهای غذایی طراحی شده‌اند. جهت بررسی کیفیت کل رژیم غذایی و تابعیت رژیم از راهنماهای غذایی و هرم راهنمای غذایی در سال 1995، شاخص تغذیه سالم (Healty Eating Index) طراحی شد.این شاخص جهت ارزیابی کیفیت رژیم غذایی در جوامع مختلف با تنوع رژیمی متفاوت و الگوهای خاص هر جامعه تعیین شده و ارتباط میان امتیازات شاخص تغذیه سالم و دریافت مواد مغذی و خطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر سنجیده شده است.امتیازات رژیم غذایی بر پایه راهنماهای رژیمی طراحی شده‌اند و به منظور تشخیص وضعیت تغذیه‌ای افراد به کار می‌روند. علی‌رغم وجود انواع مختلفی از روش‌های امتیاز‌دهی رژیم‌های غذایی، به‌طور کلی مطالعات نشان داده‌اند که امتیازات الگو های غذایی ابزار مناسبی در تعیین وضعیت تغذیه‌ای افراد در گروه‌های مختلف سنی و جنسی هستند. در واقع با تعیین شاخص تغذیه سالم، میزان تبعیت برنامه غذایی افراد از راهنماهای رژیمی و هرم راهنمای غذایی مشخص می‌شود تا در صورت مشاهده کمبود یا بیش دریافتی، اصلاح رژیم غذایی آغاز شود.از همین‌ رو پژوهشی با هدف تعیین امتیاز شاخص تغذیه سالم و تعیین کفایت رژیم غذایی بزرگسالان تهرانی بر پایه هرم راهنمای غذایی در قالب مطالعه قند و لیپید در تهران انجام شده است. از بین 1287 نفر که در این مطالعه شرکت داشتند، 819 فرد بزرگسال 19 سال و بالاتر (371 مرد و 448 زن) بودند که داده‌های آنها در این مطالعه منظور شده است.

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رژیم غذایی,سلامت ,مواد مغذی ,لبنیات و گوشت‌ها,نان وغلات,خطر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 Glittering Flowers

 


بكوشيد پيش از آنكه كسي را داوري كنيد، او را درك كنيد.((آنتوان دوسنت اگزوپري))


در جستجوي گناهكار در ستارگان نباشيد، سبب در خود ماست.((ويليام شكسپير))


ما هر روز، بدون اينكه بدانيم به راستي در زندگي مردم چه مي گذرد، داوري هاي نادرستي در موردشان مي كنيم.((ميشل سي اوستازسكي))


تنها تهيدستان هستند كه نقد داد و ستد مي‌كنند، نه از سر درست كاري بلكه از سر ناگزيري، چون كسي به آنها نسيه نمي‌دهد.((آناتول فرانس))


به كساني كه گمان مي‌كنند خودشان همه چيز را مي‌دانند، نمي‌شود چيزي ياد داد.((اسكيپ باربر)) 


ديگر بار
پابلو نرودا 

...
هيچ‌كس را ياراي آن نبود
كه قطار خونخوارش را از رفتار بازدارد. 
ديگر از شمارش اين همه مرده 
خاطره خسته است: 
مردگاني با لثه‌هاي چاك چاك 
- چون دندان‌هاي طلا داشتند - 
مردگاني سرتراشيده 
تا كه از هر چه هست عريان شوند، 
مردگاني كه گور خود را 
با دست خويش كندند، 
مردگاني كه سر خويش را 
در دستان دژخيمان مي‌جويند 
مردگان كوبش هواي سرخ 
در ظلمت بمباران. 

آه، مرگ در مرغزاران اين قرن 
چه بذرها كه نيفشاند، 
پيداست ناجوانمرد 
مي‌خواست ما را به بازي گيرد 
و سياره‌اي شكسته بر جاي نهاد
لبريز از جسد، 
سرشار از اشك‌هاي معدوم، 
آكنده از شهرهاي درهم پيچيده، 
شهرهايي كه حريق دندان‌شان را كنده، 
شهرهايي سياه و تهي 
با خيابان‌هايي 
كه تنها سكوت و سوختگي را
بر دوش مي‌كشند.


برگرفته از كتاب:
نرودا، پابلو؛ پايان جهان؛ برگردان فرهاد غبرايي؛ چاپ نخست؛ تهران: انتشارات نيلوفر 1388.


It's For You My Dear

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دیوارنوشت قلب و اندیشه 11,سخن بزرگان,آنتوان دوسنت اگزوپري,ويليام شكسپير,آناتول فرانس,اسكيپ باربر,ميشل سي اوستازسكي,پابلو نرودا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

     

از ناخن گیر تیز استفاده کنید. 

ناخن گیرهای کند باعث می شوند تا ناخن شما تحت فشار ناخن گیر ترک بخورد. بهتر است آنها را به صورت مستطیل ببرید و سپس گوشه های آنها را کمی گرد کنید تا دوام بیشتری داشته باشند.

دستانتان را بیش از حد خیس نگاه ندارید.

بعد از حمام و یا شنا سعی کنید انگشتانتان را خشک کنید، رطوبت بجا مانده بر رو ناخن ها خطر ابتلا به بیماری های قارچی را افزایش می دهد.

از ناخن هایتان سو استفاده نکنید.

بهتر است به جای اینکه آنها را بر روی هر سطحی بکشید، یا با آنها در بزنید و یا از آنها به عنوان پیچ گوشتی استفاده کنید، کمی مراقبشان باشید.

ناخن ها را گاز نگیرید و پوست اطرافشان را نکنید.

پوست اطراف ناخن به منزله تخت خواب برای ناخن هاست، کندن پوست بیش از اندازه سبب می شود تا جایگاه ناخن آسیب ببیند و احتمال ابتلا به بیماری های قارچی افزایش یابد.

زمان انجام کارهای خانه از دستکش استفاده کنید.

از شستشوی ظرفها تا تمیز کردن سرویس های بهداشتی، همه و همه قاتلان ناخن های شما محسوب می شوند.مواد شوینده قوی اصلا رابطه خوبی با ناخن های شما ندارند. البته آلودگی هم باعث کاهش دوام ناخن ها می شود.برای اینکه ناخن هایتان را از شر این بلایا در امان بگذارید، بهتر است دستکش بپوشید.

ناخن هایتان را چرب کنید.

این تنها پوست نیست که از خشکی بیش از حد می رنجد. ناخن های شما نیز به رطوبت و چربی نیازمندند. سعی کنید آنها را با روغن کرچک که حاوی ویتامین ای است چرب نمایید. روغن زیتون نیز می تواند برای دوام آنها مفید باشد.

شیر و تخم مرغ آب پز بخورید.

کلسیوم و روی را می توان به عنوان عناصر حیات بخش ناخن ها برشمرد، اضافه کردن تخم مرغ و شیر به وعده های روزانه می تواند از شکستن ناخن ها و پیدایش لکه های سفید بر روی آنها جلوگیری کند.

ناخن هایتان را لاک بزنید.

یک لایه نازک از لاک بر روی ناخن ها می تواند به استحکام آنها کمک کند، ولی به خاطر داشته باشید که لاک را بیشتر از یک هفته بر روی ناخن هایتان قرار ندهید.بهتر است که بعد از ۷ روز آنها را پاک کرده و به ناخن هایتان چند روز استراحت بدهید و بعد از آن دوباره لاک جدید بزنید.

از مصرف استون خودداری کنید.

استون به سبب ساختار مولکولی اش، باعث خشکی ناخن ها و پوست اطرافشان می شود. بهتر است که از محلولهایی که بر پایه استاتیت هستند برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید.

آلامتو

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ناخن,ناخن زیبا و محکم,مواد شوینده قوی,روغن زیتون ,روغن کرچک, لاک,استون, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

سواحل دریا در کارائیب یکی از جذاب ترین سواحل دنیاست البته نه به دلیل دریا، ساحل یا آب و هوای آن بلکه به دلیل هواپیماهایی که با ارتفاع بسیار پایین از بالای این ساحل عبور می کنند.به گزارش آلامتو به نقل از عصر ایران، در ساحل سنت مارتن منطقه کارائیب قاره آمریکا، هواپیماها در ارتفاع چند متری از بالای سر افراد عبور می کنند و همین وضعیت باعث می شود شما احساس کنید در یکی از فیلم های رعب انگیز و ترسناک قرار دارید.سالانه هزاران نفر از مناطق مختلف جهان برای لذت بردن از این وضعیت کم نظیر به این سواحل می آیند و تلاش می کنند در حال سعی برای دست زدن به هواپیما، عکس بگیرند.در کنار این ساحل، باند فرودگاه “شاهزاده جولیانا” قرار دارد و تابلوهای هشدار آمیزی نیز درباره خطر برخورد هواپیما با افراد نصب شده است.

خطرناک ترین ساحل جهان +عکس

خطرناک ترین ساحل جهان +عکس

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ساحل سنت مارتن,هواپیما,کارائیب ,تابلوهای هشدار ,خطر برخورد هواپیما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

عصر سفارش گوشت‌ها بدون کشتن هیچ نوع حیوانی در راه است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تابستان سال جاری میلادی دکتر مارک پست و تیم تحقیقاتی‌اش از دانشگاه ماستریچت در نظر دارند برگر معروفی را که از سلول‌های گوشت گاو در آزمایشگاهی تولید کرده‌اند، سرو می‌کنند.گوشت آزمایشگاهی چندین سال است که تحت تولید و توسعه بوده و این پروژه تاکنون هزینه زیادی را در بر داشته است.

در فرایند تولید این گوشت‌ها، سلول‌ها از حیوانات زنده استخراج و توسط گلوکز و آمینو اسید در آزمایشگاه پرورش داده می‌شوند.هزاران رشته برای تولید گوشت قابل‌کاربرد در برگر با یکدیگر تحت فشار قرار می‌گیرند.«ایشا داتا» از سازمان جایگزین‌هایی برای گوشت به نام «نیو هاوست»، آینده‌ای را تجسم می‌کند که در آن شیوه‌های پرورش‌ گوشت آزمایشگاهی بسیار پیشرفته شده‌اند به طوری که افراد در رستوران یا منزل قادر به تولید آن‌ها خواهند بود.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سفارش گوشت‌,گوشت آزمایشگاهی,استخراج سلول,پرورش‌ گوشت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 کالج سلطنتی متخصصان بیماری‌های زنان و زایمان گفته است که زنان باردار باید برای اطمینان خاطر از سلامت جنین، از تماس با بسیاری از مواد شیمیایی موجود در محصولات خانگی خودداری کنند.کالج سلطنتی متخصصان بیماری‌های زنان و زایمان می گوید هنوز مشخص نیست که مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و بسته بندی مواد غذایی تا چه حد می توانند بر رشد سالم جنین تاثیر منفی بگذارند.این کالج توصیه کرده زنان باردار از مصرف مواد غذایی کنسرو شده در قوطی، غداهای آماده مصرف و ژل‌های بدن شو خودداری کنند.گروهی از این توصیه ها انتقاد کرده و آنها را افراطی دانسته اند اما گزارش کالج سلطنتی متخصصان بیماریهای زنان و زایمان حاکی از آن است که دولت تا کنون در این زمینه هیچ توصیه رسمی به زنان باردار نکرده بود و توصیه های این کالج برای رفع این کوتاهی بوده است.کالج در گزارش خود تاکید دارد که تاثیر منفی دقیق بسیاری از مواد شیمیایی بر رشد جنین هنوز مشخص نیست و لذا گزارش باید صرفا به عنوان یک توصیه به زنان باردار تلقی شود و این زنان باید خود تصمیم گیرنده نهایی باشند.با این حال دکتر میشل بلینگام و پروفسور ریچارد شارپ، نویسندگان گزارش کالج سلطنتی متخصصان بیماریهای زنان و زایمان گفته اند آنچه قطعی است این است که مواد شیمیایی چون بیسفنول آ و فتالات‌ها که در انواع ظروف نگهداری مواد غذایی استفاده می شوند می توانند مضر باشند.کالج در مورد مواد شیمیایی ذیل هم هشدار داده است:

·         استشمام مواد شیمیایی موجود در رنگهایی که در رنگرزی و نقاشی دیوارهای منازل مورد استفاده قرار می گیرند

·         مواد آرایشی

·         ژلهای بدن شو

·         مواد شوینده و خوشبوکننده های هوا

·         استفاده از ماهی‌تابه های نچسب

پروفسور شارپ گفته است چون در مورد میزان ضرر بسیاری از مواد شیمیایی بر رشد جنین یا نوزاد اطلاع دقیق وجود ندارد، زنان باردار که نگران سلامت حمل خود هستند می توانند با احتیاط بیشتر، خطرهای بالقوه را به حداقل برسانند.دکتر بلینگام نیز گفته است که هدف اصلی گزارش کالج سلطنتی متخصصان بیماریهای زنان و زایمان اطلاع رسانی به پیراپزشکانی است که به زنان باردار در طول دوران بارداری مشاوره می دهند.او گفت "هدف ما دادن اطلاعات برای کمک به تصمیم گیری زنان باردار است، نه ترساندن آنها."با این حال، گزارش کالج سلطنتی متخصصان بیماریهای زنان و زایمان مورد انتقاد قرار گرفته است، از جمله از سوی دکتر جان هریسون، رییس یک مرکز دولتی مخاطرات پرتوزایی، شیمیایی و زیست‌محیطی.دکتر هریسون گفته است موافق خودداری زنان باردار از استفاده از مواد شیمیایی مضر مانند انواع سموم ضد حشرات یا سموم ضد گیاهان است اما به گفته او هنوز شواهد علمی کافی وجود ندارد که استفاده از لوازم بهداشتی را به دلیل ترکیبات شیمیایی آنها برای زنان باردار محدود کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زنان باردار ,مواد شیمیایی, رشد سالم جنین,ژلهای بدن شو, مواد آرایشی,مواد شوینده و خوشبوکننده های هوا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

خوردن غذاهای "فست فود" در سال‌های اخیر در ایران رواج زیادی یافته و نتیجه ‌این علاقه‌ی بی‌وصف نیز اضافه وزن و چاقی مصرف‌کنندگان است. مسئولان وزارت بهداشت می‌گویند "فست فود" حتی سرانه‌ی مصرف نمک را نیز بالا برده است.دکتر زهرا عبداللهی، مدیر دفتر "بهبود تغذیه جامعه" در وزرات بهداشت گفته است که ۴۰ درصد مردان و ۵۰ درصد زنان در ایران در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال به چاقی دچار هستند. افزایش مصرف غذاهای آماده و یخ‌زده به ویژه "فست‌فود"‌ها یکی از دلایل عمده بروز چاقی در ایرانی‌ها عنوان شده است.به گفته خانم عبداللهی، فست‌فودها نه تنها عادات غذایی را تغییر داده‌اند، بلکه میزان مصرف نمک در کشور را ۲ تا ۳ برابر بالا برده‌اند. در حالی‌که استاندارد میزان مصرف روزانه نمک ۵ گرم شناخته می‌شود، ایرانی‌ها به طور روزانه ۱۰ تا ۱۲ گرم نمک می‌خورندتحقیقات نشان داده‌اند که مصرف بالای نمک باعث افزایش فشار خون، شیوع سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم و بیماری‌های کلیوی می‌شوند.از هر ۳ ایرانی یکی چاق استمحسن‌تقی‌زاده، متخصص تغذیه نیز در گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از افزایش اضافه وزن در میان نوجوانان ایرانی خبر داده و این گروه را جزو افراد مستعد چاقی در آینده دانسته است. به گفته این کارشناس هم اکنون حدود یک میلیارد نفر در جهان دچار چاقی و اضافه وزن هستند که سهم ایرانی‌ها از این میان ۲۵ میلیون نفر است.این متخصص تغذیه با اشاره به کنار گذاشتن غذاهای خانگی و روی آوردن مردم به خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی نظیر انواع سوسیس و کالباس، از تغییر شدید الگوی غذایی مردم در ایران سخن به میان آورده است.در این میان کم تحرکی، ورزش نکردن و عدم فعالیت بدنی به لطف بازی‌های کامپیوتری یکی از اصلی‌ترین عامل چاقی میان کودکان و نوجوانان ایرانی شناخته می‌‌شود.کارشناسان پیروی از الگوی غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزی‌جات در کنار فعالیت متداوم بدنی را در کاهش وزن مفید می‌دانند.

خبرگزاری آلمان

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چاقی بیش از حد,میوه و سبزی‌جات , فست فود,اضافه وزن,مصرف نمک ,سکته قلبی,افزایش فشار خون,پوکی استخوان, سرطان معده, آسم,بیماری‌های کلیوی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

تیمی از دانشمندان رصدخانه کک در هاوایی یکی از تناقضات حیاتی در نظریه بیگ‌بنگ را حل کرده‌اند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این محققان در واقع، داده‌های مشاهده‌شده را با مدل‌های نظری کنونی از چگونگی تولد جهان در 13.8 میلیارد سال قبل، آشتی ‌دادند.یکی از بزرگ‌ترین تناقض‌ها بین مدل نظری و مشاهدات واقعی از جهان شامل حضور ایزوتوپ‌های لیتیم بود.مطابق نظریه nucleosynthesis بیگ‌بنگ، عناصر سبکی مانند هلیم، دوتریوم و لیتیم در اولین لحظات داغ هستی جهان شکل گرفته‌اند، اما سطوح واقعی لیتیم در جهان بسیار متفاوت از مدل پیشنهادی است.با مطالعه قدیمی‌ترین ستارگان کهشکان راه شیری، به نظر می‌رسید که در مقایسه با آنچه نظریه مزبور درباره بیگ‌بنگ ارائه داده بود، 200 برابر ایزوتوپ Li-6 بیشترو همچنین بیش از پنج برابر Li-7 کمتری وجود داشت، اما بر اساس تحقیقات کارین لیند از دانشگاه کمبریج، این داده‌ها تا حدودی دقیق نیستند.شناسایی Li-6 دشواتر است و آپگرید سال 2004 رصدخانه کک به لیند و تیمش امکان مشاهده این ایزوتوپ با جزئیات بیشتر را در مقایسه با قبل فراهم کرد. رصدخانه کک میزبان بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان است.این دانشمندان دریافتند کیفیت پایین مشاهده به همراه ساده‌انگاری‌ها در تحلیل، منجر به خوانش اشتباه سطوح لیتیم در داده‌های پیشین شده است.با استفاده از فیزیک پیشرفته‌تر و ابررایانه‌های قدرتمندتر، دانشمندان توانستند تعصب‌های نظام‌مندی که در مدلبندی سنتی وجود داشت و منجر به تشخیص‌ هویت‌های اشتباه ایزوتوپ Li-6/Li-7 شده بود، را برطرف کنند.مشاهدات تیم تحقیقاتی از سطوح لیتیم بیشتر با پیش‌بینی‌های نظریه بیگ‌بنگ همخوانی دارد.جزئیات این کشف در مجله Astronomy and Astrophysics منتشر شد.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نظریه بیگ‌بنگ , تناقضات حیاتی, تولد جهان ,ایزوتوپ‌های لیتیم,ایزوتوپ Li-6 ,تناقضات حیاتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باکس آفیس week of 7 June 2013,فیلمهای برتر ,فیلمهای هالیوودی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 پژوهش جدید دانشمندان آکادمی دندانپزشکی عمومی آمریکا نشان داده که پنیر به دلیل برخورداری از قابلیت خنثی سازی اسید پلاک دندان می‌تواند حفره‌های دندانی را کاهش دهد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان دریافتند که این محصول لبنی تخمیر شده محیط دهان را قلیایی‌تر می‌کند که نیاز به درمان‌های دندانی را کاهش می‌دهد.

آنها همچنین دریافتند که پنیر یک غشای محافظ در اطراف دندان‌ها ایجاد می‌کند.هرچه pH سطح دندان بالاتر باشد، محافظت بیشتری از دندان‌ها در برابر سایش دندانی ایجاد می‌شود. این سایش منجر به ایجاد حفره در دندانها می‌شود که باید آنها را پر کرد.در این پژوهش 68 کودک بین 12 تا 15 سال به سه گروه تقسیم شدند. به یک گروه به طور روزانه پنیر چدار داده شد، به گروه بعدی ماست بدون شکر و به گروه سوم مصرف یک لیوان شیر به اضافه شستشوی دهان بعد از مصرف آنها تجویز شد.سطح pH بر روی پلاک دندان این افراد پیش از آزمایش و 10، 20 و 30 دقیقه پس از آن سنجیده شد.در آن دسته از افرادی که از رژیم ماست یا یک لیوان شیر برخوردار بودند، هیچ تغییری در سطح pH دهان دیده نشد. اما آن دسته از افراد که پنیر مصرف کرده بودند، در هر بار مصرف، سطوح افزایش یافته pH را نمایش داده بودند.محققان بر این باورند که خوردن پنیر باعث افزایش بزاق در دهان شده که یک راه طبیعی بدن برای تامین سطح pH سالم است.علاوه بر آن، پنیر، ترکیبات شیمیایی آزاد می‌کند که می‌تواند یک لایه محافظ بر روی دندانها برای محافظت از آنها در برابر حملات اسیدها به مینای دندان ایجاد کند.نتایج این پژوهش در مجله General Dentistry منتشر شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: محصول لبنی تخمیر شده,پنیر ,شیر,دندان‌ها,پلاک دندان, ترکیبات شیمیایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 نخستین زنی که به فضا سفر کرده اکنون از قصد خود برای سفر به مریخ خبر داده، حتی اگر هیچگاه نتواند دوباره به زمین بازگردد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، والنتینا ترشکووای 76 ساله اظهار کرد: مریخ سیاره مورد علاقه وی بوده و رویای سفر به آن را دارد.این فضانورد روس گفت: ما محدودیت‌های انسان را می‌شناسیم و برای ما این مساله مانند یک رویا باقی مانده است. به احتمال زیاد اولین سفر بدون بازگشت خواهد بود اما من برای آن آماده‌ام.ترشکووا که در سن 26 سالگی پس از انجام یک سفر فضایی تک نفره به یک قهرمان بین‌المللی تبدیل شده بود، اظهار کرد که بخشی از گروهی بوده که امکان سفر به سیاره سرخ را بررسی می‌کردند.این کارگر سابق کارخانه نساجی، ماموریت فضایی خود را در سال 1963 در فضاپیمای ووستوک VI انجام داد.

وی یک زمانی که در یک برنامه فضانوردی در مسکو استخدام شد، یک چترباز آماتور بود.او به همراه سه زن دیگر به عنوان بخشی از پروژه کروشف برای اعزام اولین زن به فضا از اتحاد جماهیر شوروی آموزش دیده بود. اما ترشکووا تنها زنی بود که این ماموریت را به پایان رساند.

وی به همین دلیل عنوان قهرمان اتحاد شوروی را به دست آورد.در طول این ماموریت سه روزه، ترشکووا 48 بار زمین را دور زده و در آن زمان رکورد جدید تکمیل بیشترین مدار در کوتاهترین زمان را ثبت کرد.پرواز وی یک پروگاندای بزرگ برای اتحاد جماهیر شووری بود. ترشکووا بعدها مدال طلای صلح را برای نقش خود به عنوان سخنگوی اتحاد جماهیر شوروی از سازمان ملل دریافت کرد.در روز 16 ژوئن(26 خرداد)، روسیه پنجاهمین سالگرد پرواز تاریخی ترشکووا را جشن خواهد گرفت.محققان پیش‌بینی کرده‌اند که فضانوردان در مسیر سفر به مریخ در معرض بمباران تابشهای کیهانی برابر با هفته‌ای یکبار سی‌تی اسکن کامل بدن در طول یکسال قرار خواهند گرفت.این دوز برای افزایش خطر ابتلا به سرطان تا سه درصد در آنها کافی است اما کارشناسان هشدار داده‌اند که ابهامات زیادی در مورد تاثیر محیط فضا بر بدن انسان وجود دارد.ناسا قصد دارد یک گروه فضانورد را تا اواسط دهه 2030 به مدار سیاره مریخ بفرستد. سازمانهای خصوصی مانند گروه Inspiration Mars نیز به دنبال داوطلبانی برای اعزام به مریخ هستند.

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:والنتینا ترشکووای,فضانورد روس,سیاره سرخ,ماموریت فضایی ,فضاپیمای ووستوک VI , اتحاد شوروی ,Inspiration Mars, تابشهای کیهانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

زن شماره یک تنیس جهان برای بردن شانزدهمین گراند اسلم خود در مسابقه ای رودر رو ، ماریا شاراپووای روس،  تنیسور شماره 2 جهان، از پیش رو برداشت.ماریا شاراپووا با وجود مقاومت در مقابل سرنا در اخرین گیم روحیه کافی برای برد را نداشت.در این مسابقه هر دو بازیگر با شیوه ای هجومی در برابر یکدیگر به میدان رفتند ولی این سرنا ویلیامز بود که در دفاع و حمله برتری خود را به رخ حریف کشاند.

او بعد از این پیروزی در پاریس می گوید :من عاشق پاریسم،من اینجا وقت می گذرانم، من اینجا در پاریس زندگی میکنم ،اینجا تمرین می کنم.من یک پاریسیم.او در مورد شاراپووا می گوید :او در فینال زیبا بازی کرد،او یک تنیسور بزرگ است.امیدوارم سال بعد هم در برابر یکدیگر قرار بگیریم.

او بعد از دست وپنجه نرم کردن با مشکلات آسیب دیدگی خود با قدرت به میادین بازگشته است.این سیزدهمین برد او در مسابقات رودر رو در برابر ماریا بوده است.او اکنون یک تنیسور افسانه ای است که قهرمانی در 16 گرند اسلم را در کارنامه خود یدک می کشد.

 

جندی شاپور البرز .خرداد 92

 

منبع :washingtonpost

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سرنا ویلیامز ,Serena Williams,ماریا شاراپووا,Sharapova,قهرمانی تنیس جهان,زن شماره یک تنیس جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 Kingdom: Plantae – Plants
Subkingdom: Tracheobionta – Vascular plants
Superdivision: Spermatophyta – Seed plants
Division: Magnoliophyta – Flowering plants
Class: Liliopsida – Monocotyledons
Subclass: Zingiberidae
Order: Zingiberales
Family: Costaceae – Costus family
Genus: Costus L. – costus
Species: Costus speciosus (J. Koenig) Sm. – canereed

 

بقیه در ادامه نوشتار 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گل و گیاه ,گیاهان استوایی جالب,گیاه Costus speciosus – Crepe Ginger,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قالیچه ۳۵۰ ساله عصر صفوی ایرانی به قیمت بیش از ۳۳ میلیون دلار(معادل ۱۱۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) در حراجی در نیویورک فروخته شد.به گزارش شبکه خبری العربیه، یک قالیچه ایرانی متعلق به دوره صفویه به قیمت بیش از ۳۳ میلیون دلار در حراج «ساتبیز» نیویورک به فروش رسید.بر اساس این گزارش، یک فرد ناشناس که از طریق تماس تلفنی در این حراج شرکت کرده بود، این قالیچه را به قیمت بیش از ۳۳ میلیون دلار، ۳ برابر قیمت برآورد شده اولیه، خریداری کرد.مبلغی که این فرش به ازای آن فروخته شد ۳۰۰ درصد بیش از برآوردهای اولیه برای قیمت این قالیچه بوده است.پیش از این، بالاترین قیمت برای حراج قالیچه، متعلق به قالیچه ایرانی دیگری با نام «کرمان» بود که در حراجی «کریستیز» لندن به قیمت ۹٫۶ میلیون دلار فروخته شده بود.این قالیچه ایرانی که نام «برگ های داسی شکل» را بر آن نهاده اند، به طول ۲٫۶۷ و عرض ۱٫۹۵ متر، ۳۵۰ سال پیش در ایران به دست هنرمندان قالی باف ایرانی بافته شده است.نام این قالی ایرانی از برگ های داسی شکل درون نقشه آن الهام گرفته شده است.طرح این قالیچه شبیه نقاشی‌های دوره صفویه است. در طراحی آن، از شکوفه های آلو، برگ های انگور و درختان سرو استفاده شده است.این قالیچه در کلکسیون ویلیام کلارک سناتور و کارخانه دار میلیونر آمریکایی نگهداری می شده است.وی این قالیچه را یک قرن پیش در جریان بازدید از پاریس خریداری کرده است.به نوشته العالم، یک مجله معروف آمریکایی از تعجب همه کارشناسان قالی و مجموعه داران عتیقه های نفیس از قیمت پرداخت شده برای خرید این قالیچه خبر داد و نوشت: این مبلغ، معادل مبلغی است که شخصی برای خرید کاخ مل گیبسون کارگردان و بازیگر مشهور آمریکایی در ایالت کنتیکت پرداخت کرده است که علاوه بر داشتن ۱۵ اتاق خواب، زمینی به مساحت ۷۵ هکتار دارد.

منبع :فارس

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قالیچه ۳۵۰ ساله,قالیچه صفوی ایرانی , ۳۳ میلیون دلار,حراج قالیچه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

دانشمندان موفق به طراحی "شنل زمانی" شده‌اند که نور را خم و در زمان حفره‌ای ایجاد می‌کند تا مانع از شناسایی‌شدن پیغام‌های سری به هنگام مخابره می‌شود.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مفهوم می‌تواند کاربردهای متعددی برای ارسال پیغام‌های سری توسط کابل‌های فیبر نوری داشته باشد.دستاورد جدید قادر است جریان مداومی از رویدادها را در سرعت‌های داده ارتباط از راه دور مخفی کند.محققان از تجهیزی موسوم به تعدیل‌کننده‌ها برای ایجاد روزنه در زمان با خم‌کردن نور، استفاده کردند.گرچه این مفهوم تا شنل‌های نامرئی‌ موجود در فیلم‌های هاری پاتر فاصله دارد، می‌تواند کاربرده‌های عملی برای پنهان‌کردن پیام‌ها داشته باشد.یک شنل زمانی که رویدادی منفرد را با افزایش و کاهش سرعت بخش‌های مختلف یک پرتو نوری، غیرقابل کشف می‌کرد، 17 ماه پیش توصیف شد.اما این تکنیک رویدادهای منفرد کوتاه را بیش از بازه‌های 0.00012 ثانیه که برای ارتباطات نوری بیش از اندازه کند است، پنهان می‌کرد.آندرو واینر و همکارانش از دانشگاه پوردو هم‌اکنون شیوه جایگزینی را طراحی کرده‌اند که مبتنی بر پدیده‌ای به نام اثر Talbot است، یعنی زمانی که نوری از خلال یک در جهت‌های مختلف سیر می‌کند.مهندسان دریافتند که این موضوع می‌تواند داده نوری را از یک گیرنده در سرعت‌های داده ارتباطات از راه دور پنهان کند.به گفته واینر، با پیشرفت‌های موجود در زمینه متامواد، شنل نامرئی به نقطه‌ای مهم در تحقیقات علمی رسیده است. متاماده به صورت مصنوعی مهندسی می‌شود و دارای مشخصه‌های عجیب است.ابزار جدید در سرعت‌های داده ارتباطات از راه دور عمل می‌کند و با استفاده از خود- تصویربرداری موقت از طریق اثر Talbot، داده نوری را از گیرنده پنهان می‌کند.دانشمندان در این مطالعه 46 درصد کل محور زمانی را پنهان کردند و داده دیجیتالی را با سرعت 12.7 گیاگیابایت در ثانیه مخفی کردند.مخفی‌کردن زمان شیوه‌ای برای دستکاری تشعشع الکترومغناطیسی در زمان و فضاست، به طوری که مجموعه‌ای از رویدادها از دید افرادی که از یک فاصله درحال مشاهده هستند، پنهان می‌ماند.این مطالعه از علم متامواد استفاده می‌کند که در آن می‌توان نور را مجاب به بروز رفتارهایی کرد که در حالت طبیعی از خود نشان نمی‌دهد.دانشمندان به دنبال‌ راهکارهایی هستند که از طریق آن میزان زمان پنهان‌شده را افزایش دهند.شنل زمانی موجب می‌شود که داده‌ها ایمن‌تر شوند زیرا این شیوه سیگنال‌های نوری را جدا می‌کند و به آن‌ها امکان سیرکردن با سرعت‌های مختلف پیش از تجمع‌دوباره را می‌دهد.این امر موجب می‌شود که داده در حال مخابره به دشواری قطع شود.در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که تروریست‌ها از فناوری مزبور برای به سرقت‌بردن و ضبط اطلاعات حساس بدون شناسایی‌شدن استفاده کنند.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شنل زمانی,خم‌کردن نور,کابل‌های فیبر نوری,متامواد,تشعشع الکترومغناطیسی,سیگنال‌های نوری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 Rose #73

 


آزادي چيزي است شبيه سلامتي؛ تا زماني كه اين دو را از دست ندهيم، قدرشان را نمي دانيم.((ولتر))


هميشه افراد پيشگام، آفريننده و كاوشگر، افرادي يكه و تنها هستند كه به تنهايي با تضادهاي دروني، ترس‌ها و سپرهاي دفاعي خود در برابر خودخواهي و غرور و حتي در برابر پارانويا [ =جنون بدبيني ] مبارزه مي‌كنند.((آبراهام مازلو))


بهترين آثار نويسندگان بزرگ، درست هنگامي خلق مي شوند كه بي هيچ چشم داشتي و يا در ازاي اندك مبلغي به نوشتن مي پردازند.((آرتور شوپنهاور))


فرمان نادرست رئیس‌جمهور (داستان واقعی)
دیل کارنگی

روزی «ادوارد استانتون» ، لینکلن را دیوانه و احمق خواند. استانتون در حقیقت از این مسئله عصبانی و غضب‌آلود بود که رئیس‌جمهور در کارهای مربوط به او دخالت کرده و برای جلب نظر یک سیاستمدار خودخواه و متکبر، دستور انتقال چند هنگ سرباز را صادر کرده است.
استانتون نه تنها دستور لینکلن را عملی نکرد، بلکه قسم خورد که او حتماً دیوانه و احمق است. زیرا اگر دیوانه نبود، چنین دستوری صادر نمی‌کرد... وقتی که خبر به گوش رئیس‌جمهور رسید، با متانت گفت: «اگر استانتون مرا دیوانه و احمق خطاب کرده، حتماً درست گفته و من باید احمق باشم، زیرا حرف‌های او تقریباً در همه‌ی موارد درست بوده است. باید همین حالا به نزد او بروم تا ببینم ماجرا چه بوده است؟
سپس، لینکلن به ملاقات استانتون رفت. وزیر جنگ با دلیل و مدرک برایش توضیح داد که تصمیم او نادرست و اشتباه بوده و دستور غلطی صادر کرده است. لینکلن هم متقاعد شد و حکم خود را پس گرفت. لینکلن از انتقاداتی که بی‌غرض و فقط در جهت مساعدت و همکاری و با نیتی خالصانه اظهار می‌شد، استقبال کرده و آن را می‌پذیرفت.

-------------------------------------------


برگرفته از كتاب: 
كارنگي، ديل؛ آيين زندگي؛ برگردان هانيه حق نبي مطلق؛ چاپ سوم؛ تهران: سلسله مهر 1387.


Rose #65

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دیوارنوشت قلب و اندیشه 10,سخن بزرگان,ولتر,آبراهام مازلو,آرتور شوپنهاور,دیل کارنگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 پاریس جکسون دختر 15 ساله مایکل جکسون خواننده پاپ درگذشته دست به خودکشی زد.

تصاویری از پاریس جکسون

تلاش دختر مایکل جکسون برای خودکشی نافرجام ماند.جندی شاپور البرز

تلاش دختر مایکل جکسون برای خودکشی نافرجام ماند.جندی شاپور البرز

Getty Images/ABC NEWS/AP Photo/REUTERS

جندی شاپور البرز.خرداد 92

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پاریس جکسون,خودکشی پاریس جکسون,مایکل جکسون,دختر مایکل جکسون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اروپا در دام بدترین سیل در طول 70 سال اخیر.جندی شاپور البرز

اروپا در دام بدترین سیل در طول 70 سال اخیر.جندی شاپور البرز

اروپا در دام بدترین سیل در طول 70 سال اخیر.جندی شاپور البرز

 REUTERS

جندی شاپور البرز.خرداد 92

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیل, سیل در اروپا,تصاویری از سیل اروپا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نمونه و ایده هایی برای میز ناهار خوری.جندی شاپور البرز

نمونه و ایده هایی برای میز ناهار خوری.جندی شاپور البرز

نمونه و ایده هایی برای میز ناهار خوری.جندی شاپور البرز

 

نمونه و ایده هایی برای میز ناهار خوری.جندی شاپور البرز

 

بقیه در ادامه نوشتار 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دکوراسیون,میز ناهار خوری,dining room,ایده هایی برای میز ناهارخوری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Angel Watering The flowers 

 


براي كسي كه در تصور زندگي مي‌كند، راستي، بدبو است. آن كه تشنه‌ي چاپلوسي‌ است، حيرت مي‌آشامد و راستي، قي مي كند.((ويكتور هوگو))


اگر براي هدفهاي خود برنامه نداشته باشيد، صرفاً يك رويا باقي خواهند ماند.((ريچارد تمپلر))


چه بسيارند مردماني كه با شرايطي كه چنگي به دل نمي زند كنار مي آيند؛ تنها به اين دليل كه (از نظر ذهني) تنبل تر از آن هستند كه خود را بيرون از آن شرايط تصور كنند.((فلورانس اسكاول شين))


زندان جايي بس امن است براي ناآرامان! چه آسوده به خواب مي روند جانهاي جانيان زنجيري! تنها وجدان داران از وجدان در عذابند!((نيچه))


roses-desi-glitters-56

دیگر نه

پابلو نرودا

دیگر نه تصویری را یارای بازگشت بود 
‏و نه شهریاری را، 
‏دیگر بهار خودکامگی را 
‏یارای شکفتن نبود: 
‏این درس مرگ را بدو آموخت 
‏و ما سربرگرفتیم. 

‏حقیقت بس روشن است 
‏حتی اگر به شبی تیره در رسد.


برگرفته از كتاب:
نرودا، پابلو؛ پايان جهان؛ برگردان فرهاد غبرايي؛ چاپ نخست؛ تهران: انتشارات نيلوفر 1388.


roses-desi-glitters-87

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دیوارنوشت قلب و اندیشه 9,سخن بزرگان,ويكتور هوگو,ريچارد تمپلر,فلورانس اسكاول شين,نيچه,پابلو نرودا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایران با این برد 10 امتیازی شد،البته با گل زیبای دقیقه 66 قوچان نژاد.امیدواریم این چهارمین صعود ایران به جام جهانی فوتبال باشه. (نکته:یعنی آسمان به زمین می رسه اگه مثل ژاپن صعود کنیم.حتما می رسه دیگه ،ما نمی دونیم.)در هر صورت امیدواریم تیم ملی ایران بازی های باقیمانده رو قدرتمندانه ببره.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برد ایران در برابر قطر,ایران 1 قطر 0 ,قوچان نژاد,جام جهانی2014,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پیش‌بینی زوال عقل با سرعت راه رفتن.جندی شاپور البرز

 یافته‌های جدید دانشمندان نشان‌دهنده ارتباط احتمالی بین تغییر در سرعت راه رفتن و زوال عقل در افراد مسن است.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطالعات محققان دانشگاه پورتلند آمریکا نشان می‌دهد بروز تغییر در سرعت راه رفتن افراد مسن ممکن است نشان‌دهنده مراحل اولیه زوال عقل موسوم به اختلالات شناختی خفیف (MCI) باشد.به گفته «هیروکو دوج»، در این تحقیق از تکنیک نوین نصب حسگرهای مادون قرمز در سقف منازل استفاده شد. این سیستم با هدف کشف شیوه راه رفتن افراد بزرگسال در راهرو طراحی شد.با استفاده از این شیوه نظارتی جدید دانشمندان قادر به دریافت ایده بهتری در خصوص چگونگی رابطه تغییرات حتی ظریف در سرعت راه رفتن و زوال عقل شدند.این پژوهش شامل 93 فرد 70 سال یا بالاتر بود که تنها زندگی می‌کردند. از این تعداد 54 شرکت‌کننده فاقد هر نوع اختلال شناختی، 31 نفر دارای MCI مرتبط با عدم حافظه و هشت تن نیز مبتلا به زوال عقل مرتبط با حافظه بودند.این دانشمندان به نمونه‌موردی‌هایشان آزمون‌های حافظه و تفکر دادند و همچنین بر سرعت راه رفتن آن‌ها در منازل و به صورت مخفیانه طی یک دوره سه ساله نظارت کردند.شرکت‌کنندگان در این آزمون بر اساس سرعت متوسط راه رفتن هفتگی‌ و همچنین میزان نوسان این سرعت در منزل در گروه‌های آهسته، متعادل و سریع جای گرفتند.نتایج حاصل نشان داد که احتمال راه رفتن آهسته افراد دارای MCI مرتبط با عدم حافظه نه برابر افراد سریع و یا متعادل بوده و همچنین میزان نوسانات در سرعت راه رفتن با زوال عقل مرتبط است.به گفته دوج، مطالعات بیشتری با استفاده از گروه‌های نمونه‌موردی بزرگتر برای پاسخ به این پرسش که آیا سرعت راه رفتن و نوسانات می‌تواند پیش‌بینی‌کننده مشکلات آتی حافظه و فکری در افراد مسن باشد، لازم است.شناسایی زوال عقل در مراحل اولیه پزشکان را قادر به حفظ استقلال فرد، درمان و ارائه شیوه‌های پیش‌گیری‌کننده رشد بیماری می‌کند.نتایج این پژوهش در مجله Neurology انتشار یافت.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سرعت راه رفتن ,زوال عقل ,مسن,حافظه,Neurology ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 یکی از مرموزترین معماهای موجود تراز بودن مکانهای باستانی نقاط مختلف جهان می باشد.که برای آن تا کنون تئوری علمی قابل قبولی ارائه نگردیده است. چهار مکان تاریخی جزیره ایستر  ،  Nazca، هرم بزرگ مصر و Ollantaytambo دقیقا توسط یک خط فرضی که از مرکز زمین می گذرد بر روی یک خط قرار گرفته اند. سایر شگفتیهای جهان باستان نیز با یک دهم از یک درجه اختلاف بر روی همین خط قرار می گیرند.سایر نقاطی که بر روی این خط قرار دارند عبارتند از:پرسپولیس(تخت جمشید) پایتخت باستانی ایران ،Mohenjo Daro پایتخت باستانی دره ایندو س(Mohenjo Daro). همچنین شهر باستانی اور در تمدن سومریان ،شهر پترا ،معابد آنگکور در کامبوج و تایلند نیز یک درجه از این خط انحراف دارند.این تراز براحتی بر روی کره جغرافیایی قابل مشاهده است.نرم افزار اطلس سه بعدی نیز براحتی این کار را با رسم خط فرضی بدور کره زمین انجام می دهد.

0.00° N 

48° 36' W

30° 22' N 

41° 24' E

0.00° N

 131° 24' E

30° 22' S 

138° 36' W

جندی شاپور البرز.خرداد 92
 
منبع:             

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:عجیب تر از علم,معما,مرموز,پرسپولیس,تخت جمشید,هرم بزرگ مصر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 فردریش فریتس والتر یکی از نام‌ آورترین و محبوب ‌ترین بازیکنان فوتبال آلمان در دهه‌ های ۴۰ و ۵۰ میلادی بود. وی به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان، با این تیم در سال ۱۹۵۴ در سوییس به مقام قهرمانی جهان دست یافت.هفت ساله بود که فوتبال را با تیم خردسالان این شهر آغاز کرد. نخست به عنوان مدافع سمت راست بازی می‌کرد، اما بعدها به خط میانی و حمله منتقل شد. در هفده سالگی مهاجم ثابت تیم اول کایزرسلاترن بود. فریتس والتر همواره به تیم باشگاهی خود وفادار ماند. در روزهای اوج فعالیت ورزشی والتر، باشگاه‌های صاحب‌نام اروپا چون اینترمیلان ایتالیا و راسینگ پاریس فرانسه پیشنهاد خرید او را دادند.

راسینگ برای خرید او ۲۵۰ هزار مارک و آتلتیکو مادرید حتی ۵۰۰ هزار مارک پیشنهاد کرد. این ارقام در آن زمان نجومی به شمار می‌رفت. اما والتر به همه‌ پیشنهادها پاسخ منفی داد و در کایزرسلاترن ماند.اما دورانی که او را از سایر ستارگان فوتبال جهان متمایز می سازد دوران جنگ جهانی دوم استوالتر در جنگ جهانی دوم، به خدمت نظام فراخوانده و سرباز توپخانه شد. وی در ارتش از فعالیت ورزشی خود دست نکشید و جزو تیم فوتبال سربازان بود. اما در جریان جنگ به اسارت ارتش شوروی درآمد. اینکه به سیبری فرستاده نشد، به معجزه‌ای می‌ماند که خود داستانی شنیدنی است. والتر که در اردوی اسیران جنگی در رومانی به تب مالاریا دچار و ضعیف شده بود، گاهی با نگهبانان مجاری و اسلواکی اردوگاه که یک تیم فوتبال تشکیل داده بودند بازی می‌کرد. هم آنان بودند که او را به عنوان بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان بازشناختند و به فرمانده روس اردوگاه «سرهنگ شوکف» معرفی کردند. این سرهنگ روس که خود نیز شیفته‌ی ورزش فوتبال بود، از تبعید فریتس والتر و برادرش لودویگ به سیبری ممانعت به عمل آورد. بعدها هر گاه از والتر می‌پرسیدند که آیا بازی نهایی جام جهانی در مقابل مجارستان که به قهرمانی آلمان منجر گردید مهم‌ترین بازی زندگی او بوده یا نه، در پاسخ می‌گفت: «نه! من مهم‌ترین بازی زندگیم را در آن اردوگاه اسیران جنگی انجام داده‌ام». والتر پس از وقفه‌ی ناشی از جنگ، در سال ۱۹۵۱ به تیم ملی فوتبال آلمان بازگشت. سه سال بعد، آلمان در رقابت‌های جام جهانی سال ۱۹۵۴ در سوییس به بازی نهایی راه یافت. حریف این تیم، تیم ملی فوتبال مجارستان بود که شانس مسلم قهرمانی به شمار می‌رفت. اما تیم آلمان که بعدها به نام «تیم والتر» معروف شد، «معجزه‌ی برن» را آفرید و مجارستان را با نتیجه‌ی سه بر دو شکست داد و قهرمان جهان شد. چهار سال پس از آن، والتر دوباره با تیم آلمان راهی مسابقات جام جهانی در سوئد شد. آلمان در دیدار نیمه نهایی در مقابل سوئد میزبان مسابقات قرار گرفت. اما این تیم نتوانست موفقیت دوره‌ی قبل خود را تکرار کند و نه تنها در این بازی با نتیجه‌ی سه بر یک شکست خورد و از راهیابی به بازی نهایی بازماند، بلکه کاپیتن خود فریتس والتررا نیز به دلیل آسیب‌دیدگی شدید از دست داد. آلمان در آن دوره از مسابقات به مقام چهارم بسنده کرد و فریتس والتر نیز پس از آن، کناره‌گیری خود را از تیم ملی اعلام نمود.

استادیوم فوتبال کایزرسلاوترن که «بتسن‌برگ» نام داشت، در نوامبر سال ۱۹۸۵ به احترام این ستاره‌ی پیشین فوتبال آلمان، به «استادیوم فریتس والتر» تغییر نام یافت. خود او در باره‌ی این نامگذاری گفت: «من در هشت سالگی آنجا آغاز کردم و در ۳۹ سالگی فعالیت خود را پایان دادم. این استادیوم برای من «بتسه» (بتسن‌برگ) است، اما اینکه حالا استادیوم فریتس‌والتر نام دارد هم مورد مخالفت من نیست و حتا کمی به آن افتخار می‌کنم». والتر نخواست فعالیت ورزشی خود را از راه مربیگری دنبال کند و دو بار دعوت برای جانشینی سپ هربرگر و مربیگری تیم ملی فوتبال آلمان را رد کرد. او به فعالیت‌های اجتماعی روی آورد و نماینده‌ی «بنیاد سپ هربرگر» شد. کار این بنیاد، کمک به جوانانی بود که در نتیجه‌ی خلافکاری به زندان افتاده بودند و پس از آزادی می‌خواستند به زندگی عادی بازگردند. فریتس والتر در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۲ در سن ۸۱ سالگی چشم از جهان فروبست.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: فریتس والتر, بازیکنان فوتبال آلمان,مقام قهرمانی جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با توجه به مشغله شغلی،بچه ها،تلویزیون،اینترنت،سرگرمی،ترافیک،مسئولیتهای خانه و خانواده ،زن و شوهر ها بطور متوسط بعد از ازدواج تنها 4 دقیقه به تنهایی بایکدیگر به سر می برند.

-ازدواج در سن کمتر از 25 سالگی خطر روی دادن طلاق را به طرز چشمگیری افزایش می دهد همچنین زوجهایی که در آنها زن تفاوت سنی زیادی با مرد دارد(بزرگتر) به عنوان یک فاکتور قوی در طلاقها به چشم می اید.

-سن میانگین بچه دار شدن در مقایسه با میانگین سن ازدواج در آمریکا پایینتر می باشد.

greasto crossover marriage childbirth.جندی شاپور البرز

یعنی در سن 25 سالگی 44 درصد خانمهای آمریکایی دارای فرزند می باشند در حالیکه 38 درصد آنها ازدواج کرده اند.

-در قرن نوزدهم قانون گذاران نیویورکی اصرار داشتند که اجازه دادن به زنان متاهل که مالک اموال خود باشند حمله به خدا و طبیعت است.

-در ایالات متحده بیش از 50 درصد اولین ازدواج ها،67درصد دومین ازدواج ها و نزدیک به 74 درصد سومین ازدواج ها به طلاق ختم می گردد.

- روانشناسان دانشگاه  Forest می گویند که ازدواج بیش از نزدیکی،پول و یا حتی تولد کودک یاعث احساس رضایت در انسان می گردد.

-زنانی با مدرک دانشگاهی و زنانی با تحصیلات متوسطه و بدون مدرک که تا سن 30 سالگی مجرد بوده و بعد ازدواج کرده اند نسبت به زنانی که در سنین پایینتر از 30 ازدواج می کنند درآمد متوسط سالیانه ی بالاتری دارند.این گزارش نشان می دهد که به ترتیب 18152 دلار و 4052 دلار درآمد این زنان بیش از زنانی است که بخصوص قبل از سن 20 سالگی ازدواج نموده اند.

marraige income premium.جندی شاپور البرز

 

 

جندی شاپور البرز.خرداد 92

منبع :washingtonpost.randomhistory

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حقایق آماری در مورد ازدواج,حقایق,نکات,آمار ازدواج در آمریکا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

احتمالا تا به حال آگهی‌های کرم‌های حلزون را در شبکه‌های تلویزیونی دیده‌اید، آگهی‌هایی طولانی که در مورد همه جوانب این کرم‌‌ها صحبت می‌کنند و آدم‌های مختلف درباره آن نظر می‌دهند.شما درباره این آگهی چه فکر می‌کنید. آیا وسوسه شده‌اید که زنگ بزنید و کرم را سفارش دهید و تا به حال چند‌بار هم استفاده کرده‌اید یا شاید قیمت بالای آن باعث شده‌ بر وسوسه خرید آن غلبه کنید.اما آیا واقعا این کرم‌ها این طور که آگهی‌ها می‌گویند می‌توانند معجزه کنند؟ متخصصان پوست در این رابطه چه نظری دارند؟آیا آنها نیز این کرم‌ها را برای بیماران خود تجویز می‌کنند؟

سیب سبز این سوال را از متخصصان پوست پرسیده است.

در ترشحات حلزون چه چیزی وجود دارد؟

Celltone از ترشحات حاصل از حلزون به نام هلیکس اسپرسا (Aspersa Helix) به‌دست می‌آید. این مواد همان ترشحاتی هستند که حلزون در زمان آسیب صدفش ترشح می‌کند و به‌وسیله آن صدف خود را بازسازی می‌کند. به‌علاوه شامل کلاژن و آلانتوئین، الاستین و آنتی‌بیوتیک‌های موضعی، ویتامین‌ها و اسید گلیکولیک است و درنتیجه همین مواد است که ادعای بیشتر شرکت‌های عرضه‌کننده این محصول درمان انواع جوش‌های دوران جوانی و بزرگسالی، جوش‌های سرسیاه، اسکار جوش، چین و چروک، سوختگی و اسکار ناشی از آن، لکه‌ها، التهاب پوست، بریدگی‌ها و… است.

ترکیبات این محصولات به تنهایی مفید هستند

ممکن است ترکیبات این محصولات به تنهایی مفید باشند ولی ارائه آن در یک پایه مناسب می‌تواند بر بهبود یک یا دو نوع مشکل پوستی تاثیرگذار باشد نه همه انواع آن، همان‌طور که در کرم‌های موجود در بازار مشاهده می‌کنیم. اما نکته‌‌ای در این میان وجود دارد که هر کدام از ما پیش از پرداخت هزینه‌‌ای گزاف برای خرید این داروها و کرم‌ها، باید به آن فکر کنیم  و مطمئن شویم که دارو عارضه جانبی برای ما نداشته باشد. باید به این نکته توجه داشت که جمع کردن تمام خواص درمانی در کرم‌های پوست تقریبا غیرممکن است. متخصصان پوست گاه برای درمان یک مشکل پوستی علاوه بر درمان موضعی، لیزر یا جراحی پوست را انجام می‌دهند، بنابراین این خود افراد هستند که باید هوشیار باشند و خیالبافی و رؤیاپردازی را کنار بگذارند.

در موارد محدود سودمند است

در یک مطالعه علمی در یونان از عصاره هلیکس آسپرسا در درمان سوختگی نسبتا عمقی به مدت ۱۴روز روزی دوبار استفاده شد و با گروه کنترل که تحت درمان پماد سوختگی معمولی قرار داشتند، مقایسه شدند. در این مطالعه  گروه درمان بیماران بهبودی بهتر و درد کمتری را تجربه کردند و از لحاظ آماری تفاوت بیشتری مشاهده شد.

کاربرد این کرم در موارد محدود می‌تواند اثرات سودمندی داشته باشد ولی در مورد تمام انواع موارد ذکر شده کارساز نخواهد بود. البته اینکه بر همه داروهایی که از ماهواره تبلیغ می‌شوند خط بطلان بکشیم، تقریبا غیرممکن است و چه بسا یکی، دو تا از آن هزاران دارویی که هر روز از طریق برنامه‌های ماهواره‌‌ای فروخته می‌شوند، ممکن است کسی را لاغر یا چاق کنند و اندازه دور کمر کسی را کاهش دهند یا چین و چروک صورتی را ببرند یا معتادی را درمان کنند.

ممکن است در بهبود لک‌ها تاثیر داشته ‌باشند

کلاژن و الاستین پروتئین‌های اصلی پوست و مسئول حفظ قوام و انعطاف پوست هستند. البته محصولات موضعی حاوی این ترکیبات نمی‌توانند این دو پروتئین را وارد پوست کنند چرا که ساختار این دو پروتئین بزرگ بوده و از سد پوستی عبور نمی‌کند، بنابراین ترکیب کلاژن و الاستین در یک محصول بیانگر اثر ضدچروک آن نیست بلکه می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل کند. در برخی مقالات غیر علمی اثرات مرطوب‌کننده، ضدچروک و ترمیم‌کننده آن مطرح شده است. البته وجود گلیکولیک اسید در ساختار مولکولی این محصولات می‌تواند در روشن شدن لک‌ها یا بهبود آکنه تاثیر داشته باشد که در بسیاری از کرم‌های داخلی و خارجی که هم‌اکنون اغلب متخصصان پوست تجویز می‌کنند نیز یافت می‌شود و ماده جدیدی نیست. ارائه محصولی که بتواند همزمان چین و چروک را بهبود بخشد و اسکار را بهتر کند و به‌طور همزمان هم بر جوش صورت موثر باشد علمی نیست چرا که محصولات ضدچروک بیشتر پایه چرب دارند و مناسب پوست‌های جوش‌دار نیستند.

منبع:آلامتو

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کرم‌های حلزون,متخصصان پوست ,کلاژن,هلیکس اسپرسا,Aspersa Helix,لک‌ها ,چین و چروک,ضدچروک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اگر بد رانندگی می‌کنید روان‌رنجورید.جندی شاپور البرز

 این مقاله در سایت سلامت نیوز درج گردیده و بدلیل طولانی بودن قسمت آخر و نتیجه آن که جالبترین بخش آن نیز است عینا در پایین آورده شده است.با توجه به آمار معنی دار تصادفات و وضعیت رانندگی در کشور ما باید این بخش  باید مد نظر قرار بگیرد:

صدور گواهینامه‌ها بدون توجه به صلاحیت رفتاری رانندگان
نتایج بررسی‌ها در ایران درخصوص مسیر ارائه گواهینامه رانندگی، به متقاضیان نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها شاخصه‌ها برای اعطای گواهینامه به افراد، یادگیری فنی و آزمون‌های عملی است؛ اما آیا داشتن دید خوب و صرفا کنترل خودرو در امتحانات شهری، می‌تواند ملاک صلاحیت افراد در رانندگی باشد؟ ناشناخته ماندن سهم تاثیرات حالات روانی، توجه و شخصیت افراد در رانندگی موجب شده رانندگی غیر اصولی، بدون کیفیت و خطر آفرین رواج یابد.نتایج به دست آمده در تحقیق حاضر نشان داد که ویژگی‌های شخصیتی و کارکرد توجه می‌تواند بر رفتار رانندگی تاثیرگذار باشد. بنابراین با توجه به اهمیت ارزیابی‌های روانشناختی (شخصیت و توجه) توصیه شده است جهت کاهش تکرار تصادفات و رفتار رانندگی ایمن‌تر، رانندگان هنگام اخذ گواهینامه و حتی بعد از آن تحت ارزیابی‌های روانشناختی نیز قرار گیرند.

سلامت نیوز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصادفات رانندگی,ارتباط تصادفات با روان رنجوری,گواهینامه رانندگی,صلاحیت رفتاری رانندگان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چاقوی ارتش سوئیس.جندی شاپور البرز

شهرت  این گونه از چاقوها که ابتدا فقط برای ارتش سوئیس کاربرد داشت بزودی از مرز های این کشور گذشت و امروزه بیشتر بعنوان یک ابزار همه کاره و شاید ابزاری همراه  و ضروری شناخته می شود.این چاقو اولین با توسطCarl Elsener  در سال 1891اختراع شدو اکنون بیش از 100 سال از عمر آن می گذرد.امروزه بیش از 34000 از این ابزار جیبی در کارخانجات مرکز سوئیس تولید می شود و بیش از 90 درصد آن به بیش از 100 کشور جهان صادر می گردد و مانند ساعت های سوئیسی سفیرو نمادی از این کشور و کیفیت محصولات تولیدی آن در جهان می باشد.

جندی شاپور البرز.خرداد 92

منبع:

تصاویر  در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چاقو,تسلیحات,چاقوی ارتش سوئیس,Carl Elsener,ارتش سوئیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نرگس امامقلی نژاد به فینال رقابت‌های تفنگ 10 متر بادی زنان راه یافت.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه رقابت‌های جهانی تیراندازی اهداف ثابت در مونیخ آلمان، در بخش تفنگ بادی زنان نرجس امامقلی نژاد توانست در پایان مسابقات مرحله مقدماتی با ثبت امتیاز 417.9 به رتبه چهارم مجموع دو گروه برسد و به فینال این رقابت‌ها راه یابد.همچنین مه‌لقا جام‌بزرگ دیگر نماینده ایران با 410.7 امتیاز در این بخش در رده 62 مرحله مقدماتی قرار گرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.مرحله مقدماتی تفنگ بادی 10 متر زنان بین 126 شرکت کننده برگزار شده بود و قرار است فینال این مسابقه‌ها بین هشت تیر انداز برتر امشب برگزار شود.

 2848 copy.jpg

 



 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تفنگ بادی زنان,نرجس امامقلی نژاد, رقابت‌های تفنگ 10 متر بادی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Angel #91

 


پيشداوري خود شما درباره‌ي ميزان گنجايش، توانايي و استعدادي كه داريد، از هر كسي درست‌‌تر است؛ همان توانايي‌ها و استعدادهايي كه براي پديدار شدن، چشم‌براه دگرگوني شماست.((استيو چندلر))


دانايان سكوت مي كنند،با استعدادها گفتگو مي كنند و ابلهان اهل مجادله اند.((مثل چيني))


آنچه كسي را برنده مي كند، توانايي ذاتي، استعداد و يا ضريب هوشي او نيست. ابزار برنده، نگرش شماست نه استعدادتان؛ نگرش معيار كاميابي است.((دنيس ويتلي))


من مجبور نیستم (داستان واقعی)
میلتون اریکسون

یکشنبه بود و همه‌ی ما در حال خواندن روزنامه بودیم. کریستی به سمت مادرش رفت، روزنامه را از دستش چنگ زد و آ‌ن‌را روی زمین انداخت. مادرش گفت: «کریستی کار خوبی نکردی. روزنامه را بردار و به مامان بده و بگو معذرت می‌خواهم.»
کریستی گفت: «من مجبور نیستم.»
سایر اعضای خانواده هم به کریستی توصیه‌ی مشابهی کردند و همان‌ جواب را شنیدند. از بتی خواستم او را به اتاق خواب ببرد. روی تخت دراز کشیدم و بتی کریستی را کنار من روی تخت گذاشت. کریستی مغرورانه به من نگاه کرد. خواست که از جایش بلند شود، اما من قوزک پایش را چسبیده بودم.
گفت: «ولم کن.»
بقیه در ادامه نوشتار


Rose #78

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دیوارنوشت قلب و اندیشه8,سخن بزرگان,استعداد,استيو چندلر,مثل چيني,دنيس ويتلي,میلتون اریکسون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 Pliosaurus funke .جندی شاپور البرز

مقایسه ابعاد وال آبی(بزرگترین حیوان جاندار برروی زمین،نهنگ قاتل ،انسان و یکPliosaurus funke

شکارچی X درنده ای که تی رکس در مقابل آن مظلوم و ضعیف به نظر می رسد.شاید این موجود بقدری خوفناک است که تی رکس را در مقایسه با آن باید یک نوع گل به حساب بیاوریم.این خزنده دریایی غول پیکر 150 میلیون سال قبل حکومتی بلا منازع در دریاها داشته است.

Pliosaurus funke .جندی شاپور البرز

شکارچی ط خوفناکترین شکارچی دریاها .Pliosaurus funke.جندی شاپور البرز

ابعاد Pliosaurus funkeدر مقایسه با انسان

این موجود با نام علمیPliosaurus funke  با 40 فوت(12متر و حتی تا 15متر در بعضی منابع)طول دارای یک جمجمه 6.5 فوتی(2متر) بوده است.Patrick Druckenmiller محقق دیرین شناس موزه دانشگاه آلاسکا در مورد این جاندار می گوید:آنها دندانهایی داشته اند که می توانست یک تی رکس را به گریه بیندازد.

monsters of the sea, dinosaurs.جندی شاپور البرز

قسمتی از فسیل این حیوان کشف شده در Svalbard نروژ، قبل از جایجایی و انتقال به موزه

اطلاعات در مورد این دایناسور کامل نیست بعنوان مثال نحوه حرکت چهار باله آن هنوز مشخص نگردیده است.Pliosaurus funke اولین بار در سال 2008 در نزدیک مناطق قطبی کشف گردید.

 

جندی شاپور البرز.خرداد 92

 منابع(چکیده ) متن و تصاویر:livescience.BBC.washingtonpost

 

باقی تصاویر تکمیلی در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شکارچی ,Pliosaurus funke,تی رکس,خزنده دریایی,دیرین شناسی,دایناسور ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دانشمندان با استفاده از یک روش جدید تحلیلی رایانه ای جزییات بی سابقه ای در ارتباط با شکل جد فرضی تمامی پستانداران دریافته اند.این حیوان با ابعاد سنجاب های مدرن جد بسیاری از پستانداران به جز گونه های تخم گذار و آنهایی که جنین را درکیسه نگهداری می نمایند ،است.یک تیم از دانشمندان هزاران ظاهر فیزیکی یافت شده در فسیل ها و گونه های پستاندار زنده موجود بر روی کره خاکی را مورد آنالیز قرار دادند.نتایج نشان می دهد که پستانداران بعد از انقراض عظیم دایناسور ها در 65 میلیون سال قبل برخواسته و حاکمان کره خاکی گشته اند.این مطالعات حتی شامل جزییات بسیار ریز مانند شکل و فرم مغز و یا شکل استخوان گوش داخلی می گردد.این جد قدیمی بعدها به تمامی پستاندران که دارای جفت برای جنین می باشند اشتقاق یافته است.تحقیقات نشان داده است که این موجود بعد از گذشت حدود 200000تا 400000سال بعد از انقراض دایناسورها پا برور یزمین نهاده است(بعد از65 میلیون سال).دانشمندان از برنامه رایانه ای بنام Morpho Bankبرای ایجاد2500 خصوصیت و مشخصات آناتومیک این حیوان باستانی استفاده نموده اند.اعضای این تیم که در سراسر جهان قرار دارند از طریق یک وب سایت جهت      جمع آوری اطلاعات DNAو خصوصیات آناتومیک با یکدیگر ارتباط دارند.

 

 

 جندی شاپور البرز.خرداد 92

 

By

Charles Choi, LiveScience

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مادر تمامی پستانداران,پستانداران,انقراض دایناسور ها,مشخصات آناتومیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تصاویری مرتبط با ارتفاعات بلند و انسان.جندی شاپور البرز

تصاویری مرتبط با ارتفاعات بلند و انسان.جندی شاپور البرز

 

تصاویری مرتبط با ارتفاعات بلند و انسان.جندی شاپور البرز

 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهانما,ارتفاعات,تصاویر,عکس های زیبا,کوهستان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 از دست دادن مو یکی از نگرانی‌های اصلی زنان و مردان می‌باشد. ریزش طبیعی مو تقریبا 100-125 تار مو در هر روز است که خوشبختانه جایگزین می‌شوند. ریزش واقعی مو وقتی اتفاق می‌افتد که موهای ریخته دوباره رشد نکند یا ریزش از 125 تار مو تجاوز کند. ریزش مو علل مختلفی می‌تواند داشته باشد. علاوه بر وراثت، استرس‌های فیزیکی مثل جراحی‌ها، بیماری‌ها، تغییر وزن سریع یا استرس‌های احساسی مثل بیماری‌های روانی، مرگ اعضای خانواده یا مصرف دارو‌هایی همچون دوز بالای ویتامین A، برخی داروهای فشار خون و نقرس و قرص‌های ضد‌بارداری و یا علل هورمونی مثل شیردهی، یائسگی و یا مشکلات تیروئیدی می‌توانند باعث ریزش مو گردند. همچنین زمانی که تحت فشار سنگین استرس کار، گرفتاری‌های شغل و زندگی هستیم و فرصت کمی ‌برای رسیدن به سلامت خود داریم اغلب شاهد ریزش مو خواهیم بود، چون استرس، ویتامین‌های حیاتی مثل ویتامین‌های گروه B را که برای کیفیت و رشد مو لازم است، از بین می‌برد.


رژیم‌های غذایی سخت؛ یکی از علل رایج ریزش مو
رژیم‌های غذایی سخت و طولانی مدتی که افراد به منظور لاغری می‌گیرند، یکی از علل رایج ریزش مو می‌باشد و برای آنکه هنگام کاهش وزن دچار ریزش مو نشوید، از رژیم‌هایی که باعث کاهش وزن سریع می‌شوند، اجتناب کنید. خوشبختانه این ریزش مو می‌تواند اندک و مقطعی باشد، ولی در صورت بی‌توجهی، گسترده‌تر و شدید‌تر می‌شود. رژیم‌های کاهش وزن بر اثر کمبود یک یا چند نوع ماده مغذی می‌توانند باعث ریزش مو شوند؛ تغییراتی که این رژیم‌ها در متابولیسم و سطح روی، آهن، مس، سلنیم، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های D، B و A اعمال می‌کنند، می‌توانند باعث دوره‌های ریزش مو گردند، چون فولیکول‌های مو برای سلامتی نیاز به این مواد مغذی حیاتی دارند و تغییرات رژیم غذایی باعث می‌شود فولیکول‌های مو در فاز رشد، خیلی سریع وارد فاز استراحت شوند. این خود باعث ‌۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش ریزش موی روزانه می‌شود. برای پیشگیری از این حالت، کاهش وزن باید به صورت تدریجی صورت گیرد به طوری که در هفته به میزان نیم تا یک کیلوگرم باشد.


بقیه در ادامه نوشتار


 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رژیم‌های غذایـی سخت, ریزش مو, پروتئین, چربی, آهن,روی و سلنیم, ملاحظات رژیمی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com